Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fari.g
profiilit
fari.g
fari.g
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
9589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+Länsi+pyrkii+vaikuttamaan+venäläisten+mielipiteisiin,+se++on+sananvapautta.+
Kun+Venäjä+pyrkii+vaikuttamaan+Lännen+mielipiteisiin,+se+on+hyökkäys.++
Kun+Venäjä+pyrkii+rajoittamaan+Lännen+vaikutusta,+se+on+sananvapauden+rajoittamista.+
Kun+Länsi+pyrkii+rajoittamaan+Venäjän+vaikutusta,+se+on+demokratian+ja+sananvapuden+puolustamista.
18.09.2019 07:48
Mysteeri+on+pessimistin+pakohuone.
18.09.2019 07:22
Jeesus+sanoi+samarialaiselle+naiselle:+
"+Te+kumarratte+sitä+mitä++ette+tunne,+me+kumarramme+sitä+jonka+me+tunnemme,+sillä+pelastus+on+juutalaisista.+"
17.09.2019 19:04
Kirkko+on+omaisuusmassa,++papit+ja+piispat+sen+hoitajia.+
Omaisuusmassa+ei+voi+olla+minun+auktoriteetti.
17.09.2019 10:19
Jesaja+7
Sentähden+Herra+itse+antaa+teille+merkin:+Katso,+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan+ja+antaa+hänelle+nimen+Immanuel.+15Voita+ja+hunajaa+hän+syö+siinä+iässä,+jolloin+hän+oppii+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän;+16
sillä+ennenkuin+poika+on+oppinut+hylkäämään+pahan+ja+valitsemaan+hyvän,+tulee+autioksi+maa,+jonka+kahta+kuningasta+sinä+kauhistut.+
Jesaja+8
8:1+Ja+Herra+sanoi+minulle:+"Ota+iso+taulu+ja+kirjoita+siihen+selkeällä+kirjoituksella:+Maher-Saalal+Haas-Bas.
8:2+Ja+minä+otan+itselleni+luotettavat+todistajat,+pappi+Uurian+ja+Sakarjan,+Jeberekjan+pojan."
8:3+Sitten+minä+lähestyin+profeetta-vaimoani,+ja+hän+tuli+raskaaksi+ja+synnytti+pojan.+Niin+Herra+sanoi+minulle:+"Pane+hänelle+nimeksi+Maher-Saalal+Haas-Bas.
8:4+Sillä+ennenkuin+poika+oppii+sanomaan:+'isä'+ja+'äiti',+viedään+Damaskoon+tavarat+ja+Samarian+saalis+Assurin+kuninkaan+eteen."
17.09.2019 08:39
ALAAHAA+-+-+-+-+Jumala+(johdettu+arabialaisesta+sanasta,+vaikka+kristityt+käyttävät+sitä+Lähi-idässä)
EESHO+-+-+-+-+Jeesus
MSHEEKHAA+-+-+-+-+Kristus
MSHEEKHOOTAA+-+-+-+-+kristinusko
MARRYAA+-+-+-+-+Herra
16.09.2019 16:53
Alkukielessä++Syyria-aramea+,+Mar=+herraa+tarkoittava+sana.+
Mar+Tomaa,+on+Herra+Tuomas.
16.09.2019 15:16
Ympärileikkausta+on+aina+kritisoitu,+mutta+miten+luulette,+että+juutalaisten+paluu+Israelin+maalle,+ympärileikattujen+keskuuteen+olisi+onnistunut,+jos+he+olisivat+siitä+luopuneet,+kun+se+ei+ole+ollut+helpppoa+nytkään+?++
Kristiyt+saavat+leikata++vaikka+kielensä,+mutta+tämän+päivän+valossa+ympärileikkaus+on+ihan+ymmärrettävä.++
Kristittyjen+ei+ole+tarkoituskaan+palata,++joten+ei+pitäisi+sotkeutua+asioihin,++joita+ei+ymmärrä.+++
Joku+oli+viisas+jo+aikoinaan+ja+näki+kauas.
16.09.2019 11:24
Mies+sulkeutuu+kammioonsa+ja+katoaa+päänsä+sisään,++sitä+sanotaan+myös+yläpuoliseksi+maailmaksi,+++hän+unohtaa++kaiken+ympärillään+olevan+ja+ryhtyy+kirjoittamaan+tarinaa.++
Jos+miehellä+on+perhe,+hän+voi+perustaa+rinnakkaisperheen,++tai+usempiakin,+päänsä+sisällä.++Hän+voi++saada+siellä+poikia+ja+tyttäriä,+nöyriä,+siveitä+vaimoja,+joihin+hän+ei+koske+fyysisesti+vaan+henkisestä.++Tai++ihan+vain+mielikuvituksen+voimin+kuvitella+olevansa+Herra,+jonka+henki+laskeutuu+nuoren+neidon+päälle+ja++ah,+sitä+kaikkea+lentoa+mitä+siinä+tapahtuu.++
Siitä+syntyy+sitten+Poika,+joka+on+tämän+herran+ainoa,+ja+jonka+hän++hylkää+sitten+myöhemmin,+kun+poika+lähti+elämään+ihan+omaa+elämäänsä.
