Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
lampinajadi
profiilit
lampinajadi
lampinajadi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
9
Kommenttia
1399
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kysymyksestä+on+jo+aikaa,++mutta+läsi+on+sama+kuin+laukki,+leveä+raita+hevosen+naamassa.+Usein+kulkee+otsalta+nenälle,+mutta+kuvio+voi+olla+lyhyempikin.
08.06.2019 08:06
Varmista,+ettet+huomaamattasi+nojaa+eteenpäin+antaessasi+hevoselle+pohjeapuja.+Eteenpäin+nojatessasi+puristat+hevosta+polvillasi+väkisinkin,+ja+hyvinkoulutetulle+hevoselle+se+on+merkki+siitä+että+sen+halutaan+nimenomaan+pysähtyvän.+Varmista+myös,+ettet+huomaamattasi+vedä+ohjista+samalla+kun+jaloillasi+käsket+hevosta+eteenpäin.+Jos+hevonen+saa+ristiriitaisia+ohjeita+ratsastajalta,+se+voi+osoittaa+hämmennyksensä+sillä+että+pysähtyy+kokonaan.
Sinänsä+apuja+ei+pitäisi+(!)+joutua+antamaan+kovempaa+kuin+"hipaisemalla",+mutta+valitettavasti+monet+ratsastuskoulujen+hevoset+ovat+niin+turtuneet+avuille,+että+niitä+joutuu+joskus+joko+potkaisemaan+kunnolla+tai+napauttamaan+raipalla+ennen+kuin+ne+vaivautuvat+huomioimaan+sen+että+jotakin+pitäisi+tehdä.
Mutta+aivan+ensimmäisenä+kysy+opettajaltasi+mikä+menee+pieleen.+Näkemättä+on+vaikea+sanoa+mitä+teet+väärin,+joten+kysy+opettajaltasi,+hän+näkee+sinut+ja+hevosen+ja+osaa+varmasti+neuvoa+paremmin+kuin+kukaan+tällä+näytön+toisella+puolella.+Painosi+tuskin+on+ongelma,+eiköhän+sinulle+ole+katsottu+sen+kokoinen+hevonen+että+se+jaksaa+kantaa+sinut+ilman+ongelmia.
24.01.2019 18:27
No+jaa,+tuttujen+suusta+ei+sellaisia+juttuja+kuulekaan,+vaan+satunnaisilta+ohikulkijoilta+jotka+jäävät+juttelemaan+ja+ihastelemaan+hyvin+käyttäytyvää+koiraa.+Yhdistävät+sen+kai+TV:n+Lassieen+ja+yleistävät+sitten+niin+että+colliet+ovat+kaikki+samanlaisia.
Mutta+on+siinä+silti+naurussa+pitelemistä!
20.11.2018 21:24
1+1+voi+olla+myös+1.+
Jos+pisara+vettä+yhdistetään+toiseen+pisaraan,+tuloksena+on+edelleen+yksi+pisara,+joskin+aiempaa+suurempi.+
Tai+jos+yksi+munasolu+ja+yksi+siittiösolu+yhdistyvät,+tuloksena+on+yksi+hedelmöittynyt+munasolu.
Tai+jos+kahden+huoneen+välistä+puretaan+seinä+pois,+siitäkin+tulee+yksi.
20.11.2018 14:11
Colliet+syntyvät+koulutettuina.+
Ihan+totta,+tämän+tyyppisiä+kommentteja+on+kuultu+yllättävän+usein+ei-koiraihmisten+suusta.
20.11.2018 13:54
Meillä+taas+on+annettu+nimenomaan+lämmintä+vettä+liikutuksen+jälkeen,+varsinkin+talvisin.+Jos+hevonen+on+vielä+kuumissaan+liikutuksen+jäljitä,+liian+kylmä+vesi+voi+aiheuttaa+vatsanväänteitä+ihan+niin+kuin+ihmisillekin,+eli+ns.+kylmänähky.+Tosin+yleensä+sanotaan,+ettei+ole+hyvä+antaa+vettä+heti+liikutuksen+jälkeen+ylipäänsäkään,+mutta+edelleen,+kunhan+vesi+ei+ole+liian+kylmää,+hyvin+voi+antaa+ämpärillisen+pahimpaan+janoon,+myöhemmin+sitten+lisää+kun+hevosen+keho+ehtii+vähän+tasaantua+ja+rauhoittua.
Mistään+bakteereista+en+todellakaan+olisi+huolissani+-+hevoset+saavat+niitä+taatusti+moninverroin+enemmän+tavallisesta+laidunheinästä+tai+heinäpaalista+kuin+lämpimästäkään+vesijohtovedestä.+Se+vesijohtovesi+on+kuitenkin+käsitelty+ja+puhdistettu+niin+moneen+kertaan,+että+jos+kuolema+tulee,+se+tulee+ennemmin+liikenneonnettomuudessa+kuin+yksittäisestä+pöpöstä+vesijohtovedessä.++
Meillä+annettiin+talvisin+aina+sellaista+kädenlämpöistä+tai+hiukan+lämpöisempääkin,+ja+heppakin+tuntui+arvostavan+kun+sai+"kuumaa+juotavaa".+Kesäisin+joi+mieluummin+kylmänhaaleaa+ja+usein+upotti+puoli+päätä+vesisaaviinsa,+ilmeisesti+vilvoitellakseen.
03.06.2018 17:45
Kannattaa+myös+ottaa+huomioon+se+mahdollisuus,+että+omistajalla+voi+olla+ihan+todellinen+syy+siihen+ettei+hän+anna+hypätä+tai+maastoilla.+Hevonen+saattaa+esim+olla+vaikea+hallita+maastossa+jos+se+pääsee+kuumenemaan,+tai+sillä+voi+olla+tapana+tehdä+arvaamattomia+rodeoloikkia+tai+salamakäännöksiä+jos+se+säikähtää+tai+riehaantuu,+eikä+sitä+välttämättä+ole+etevänkään+ratsastajan+helppo+hallita.+Et+kertonut+minkä+ikäinen+olet+nyt,+mutta+esim+14-vuotias+hento+ratsastaja+ei+välttämättä+ole+fyysisesti+kykenevä+hallitsemaan+hevosta+jos+se+päättää+lähteä.
Samoin+sillä+saattaa+olla+jotakin+jalka-+tai+muuta+vaivaa+sen+verran+että+omistaja+ei+halua+ottaa+sitä+riskiä,+että+hevonen+menisi+lopullisesti+piloille+siksi+että+ratsastaja+ei+tunne+hevosta+tarpeeksi+hyvin+eikä+osaa+arvioida+sitä,+kunka+paljon+hevosta+voi+turvallisesti+rasittaa+tai+missä+muutoin+menee+hevosen+kestävyyden+raja.+
Kuulostaa+siltä,+että+sinä+aloit+vuokrata+hevosta+vain+päästäksesi+viilettämään+vauhdilla+eteenpäin+ja+hyppäämään+mahdollisimman+korkeita+esteitä,+ja+nyt+sinua+harmittaa+kun+omistaja+vaatii+järjenkäyttöä+eikä+anna+sinun+tehdä+hevosensa+kanssa+mitä+sattuu.+Järkevä+omistaja.+Voihan+toki+olla,+että+haluaisit+käydä+maastossa+vain+kävelemässä,+mutta+olet+ilmeisesti+aika+nuori,+ja+useimmat+nuoret+nauttivat+vauhdista.
Etenkin+siinä+tapauksessa,+jos+olet+tavalla+tai+toisella+osoittanut+hänelle+mieltäsi+asiasta+(en+tiedä+oletko),+on+selvääkin+ettei+hän+anna+sinun+ratsastaa+ilman+valvontaa,+koska+hän+ei+voi+luottaa+siihen+ettet+sinä+toimi+vastoin+käskyjä+ja+sittenkin+hyppää+tai+lähde+maastoon+vaikka+on+kielletty.+Ja+jos+te+ette+ole+edes+puheväleissä+niin+että+voisitte+keskustella+asioista,+ei+ole+ihme+jos+hän+ei+luota.+En+minäkään+luottaisi+mököttävään+vuokraajaan+joka+ei+puhu+minulle.+Tarkkaan+ottaen+minä+en+ylipäänsä+vuokraisi+hevostani+sellaiselle+henkilölle.+Mutta+kuten+sanottu,+en+tiedä+onko+sinun+tilanteesi+tällainen,+mutta+jos+on...
