Vapaa kuvaus

Aloituksia

9

Kommenttia

1399

1. Ai siihen ehti kiikittäjä väliin. Mun työpassillani saa kuljettaa enemmän matkatavaraa kuin tavallisella turistipassilla, plus että esim venäjällä se avaa kirjaimellisesti portteja jotka on muilta suljettu.
  2. Eihän hitaudessakan sinänsä sen kummempaa vikaa ole, mutta toisaalta esim haukkuminen autossa saattaa aiheuttaa kuulovaurioita (tutkittu juttu) jos koiralla on kova tai tarpeeksi kimakka ääni, ja sen takia pidän haukkumista yleisesti asiana joka on syytä saada loppumaan nopeasti. Tosin ehkä suhtaudun meteliin hieman eri tavalla kuin useimmat ihmiset, koska minulla on yliherkkä kuulo, ja liian kovat äänet, kuten haukkuminen pienessä tilassa tuntuu korvissani fyysisenä kipuna.

Toisaalta mulla ei myöskään ole kärsivällisyyttä kuluttaa viikkoja tai kuukausia siihen, että ainoastaan kehumalla opettaisin koiralle jotakin minkä se kiellä-ja-kehu-taktiikalla oppii jutusta riippuen parissa päivässä tai viimeistään parissa viikossa, ja kai sen takia tuo pelkkien kehujen avulla kouluttaminen tuntuu jotenkin ajan haaskaamiselta.

Ihailen kuitenkin ihmisiä joiden kärsivällisyys siihen riittää.

Hyvinvointiin meilläkin tähdätään, mutta nähdäkseni se ei kärsi mitenkään siitä, että koiralle kerrotaan, mitä sen halutaan tai ei haluta tekevän. Ja kuten sanoitkin, varsinkaan turvallisuuden ollessa kyseessä ei kannata ruveta hyssyttelemään.