16.09.2019 09:18
Oletuksena+on,++että+miehen+hengestä+synnyttämä,+eli+romaanihenkilö+syntyy+neitseellisesti,+eli+siveellisesti,+koska+kirjoittaja+ei+harrasta+yhtymistä+naisen+kanssa.+
Hän+vain+hengestä+synnyttää,++sanoilla.++
Näin+voi+synnyttää+vaikka+kastroitu++mieshenkilö.
16.09.2019 09:04
"Ei!+Hän+haluaa+läheisyyttä+ja+erityisesti+hyväksyntää!+Valitettavasti+vaan+kouluissa+on+epäsuoraan+annettu+ymmärtää,+että+seksi+on+paras+ja+lyhin+tie+saada+hyväksyntää,+turvaa+ja+läheisyyttä.+"
Enpä+usko,++ainakin+ennen+koulussa+sai+hyäksyntää+jos+osasi+läksyt+ja+viittasi+tunnilla.++++Uskonnon+kohdalla+ei+tarvinnut+ymmärtää+mitään+kunhan+osasi+uskontoläksyn+ulkoa,++siitä+sai+kympin+todistukseen.++
Jumalisuus+oli+siis+ulkoa+opetultuja+Jeesus+tarinoita,++jotka+oli+uskonto-+kirjaan+kirjoitettuja,++tarkoitushakuisia++ja+kristinuskoa+vahvistavia+kertomuksia,+jossa+muut+oli+pahiksia+ja++Jeesus+ainoa+hyvä,+koska+rakasti+enemmän+muita,+kuin+omia+veljiään.++Vaikka+hänen+seuraajatkin+olivat+veljiä.
15.09.2019 12:03
Jos+kukaan+ei+anna+teille+aihetta+kilvoitteluun,+niin+miten+te+sitten+kilvoittelette?++++Kilvittelemaan+teidät+on+asetettu.
15.09.2019 10:29
Kristityt++sanovat;+Meitä+vainotaan++Jeesuksen+Kristuksen+nimen+tähden+ja+itse+he+ovat+vainonneet+juutalaisia+Jeesuksen+Kristuksen+nimen+tähden.+
Eivät+huomaa,+että+Jeesus++puhui+juutalaisille+kun+sanoi,+että+teitä+tullaan+vainoamaan+minun+nimeni+tähden.+
Eihän++mitään+kristinuskoa+edes+ollut+vielä+silloin.
15.09.2019 10:18
Ja+Paavali+sanoo:+
"+Kristus+on+tullut+palvelemaan+juutalaisia+hän+tullut+vahvistamaan+isille+annetut+lupaukset,+todistaakseen,+että+Jumala+pysyy+sanassaan+"
Ja+peruu+lakia+koskevat+puheensa+sanomalla:"+Emme+me+lakia+kumoa,+me+vahvistamme+sen.+"+Aikaisemmin;++"+Laki+on+kumottu+ja+ristiinnaulittu.+"+
Ja+juutalaisia+koskevat+puheensa:+"+Mitä+etua+siis+on+juutalaisilla,+paljonkin,+kaikin+tavoin,+koska+heille+on+uskottu,+mitä+Jumala+on+puhunut"+
++"Tämä+on+pahennukseksi+juutalaisille+"++,++hän+muuttaa+muotoon+;++"Älkää+olko+pahennukseksi+juutalaisille+"+Mutta+sinne+asti+kukaan+ei+jaksanut+lukea,+++voimaan+jäi+vain+se+pahennukseksi+oleminen+panettelemisen+kautta.
