Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
miikanaahum
miikanaahum
miikanaahum
Vapaa kuvaus
Aloituksia
298
Kommenttia
1510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä se vain nyt on niin, että Raamattu opettaa, että sen opettama Jumala on kaiken luonut ja tehnyt.
Kritiikki Raamatun ilmoitusta kohtaan ei ole tervettä ja tähän kohtaan se ei sovi, sillä Raamatun Jumala on pitänyt huolta siitä, että kirjassa ei ole valheita ja epätotuuksia.
Ei Jumala ole sillä tavoin tyhmä, että hän olisi kirjoituttanut sanaansa jotain sellaista mikä ei pidä paikkaansa ja voidaan todistaa valehteluksi, ei hän ole tuollaista halunnut, eikä hänen ole tarvinnut tuollaista tehdä.
Juurikin sinun esittämäsi kritiikki kertoo valheen voimasta mitä meille on pakkosyötetty kysymättä meiltä mitään.
Valhe istuu joskus lujassa, ja monesti se ei lähde pois ihan noin vain ja yhden oikeellisen tekstin lukemisella vaikka tämä olisi miten totuudellinen. Elämme langenneessa ja valheita täynnä olevassa kulttuurissa.
Ja kaikki ovat varmaan yhtä mieltä siitä, että pelkästä mielikuvituksesta tullut tarina ei hyvinkään kestä kriittistä tarkastalua, vaan tällöin paljastuu fiktioksi.
Mutta Raamattu on sellainen kirja, että se kyllä kestää kritiikin, niin että oikein kun tutkitaan, niin yhä enemmän ja enemmän se osoittautuu paikkansa pitäväksi, jopa niin paikkansa pitäväksi asioissa joista se kertoo, että sellainen tarkkuus ei ole mahdollista millekään muulle kirjalliselle lähteelle.
Kyllä se on niin, että kriittisesti ajattelu yksin ei anna suojaa tieteenharjoittajille, että he aina osaisivat tehdä sellaisia teorioita jotka pitäisivät paikkaansa. Nähkääs korkeinkaan oppiarvo ei anna suojaa sille, että hengen tuotokset olisivat faktaa, vaan tällaisenkin mieleen saatana pystyy syöttämään silkkaa valhetta, ja tällöin tuote ei ole faktaa vaan jotain aivan muuta.
13.11.2024 22:24
Mistäkö tiedän ymmärtäväni asioita paremin kuin oppineet?
En ole yksin oman järkeni varassa, minussa asuu Raamatussa ilmoitetun Jumalan Pyhä Henki ja tämä Henki pystyy antamaan viisautta ja teräviä oivalluksia loppumattomiin.
Ja aivan niin missä ovat oppineet, kun eivät ole täällä kirjoittelemassa?
Teologian tohtorikaan ei pysty kirkastamaan kristinopin salaisuuksia ja nyansseja varsinkin jos hän ei tunne Jumalaa laisinkaan. Kristinuskoa pystyy opettamaan oikein vain sellainen joka Jeesuksen oma ja tällaiseen varsinkin Puhän Hengen lahjoja.
Pelkkä älykkys ei vielä ole viisautta, saatanakin on hyvin älykäs, mutta viisautta hänellä ei ole ensinkään kun on sen kadottanut.
Yksi määritelmä viisaudelle on tunneäly, eli että älykkyyteen yhdistyy myös kaikkea positiivista, rakkautta, totuutta ja että osaa hoitaa ihmisten, eläinten ja Jumalan sekä ihmisten välisiä asioita sillä tavoin, että se on hyvä.
13.11.2024 21:59
Raamatussa lukee, että Jumala on luonut kaiken; tämä on todiste ja pitävä sellainen!
Mutta vitsihän on siinä, että te ette usko todistetta!
Sillä totuus on se, että ihmiset on huolellisesti ja seikkaperäisesti koulutettu uskomaan aivan toisella tapaa kuin Raamatussa on jo ammoisina aikoina ilmoitettu, tähän ovat syyllisiä oppineet etunenässä, jotka ovat laatineet mitä mielikuvituksellisimpia selityksiä sille miten elämä on syntynyt, mistä ihmiset ovat tulleet sekä kuinka tähdet ja maailmankaikkeus on saanut alkunsa.
Ja kaikki tuollainen suoraan perseestä, että ihmiset on saatu nielemään valheen toisensa perään ja menemään niin kauas Luoja-Jumalasta ja hänen tarkoitusperistä kuin itä on lännestä!
13.11.2024 20:33
Tiedätkö, että yksinkertaisetkin ihmiset voivat ajatella ja oivaltaa asioita, joihin oppineet, professorit ja tohtorit kompastuvat, ja eivät tajua asiaa ja sen juonta?
