Miksei Jumala kelpaa teille sellaisena kuin Hän On

KöyhäJaHemmetinKipee

Juttelin äsken puhelimessa muuan helluntailaisen kanssa. Itselläni on lähiaikoina mahd. meno erääseen leikkaukseen.

Itse hyväksyn tämän tosiasian, enkä kiusaa sillä Jumalaa. Elämään kuuluvat erilaiset epämiellyttävätkin asiat. Olen tottunut moniin vaivoihin, enkä niistä itse ruikuta.

Aina jos tulee puhe tästä sairaudestani tai kivuistani, kuulen haihatuksen:"Rukoillaan Taivaan Isää, että Hän parantaa!" Miksi tällaista turhaa puhetta Jumalasta? Jumala ei ole parantanut, eikä paranna tätä ongelmaa, vaan kirurgi, joskaan ei täysin hänkään.

Tällainen Jumalan Nimen turhaanlausuminen on oman, kristillisen uskoni vastaista, mielestäni jumalanpilkkaa. Ei Jumala ole mikään taikuri!

Jumala on paljon auttanut ja vastannut rukouksiini ja olen kokenut monia ihmeitäkin. Kuitenkin tuollainen kevytmielinen, ihmisen omasta vastuusta luistaminen ja joka ongelman sysääminen "Herran haltuun" ei mielestäni ole aidosti kristillistäkään. Eikä osoita tuollaisen lausujan todellista empatiaa sairasta kohtaan. Hellari taputtaa olalle, sanoo: "Siunausta!" ja häipyy, hylkää sairaan.

Ehkä parempi niinkin. Sairas on onnellisempi ilman touhuavaa, imelää tekopyhyyttä ympärillään.

Ihmisen on tyynesti hyväksyttävä monet elämän epämiellyttävyydetkin, eikä aina huudettava Jumalaa apuun vain siksi, että oma mukavuus hiukan kärsii!

Jumala voi auttaa, että leikkaus sujuu hyvin, ym ja että vointini tässä asiassa paranee. Muuta en itse Jumalalta pyydä.
.

25

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KoiranKoipi

      Katin kontit. Ei hellarit vastaa, kun kalikka osuu omaan polveen.

      • erässeurakunnasta

        Ei täällä voi aina olla vastaamasssa, vaikka kenties haluaisikin.
        Eikä kai täällä ole vastauspakkoakaan. En ainakaan huomannut säännöistä.

        Minun polveeni on osunut vaikka kuinka monta kertaa, miten milläkin tavalla.
        Olen samaa mieltä siitä, että emme voi asettaa Jumalallekaan vastauspakkoa.
        Olen jo oppinut sen, että Hän vastaa ajallaan ja tavallaan. Hyväksyn sen.
        Loppujen lopuksihan "elämä on kuolemista" niin kuin lauluntekijä niin osuvasti sanoo.
        Pikkuhiljaa liukenemme tästä elämästä, kuka mitenkin.
        Pääasia on kuitenkin, että emme kuole lopullisesti, ja tuska ja kivut loppuvat aikanaan.
        Olkoon se lohtusi tänään, jos siunauksen toivotus tuntuu tekopyhältä.


    • voisuomiparkaa

      se ei ole pahin asia jos on köyhä ja kipee mutta jos siihen laitetaan päälle onneton pöljyys ja aiheen totaalinen tajuttomuus, niin se on jo liian raskasta lukea.

      kuten yllä hyvänä esimerkkinä.

      • HellUskonnonUhriEdelleen

        Kiitos tästä helluntaivastauksesta.. En oikeastaan muuta odottanutkaan.

        Enkä edes viitsi kysyä mihin väitteesi kysymyksen pöljyydestä perustuu. Voin itse sen paremmin päätellä: ehkä siihen, että oma ymmärryksesi on vajaa ja kaikki mitä sinä et ymmärrä, on "ihan tyhmää", ynnä helluntaisydämeesi, joka on täysin empatiaton.
        .


      • empatiaon
        HellUskonnonUhriEdelleen kirjoitti:

        Kiitos tästä helluntaivastauksesta.. En oikeastaan muuta odottanutkaan.

        Enkä edes viitsi kysyä mihin väitteesi kysymyksen pöljyydestä perustuu. Voin itse sen paremmin päätellä: ehkä siihen, että oma ymmärryksesi on vajaa ja kaikki mitä sinä et ymmärrä, on "ihan tyhmää", ynnä helluntaisydämeesi, joka on täysin empatiaton.
        .

        "empatioton" on erikoinen muoto sanasta epäempaattinen, mutta kyllähän tuon vähemmälläkin järjellä ymmärtää.