Joka+tapauksessa,+jos+haluat+selvyyttä+asiaan,+sinun+on+puhuttava+omistajan+kanssa+asiallisesti.+Jos+hän+ei+sittenkään+suostu+päästämään+sinua+maastoon+tai+anna+sinun+hypätä,+sinä+joko+hyväksyt+kentällä+pyörimisen+valvotusti,+tai+etsit+uuden+hevosen+vuokrattavaksi.
03.06.2018 16:55
Minäkin+menin+kerran+väärään+junaan,+kun+se+tuli+asemalle+siihen+aikaan+kuin+pitikin+eikä+siinä+lukenut+junan+numeroa+mistä+olisi+voinut+tarkistaa+mikä+niistä+se+on.+Oli+vielä+vaihtojuna+ja+olin+puolivälissä+matkaa,+ja+tajusin+nousseeni+väärään+junaan,+kun+kuulutuksessa+nimettiin+asema+jonka+kautta+olin+kerran+jo+kulkenut.+No,+se+kyläily+jäi+siltä+kerralta+väliin,+seuraavalla+junalla+olisi+mennyt+liian+myöhäiseen,+joten+soitin+tutulleni+ja+kerroin+mitä+oli+käynyt,+ja+sovimme+uuden+yrityksen+seuraavalle+päivälle.+Onneksi+kaikki+meni+silloin+hyvin+ja+pääsin+perille+niin+kuin+pitikin.
Mutta+nyt+vähän+kommellusta+töistä.
Olen+siis+ammatiltani+merimies,+nykyään+kuivarahtipuolella.+Meillä+oli+lastattu+todella+pölyävää+lastia+joka+oli+värjännyt+laivan+oranssinpunaiseksi,+ja+kuten+tavallista,+lähdön+jälkeen,+sitten+kun+oli+sopivasti+aikaa,+virittelimme+paloletkut+valmiiksi+ja+aloimme+huuhdella+laivaa+puhtaaksi+pölystä.+Minä+aloitin+torpasta,+eli+siitä+osasta+laivaa,+missä+ovat+asuintilat+yms,+ja+sain+huuhdeltua+sen+etupuolen.+Sitten+siirryin+sivulle+ja+suuntasin+vesisuihkun+ylös,+niin+korkealle+kuin+sain,+saadakseni+seinän+puhtaaksi+ylhäältä+asti.
Pyyhkiessäni+seinää+suihkulla+yksi+ikkunoista+antoi+äkkiä+periksi+ja+aukesi.+Se+tuli+minulle+yllätyksenä,+sillä+en+ollut+tiennyt,+että+siellä+oli+avattavia+ikkunoita.+En+kuitenkaan+ollut+ainoa+joka+yllättyi...+Ikkunasta+kuului+yllätyksen+ja+säikähdyksen+sekainen+älähdys,+ja+samassa+tajusin,+että+siinä+kohtaa+oli+kipparin+hytti!+Ja+äänestä+päätellen+kippari+itse+oli+ollut+suoraan+siinä+ikkunan+kohdalla+kun+suihku+oli+osunut+siihen.+Alhaalta+katsoen+en+ollut+nähnyt+että+se+oli+raollaan,+ja+koska+ikkunaa+ei+ollut+mitenkään+lukittu+paikalleen,+siihen+osuva+voimakas+vesisuihku+oli+työntänyt+sen+kokonaan+auki,+jolloin+kippari+oli+saanut+paloletkun+täydeltä+vettä+päälleen+-+omassa+hytissään!
Laskin+suihkun+välittömästi+alas+ja+jäin+kauhistuneena+tuijottamaan+ikkunaa,+varmana+siitä,+että+kohta+tulisi+huutoa.+Hetkeen+ei+tapahtunut+yhtään+mitään,+sitten+ikkunasta+työntyi+esiin+käsivarsi,+joka+hiljakseen+heilutteli+harjanvartta,+johon+oli+sidottu+valkoinen+tyynynliina+kuin+antautumisen+merkiksi!
