Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
271
Kommenttia
1474
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minut on kastettu lapsena niinkuin moni muukin, mutta en minä lapsikasteessa saanut Pyhää Henkeä, enkä myöskään lapsen uskoa.
Olin lapsena aivan jumalaton, ettäs muistan kun sanoin kerran lapsena, että Jumalaa ei ole.
Sain itseeni Pyhän Hengen vasta vähän aikaa se jälkeen kun olin ottanut Jeesuksen vastaan omana Vapahtajana ja sanonut kyllä hänelle.
Kastekysymyksessä voi pitäytyä siihen, että lapsikaste riittää tai sitten voi ottaa lisäksi kasteen myös sen jälkeen kun on tullut uskoon. Molemmat tavat kastaa käyvät, eli lapsikaste ja/tai uskovan kaste.
23.09.2022 18:06
Minä+uskon+Isään+Jumalaan+Kaikkivaltiaaseen+ja+hänen+Poikaansa+Jeesukseen++joka+sikisi+Pyhästä+Hengestä,+ja+syntyi+neitsyt+Mariasta,+riistiinnaulittiin+myös+minun+pahojen+tekojeni+vuoksi,+nousi+kolmantena+päivänä+kuolleista,+otettiin+ylös+Taivaisiin,+istuu+Isän+Jumalan+oikealla+puolella+ja+on+tuleva+tuomitsemaan+eläviä+ja+kuolleita.
11.09.2022 23:23
Me+elämme+langenneessa+ja+epätäydellisessä+maailmassa+ja+tämän+tähden+apinat+voivat+pudota+puusta+ja+jopa+kuolla+saamiinsa+vammoihin,+ja+samasta+syystä+leopardi+voi+pistellä+apinan+poskeensa.
Mutta+tämä+ei+ollut+Raamatussa+ilmoitetun+Luoja-Jumalan+alkuperäinen+tarkoitus,+sillä+alussa+luomakunnassa+vallitsi+täydellinen+harmonia+ja+silloin+ei+eläimet+syöneet+toisiaan+niinkuin+tässä+langenneessa+maailmassa+tänä+maailman+aikana+tapahtuu.
Mutta+tätä+epätäydellistä+ja+langennutta+maailmanaikaa+ei+kestä+loppumattomiin.+Raamattu+sanoo,+että+lopussa+luodaan+uudet+taivaat+ja+maa,+ja+silloin+viimeistään+ei+enää+eläimet+syö+ja+raatele+toisiaan.
11.09.2022 19:26
Jumala+loi+kaiken+alussa+niin,+että+luotu+oli+täydellistä,+eheää+ja+hyvää.
Saatana+sitten+tuli+ja+sotki+asioita,sai+muunmuasa+Aadamin+ja+Eevan+syömään+kielletystä+puusta+sen+hedelmää+mistä+Luoja+Jumala+nimenomaan+varoitti.+Ja+näin+alkulankeemuksen+myötä+tuli+paha+ja+epätäydellisyys+tähän+maailmaan,+ei+siis+niin,+että+Jumala+olisi+luonut+jotain+epätäydellistä.
11.09.2022 19:16
Uskova+on+jotain+aivan+muuta+kuin+mädättäjä.+Raamattu+puhuu,+että+uskovien+tulee+olla+maan+suola.+Ja+kuten+tiedetään+suolalla+on+pilaantumista+estävä+vaikutus,+ja+tästä+syystä+suolaa+on+käytetty+iät+ja+ajat+estämään+ruoan+pilaantumista.
Tämä+maailma+menisi+täysin+hirveäksi+jos+suola,+siis+aidot+uskovat+ihmiset+täältä+katoaisivat.
11.09.2022 19:09
Ei+olleet+Jumalan+töitä+nämä+WTC-iskut,+vaan+maailmassa+on+saatana+ja+pahoja+ihmisiä,+ja+nämä+sitten+suorittivat+nuo+iskut.
11.09.2022 19:04
Yliluonnollisesta+puhuu+luomakunta+ja+sen+sisältämät+eri+eliölajit.
Ja+jokaisella+eliölajilla+on+oma+geneettinen+ohjelma+jota+ihminen+ei+esimerkiksi+pysty+tekemään,+mutta+alussa+kun+Jumala+loi+erilaiset+eliöt,+ohjelmoi+hän+myös+samalla+kunkin+eliölajin+geneettisen+tiedon+jota+nämä+tarvitsevat+pystyäkseen+elämään+ja+lisääntymään.
Kukaan+muu+kuin+se+Raamatussa+ilmoitettu+Luoja-Jumala+ei+pysty+luomaan+uutta+elämää+ja+ei+varsinkaan+siinä+mittakaavassa+kuin+tätä+tapahtui+silloin+kun+luomakunnan+loi+alussa+tämä+juurikin+sanottu+Luoja-Jumala.
11.09.2022 19:01
Etsinä+pysty+sitä+vedenpitävästi+mitenkään+perustelemaan,+että+mukamas+Jumala+ei+ole+luonut+mitään.
Sinulla+on+täydellisen+väärä+ja+totuuden+vastainen+Jumalan+kuva,+jos+uskot,+että+tämä+Raamatussa+ilmoitettu+Luoja-Jumala+ei+mukamas+ole+tehnyt+eikä+luonut+mitään?
Kuka+olisi+laittanut+elolliseen+luontoon+sen+sisältämän+valtaisan+määrän+yksin+geneettistä+tietoa+mitä+se+sisältää,+sillä+jonkun+on+se+alussa+pitänyt+tehdä+ja+kun+ei+ole+muita+järkevästi+otettavia+ehdokkaita+kuin+Raamatun+Jumala?
11.09.2022 18:51
En+ole+aivopesty,+siis+minä+aloittaja,+mutta+samaa+eivoi+sanoa+useastakaan+joka+tällä+palstalla+hääräilee,+sillä+heidän+ajatukset+ovat+täysin+nurinkuriset+ja+pihalla+totuudesta+kuin+lumiukko!
Jeesus+on+tehnyt+minusta+vapaan,+ja+tästä+vapaudesta+käsin+minä+saan+sitten+ajatella+ja+laittaa+näitä+ikuisia+ajatuksia+tälle+palstallekin.
11.09.2022 18:41
Ensiksikin+Jumala+ei+ole+sadisti,+miksi+hän+muuten+olisi+antanut+meille+Raamatussa+kymmenen+käskyä,+että+voisimme+elää+oikein.
Raamattu,+eli+Jumalan+sana+sanoo+selvästi,+että+Jumala+ei+kiusaa+ja+eikä+ole+pahan+kiusattavissa.
Eli+kiusaaminen+tulee+jostain+ihan+muualta+kuin+Jumalalta.+Tässä+maailmassa+saatana+ja+sekä+pahat+ihmiset+pyrkivät+kiusaamaan.
Ja+jos+Jumala+olisi+paha+ja+sadisti,+niin+miksi+hän+olisi+antanut+Poikansa+Jeesuksen+kärsiä+sijaisena+ristillä+meidän+ihmisten+puolesta,+että+me+voimme,+siis+me+jotka+uskomme+Jeesukseen+voimme+olla+vapaat+rangaistuksesta?
Ja+ihmiset+ja+luodut+olennot+tekevät+virheitä,+mutta+Jumala+ei+tee+koskaan+virheitä+ja+hän+luoduista+poiketen+pystyy+aina+ajamaan+toteen+suunnitelmansa+ja+ajatuksensa.
11.09.2022 18:35
Jumala+on+hyvinkin+olemassa+ja+kaikkein+käypäsin+ja+oikeellisin+selitys+sille+miten+luomakunta+ja+maailmankaikkeus+ovat+syntyneet,+ettäpä+juuri+Raamatussa+ilmoitettu+Luoja-Jumala+loi+nämä+alussa.+Mitenkään+muuten+ei+voida+pitävästi+selittää+maailmankaikkeuden+ja+luomakunnan+olemassaoloa.