15.09.2019 10:03
Koraanissa+sanotaan;+Jumalan+sanaa+ei+voi+muuttaa,+se+on+totuus.+Mutta+jos+me+vaihdamme+jakeen+toisen+tilalle,+jumala+kyllä+tietää+mitä+lähettää.+
Kirkkoisät++jotka+niin+sanotusti+hengellistivät+nämä+ikuisen+liiton+sanat+pitäen+historiaa+merkityksettömänä,++ja+hengellistäminen+tarkoitti,+että+ikunen+liitto+sanottiin+hylätyksi,+ja+perustettiin+uusi+liitto+ja+uusi++maailmanjärjestys.++(++vaihdettiin++kokonaisuus+toiseksi+)++
Kaikkien+tuli+kääntyä+tämän+uuden+maailmanjärjestyksen+kannattajiksi,+tai+kuolla+pois,++jos+se+ei+kelvannut+++
Rooma+julisti+jeesuksen+juutalaisten+kuninkaaksi+ja+kaikkien+kuninkaaksi,++ja+asetti+päähän+orjatappurakruunun+ja+sen+jälkeen+juutalaisia+sanottiin+orjatappuroiksi+ja+myytiin+orjiksi,+ja+heitä+vainottiin+Jeesuksen+nimen+tähden.++
+Vaikka+Kristityt+sanoivat,+että+laki+ei+kuulu+meille,+Jeesus+on+täyttänyt+lain+meidän+puolesta,+laki+on+kirouksen+virka,+++he+kuitenkin+soimasivat+juutalaisia,+että+te+ette+ole+noudattaneet+lakia+ja+siksi+Jumala+rankaisee+teitä.++
Kristityt+vinkkasivat+sormea+ja+käyttivät+lipevää+kieltä+ja+sanoivat;++Tulkaa+meidän+joukkoon,+Kääntykää+kristityiksi,++teidän+ei+enää+tarvitse+noudattaa+lakia,+laki+näyttää+synnin+ja+missä+lakia+ei+ole,+siellä+ei+ole+syntiäkään.++Muuten+me+vainoamme+ja+piinaamme+teitä+viimeiseen+hetkeen+saakka,+ja+syytämme+murhaajiksi,+kun+on+tämä+anteeksiantamaton+Kristuksen+murha++MEIDÄN+syntiemme+tähden.
15.09.2019 09:48
Armo+ja+syntien+sovitusoppi,+eivät+tee+maailmaa+mitenkään+paremmaksi,++päinvastoin+,+ylenpalttinen+armo++saa+aikaan+yhteiskunnallista+holtittomuutta+ja+yksilötasolla++itsekritiikin+puutetta.
15.09.2019 08:37
Aviolliittokysymyksessä+voisi+melkein+tehdä+sen+johtopäätöksen,+kun+korostetaan+selibaatin+hyvettä,+että+liitto+naisen+kanssa,+oli+melkein+kuin+liitto+paholaisen+kanssa.+
Siksi+selibaatti+oli+hyvä.++
Origenes+meni+niin+pitkälle,+että+Kastroi+itsensä+.++++Teki+itse+itsensä+kelpaamattomaksi+tähän+liittoon,+Jumalan+valtakunnan+tähden.++
Kun+juutalaisuudessa+papin+piti+olla+yhden+vaimon+mies,++ja+muidenkin+avioitua,++ja++juutalaisuus+periytyy+äidin+kautta,+se++ilmeisesti+teki+heistä++ikäänkuin+paholaisen+lapsia.++Hylkäsivät+jumalan+ja+tekivät+liiton+naisen+kanssa.+
Tertullianuksen+mukaan+nainen+oli+perkeleen+porttikäytävä,+joka+niin+helposti+houkutteli+miehen,+tuon+jumalankuvan+syntiin.++Liittyy+ilmeisesti+tarinaan+Eevasta+ja+omenasta.
14.09.2019 13:19
Alkukristillisten++kirkkoisien,++kirkon+ankaruus,++on+vaihtunut+matkan+varrella++syntien+anteeksiantamisen+ja+armollisuuden+opiksi,++koska+ankaruus+on+osoittautunut++sorroksi+ja+elämästä+kieltäytymiseksi.+
Kirkko++yrittää+siis+itse+armahtaa+itseään,++mutta+heillä+on+kuitenkin+perisynti-oppi++eli,+++he+kantavat+isien+tekoja+opillisesti,+mutta+sanovat+etteivät+ole+vastuussa+siitä,++mitä+entiset+ovat+tehneet.++Perisynnin+mukaan+ovat.++
Jos+he+uskoisivat+viimeiseen+tuomioon,++oikeasti,+he+eivät+julistaisi+anteeksiantamusta++itselleen,+ilman+katumusta.++
+Olen+kuullut+sanottavan;++ei+kirkko+anna+mitään+anteeksi+Jumala+antaa,+meillä+on+vain+tämä+oppi+syntien+anteeksiantamisesta.++Hyvä+on,+jätetään+sitten+Jumalan+huomaan.+++Kannataisi+vähän+pelätä+kuitenkin,+sitä+kun+ei+tiedä,+että+mitä+siellä+sitten+on.++
Asiahan+ei+minulle+tietenkään++kuulu+eikä+minua+koske+ollenkaan,+olen+vapaa+sielu-ihminen.+Olen+vapaa+käyttämään+myös+Sanaa,++ja+minulle+se+on+Sana,+++ei++filosofisesti+Poika+minun+isältäni+lähetetty+logos+tai+jotain+muuta+kummallista+mysteerioppia.+
Tarvitsen+vain+sellaista,++josta+on+hyötyä+käytännön+arjessa,++tässä+elämässä.+++Kuolemassa+en+tarvitse+enää+mitään,+kaikki+surutkin+loppuvat+ja+työn+raskaan+ies+raukeaa,+se+on+lepo,+ikuinen+lepo.