Tuijotin+sitä+hölmistyneesti,+kunnes+kippari+työnsi+päänsä+ulos+ja+katsoi+minua+pöllähtäneen+näköisenä,+litimärkänä+ja+tukka+joka+suuntaan+sojottaen.+Hetken+me+tuijotimme+toisiamme+yhtä+hölmöinä,+sitten+havahduin+ja+väänsin+vesisuihkun+kiinni.+Pyytelin+häneltä+anteeksi+parhaani+mukaan,+mutta+onnekseni+hän+ei+vaikuttanut+vihaiselta.+Pyysin+vain,+että+odottaisin+hetken+ennen+kuin+jatkaisin+puuhiani,+jotta+hän+ehtisi+sulkea+ikkunansa+kunnolla+ettei+se+aukeaisi+uudestaan.
Myöhemmin,+kun+satuimme+vastakkain+rappukäytävässä,+pyytelin+häneltä+uudestaan+anteeksi+ja+kerroin+miksi+hän+oli+päätynyt+odottamattomaan+merivesisuihkuun.+Sitten+minua+alkoi+naurattaa+kun+muistin+hänen+"rauhanlippunsa"+jota+hän+oli+heilutellut+minulle+hyttinsä+ikkunasta.+Hänkin+nauroi+ja+sanoi,+että+häntä+puolestaan+oli+huvittanut+minun+hölmistynyt+ilmeeni+siinä+vaiheessa+kun+hän+oli+uskaltautunut+kurkistanaan+ulos+ikkunastaan.+Sitten+hän+kertoi,+että+suihkun+saadessaan+hän+oli+juuri+huomannut+pöydällään+kuivuneen+kahvitahran+ja+ajatellut,+että+pitäisi+hakea+vähän+vettä,+että+sen+saisi+pyyhkäistyä+pois.+No,+vettä+hän+oli+samalla+hetkellä+saanutkin,+jos+kohta+vähempikin+määrä+olisi+kuulemma+riittänyt...
Toinen+asia+mikä+häntä+huvitti,+oli+se,+että+hän+oli+juuri+tullut+kuntosalilta+kunnon+hikirääkistä,+muttei+ollut+vielä+ehtinyt+suihkuun+asti.+Hän+sanoi+pohtineensa,+oliko+hän+niin+pahan+hajuinen,+että+täkkäri+(=kansimies+eli+tässä+tapauksessa+minä)+oli+haistanut+hänet+kannelle+asti+ja+päätellyt,+että+esipesu+paloletkulla+olisi+paras+ratkaisu+saada+hänet+kunnolla+puhtaaksi.
Taivaan+kiitos+meillä+on+huumorintajuinen+päällikkö!+Selvittiin+tuostakin+episodista+säikähdyksellä+ja+naurulla.
29.05.2018 17:50
Hei+vain+minunkin+puolestani!
Minä+olen+viettänyt+lähinnä+hiljaiseloa+ja+eläimetkin+ovat+olleet+rauhallisesti+eivätkä+ole+järjestäneet+mitään+ihmeempiä+sirkuksia.+Vaihdoin+syksyllä+työnantajaa+ja+olen+tyytyväinen+nykyiseen+työpaikkaani.+Seilaan+edelleen,+mutta+nyt+kuivarahtipuolella,+kun+ennen+olin+töissä+tankkilaivoilla.+Ja+siinäpä+ne+minun+kuulumiseni+oikeastaan+ovatkin.++
Täällä+foorumilla+olen+käynyt+viimeaikoina+aika+harvakseltaan.+On+ollut+niin+hiljaista,+ettei+täällä+ole+ollut+paljonkaan+mitään+mitä+kommentoida,+tai+sitten+toiset+ovat+jo+ehtineet+sanoa+sen+mitä+minäkin+olisin+sanonut.
Ja+kiitos+palautteesta,+kiva+kuulla,+että+minäkin+olen+osaltani+voinut+olla+avuksi!
Kasiro,+sinulla+tosiaan+riittää+kiireitä!+Näköjään+tamma+järjestää+teille+edelleenkin+ajankulua,+joskaan+ei+aina+niinkään+mieleistä.+Hyvä+kuitenkin,+että+syyllinen+tihutöihin+selvisi,+niin+ei+tarvitse+ryhtyä+ainakaan+kovin+suuriin+toimenpiteisiin.+Tuo+lukkojen+näpelöinti+kävi+aikanaan+tutuksi+meillekin,+kun+poni+keksi+miten+se+saa+haat,+linkut+ja+narujen+solmut+auki.+Lopulta+se+oli+kaksinkertaisten+lukkojen+takana+tarhassakin,+muuten+se+lähti+aidoista+ja+tuli+pihaan+laitumelle.+Meillä+oli+kaikki+linkut+ja+haat+varmistettu+koiranlukolla,+niin+että+linkku+tai+haka+ei+päässyt+aukeamaan+vetämällä.+Koiranlukkoa+se+ei+saanut+auki.+Pari+kertaa+sen+onnistui+avata+jopa+heinäverkon+lukko,+emmekä+vieläkään+käsitä+miten.+Siksi+jouduimme+luopumaan+niistäkin,+mutta+koiranlukot+pysyivät,+ne+olivat+jo+liikaa+meidänkin+houdinille.
Hyvää+kevättä+minultakin!
02.03.2018 23:52
Joo,+sorry.+Viime+viestini+ilmestyi+tänne+jostain+syystä+kahtena+kappaleena.+En+tiedä+miksi.
11.01.2018 14:53
Jaaha,+tämä+topa+on+näköjään+todellakin+perustettu+ihan+vain+sitä+varten,+että+päästään+nälvimään+muille.+Näitä+on+nähty+täällä+ennenkin.+Ensin+pyydetään+mielipiteitä,+ja+sitten+kun+niitä+saadaan,+mikään+ei+kelpaa+ja+vastanneille+vain+maristaan+siitä+että+he+joko+eivät+vastaa+kysymyksiin+(vaikka+vastaukset+ovat+olleet+aivan+suoria)+tai+vastaukset+eivät+muuten+vain+kelpaa+syystä+x+tzi+y.
On+saman+tekevää+mitä+ja+miten+näihin+topiin+vastaa+vai+vastaako+ollenkaan,+kun+ruikutusta+tulee+joka+tapauksessa.+Hohhoi!
11.01.2018 09:17
Jaaha,+tämä+topa+on+näköjään+todellakin+perustettu+ihan+vain+sitä+varten,+että+päästään+nälvimään+muille.+Näitä+on+nähty+täällä+ennenkin.+Ensin+pyydetään+mielipiteitä,+ja+sitten+kun+niitä+saadaan,+mikään+ei+kelpaa+ja+vastanneille+vain+maristaan+siitä+että+he+joko+eivät+vastaa+kysymyksiin+(vaikka+vastaukset+ovat+olleet+aivan+suoria)+tai+vastaukset+eivät+muuten+vain+kelpaa+syystä+x+tzi+y.
On+saman+tekevää+mitä+ja+miten+näihin+topiin+vastaa+vai+vastaako+ollenkaan,+kun+ruikutusta+tulee+joka+tapauksessa.+Hohhoi!
11.01.2018 09:17
Tuossa+totta+toinen+puoli,+ei+ole+väärin+kieltää+hevosta+tekemästä+jotakin+mitä+sen+ei+haluta+tekevän,+mutta,+kuten+Mörri+jo+ehti+huomauttaa,+kaikki+hevoset+eivät+siedä+komentamista,+ja+sellaiset+hevoset+saattavat+suuttua+tosissaan,+jos+niille+ensin+tarjoaa+makupalaa+kädestä,+ja+sitten+kun+ne+vaativat+lisää,+niitä+kielletään+siitä.+Toki+tämäkin+on+koulutuskysymys,+mutta+vaatii+joidenkin+hevosten+kohdalla+taitoa+jota+ei+välttämättä+kaikilla+ihmisillä+ole.++
Makupalojen+antaminen+maasta+ei+ole+mitään+"pilipalipuuhaa"+vaan+hyväksi+havaittu+keino+lahjoa+hevosta+ilman+että+se+alkaa+näykkiä+alunperinkään.+Vihaisen+hevosen+kohdalla+tämä+on+puhdas+turvallisuuskysymys.++Se+kuitenkin+oppii+että+ihmiseltä+voi+saada+jotakin+syötävää,+joten+tulos+on+tavallisesti+hyvä,+ja+säästää+aikaa+kun+hevoselle+ei+tarvitse+opettaa+muuta+ylimääräistä+siinä+vaiheessa+kun+muutenkin+on+ns.+kädet+täynnä+työtä.+Makupaloista+luopumista+ym+voi+opettaa+hevoselle+sitten+myöhemmin,+kun+sen+käsittely+on+jo+turvallista,+mutta+tässä+vaiheessa,+kun+siihen+ei+vielä+voi+kunnolla+luottaa,+on+minustakin+parempi+antaa+makupalat+maasta+silloin+kun+on+kyse+järjestelmällisestä+lahjonnasta.
Voihan+olla+ettei+aloittajan+hevonen+edes+kuulu+siihen+ryhmään+jolla+on+taipumusta+näykkimiseen,+mutta+edelleen,+kun+kerran+kyseessä+on+vihainen+hevonen,+olisi+hölmöä+ruveta+leikkimään+ja+kokeilemaan+onneaan.+Luultavasti+hevonen+vain+uhkailee+luimiessaan,+mutta+siihenkään+ei+kannata+luottaa.+
Jos+olisi+minun+hevoseni,+tekisin+kuten+Mörrikin.
07.01.2018 11:45
Minä+hommasin+pari+päivää+sitten+omalle+turrilleni.+Koirani+on+puolivuotias+collie+eikä+turkki+ole+vielä+edes+täydessä+mitassaan,+mutta+silti+tarpeeksi+pitkä+ja+paksu,+että+jopa+valovaljaat+uhkasivat+kadota+karvan+alle+näkymättömiin.+Ratkaisuna+on+nyt+sitten+heijastinliivi+alla+pitämässä+karvat+poissa+tieltä,+ja+valovaljaat+päällä+antamassa+näkyvyyttä.+Näkyy+ja+kauas!+
Harmillinen+puoli+on+siinä,+että+joutuu+lataamaan+jatkuvasti+kun+latauksen+kesto+ei+ole+kuin+sen+pari+kolme+tuntia+eli+käytännnössä+saa+ladata+päivittäin,+ja+latausjohto+on+todella+lyhyt,+25cm,+luulisin.+Enkä+ole+vielä+keksinyt+miten+noista+valjaista+näkee+milloin+lataus+on+täynnä.
Näkyvyyden+kannalta+on+todella+hyvät+valjaat,+mutta+tuo+jatkuva+lataaminen+voi+alkaa+ajan+mittaan+ärsyttää.+Jos+hommaisi+pari+valopantaa+ja+neuloisi+ne+liiveihin+kiinni,+riittäisi,+kun+niihin+vaihtaisi+pariston+kerran+tai+pari+vuodessa.+Ja+näkyvyys+olisi+yhtä+hyvä.+
Katsotaan+nyt+miltä+alkavat+ajan+kuluessa+vaikuttaa.
20.11.2017 23:04
Meillä+ei+yksikään+collie+ole+viihtynyt+koirankopissa.+Ne+haluavat+olla+siellä+missä+ihmisetkin,+ja+silloinkin+kun+ne+oleilevat+ulkona,+ne+hakeutuvat+sellaisin+paikkoihin+mistä+ne+näkevät+kunnolla+ympärilleen+ja+voivat+pitää+silmällä+"laumaansa".
18.11.2017 22:06
Olen+kerran+käynyt+ratsastamassa+englannissa+joten+en+tiedä+kelpaako+se+nyt+sitten+vertailuun.+Talli+oli+melko+pieni,+hyvin+viihtyisä.+Hevoset+(tunnille+varatut)+olivat+tallissa+kun+menimme+sinne+(meitä+oli+neljä),+mutta+itse+harjasimme,+tarkastimme+ja+satuloimme,+ja+tunnin+jälkeen+taas+itse+otimme+varusteet+pois+harjasimme+ja+tarkastimme+hevoset.+Varusteet+huollettiin+tallin+puolesta.+Hikiset+hevoset+jätettiin+talliin+vilvoittelemaan+ja+odottamaan+iltapäiväheiniä.+Ratsastus+sinänsä+oli+samanlaista+kuin+suomessakin,+tosin+opettaja+joutui+välillä+vähän+esittämään+pantomiimiä+saadakseen+selittyä+meille+mitä+hän+halusi+meidän+tekevän.