11.09.2022 18:24
Minä+olen+aloittaja+ja+kömmähdyksen+takia+jouduin+laittamaan+aloituksen+ilman+nimimerkkiäni.
Minäkin+olenko+nyt+kolmesti+saanut+kokea+tuota+Pyhän+Jumalan+rakkautta+ja+voin+sanoa,+että+kun+sitä+kokee,+sulaa+silloin+kovat+sanat+ja+teot.+Erään+kerran+sain+tuntea+olevani+ikäänkuin+rakkauden+pilvessä+sisällä.
Sinä+kristitty+jolla+ei+ole+tällaisia+kokemuksia,+älä+ajattele+olevasi+muita+huonompi+ja+kuuluvasi+alempaan+kastiin,+sillä+lopulta+se+on+vain+Jeesuksen+asia+millainen+sinä+olet+hänen+silmissään.
13.08.2022 18:59
Kyllä+se+niin+vain+on,+että+Isä+Jumala+on+niin+päättänyt,+että+tulee+uskoa+Jeesukseen+niinkuin+Raamattu+hänestä+opettaa+sekä+rakastaa+häntä+niin+pääsee+kuoleman+koittaessa+viettämään+ihmeellistä+paratiisielämää.
Joka+kieltäytyy+uskomasta+Jeesukseen,+niin+tästä+häntä+rangaistaan+niinkuin+sanoin,+että+tällainen+menee+ikuisuudeksi+tulihelvettiin+saaden+näin+rangaistuksen+pahuudesta+mitä+on+eläessään+tehnyt.
Ja+et+pääse+syyttämään+Jumalaa+sadistiksi,+sillä+hän+ei+ole+ollenkaan+sellainen+ja+hänellä+on+hyvin+paljon+myötätuntoa+ihmisiä+kohtaan.+
Ja+Jumala+on+tehnyt+ihmisen+puolesta+kaiken+mahdollisen+ja+tekee+edelleen,+ettei+hänen+tarvitsisi+lähettää+ketään+ikuiseen+tulihelvettiin+rankaisutoimenpiteenä.
Niin+pitkälle+Isä+Jumala+meni+rakkaudessaan+ihmisiä+kohtaan,+että+hän+antoi+Poikansa+Jeesuksen+kärsiä+sijaisena+ristillä+sen+rangaistuksen+joka+olisi+kuulunut+meille+ihmisille+jotka+olemme+rikkoneet+Jumalan+jokaisen+hyvää+tarkoittavan+käskyn.
Ja+nyt+tarvitsee+vain+uskoa+noin+tuohon+ristin+Jeesukseen+niin+pääsee+Jumalan+lapseksi+ja+tosiaan+saa+viettää+ikuisuutensa+käsittämättömän+onnellisena.
Se+on+Jumalan+silmissä+törkeä+teko+jos+viittaa+kintaalla+Jeesukselle;+tästä+hyvästä+Jumala+rankaisee+ihmistä+ja+hän+saa+viettää+ikuisuutensa+tulihelvetissä.+Jumalalla+on+oikeus+tuomita+helvettiin+kun+hän+näkee,+että+mikään+ei+auta+vaan+ihminen+pysyy+niskoittelijana+häntä+kohtaan.
12.08.2022 00:16
Ei+uskovan,+siis+Jeesukseen+uskovan+kielilläpuhuminen+ole+mitään+psykoosia,+vaan+ihan+normaalia.+Kyseessä+on+Pyhän+Hengen+vaikuttama+lahja.
06.07.2022 19:45
Jumalapa+laittaa+uskoviaan+rukoilemaan+erinäisten+asioiden+ja+ihmisten+puolesta,+eli+rukouksella+on+tällainen+hyvin+syvä+ulottuvuus.
