sovitustyö, ei veriuhri

sovitustyö

Minä uskon mieluummin että jeesus täytti lain elämällä oikein raamatun mukaan ja hänen kuolemansa on sinetti joka oli messiaasta ennustettu. Hänen kuolemansa ei ollut veriuhri vaan sovitustyö ja siksi mekin voimme nauttia ehtoollisessa muistoaterian hänen muistokseen. Jumala tiesi mitä teki. Näin haluan ajatella.

11

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12_13

      Mielestäni olet oikeassa.

      ”Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä”.
      Joh. 6:63

      ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:51

    • tekstikohta

      Raamatun mukaan Paavalin sanoin: Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä hän lukenut heille heidän rikkomuksiaan ja hän uskoi heille sovituksen sanan.
      Tämä on Raamatussa, uudessa testamentissa.

    • NäinRaamatussa

      Lue Hepr. 9. "Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista."

      • 12_13

        "Lue Hepr. 9. "Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.""

        Asia ei ole kuitenkaan täysin suoraviivainen, koska Raamatussa lukee myös:

        Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," – hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi." Ja kohta hän nousi heidän nähtensä, otti vuoteen, jolla oli maannut, ja lähti kotiinsa ylistäen Jumalaa.
        Luuk. 5:21-25

        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
        Joh. 20:23


      • NäinRaamatussa
        12_13 kirjoitti:

        "Lue Hepr. 9. "Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.""

        Asia ei ole kuitenkaan täysin suoraviivainen, koska Raamatussa lukee myös:

        Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," – hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi." Ja kohta hän nousi heidän nähtensä, otti vuoteen, jolla oli maannut, ja lähti kotiinsa ylistäen Jumalaa.
        Luuk. 5:21-25

        Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
        Joh. 20:23

        Siihen aikaan uhrattiin syntiuhreina eläimiä, jotka olivat Jeesuksen uhrin esikuvia. Kun oli vielä usko, niin miksi ei olisi saanut syntejään anteeksi niin kuin tänäkin päivänä?


    • Yliluonnollinen-uhri

      Hebr 10 "Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
      Sentähden hän maailmaan tullessaan (Jumalan Karitsa Jeesus) sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

      polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"

      Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten:

      "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

      Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

    • tiejumalanluokse

      Nämä raamatun jakeet puhuvat sovitustyön todellisuudesta, mutta muistakaamme, että jeesus oli ihminen. Jos hän jumalan edessä on poika, niin hän täytti lain ihmisen tavoin. Meidän pitää ottaa esimerkkiä ja elää niin, että kelpaamme Jumalalle. Jesua kuolemallaan sinetöi sen, mitä oli tehnyt elämänsä ajan. Toteutti jumalan sovitustyön loppuun asti ja avasi näin sovituksen ja tien jumalan luokse ilman teuras ja syntiuhreja. Näin näen asian. Raamattu toteutuu kuitenkin niiltä osin, kuin se on jumalan eikä ihmisen puhetta.

    • Uhri karitsa synnisten vuoksi,sovitusta ei ole ilman verta,se sanassa kirjoiteutta se pitää.

    • UskovaNoora

      Kun Jumalan ainoa Poika Jeesus syntyi maailmaan ihmiseksi ja eli luotujen ja langenneiden ihmisten keskellä, Hän opetti olemuksellaan, sanoillaan ja teoillaan, millainen vanhurskas ihminen on. Jeesuksessa Jumalan ilmoittama laki, Toora, ruumiillistui.

      Jos me ihmiset olisimme sellaisia kuin Jeesus, eläisimme saumattomassa yhteydessä Jumalan kanssa iankaikkisesti eikä mitään ongelmaa olisi koskaan ollutkaan. Jos kaikessa tekee niin kuin Jeesus opetti, on iankaikkisen elämän arvoinen. Sellaista ihmistä ei mikään voi pidättää elämästä iankaikkisesti.