      • SitäAlempaaKansaa
        empatiaon kirjoitti:

        "empatioton" on erikoinen muoto sanasta epäempaattinen, mutta kyllähän tuon vähemmälläkin järjellä ymmärtää.

        Empatia-ton. Ilman empatiaa. On suomea.


    • Maailmojen luoja ei olekaan taikuri?

      Ei siis pysty pieniä asioita hoitamaan, mutta isoja taikoo tuosta vaan abradakabra?

      Merkillinen vätys on teidän jumalanne.

      • KirkotonKristitty

        En tiedä jos "abrakadabra", mutta "hokkuspokkus", tähän Hän kykenee.

        Sana "hokkus pokkus" tulee siitä kun pakanat näkivät katolisen papin eukaristialla siunaavan leivän ja viinin ja lausuvan "Hoc est Corpus Christi", "tämä on Kristuksen ruumis" ja näin tapahtui konsentraatio, eli Jumalan sanan vaikutuksessa leivän muuttuminen Kristuksen pyhäksi ruumiiksi.

        Nyt pakanakansa käsitti, että jos lausuu "hokkuspokkus", tapahtuu ihmeitä! "Hokkus pokkus filiokkus", sana filiokkus muistuttaa latinan "poika"-sanaa, joten alkuperäinen lause on kaiketi mennyt jotenkin näin: "Tämä on Kristuksen, Jumalan Pojan Pyhä Ruumis."

        Pilkkaat siis asiaa jota et tunne alkuunkaan. Mutta omapa on syntisi.
        .


      • KirkotonKristitty kirjoitti:

        En tiedä jos "abrakadabra", mutta "hokkuspokkus", tähän Hän kykenee.

        Sana "hokkus pokkus" tulee siitä kun pakanat näkivät katolisen papin eukaristialla siunaavan leivän ja viinin ja lausuvan "Hoc est Corpus Christi", "tämä on Kristuksen ruumis" ja näin tapahtui konsentraatio, eli Jumalan sanan vaikutuksessa leivän muuttuminen Kristuksen pyhäksi ruumiiksi.

        Nyt pakanakansa käsitti, että jos lausuu "hokkuspokkus", tapahtuu ihmeitä! "Hokkus pokkus filiokkus", sana filiokkus muistuttaa latinan "poika"-sanaa, joten alkuperäinen lause on kaiketi mennyt jotenkin näin: "Tämä on Kristuksen, Jumalan Pojan Pyhä Ruumis."

        Pilkkaat siis asiaa jota et tunne alkuunkaan. Mutta omapa on syntisi.
        .

        Minua on jo sagen, pekun tai jonkun muun sivistyneemmän toimesta asiasta oikaistu, mutta ymmärsit varmaan asian ytimen.

        Syntiähän en voi tehdä, koska synnistä tuomitsevat jumalat ovat minulle todisteiden puuttuessa olemattomia. Olen siis synnitön.


      • Laiton
        he-ma kirjoitti:

        Minua on jo sagen, pekun tai jonkun muun sivistyneemmän toimesta asiasta oikaistu, mutta ymmärsit varmaan asian ytimen.

        Syntiähän en voi tehdä, koska synnistä tuomitsevat jumalat ovat minulle todisteiden puuttuessa olemattomia. Olen siis synnitön.

        Eli lakiakin voi rikkoa jos ei näy kyttiä mailla halmeilla? Just.
        .


      • Laiton kirjoitti:

        Eli lakiakin voi rikkoa jos ei näy kyttiä mailla halmeilla? Just.
        .

        Lakia en useinkaan riko, koska yritän elää ihmisiksi.

        Synnillä ei ole mitään tekemistä lain kanssa. Koko synnin käsitettä ei tunneta laissa.


    • Ei ole Jumalan kiusaamista, että vie tämän leikkausasian hänelle lapsenmielisesti ja luottavaisesti. Sitä ei voi sitten sanoa, että mikä on vastaus, mutta aivan varmasti hän vastaa tavalla tai toisella.
      Jumala jopa pitää siitä, että me luottavaisesti vaivaamme häntä pikkuasioillakin; hän haluaa olla läsnä omiensa elämässä, niin pienissä kuin suurissa asioissa.
      Olen joskus rukoillut jonkin ihan pienen mutterin ja vastaavan pikkuesineen takia, kun olen laittanut hukkaan ja vastaus on tullut!
      Mistä olet niin varma, ettei Jumala paranna; elätkö niin etäällä hänestä, ettet ole kokenut hänen ihmeitään?