12.11.2017 22:19
Voi+farkkuparkoja!+Niistä+ei+tainnut+olla+paljon+jäljellä+sen+jälkeen+kun+heppa+oli+saanut+niistä+tarpeekseen.+Löysittekö+uudet+farkut+poikaystävällesi?
Kasiro,+kai+olette+ottaneet+kuvia+tamman+somistusharrastuksesta?+Jos+teillä+sattuisi+olemaan+kuvia+sen+muistakin+taiteellisista+esityksistä,+siitä+tulisi+hauska+kuvasarja+johonkin+albumiin.
Moniko+on+tähän+mennessä+ehtinyt+ihmetellä+korkeaa+verkkoaitaa?
04.10.2017 22:51
No,+muistan+yhden+aikuisratsastajan+joka+tuli+ensimmäistä+kertaa+ratsastamaan+ko.+tallille.+Taisi+vielä+mainita+olevansa+kokenut+ratsastaja...+Mutta+silti+hänen+onnistui+tipahtaa+satulasta+-+kiltisti+paikallaan+seisovan+hevosen+selästä.+Syytti+sitten+hevosta+hirveäksi+koniksi.+Ei+suostunut+nousemaan+satulaan+uudestaan,+vaan+lähti+vihaisena+tiehensä+eikä+näyttäytynyt+tallilla+toista+kertaa.+Jos+oikein+muistan,+hän+ei+ollut+ehtinyt+tehdä+edes+alkukäyntejä.
Ja+sitten+on+nähty+niitä,+jotka+potkivat+hevosta+eteenpäin+samalla+kun+repivät+ohjista,+niin+että+hevonen+ei+ymmärrä+ollenkaan+mitä+ratsastaja+haluaa+sen+tekevän.+Ja+ratsastaja+on+olevinaan+niin+taitava+että+hampaita+vihloo,+ja+mainostaa+kovaan+ääneen+sitä+miten+vaikea+hänen+hevosensa+on.+Jos+sitten+joku+rohkene+hienovaraisesti+ehdottaa,+että+rauhoittumalla+hän+saisi+hevosenkin+rauhoittumaan,+nousee+meteli.+Turha+tulla+neuvomaan+kun+koko+tallilla+kukaan+muu+ei+tiedä+hevosista+yhtään+mitään!
04.10.2017 22:36
On+siinä+varmaan+ohikulkijoilla+ihmettelemistä,+että+miksi+ihmeessä+hevonen+on+moisten+turva-aitojen+takana!+Sellaisia+tuskin+näkyy+kovin+monessa+paikassa.+Saa+nähdä+keksiikö+tamma+nyt+sitten+jotakin+uutta+enemmän+tai+vähemmän+kivaa,+kun+se+ei+enää+pääse+käsiksi+mihinkään+mitä+on+aidan+ulkopuolella.+
Ovatko+näreet+kelvanneet?+Meillä+poni+söi+kuusia+lähinnä+talvisin+kun+vihreää+ei+muuten+ollut+saatavilla.+Kesäisin+se+rouskutteli+lehtipuiden+lehviä+ja+näreet+palvelivat+pikemminkin+leluina+-+oli+kiva+ottaa+kiinni+jostain+sopivasta+oksasta+ja+alkaa+heiluttaa.+
Vieläkö+siskosi+poikaystävä+murjottaa+vai+onko+jo+antanut+tammalle+anteeksi?
23.09.2017 06:33
Valitan.+Kysymykseesi+"kannattaako+hankkia"+ei+voi+vastata+vain+kyllä+tai+ei.+Se+riippuu+monesta+asiasta,+ja+niitä+asioita+yritin+tuoda+esiin.+Jos+vastaus+ei+miellytä,+niin+ei+voi+kuin+valittaa.+Vaikka+niinhän+sinä+jo+teitkin.+
Hyvää+syksyn+jatkoa+sinulle!
17.09.2017 23:43
1 / 70