      Mutta me luodut ja langenneet ihmiset emme tee aina ja kaikessa niin kuin Jeesus opetti. Jumalan silmissä moraalisesti parhainkaan meistä ei lähimainkaan elä niin kuin Jeesus opetti. Emme siis ansaitse iankaikkista elämää, mutta tämä ei poista sitä, että Jeesuksen esimerkki ja opetus on se, jota täydellisesti seuraamalla sen ansaitsisi.

      Jääkö ihmiselle mitään mahdollisuutta pelastua? Kyllä jää, Jeesuksen sovituksen tuovan uhriveren ja sen mahdollistaman anteeksiannon kautta. "Ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamusta", kuten tässä ketjussa on jo muutaman kerran siteerattu.

      Ansaitseminen ja anteeksianto ovat kaksi ihan eri asiaa. Anteeksiannon kautta Jumala säälistä, joka on rakkauden korkea muoto, antaa meille sen, mitä emme ansaitse. Jumalan pyhyys vaatii veriuhria, joka on virheetön, ja Jeesus on tämä ainoa, lopullinen sovittaja ihmisten syntisyyden ja Jumalan pyhyyden välillä.

      Eikä tämä pääty vielä ristille, vaan Jeesus voitti synnin, kuoleman ja kadotuksen ja nousi ylös kuolleista. Kun ihminen on tullut uskoon, eli on uudestisyntynyt ylhäältä, hänen esikuvansa ja Herransa on ylösnoussut Jeesus. Tämäkään ei edelleenkään poista sitä, että Jeesus jo ennen ristiinnaulitsemistaan oli vanhurskas Jumalan Poika ihmislihassa ja seuraamisen arvoinen, mutta Hänen ristiinnaulitsemisensa ja ylösnousemuksensa on se, joka meille käytännössä mahdollistaa pelastuksen iankaikkiseen elämään.

      Ihmisten tulee siis pelastuakseen uskoa ja luottaa Jumalaan, joka syntyi Pojassa, Jeesuksessa ihmiseksi, eli vanhurskaan elämän täällä maailmassa, kuoli ristillä meidän syntiemme sovitukseksi (meidän syntimme olivat Hänen päällään ristillä, kuolemalle luovutettuina) ja voitti synnin ja sen vääjäämättömät seuraukset ja nousi ylös kuolleista.

      Langennut ihminen ei pääse rististä eroon, jos mielii pelastua.

      • UskovaNoora kirjoittaa oikein, ja aloittajalle muistutukseksi, että Jeesus sovitti, kärsi ja vuodatti Pyhän viattoman verensä, että me saisimme syntimme ja pahat tekomme anteeksi. Ja tuo vuodatettu sovintoveri on niin tärkeä, että ehtoollinen viinin muodossa muistuttaa meitä Jeesuksen viattomasta Verestä meidän edestämme vuodatettuna, aivan vastaavasti leipä muistuttaa meitä Jeesuksen ruumista, meidän edestämme murrettu. Ja meidän pitää alati uskossa juoda Jeesuksen veri sekä syödä hänen ruumiinsa, mistä Herran ehtoollinen meitä muistuttaa.


    • omatuntoon

      Jeesuksen veri ei ole muuta kuin veri. Se ei sinetöi kenenkään pääsyä taivaaseen. Kun kutsumme avuksi Jeesusta niin kutsummeko häntä hänen nimellään vai keksityllä nimellä. Ja lisäksi sovitustyötä ei sinetöi kenenkään veri. Jumala ei teurastanut omaa poikaansa vaan hänen kuolemansa sinetöi sovitustyön että me pääsisimme taivaaseen kun hyväksymme Jeesuksen sovitustyön puolestamme. Lisäksi ehtoollinen on ennen kaikkea muistoateria.itse en enää syö ehtoollista koska en hyväksy kenenkään veren juomista enkä kenenkään lihan syömistä. Minä uskon että yhteys rukouksessa ja hänelle antautuminen on paras vaihtoehto. Ehtoollinen voi olla ateria jossa sovitustyö hyväksytään jumalan edessä. Ei teurasuhri. Sitä en hyväksy vaan ateria jumalan edessä Jeesuksen kuoleman ja elämän muistoksi. Jos joku tekee siitä itselleen ehtoollisen, sekin on jokaisen omantunnon asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe