Vapaa kuvaus

Aloituksia

205

Kommenttia

1307

  1. Ja uskova on siinä miessä kanssa järkevä, että hän huolehtii ikuisuuskohtalostaan,
    eli hän pyrkii elämään niinkuin Jumala haluaa, ja odottaa lopulta pääsevänsä kuoltuaan taivaan paratiisiin.

    Mutta atte ateisti ja jumalaton evokki vähät välittävät siitä, että missä he viettävät ikuisuutensa, ja menevät suoraan päätä helvettiin, mikäli eivät anna Jeesuksen heitä
    pelastaa ja ottaa huomaansa niin kauan kuin on vielä armonaikaa.

    Ja jos Jumalinen uskova vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuvatkaan ateistit ja jumalattomat evokit?
  2. Vertaus Jumalasta, Luukas 15:11-23.

    Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.

    Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: Isä, anna minulle se osa tavaroista, ,ikä minulle on tuleva. niin hän jakoi heille omaisuutensa.

    Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.

    Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.

    Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.

    Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.

    Niin hän meni itseensä ja sanoi: Kuinka monella minun isä isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!

    Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi

    enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.

    Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.

    Mutta poika sanoi hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.

    Silloin isä sanoi palvelijoilleen: Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;

    ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastaka, ja syökäämme ja pitäkäämme iloa.
  3. Kuulkaahan nyt Jekonja ja Heps, jos te tulette omaanaan nöyrän asenteen
    Kaikkivaltiasta Jumalaa kohtaan, niin silloin hän on miltei loppumattoman armelias
    teille ja päästää teidät pahasta, koska nyt Jeesus on kärsinyt teidänkin pahojen tekojen rangaistuksen sijaiskärsijänä.

    Ja vaikka olette ulalla ja pihalla kuin lumiukko, niin Jumala R-A-K-A-S-T-A-A teitä te
    sankarit. Ja Jumala ei halua, että te tuhoudutte ja vietätte ikuisuuden tulihelvetissä, ei!
    Jumala haluaa, että otatte hänen Poikansa vastaan omaksi Vapahtajaksi ja seuraatte
    häntä koko loppuelämänne, niin silloin toteutuu Jumalan hyvä tahto teitä kohtaan ja
    teidän elämässänne.

    Teidän vain täytyy ottaa Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi ja seurata häntä
    loppuelämänne, niin teidän käy hyvin ja saatte viettää ikuisuutenne onnessa, eikä
    tulihelvetissä rangaistuna teidän pahoista töistänne.

    Tuo Jeesus tulee sydämeenne asumaan loppuelämäksenne kunte vain tosissaan
    rukoillette, että minä otan sinut Jeesus vastaan omaksi Vapahtajakseni ja tahdon
    seurata sinua tule minun sydämeeni asumaan.

    Ja minä takaan, että päätös ottaa Jeesus vastaan on Jumalalle hänen korvissaan
    kuin kaunista musiikkia ja hän haluaisi kulla sitä useammalta ja useammalta ihmiseltä.

    Ja jos omantahdon tietä kuljette, niin tietäkää, että se vie tuhoon ja teidän ikuisuutenne tuhoutuu, koska te silloin joudutte viettämään ikuisuutenne tulihelvetissä
    rangaistuna pahoista töistänne mitä olette tehneet ja ette ole Jeesuksesta huolineet.