Tiedätkö, että tavallinen kristitty mökin akka voi olla moninverroin viisaampi kuin oppineet ja professorit?
En minäkään ole käynyt kuin ammattikoulun ja muutaman kurssin, mutta silti pystyn ymmärtämään asioita paremmin kuin monet minua paljon oppineemmat koskaan kykenevät.
Ja missä ovat oppineet teologit? Miksi he eivät ole täällä opettamassa Jumaluusopillisia asioita?
Pääasiassa minä ja minunkaltaiset kristityt vastaavat täällä kristillisten asioiden ja totuuksien
julkituomisesta.
13.11.2024 20:22
No et sinä löydä Raamatusta todisteita siitä, että Jumala on omahyväinen,sadisti ja narsisti!
Jos Jumala olisi tuollainen, niin miksi hän olisi kerta toisensa jälkeen pelastanut kansansa Israelin pulasta, jonka nämä olivat itse aikaansaaneet pahuudella ja epäjumalanpalveluksella?
Ja miksi Jumala ei halua rankaista ihmisiä heidän pahoista teoista, todistuksena tästä on VanhassaTestamentissa lukuisat eläinuhrit, joita eläimiä rangaistiin ikäänkuin ihmisten sijaisina ja näin ihmiset saattoivat vapautua pahojen tekojensa rangaistuksista.
Ja kaiken huippuna Uudessa Testamentissa Jumalan Poika, itse Jeesus Kristus antautui vapaaehtoisesti kärsimään ristillä ihmisten sijaisena sen rangaistuksen, jonka me ihmiset pahoilla töillämme olemme ansainneet; ja näin ollen jokainen joka turvaa tuohon Jeesukseen on vapaa tekojensa rangaistuksesta.
Tekeekö omahyväinen narsisti, ja narsisti tuollaista?
13.11.2024 20:01
Vai ei mukamas Jumala ymmärrä aurinkokeskeistä järjestelmää?
Jumalahan loi juurikin aurinkokeskeisen aurinkokunnan!
Ei Jumala ole koskaan missään puoltanut maakeskeistä järjestelmää, ihmiset itse ovat keksineet maakeskeisen järjestelmän, jota kirkkokin on puoltanut, ja joka sitten tutkimuksen myötä havaittiin pätemättömäksi.
Ei Raamattu missään kohtaa opeta, että maailmankaikkeus ja aurinkokuntamme olisi maakeskeinen.
13.11.2024 19:47
Uskossa Jeesuksen veren juominen ja hänen lihansa syöminen tarkoittaa ensiksi, että meidän pitää uskoa Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa.
Ja Jeesuksen pitää olla meille erinomaisen läheinen, ja meidän pitää seurustella hänen kanssa,
paljon ajatella häntä ja mitä hän on tehnyt edestämme ja luonnollisesti meidän pitää rakastaa Jeesusta yli kaiken. Meidän pitää mussuttaa ja mässyttää Jeesusta.
Jeesushan on se joka on tehnyt kaiken puolestamme kun suostui armottomaan ristin kärsimykseen sekä kuolemaan ja on näin ollen ansainnut kaiken kiitoksen, rakkauden ynnä palvonnan.
Ja kun meillä on Jeesus, meillä on myös taivaallinen Isä.
28.10.2024 17:37
No todistapa sitten, että Raamattu ihmislähtöistä soopaa?
Minulle on opetettu, että Raamattu on niin aamen ja piste, ja tämä on kantanut yli 37 vuotta ja kantaa edelleen!
Viisaat opettelevat sekä lukevat Raamattua, mutta paukapäät jotka eivät ymmärrä omaa parastaan sekä muiden parasta, pysyttelevät siitä kaukana ja eivät siihen suin surminkaan usko.
21.10.2024 13:42
No ehkä voit ateistina olla onnellinen tässä elämässä, mutta lopulta veri punnitaan, eli missä vietät ikuisuutesi ilman Jeesusta ja hänen ristintyötä?
Ilman Jeesusta ei voi periä paikkaa ikuisessa paratiisissa; se on täysin mahdotonta!
21.10.2024 13:34
Tietysti ihmistekoista opetusta on se, joka ei sovellu Raamattuun, esimerkiksi luterilaisessa kirkossammekin on Raamattuun soveltumatonta opetusta, kuten nyt kirkon linja poikkeavan seksuaalisuuden harjoittamiseen; eivät tajua, että poikkeavan seksuaalisuuden harjoitaminen, homo- ja lesboseksi sekä myöskin tavallinen haureus vievät harjoittajansa ikuiseen tulihelvettiin mikäli eivät ajoissa tee parannusta.
21.10.2024 13:30
No näytä sitten missä puran vihaani ja katkeruuttani ateisteja sekä tiedettä vastaan?
Onko se pahasti sanottu kun kertoo, että uskomalla Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa hänestä, saa pahat teot anteeksi ja ikuisen paikan paratiisissa?
21.10.2024 13:23
Ei sadokismi ja masokismi saa kiduttajia kääntymään kirstinuskoon, niinkuin toisinaan käy niille jotka kiduttavat kristittyä.
21.10.2024 13:20
Katso enkeli mäntä itse eteesi!
21.10.2024 13:12
Kylläpä se kristinusko puhtaana ja väärentämättömänä on älykkäintä mitä ihminen voi tehdä ja mihin uskoa.
Vain Raamatussa ilmoitettuun Jeesukseen uskomalla ja uskomalla häneen siten kuin Raamattu opettaa, saa kaikki pahat teot mitä ikinä itsekukin on kansanmurhan ja pahasti sanomisen väliltä tehnyt, anteeksi ja voi olla vapaa rangaistuksesta mikä muutoin auttamattomasti kohtaisi.
Taasen kristinuskon hylkääminen on tyhmintä mitä ihminen voi tehdä, sillä näin ei päästä ystäväksi sen olennon kanssa joka ihmistä eniten rakastaa, ja lisäksi tuollainen tyhmyys maksaa ikuisuuden kun sen Paratiisin sijaan joutuu viettämään rangaistuna pahoista teoista tulihelvetissä; summa summarum, eli mikä on älykästä?
21.10.2024 13:05
Tie de kyllä todella tarjoaa moneen asiaan selityksen, se jopa tukee Raamattua ja sen käsitystä kuinka elämä alkoi täällä, mutta tiede ei voi muuttaa ihmisen luontoa siten, että tämä ei olisi taipuvainen uskomaan kaiken maailman soopaa ja valehtelua, sen sijaan, että uskoisi Raamattuun ja sen opettamaan Jumalaan, Jumalaan joka antoi jopa Poikansa Jeesuksen ristille, että me ihmset Jeesukseen uskomalla saisimme pahat tekomme anteeksi.
21.10.2024 12:52
No jos Jumala on taruolento, niin kuinka tällä pallollamme on ihmisiä, mistä he ovat tulleet?
Sattumastako, itsestäänkö? Täysin mahdotonta, että sattuma voi luoda yhtään mitään, ei ihmistä, ei elollista luontoa, maailamankaikkeutta, ei yksinkertaisesti sattuma tai itsestään voi tulla yhtään mitään, ja tämä on myös tieteellinen totuus, sillä se sanoo, että sokeasta sattumasta ei voi syntyä sellaista missä on järki ja suunnnitelmallisuus nähtävissä ja koettavissa, ja jo aikaa sitten tiede on todistanut, että elämää on täysin mahdotonta syntyä itsestään; voitte kokeilla, jos ette usko, laittakaa pulloon kaikkia elollisessa luonnossa esiintyviä alkuaineita ja katsokaa syntyykö elämää, syntyykö elämää vaikka odottaisitte miljoona vuotta?
21.10.2024 12:47
Ei Jumala epäonnistu koskaan, ja hän on ainoa, joka pystyy ajamaan kaiken mitä aikoo todeksi.
Raamattu kertoo miten ihmiset epäonnistuivat kerta toisensa jälkeen, tätä on Israelin kansan muinaishistoria.
Mutta ei Raamattu yksin epäonnistumisista kerro, se kertoo myös miten Jumalan omat ihmiset
monta kertaa onnistuivat tehtävissään.
21.10.2024 12:38
Uskonnot todella eivät pysty selittämään asioita, mutta taasen kristinusko ei oikein ymmärrettynä ole uskonto ja uskomusjärjestelmä, vaan yksinkertainen usko Jeesukseen.
Ei toki kaikkea tietoa mitä maailmassa on löydy Raamatun kansien välistä, mutta Raamatusta löytyy parhaat avaimet monenlaiseen asioiden tietämiseen sekä oppimiseen, mutta mikä tärkeintä: Raamattu kertoo miten pahat teot saa anteeksi ja täten niistä ei rangaista lainkaan sitä joka uskoo Jeesukseen, että hän on kärsinyt ristillä ihmisten sijaisena ja lopulta kuolllutkin ristillä, meidän ihmisten puolesta.
21.10.2024 12:32
Älä pilkkaa Jumalaa, sillä hän on sinutkin luonut, ja on täydellisen typerää verrata häntä saappaaseen.
21.10.2024 12:24
Jumalahan tulikin Jeesuksessa maan päälle, mutta mitä tekivät oppineet?
He eivät hyväksyneet Jeesusta ja naulitsivat hänet ristille; mutta toisaalta noin pitikin käydä, sillä ristillä Jeesus otti kantaaksen ne rangaistukset, jotka me ihmiset olemme pahoilla töillämme ansainneett.
21.10.2024 12:22
5 / 76