Jumala+voisi+vallan+hyvin+tehdä+kaiken+itse,+siihen+hän+on+kykenevä.+Mutta+hän+haluaa+useimmiten+toimia+meidän+uskovien+kautta+ja+tässä+on+tärkeässä+roolissa,+että+rukoilee+Taivaanisää,+eli+sitä+Jumalaa+josta+Raamattu+opettaa.
Joskus+joudumme+me+uskovat+kärsimään+kun+olemme+tehneet+jotain+pahaa,+mutta+aina+ei+ole+niin,+kärsimyksen+syy+voi+olla+mysteeri.
Ja+auttamattomasti+me+uskovat+joudumme+kärsimään+tässä+maailmassa+toinen+enemmän+ja+toinen+vähemmän.+Ja+tulee+mieleen+Raamatusta+Paavali+joka+oli+Jumalalle+hyvin+rakas,+hän+sai+kokea+ruoskaa,+pahoinpitelyä+ja+syyttömänä+vankeutta+ja+silti+hän+on+yksi+Raamatun+suurimpia+kirjoittajia.
04.07.2022 22:11
Kun+sait+ripulin,+ei+se+uhannut+henkeäsi+ja+koskemattomuuttasi,+etä+itse+asiassa+kärsinyt+lainkaan,+tilanne+oli+vain+epämiellyttävä.+Olen+minäkin+aloittaja+sontinut+housuihin!
04.07.2022 22:00
Menetkös+Moses+siitä+pilkkaamasta!
Raamattuhan+sanoo,+että+uskovan+rukoilu+voi+paljon+kun+se+on+harras.
Raamattu+myös+kertoo,+että+Jumala+ei+kiusaa+ketään.
04.07.2022 21:55
No+jos+Jeesus+on+emävale,+niin+miten+minä+aloittaja+olisin+saanut+itseeni+Pyhän+Hengen
vähän+sen+jälkeen+kun+tein+myönteisen+uskonratkaisun,+elisanoin+kyllä+Jumalalle+ja+Jeesukselle?
Tuo+Pyhän+Hengen+läsnäolo+ilmenee+minussa+siten,+että+puhun+kielillä+siten+kuin+Raamattu+tästä+lahjasta+kertoo+ja+sitten+pystyn+täällä+todistamaan+kolmiyhteisestä+Jumalasta+jossa+on+Isä+Poika+Jeesus+ja+Pyhä+Henki.
04.07.2022 21:52
Siihen+on+jokin+syy,+että+et+kokenut+saavasi+apua+Jeesukselta,+sillä+aivan+varma+on,+että+Jeesus+pystyy+auttamaan.+Rukoilitko+oikeassa+hengessä,+ei+varmaan+ole+mukavaa+Jeesuksen+kannalta+kun+hän+tietää+jos+apua+ei+tule,+lankeat+palvelemaan+epäjumalia.
Buddha,+hindu+ja+allahin+usko+ovat+uskoa+epäjumaliin+ja+nämä+eivät+voi+auttaa,+mutta+Jeesuspa+aitona+Jumalana+voi+ja+pystyy+auttamaan.
03.07.2022 21:52
Kyllä+Taivaan+paratiisissa+on+monin+verroin+ihanampaa+olla+kuin+täällä+maaplaneetalla.
Siellä+esimerkiksi+ei+ole+mitään+kirousta+ja+siellä+ei+kukaan+vanhene+fyysisesti.
Ja+jokainen+joka+suostuu+uskomaan+Jeesukseen+siten+kuin+Raamattuh+hänestä+opettaa,+pääsee+kuoltuaan+tuohon+ihanaan+paratiisiin.
Eli+siis+suostuu+uskomaan,+että+Jeesus+on+kärsinyt+Vapahtaja+ja+joka+sitten+nousi+kuolleista.
Ja+työtä+tarvitsee+taivaan+paratiissa+tehdä+vain+kaksi+tuntia+päivässä+ja+tuo+työ+on+hauskinta+mitä+voi+kuvitella.
26.06.2022 20:19
14 / 74