14.09.2019 11:40
Moraaliopetukset...+alkukristillisyydessä+
"Tertullianus+kannatti+tiukkaa+itsehillintää+ja+itsekuria,+ja+hän+oli+muiden+afrikkalaisten+isien+tavoin+yksi+varhaiskristillisen+kieltäytymisen+ja+ankaruuden+johtavia+edustajia.+Tämä+saattaa+olla+yksi+niistä+syistä,+jonka+vuoksi+hän+kääntyi+montanolaisuuteen+joka+oli+askeettisuudessaan+hyvin+ankara,]+ja+uskoi+millenarismiin+(kiliasmiin)+ja+profeetallisten+lahjojen+jatkumiseen+maan+päällä.+Hänen+ankara+suhtautumisensa+näkyy+ohjeissa,+joita+hän+antoi+koskien+muun+muassa+julkisia+huvituksia,+naisten+asemaa+ja+neitseiden+hunnuttamista.
Tertullianus+opetti,+että+saastaiset+asiat+saastuttavat+katsottuna+tai+kuultuna,+ja+tämän+vuoksi+ihmisten+ei+tule+katsoa+tai+kuunnella+sellaisia+asioita,+joita+heidän+ei+tule+itse+tehdä.+Tästä+syystä+hän+julisti,+että+kristittyjen+tulee+pysyä+poissa+teattereista+ja+amfiteattereista,+sillä+niissä+esitettiin+pakanallisia+rituaaleja+ja+lausuttiin+pakanallisten+jumalien+nimiä,+kohtuullisuus,+puhtaus+ja+inhimillisyys+olivat+sivussa,+eikä+kristillisten+hyveiden+vaalijoille+ollut+sijaa.+Naisten+tulisi+luopua+kultakoruistaan+ja+kallista+kivistään[]+ja+neitseiden+tulisi+noudattaa+Paavalin+naisille+määräämiä+sääntöjä+ja+pitää+itsensä+tiukasti+hunnutettuina.+Hän+ylisti+naimattomuutta+korkeimpana+tilana,[varoitti+kristittyjä+luopumasta+selibaatin+hyveestä+Vestan+neitsyiden+ja+egyptiläisten+pappien+vuoksi,+sekä+julisti+toisen+avioitumisen+olevan+eräs+haureuden+laji.+"+
"Tertullianus+(Quintus+Septimius+Florens+Tertullianus)+(noin+155–230)+oli+kirkollinen+johtaja+ja+merkittävä+kirjailija+kristinuskon+varhaisina+vuosina.+Tämän+vuoksi+hänet+luetaan+kirkkoisien+joukkoon.+Hän+syntyi,+eli+ja+kuoli+Karthagossa,+nykyisessä+Tunisiassa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tertullianus+
"Tertullianuksen+kirjoitukset+kattavat+aikansa+teologian+kokonaisuudessaan.+Niihin+lukeutuu+apologetiikkaa+pakanoita+ja+juutalaisia+vastaan,+poleemisia+kirjoituksia,+politiikkaa+ja+etiikkaa+sekä+ohjeita+erilaisiin+krsitillisen+opin+ja+elämän+kysymyksiin.[8]+Teokset+antavat+kuvan+alkukristillisen+ajan+kristillisestä+elämästä+ja+ajattelusta.+"
14.09.2019 10:18
Piinaaminen+on+ihan+tarkoituksellista,+koska++kirkkoisät,+esim.+Tertullianus+jopa+hykerteli+sillä+ajatuksella,+kuinka+hän+nauttii,+kun+näkee,+kuinka+juutalaiset+menevät+ikuiseen+piinaan.+
Panettelu+on+siis+tarkoituksellista,+mutta+onko+se+Jumalasta,+sitä+minä+epäilen.+++Juutalaiset+kääntävät+toisenkin+posken+ja+sanovat;+Saahan+sitä+uskoa+mitä+haluaa.++
Joten+sota+lienee+ihan+turha,+kun+ei+ole+vastustajaa.+
Tulee+mieleen+kuinka+saatana+kiusasi+Jobia,+mutta+hän+pysyi+silti+uskollisena.
14.09.2019 08:50
2 / 480