Miksi nainen ei kapinoi?

junnu

Ajoin autolla ja poikaystäväni oli kyydissä. Pysähtyessämme poikaystäväni kaverit kysyivät naureskellen: "Kuinka sä uskallat antaa muijas ajaa?"

Katselin tv-visailua tuttavieni kanssa. Ohjelman päätyttyä tuttavamies tokaisi: "Onneksi oli sentään mies, joka voitti."

Pelasin tietokilpailupeliä ystäväporukalla. Häviön häämöttäessä yksi miehistä tokaisi: "En mä nyt naiselle ala häviämään."

Katsoin elokuvateatterissa elokuvaa, kun kuvaan tuli häiriö. Takana istuva mies sanoi: "Siellä on taas varmaan joku akka säätämässä."

Esimekkejä on lukemattomia. Miksi emme kapinoi? Miksi naista saa yleisesti pilkata ja väheksyä, ja se on kaikkien mielestä hyväksyttävää? Miehiä ei edes kiinnosta vaikka seurassa olisi nainenkin. Haukkua saa vaikka päin naamaa. Mutta kuka sanoisi esimerkiksi tummaihoiselle: "En mä nyt somalille ala häviämään"?

Täytyy kapinoida, vastata ääneen ja tehdä selväksi, ettei tuollainen puhe sovi. Se on väärin, loukkaavaa ja vahingoittavaa, eikä missään tapauksessa ok.

Itse esimerkiksi vastasin tummaihoiselle tutulle, joka sanoi lauseen "Onneksi oli sentään mies, joka voitti" sanomalla: "Onneksi oli sentään valkoihoinen, joka voitti".

15

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepe

... Että naisen pitää aina kapinoida?

• junnu

Hmm... Oletko todella sitä mieltä, että tuohon pitäisi alentua vastaamaan?

• ykä
        junnu kirjoitti:

Hmm... Oletko todella sitä mieltä, että tuohon pitäisi alentua vastaamaan?

MIks pitäis arvostaa?
        Ootko ylempänä?

• junnu
        ykä kirjoitti:

MIks pitäis arvostaa?
        Ootko ylempänä?

Haluatko sä sanoakin jotain?

• ykä
        junnu kirjoitti:

Haluatko sä sanoakin jotain?

mieti sitä

• ykä

puristaaks lettinauhat?

• Sohvi

Oikeassa olet. Olet nyt saanut muutamat tyypilliset palstan miesten vastaukset (ne kirjoittavat hengessään miehen isolla ämmällä). Lisää tulee. Niitä tyyppejä on muuallakin, siellä täällä. Kanta on katoava. Perustelen tätä näin:

1. Lähitutut eivät selvinä puhu noin.
      2. Kännisiltä noita kuulee.
      3. Ja vahingossa vilahtaa pomolta, appiukolta, vanhoilta miehiltä.

Johtopäätös: asennetta koetetaan sentään jo piilottaa, takapajuisuus tiedostetaan. Näköalattomimmat pomeltavat ulos sen, mitä ajattelevat, samoin viinan rohkaisemat ressukat.

Annetaan takaisin, viileästi, ei raivoisasti. Tehoaa.

• täälläkin

Hyviä esimerkkejä latelit, tällaista tapahtuu jatkuvasti, missä vain, kenelle hyvänsä. Mielenkiintoinen kysymys; asia selviäisi ainakin osittain tekemällä kysely hyvin suurelle joukolle naisia.

Käsittämätöntä on se, että esim. mediassa kielletään monenlaiset negatiiviset ilmiöt ja kannanotot, mutta on täysin hyväksyttyä kohdistaa naisiin "näytä (.)(.)" kommentteja.

Naisviha elää ja voi hyvin, mutta siihen ei tarvitse alistua - on taisteltava vastaan.

• tisuliinit

itsenäisest ilman pyyntöi??

• tuu näyttään
        tisuliinit kirjoitti:

itsenäisest ilman pyyntöi??

Heh, heh!

• Qusai

Useimmat varmaan osaa ottaa tommoset jutut ihan huumorilla niinku kuuluuki, mä en ainakaan tunne ketään miestä jolle tommoset "heitot" olis mitään muuta ku leikkisää kiusoittelua naisia kohtaan.

• hrsrhs

Naiset syylistyvät ihan samaan.

• juuri..

... huonoitsetuntoisten sovinistien puhetyyli. Kun itsetunto ei ole kohdallaan, siihen pitää löytää joku jota voi vähätellä, siis nainen. Tunnen monia miehiä, joiden puhetyyli on juuri tuollainen. Minä kyllä annan takaisin samalla mitalla! Kyllä siinä miehet jäävät hiljaisiksi. Kehoitan kaikia naisia tekemään samoin. Eli kyseenalaistamaan miehen älyllisen kapasiteetin.

• mariamagda

Mitä noihin edellämainittuihin hyvin yleisiin naisen mollauksiin voisi vastata?

• miehethän nyt on tuollaisia äkäpalleja kun niillä on ne eturauhaset ja testosteronit. Kuka nyt äijäin kälätykselle korvaansa lotkauttaa.

Tosinainen kestää pikku vinkumiset, on tässä tärkeämpääkin hommaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1262
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      342
      729
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      680
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      52
      670
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56