Vapaa kuvaus

Aloituksia

52

Kommenttia

2626

1. "Kuinka voit et edes väittää "tuntevasi" yhtään mitään Jumalan Sanasta ja Laista, jos väität Raamatun Pyhiä Ilmoituksia ja Kirjoituksia paimentolaistaruiksi"

Jos ajattelet niiden olevan jotain muuta, varmaan perustelet asian.

"Yrititkö laskea leikkiä jollakin tippuri-nimisellä sukupuolitaudilla, vai? Tässä on yksi osoitus sinun todellisesta asennoitumisestasi pyhiin ja siveellisiin asioihin."

Kyllä vaan, minua ilahduttaa että ymmärsit asian. Kun Israelissa asuu muutaman vuoden ja pitää silmiään auki, asennoituminen useimmiten muuttuu.

"Amerikasta saakka lentävien, setelitukko kädessä tulevien, tiettyä uskonnollista suuntausta edustavien mustapukuisten nuorukaisten himoja."

Niin varmaan, so what? Kyllä minä olen havainnut noiden varsinkin paikallisten mustatakkien kaksinaismoralismin. Ja arrogantimpaa ja töykeämpää sakkia saa maapallolta hakea. Eipä tule heti vastaan.

"Ja Jumalan itsensä asettamaa Messiasta pidät pelkkänä seikkailijana. Essealaisiin hänellä tosin on vahva kytkentä."

Niin olen taipuvainen ajattelemaan. Jeesuksen olemassaolosta on toki ristiriitaisia väitteitä, mutta kirjoituksia hänestä on todistetusti jo ainakin 200-luvulta, joten tuskin nyt ihan kokonaan savua ilman tulta.

"Vastauksistasi päätellen viestini eivät ole sinulle laisinkaan tyhjänpäiväisiä, vaan ne hermostuttavat sinua niin kuin ilmeisesti monia muitakin."

Eivät ne hermostuta, eivät sitten lainkaan. Olet miellyttävä poikkeus, koska pyrit vastaamaan asialinjalla. Pitkään täällä saa provosoida, ennen kuin pääsee kenenkään kanssa minkäänlaiseen keskusteluyhteyteen, varsinkin kun silittää vastakarvaan.

"Onnettomuudet ovat nyt lisääntymässä tietyistä syy- ja seuraussuhteista johtuen ja en minä ainakaan menisi koettamaan "onneani" rikkoen tietoisesti lepopäivää, jonka Luoja on käskenyt pyhittää. "

Tarkasteltaessa luonnononnettomuuksien lisääntymistä vähän pitemmällä aikavälillä (100 000 vuotta) en ole ollenkaan varma että trendi olisi kiistatta kasvava. Ja jos tarkastelujaksoksi otetaan 10 miljoonaa vuotta olen jokseenkin varma että elinaikamme kattava jakso on aika rauhallinen. Joka tapauksessa 100 vuoden tarkastelujakso on auttamattoman lyhyt luotettavien päätelmien tekemiseen. Pitänee tutkia asiaa tarkemmin.

Eivätkö raamatun sadut mm. vedenpaisumuksesta ja paikalleen pysähtyneestä aurinkokellosta saa sinua miettimään mikä siinä kirjassa on totta ja mikä ei?
  2. "Vanhoillislestadiolainen, ole hyvä ja poistu omalle palstallesi todistamaan, täällä sinun valheitasi ei usko kukaan."

Kumma juttu. Olen jo n kertaa kertonut sinulle että tämä ei ole mikään esikoislestadiolaisten "oma" palsta, eikä varsinkaan sinun oma palstasi, mutta edelleen yrität ajaa ilmisiä täältä muualle. Syynä lienee se että he eivät alistu diktatuurisi alle.

Jos joku vaikkapa pitää hindulaisuutta parempana kuin esikoislestadiolaisuutta ja haluaa keskustella siitä täällä, teet väärin yrittäessäsi ajaa sellaisen pois.

Lopeta jo vihdoinkin tuo typeryys, vanha mies. Vanhuus ei aina näytä kulkevan käsi kädessä viisauden kanssa.