Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kuinka voit et edes väittää "tuntevasi" yhtään mitään Jumalan Sanasta ja Laista, jos väität Raamatun Pyhiä Ilmoituksia ja Kirjoituksia paimentolaistaruiksi"
Jos ajattelet niiden olevan jotain muuta, varmaan perustelet asian.
"Yrititkö laskea leikkiä jollakin tippuri-nimisellä sukupuolitaudilla, vai? Tässä on yksi osoitus sinun todellisesta asennoitumisestasi pyhiin ja siveellisiin asioihin."
Kyllä vaan, minua ilahduttaa että ymmärsit asian. Kun Israelissa asuu muutaman vuoden ja pitää silmiään auki, asennoituminen useimmiten muuttuu.
"Amerikasta saakka lentävien, setelitukko kädessä tulevien, tiettyä uskonnollista suuntausta edustavien mustapukuisten nuorukaisten himoja."
Niin varmaan, so what? Kyllä minä olen havainnut noiden varsinkin paikallisten mustatakkien kaksinaismoralismin. Ja arrogantimpaa ja töykeämpää sakkia saa maapallolta hakea. Eipä tule heti vastaan.
"Ja Jumalan itsensä asettamaa Messiasta pidät pelkkänä seikkailijana. Essealaisiin hänellä tosin on vahva kytkentä."
Niin olen taipuvainen ajattelemaan. Jeesuksen olemassaolosta on toki ristiriitaisia väitteitä, mutta kirjoituksia hänestä on todistetusti jo ainakin 200-luvulta, joten tuskin nyt ihan kokonaan savua ilman tulta.
"Vastauksistasi päätellen viestini eivät ole sinulle laisinkaan tyhjänpäiväisiä, vaan ne hermostuttavat sinua niin kuin ilmeisesti monia muitakin."
Eivät ne hermostuta, eivät sitten lainkaan. Olet miellyttävä poikkeus, koska pyrit vastaamaan asialinjalla. Pitkään täällä saa provosoida, ennen kuin pääsee kenenkään kanssa minkäänlaiseen keskusteluyhteyteen, varsinkin kun silittää vastakarvaan.
"Onnettomuudet ovat nyt lisääntymässä tietyistä syy- ja seuraussuhteista johtuen ja en minä ainakaan menisi koettamaan "onneani" rikkoen tietoisesti lepopäivää, jonka Luoja on käskenyt pyhittää. "
Tarkasteltaessa luonnononnettomuuksien lisääntymistä vähän pitemmällä aikavälillä (100 000 vuotta) en ole ollenkaan varma että trendi olisi kiistatta kasvava. Ja jos tarkastelujaksoksi otetaan 10 miljoonaa vuotta olen jokseenkin varma että elinaikamme kattava jakso on aika rauhallinen. Joka tapauksessa 100 vuoden tarkastelujakso on auttamattoman lyhyt luotettavien päätelmien tekemiseen. Pitänee tutkia asiaa tarkemmin.
Eivätkö raamatun sadut mm. vedenpaisumuksesta ja paikalleen pysähtyneestä aurinkokellosta saa sinua miettimään mikä siinä kirjassa on totta ja mikä ei?
24.07.2013 06:55
Karitsan häihin? Tuota olen monta kertaa ihmetellyt. Minä, raavas jätkä, olen morsian ja menossa lampaan kanssa hääyötä viettämään...? Kuulostaa aika mielikuvitukselliselle.
23.07.2013 22:56
" Jo on aikoihin eletty, jos lapsen julkinen tunnustaminen on rikos."
Ei tuossa ollut kyseessä isyyden tunnustaminen vaikka jostain yksinkertaisesta sen saakin sille näyttämään. Etkö ymmärrä vai etkö halua ymmärtää sitä?
23.07.2013 18:24
"Aviovaimolla on oikeus hankkiutua raskaaksi avioliiton ulkopuolisen miehen siittämänä ja kaikessa hiljaisuudessa antaa aviomiehen kasvattaa lapsi omana lapsenaan. Noin se suunnilleen tässäkin tapauksessa piti mennä."
Sinun mielestäsi täydellisen vaikenemisen ja facebuukissa julkaisemisen välillä ei ole mitään välimuotoja?
Rikos ei tapahtunut siinä että naisen aviopuoliso sai tietää asiasta, vaan siinä että kahden ihmisen sukupuolisuhde julkaistiin ilman toisen suostumusta. Jos panomiehellä oli niin polttava tarve saattaa aviomies tietoiseksi isyydestään, asian olisi voinut hoitaa puhelinsoitolla tai sähköpostiviestillä.
Pidät asianmukaisena että sänkykamariasiat levitellään kaiken kansa nähtäville? Sisältääkö mielestäsi sukupuolisuhde automaattisesti toiselle osapuolelle julkaisuoikeuden?
23.07.2013 17:48
"Tuomio tuli biologisen isyyden julkisesta tunnustamisesta."
Jos Sami ei tajua mikä ero on julkisella kehumisella hyvästä panosta siten että toinen osapuoli saatetaan häpeään ja isyyden tunnustamisella, ei oikein voi enää mitään.
Onko tuo muka datanomi?
23.07.2013 17:42
"Tuo syntiinlankeemus teki ihmisestä kykenemättömän synnittömyyteen. Sitä ennen kykenimme täydelliseen synnittömyyteen. Sellaisiksi Jumala meidät alunperin loi."
Niin niin. Mutta Jumala, kaikkivaltias kun on, tiesi jo ennen luomista, että ihminen ei pysty synnittömyyteen, eikä kuitenkaan korjannut tuota bugia. Miksihän?
23.07.2013 17:37
"Ehkäpä tuo lakiliitto oli meille ihmiselle hyvä opetus, että emme kykene lakia täyttämällä ansaitsemaan pelastusta - ei edes paras meistä."
"Jumala on pyhä, eikä Hänen edessä synti tai syntinen ihminen kestäisikään."
Ja kukapa se ihmisen loi sellaiseksi ettei pärjää tuossa kisassa, ja asetti nuo säännöt? Miksi?
23.07.2013 16:11
Jumala, joka kaikkivaltiaana tietysti näki tulevaisuuteen, loi ihmisen josta hän jo etukäteen tiesi ettei tämä voisi täyttää käskyjä. Kaikkivaltias joutui etsiskelemään näitä poloisia paratiisista koska he olivat menneet piiloon.
Sitten kaikkivaltias kirosi koko ihmiskunnan näiden OMIEN epäonnistuneiden luomustensa takia. sitten hän tappoi itsensä sovittaakseen itse laatimiensa sääntöjen mukaiset rikkomukset.
Tätä liittoa pidetään yllä mm. syömällä taikapipareita, kyytipoikana kulaus punaviiniä.
Loogista ja uskottavaa, eikö totta?
23.07.2013 09:20
"Tärkeintä on ihmisen pelastuminen kadotukselta ja siihen tähtää Jumalan suunnitelmatkin."
Jumala ensin ryssi pahemman kerran luomistyön (tiesi etukäteen tehneensä ihmisen lankeamaan) ja sitten laittaa syyn ihmisen niskoille.
Raukkis.
Tekee itse pelin säännöt, sitten luo pelaajan josta tietää ettei se pärjää...
23.07.2013 08:32
"Kristittyjen vainot ja antikristuksen ilmestyminen ovat myös merkkejä lopun läheisyydestä (Matt 24:9-10, 12-13)."
Ovatko kristittyjen muihin kohdistamat vainot myös jonkinlaisena merkkinä jostain?
23.07.2013 08:28
"Raamattu ei ole ensisijaisesti historian kirja ollenkaan, puhumattakaan että Raamatun avulla voisi selittää koko maailman historiaa."
Juuri näin.
"Maailman luomista ei kukaan meistä ollut katsomassa, vaikka ihmiset lähinnä ns. "tiedemiehet" keksivät erilaisia selityksiä, ne ovat kaikki vain pelkkää satua."
Sitten Jumala haluaa johtaa ihmisiä harhaan kylvämällä ympäriinsä todisteita joiden mukaan maailma olisi miljardeja vuosia vanha ja elämä olisi kehittynyt alkukantaisista muodoista monimutkaisempaan suuntaan. Tällaisia todisteita on miljoonittain.
Oletko lukenut Jes. 38:8?
"Katso, minä annan aurinkokellon varjon siirtyä takaisin kymmenen astetta, jotka se jo on auringon mukana laskeutunut Aahaan aurinkokellossa.'" Ja aurinko siirtyi aurinkokellossa takaisin kymmenen astetta, jotka se jo oli laskeutunut."
Tiedätkö, mitä tämä merkitsisi fyysisessä maailmassa? Maailmassa, jossa aurinko ei ole litteän maan päällä olevan juustokuvun täplä vaan kohde jonka ympäri maailma pyörii?
23.07.2013 08:15
"Eivätkä auta tyhjänpäiväinen herjaaminen, härnääminen eivätkä rabbit sitä, jonka sisällä asuu pimeys ja joka kulkee eksyksissä. Lopulta tosin toteat totuuden, vaan mistä päin se tapahtuu?"
Vastausten sijaan pelkkä raamatunlauseiden copypastettaminen on täysin tyhjänpäiväistä ja osoittaa ettei sinulla lopulta ole mitään sanottavaa. Nuo lauseet tunnen kyllä. Oliko sinulla ITSELLÄSI mitään sanottavaa vai peitätkö vaan tietämättömyytesi? Mitä yrität saavuttaa sillä?
23.07.2013 06:49
"jOKO VOIN JATKAA"
Olenko estänyt?
", VAI VIELÄKÖ LUEN "TULEE KUUNNELLA JA PELÄTÄ
JUMALAA ENEMMÄN KUIN IHMISTÄ" SANOO RAAMATTU , OLEN LUKENUT
SITÄ'" ! SIIS KUINKA PALJON PITÄÄ , RIITTÄÄKÖ 3 PÄIVÄÄ .."
Jos Päkä ei pysty hoitamaan työhön liittyviä velvollisuuksia, miksi hankkiutuu sellaiseen hommaan? Jos on sitä mieltä että Raamattu on ensin ja laki sitten, on syytä hakea muualta töitä. Et varmaan ole lukenut Lutherin käsityksiä maallisesta ha hengellisestä regimentistä?
22.07.2013 16:28
"Jumalan ja Kristuksen oikeilla palvelijoilla on sisällään Jumalan Pyhä Henki ja Sana, Kristus niin kuin luvattu on."
Nämä ovat juuri niitä päänsisäisiä ääniä. Mutta mahdottoman painokkaalle kuulostaa tuo sinun lauseesi kun predikaatti on lopussa (arkaaista tyyliä).
Kolmesataaluvulla pidettiin useita kirkolliskokouksia, joissa pitkälti nuijittiin paikalleen kirkon oppi. Tarkoitin nyt lähinnä Nikean ensimmäistä jossa määritettiin mm. kolminaisuusoppi ja Areiokselle annettiin potku persuksiin. Olet varmaan myös näiden päätösten takana?
22.07.2013 16:23
"Kysyppäs samalta rabbilta myös Jeesuksesta niin hän "luotettavana tietolähteenäsi" manaa Jeesuksen hornan tuuttin."
Tuskin edes kannattaa vaivautua kun kerran lopputuloksen tietää. Minulla ja rabbilla luultavasti olisi hyvin samansuuntainen käsitys Jeesuksesta: ehkä essealainen seikkailija. Mutta voin tietysti kysyä kun varmaan menen käymään siellä Jom Tipp... ei kun Kippurin jälkeen. Kaverini asuu synagoogasta puolen km päässä.
22.07.2013 16:12
"...niin siitä vaan, siinähän vastaat sitten itse, mihin tiesi päättyy: "
Jos nyt yleensäkään näiden paimentolaistarujen tulkitsemisessa on mitään mieltä, se homma osataan kyllä synagoogissa paremmin kuin suomalaisissa lahkoissa. Vaikken olekaan mikään Israel-fani - kaukana siitä - olen varma että sikäläinen paikallis- ja kulttuurituntemus pesee sinun tietosi mennen tullen.
Ai niin, sinullahan on jotain päänsisäisiä ääniä ohjaamassa ajatteluasi? Ne vain eivät taida ihan riittää.
Pidätkö muuten 300-luvun kirkolliskokousten valintoja ja äänestystuloksia perusteltuina?
22.07.2013 13:10
"Tämä on tarkoitettu 22 muulle lestadiolaisryhmälle keskustelupalstaksi."
Missä noin on päätetty ka kuka on päättänyt?
"Me Kristityt kerromme pelastuksesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa."
Kertokaa toki, kukaan ei estä teitä siitä. Tosin tämä ei liene ensisijaisesti mikään julistuspaikka mutta minä kyllä kestän sinunkin propagandasi.
"Siksi mitkään vl-miehen ja luopiohellarin tapaiset pellet saastaviesteineen eivät kuulu tänne ollenkaan sotkemaan."
Entäpä sinun viha- ja herjaviestisi? Ovatko ne jotenkin arvokkaampia?
22.07.2013 10:32
"Vanhoillislestadiolainen, ole hyvä ja poistu omalle palstallesi todistamaan, täällä sinun valheitasi ei usko kukaan."
Kumma juttu. Olen jo n kertaa kertonut sinulle että tämä ei ole mikään esikoislestadiolaisten "oma" palsta, eikä varsinkaan sinun oma palstasi, mutta edelleen yrität ajaa ilmisiä täältä muualle. Syynä lienee se että he eivät alistu diktatuurisi alle.
Jos joku vaikkapa pitää hindulaisuutta parempana kuin esikoislestadiolaisuutta ja haluaa keskustella siitä täällä, teet väärin yrittäessäsi ajaa sellaisen pois.
Lopeta jo vihdoinkin tuo typeryys, vanha mies. Vanhuus ei aina näytä kulkevan käsi kädessä viisauden kanssa.
22.07.2013 06:32
"Kuten ilmoitin, JHVH:n eli Jumalan oikea sapatti on perjantain keskipäivästä lauantain keskipäivään. "
Minä olen kysynyt asian Jerusalemissa Chopin- streetillä testterin viereissä sijaitsevan synagogan rabbilta. Hän vaan tuntuu jotenkin liotettavammalta tietolähteeltä kuin sinä.
Vetoatko Koraaniin silloinkin kun se tulee omaa mielipidettäsi vastaan?
21.07.2013 12:37
"Luojan eli JHVH:n oikea sapatti on perjantaista lauantaihin, tarkalleen ottaen perjantain keskipäivästä lauantain keskipäivään."
Älä puhu pashaa. Sapatti on perjantain auringonlaskusta lauantain pimeäntuloon.
21.07.2013 09:03
95 / 132