      • markku.lievonen

        >>>Mistä olet niin varma, ettei Jumala paranna; elätkö niin etäällä hänestä, ettet ole kokenut hänen ihmeitään? <<<

        Jos JUMALA alkaisi parantaa tätä turmeltunutta lihaamme, niin tie olisi loputon. Periaatteessa kehomme sairastaa eritasoisesti joka hetki. Toisella voimakkaammin ja toisella lievemmin.

        Mutta, se on totta, miten JUMALA voi parantaa jonkun sairauden / poikkeaman todistaakseen sillä parantamisella jotain asiaansa. Siis parantuminen ei liittynyt ihmisen omaan tahtomiseen,- vaan JUMALAN tahtoon todistaakseen asian.

        Niin, jokainen ihminen menehtyy aikanaan jonkun sairauden vaikuttamana. Todellisuuden / sairauden hyväksyminen on viisain asia.


      • Kyllä Jumala toisinaan tekee niinkuin tahdomme, vaikka hänen ei luonnollisesti ole pakko tehdä niin. Ja kyllä me saamme esittää Taivaanisälle mitä tahdomme ja mikä on mielemme, hän haluaa, että olemme aitoja hänelle, emmekä teeskentele; minäkin olen esittänyt hänelle ties kuinka monta mieltymystä ja en tiedä miten hän mieltymyksiini vastaa. Ei se ruumiillinen lihamme ole liha, liha on langennut luontomme, mikä meillä ihmisillä on alkulankeemuksen seurauksena.


      • markku.lievonen
        miikanaahum kirjoitti:

        Kyllä Jumala toisinaan tekee niinkuin tahdomme, vaikka hänen ei luonnollisesti ole pakko tehdä niin. Ja kyllä me saamme esittää Taivaanisälle mitä tahdomme ja mikä on mielemme, hän haluaa, että olemme aitoja hänelle, emmekä teeskentele; minäkin olen esittänyt hänelle ties kuinka monta mieltymystä ja en tiedä miten hän mieltymyksiini vastaa. Ei se ruumiillinen lihamme ole liha, liha on langennut luontomme, mikä meillä ihmisillä on alkulankeemuksen seurauksena.

        Tarkoitin lähinnä,- ettei JUMALA tee ihmisen lihallisen tahdon mukaisesti. JUMALA on taho, joka vaikuttaa uskon antaneessa ihmisessä tahtomista ja tekemistä ja tästä näkökulmasta katsoen JUMALA kyllä toteuttaa ihmisessä olleen tahdon mukaisesti.

        Juuri tuohonhan liittyy, miten monasti itsekkin ihmettelen JUMALAN johdatusta. Todellisuudessa JUMALA toteuttaa ja ohjaa ihmistä juuri oman tahtonsa mukaisesti. Tekee ihmiseen tahtotilan,- jonka ihminen tiedostaa ja ajattelee sen ja JUMALA toteuttaa asian.

        Sama mielikuva tässä ilmoitettuna;

        9. Ihmisen sydän aivoittelee hänen tiensä, mutta Herra ohjaa hänen askeleensa.

        Eli savoksisanottuna. Ihminen ajattelee kaikki arkeen tulleet tapahtumat, mutta ne on JUMALAN ohjaamia.


    • Jumala antoi sinulle tautisi ja sinä suutut jos joku pilkkaa jumalaasi.

      • EiJumalanTekoa

        Ei, kyllä nää polvet rikkoi ihan ihminen.


      • EiJumalanTekoa kirjoitti:

        Ei, kyllä nää polvet rikkoi ihan ihminen.

        Ja jumala ei viitsinyt auttaa, katseli vain vierestä.


      • oipoi
        EiJumalanTekoa kirjoitti:

        Ei, kyllä nää polvet rikkoi ihan ihminen.

        Eikö edes Pojasta polvi parantunut? Varsin välinpitämätön kaikkivaltias sinulla.

        Ei jumalaa voi pilkata vastoin kaikkivaltiaan nimenomaista tahtoa. Olisiko siinä vähän masokistin vikaa sitten? Tahtoo neitsyttä ja dominaa.


    • rgvbnkl

      Minulla on sama kokemus kuin aloittajalla. Kun on ollut puhetta jonkun henkilön vakavasta sairaudesta, helluntailainen sanoo hetipian että "Herra voi parantaa." Tosiasia on, että usein tapahtuu, että Herra ei paranna. Jatkuvasti uskovia kuolee vakaviin sairauksiin.
      Hiljattain eräs sisar sai diagnoosin koko ylävartaloon levinneestä syövästä ja hänelle sanottiin heti että sinusta tulee lääketieteelle todistus ihmeparanemisesta. Hänelle siis luvattiin täysi terveys.
      Helluntailaisen ajattelun mukaan vihollinen hyökkää ja kiusaa kun tulee vastoinkäymistä, sairautta tms.
      Minua itseäni kiusaa omasta sydämestäni nouseva epäusko joka ei luota Jumalan huolenpitoon ja myös niin helposti huulilta ulos tuleva napina.

    • oipoi

      Johtuisiko siitä ettei häntä ole.
      Jokainen voi tietysti kuvitella hänet miksi haluaa sillä loihan ihminen alussa jumalan omaksi kuvakseen, kohtalaisen vittumaiseksi narsistiksi.

    • KunniaYksinJumalalle

      Toinen asia, joka aloittajaa ärsyttää, on hellareiden itsensäkoroittaminen Jumalan vertaiseksi, jopa Jumalaa korkeammaksi! Kyllä! Eivät he näin tietenkään suoraan sano!

      Esim. Jumalan jatkuva käskyttäminen rukouksilla. "Rukoillaan Jumalaa, että Hän auttaisi tässä ja tässä ja tässä ja tässä ja tässä.." Olen todella allerginen tuolle jatkuvalle Jumalan kunnioittamattomuudelle ja epäuskolle, joka hellareissa pukeutuu hurskauden kaapuun ja jota vieläpä tyrkyttävät muille, kristityillekin! Jumalan jatkuvalle kiusaamiselle että Hän toimisi rukoilijan tahdon mukaan! Tällaisesta Jumalan häirinnästä on kaukana Jeesuksen rukous: "Tapahtukoon Sinun tahtosi, niin maan päällä kuin taivaissakin..."

      Vaikkapa nyt tässä leikkausasiassa. Hellarit eivät usko, että Jumala huolehtisi lapsistaan, elleivät he itse sitä jatkuvasti vaadi. Itse luotan lääkäreihin ja jos en täysin heihinkään, luotan, että Jumala huolehtii minusta leikkauspöydällä ja sairaalasängyssä. Sairaaloiden hoitotaso on nykyään niin alatasoista, että Jumalaa, ja jos ei just Häntä Itseään, niin ainakin Hänen enkeleitään ja potilaan omatoimisuutta siinä tarvitaankin. Jos lääkäri päättää tappaa potilaan leikkauspöydälle, hän tekee sen, mutta potilaan murhayrityksestä selviytymisessä ja siitä toipumisessa Jumala kyllä voi olla tukena.

      En silti menisi jakelemaan käskyjä Jumalalle, mitä Hänen pitäisi tehdä. "Herran haltuun" on kaikki mitä sanon ja teen pyhän ristinmerkin. Ja sit menoks.

      Eikä Jumalaa tarvitse jatkuvasti, joka asiassa rukoilla. Mitä uskoa tuollainen on? Vain epäuskoinen rukoilee jatkuvasti. Kun on rukoiltu, asia on Jumalan käsissä. Hellarit luulevat ja uskottelevat, että ihmeet ovat heidän rukoustensa ansiota, että ilman heidän siunailujaan Jumalasta ei olisi mihinkään, että Hän olisi välinpitämätön. Tällainen toiminta on todellisuudessa jumalanpilkkaa.

      Kun sitten Jumala auttaa, hellarit ottavat kunnian itselleen: "Jumala auttoi, koska me rukoilimme!"

      En halua rukouksianne, pitäkää ne omana tietonanne. Mutta tiedän että te ette pidä. Te ette kunnioita ketään, kunhan muiden ihmisten heikkouden, kuten sairauden kautta pääsisitte asiassa vain itse jotenkin hyötymään! Selittämään kuinka teidän uskonne paransi sairaan, ei Jumala!

      En anna kunniaa teille, vaan yksin Jumalalle.

      Jos teidät päästää lähelleen rukoilemaan, saa kuullakseen vain litanian jumalanpilkkaa.
      .

      • Lisäisin tähän vain, että kaksi rukousta on meille annettu toinen on Herran siunaus, löytyy 4 Mooses 6:24-26 ja toinen on tutumpi Isä meidän rukous. Ja vielä Raamattu kieltää Uudessa Testamentissa tyhjien hokemisen rukoillessa.


      • ilkeääpanettelua

        kuule tuo paatoksesi on niin suurta huuhaata että ei paljon paremmasta väliä.

        siinä ei ole mitään totuudesta nousevaa, mieti sitä.


    • mkrsin.nimi

      # Jumala voi auttaa, että leikkaus sujuu hyvin, ym ja että vointini tässä asiassa paranee. Muuta en itse Jumalalta pyydä. #

      - juuri tuon vuoksi et saakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe