Vapaa kuvaus

Aloituksia

44

Kommenttia

753

  1. "+Vuonna+1979+kokoomus+saavutti+suuren+voiton,+mutta+ei+pääsyt+hallitukseen.+Syy+tuskin+oli+Kekkosen,+joka+nimitti+Koiviston+hallituksen."Pravdassa+oli+julkaistu+eduskuntavaalien+edellä+artikkeli,+joka+määriteli+Kokoomuksen+"+ulkopoliitisesti+epäluotettavaksi".+Vaalien+jälkeen+ei+käyty+minkäänlaista++hallituskierrosta,+vaan+hallitus+nimitettiin+heti.+Kekkonen+oli+vähäpuheinen.Joten+jos+Kekkonen+oli+syytön+tekeemäänsä+ratkaisuun,+niin+vastuu+täyttyy+olla+Neuvostoliitolla,+joka+kannanoton+oli+julkaisut+vaalien+alla."+Koiviston+kauden+alkuaikoina+kokoomus+ei+päässyt+hallitukseen+vaikka+oli+toiseksi+suurin+puolue.+Sitä+siinä+vaiheessa+jo+huomattavasti+pienempi+SKDL+pääsi."Mauno+Koivisto+vannoi+1982+presidenttivaalien+alla+punamullan+nimeen+joten+kyseessä+oli+vaalilupauksen+pitämisestä+ja+Kekkosen+jalanjälkien+seuraamista.+Ilmeisesti+se+oli+myös+ulkopoliitinen+meriiti+Moskovan+suuntaan.Tilanne+muutui+sen+jälkeen+kun++Keskustan+johtaja+Paavo+Väyrynen+ja+Kokoomksen+puoluejohtaja+Ilkka+Suominen++olivat+tehneet+kassakaapisopimuksen+yhteisestä+hallituksesta.+Silloin++Koivisto+näpäytti+kyseisiä+herroja+nimitämällä+punamultahallituksen.++Ensimmäinen++Suomen+historiassa.+Sen+jälkeen++eduskunnassa+ei+ole+olutkaan+hallitukseen+kelpaamtonta+puoluetta.
  2. Oppi+jumalaksi+korotamisesta+on+selkeästi+esitetty+Opin+ja++liitojen+kirjassa,+ja++siihen+on+viitauksia+Raamatussakin+vaikei+yhtä+selkeästi.OL+131:1+Selestisessä+kirkkaudessa+on+kolme+taivasta+eli+astetta;+2+ja+päästäkseen+korkeimpaan++ihmisen+on+astuttava+tähän+pappeuden+järjestykseen+(+mikä++tarkoittaa+uutta+ja+ikuista+avioliittoa).+3+Ja+ellei+hän+astu,+hän+ei+voi+päästä+siihen.4+Hän+voi+päästä+toisiin,+mutta+se+on+hänen+valtakuntansa+loppu;+hän+ei+voi+enentyä.Luku+132:19+Ja+vielä,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+Jos+mies+ottaa+vaimon+minun+sanani+kautta,+joka+on+minun+lakini,+ja+uuden+ja+ikuisen+liiton+kautta+ja+sen+sinetöi+heille+lupauksen+Pyhä+henki+sen+kautta,+joka+on+voideltu+ja+jolle+minä+olen+antanut++tämän+valtuuden+ja++tämän+pappeuden+avaimet,+ja+heille+sanotaan:+Te+tulette+esiin+ensimmäisessä+ylösnousemuksesa;+ja+jos+se+tapahtuu+ensimmäisen+ylösnousemuksen+jälkeen,+seuraavassa+ylösnousemuksessa;+ja++te+peritte+valtaistumia,+valtakuntia,+ruhtinaskuntia+ja+valtoja,+herruuksia,+kakikki+korkeudet+ja+syvyydet;+...+ja+jos+te+pysytte+minun+liitossani...+niin+tapahtuu+kaikessa,+niin+kuin+palvelijani+on+heille+luvannut,+ajassa+ja+kautta+koko++iankaikkisuuden,+ja+se+on+täysin+voimassa,+kun+he+ovat+poissa+maailmasta;+ja+he+kulkevat+ohi+enkelien+ja+jumalien,+jotka+sinne+on+asetettu,+korotukseensa+ja+kirkkauteensa+kaikessa,+niin+kuin+heidän+päällensä+on+sinetöity,+ja+tämä+kirkkaus+on+jälkeläisten+täyteys+ja+jatkuminen+aina+ja+ikuisesti.20++Silloin+he+ovat+jumalia,+koska+heillä+ei+ole+loppua;+sen+tähden+he+ovat+ikuisesta+ikuiseen,+koska+heidän+olemassaolonsa+jatkuu;+silloin+he+ovat+jumalaia,+koska+heillä+on+kaikki+valta,+ja+enkelit+ovat+heille+alamaisia.Huomautan+jo+tässä+vaiheessa,+että+Perhejulisuksessa+mainitaan+taivaalliset+vanhemmat,+joten+se+itsessään+sisältää+ajatuksen+Jumalasta+korotettuna+ihmisenä.Sitten+Raamattuun:'Aloitan+lopustaIlmestyskirja+3:+12.++Joka+voittaa,+sen+minä++pylvääksi+Jumalani+temppeliin,+eikä+hän+koskaan+enää+lähde+sieltä+ulos,+ja+minä+kirjoitan+häneen+Jumalani+nimen+ja+Jumalani+kaupungin+nimen,+sen+uuden+Jerusalemin,+joka+laskeutuu+alas+taivaasta+minun+Jumalani+tyköä,+ja+oman+uuden+nimeni.21.+Joka+voitta,+sen+minä+annan+istua+kanssani+valtaistuimellani,+niinkuin+minäkin+olen+voittanut+ja+istunut+Isäni+kanssa+hänen+valtaistuimellansa.Nämä+kaksi+kohtaa+tuovat+selvästi+ilmi+sen+ajatuksen,+"+voittaja"+korotettaan+Jumalan+valtaistuimelle+ja+saa+Jumalan+nimen.+Jae+21+mainitsee+valtaistuimen+ja+jae+12+sen,+että+uskollisille+annettaan+Jumalan+nimi.Entä,+miten+Kristus+sai+valtaistuimensa?+Hepr.+1:1.+Sittenkuin+Jumala+muinoin+monesti+ja+monella+tapaa+oli+puhunut+isille+profeettain+kautta,2.+on+hän+näinä+viimeisinä+päivinä+puhunut+meille+Pojan+kautta,+jonka+hän+on+pannut+kaiken+perilliseksi,+jonka+kautta+hän+myös+on+maailman+luonut3.+ja+joka,+ollen+hänen+olemuksensa+kuva+ja+kantaen+kaikki+voimansa+sanalla,+toimitettuaan+puhdistuksen+synneistä,+istunut+Majestetin+oikealle+puolelle+korkeuksissa,4.+tullen+enkeleitä+niin+paljon+korkeammaksi,+kuin+hänen+perimänsä+nimi+on+jalompi+kuin+heidän.Kuten+havaitset+tästä,+niin+Kristus+korotettiin+kuolemansa+ja+ylösnousemuksensa+jälkeen+enkeleiten++yläpuolelle+ja+sama+on+luvattu+meille,+kuten+Johanneksen+ilmestyksestä+ilmenee.Paavali+kirjoitti+Rooman+seurakunnalle:Room.8:14.+Sillä+kaikki,+joita+Jumalan+Henki+kuljettaa,+ovat+Jumalan+lapsia.16.+Henki+itse+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapsia.17.+Mutta+jos+olemme+lapsia,+niin+olemme+myöskin+perillisiä,+Jumalan+perillisiä+ja+Kristuksen+kansanperillisiä,+jos+kerran+yhdessä+hänen+kanssaan+kärsimme,+että+me+yhdessä+myös+kirkastuisimme.Tässä+on+muutamia+kohtia,+jotka+tukevat+oppia+ihmisen+jumalaksi+korotamisesta.+Ainoa,+joka+Raamatusta+puuttuu+tässä+yhteydessä+on+iankaikkinen+avioliitto.+Sekä+miehen+että+naisen+pitää+solmia+ikuinen+avioliitton+jumalaksi+päästäkseen,+kumpikaan+ei+mene+korotukseen+yksin.+Muita+asioita+tuon+esille+myöhemmin+tarpeen+mukaan.
  3. "+On+muistettava+aina,+ettei+NL+aloittanut+talvisotaa+huvikseen."Onko+maailmassa+jokin+valtio+aloitanut+sotia+"+huvikseen"?++Mainitse+esimerkki.Taustalla+oli+legiimi+huoli+omasta+turvallisudesta+Saksan+uhkaa++kohtaan,+joka+käytännössä+vaati++niitä+esitettyjä+rajasiirtoja+Kannaksella."Ainakaan+Stalinilla+ei+ollut+mitään+legimitisia+huolia+Saksan+uhkaa+kohtaan+v.1941+kun+ei+uskonut+omia+vakoilijoita,+jotka+tiedottivat+etukäteen+tulossa+olevasta+hyökkäyksestä.V.+1939++NL+oli+solminut+hyökkäämättömyyssopimuksen+Saksan+kanssa,+johon+oli+liitetty+salainen+sopimus+etupiirijaosta.+Turvallisuus+ei+olisi+edellyttänyt+Neuvostoliiton+suhteen+mitään+rajasiirtoja,+vaan++vahvojen+puolustuslinnoitusten+rakentamista+Venäjän+rajalle+ja++mahdollisesti+Leningradin+ympärille.+Siitä+on+todisteena+1941+tilanne,+jossa+saksalaiset+eivät+pääseet+itse+kaupunkiin,+vaikka+suomalaiset+seisoivat+1939+rajoilla.NL+olisi+voinut+tukea+Suomen+puolueettomuuta+ja+siten++taata+Lenongradin+turvallisuus+luoteen+suunnalta."+Niitä+NL+esitti+aivan+rauhanomaisesti."Ei+esittänyt,+vaan+esityksiin+liityi+selviä+uhkauksia+joitenkin+maan+osien+miehittämisestä.+Ei+ole+rauhanomaista+sanoe,+että+"+sodan+syttyessä+valtio+X:n+ja+meidän+välillä,+miehitämme+osia+teidän+alueita+ellette+suostu+meidän+toiveisiimme".+Tämän+sisältöisen+uhkauksen++Suomelle+esitti+Jartsev+1938+Suomen+ulmoministerille+ja+Stalin+toisti+saman+Paasikivelle+vuoden+1939+syksyn+neuvotteluissa.+Sen+lisäksi+Neuvostoliiton+ilmavoimat+loukasivat+Suomen+ilmatilaa."+Sota+tuli+kuvioihin+vasta+viimeisenä+keinona,+kun+politiikka+ja+diplomatia+ei+tuottanut+tuloksia."Suunitelma+Suomen+miehittämiseksi+oli+valmisteltu+jo+1920-luvulla+ja+"+politiikka+ja+diplomatia"+sisälsivät+uhkauksia."+Muita+vaihtoehtoja+ei+neukulla+ollut."Aina+on+olemassa+vaihtoehtoja.+N-liiton+vaihtoehtona+olisi+ollut+myysä+aseita+normaalin+kauppakäynnin+yhteydessä+ja+tukea+Suomen+Pohjoismaista+suuntausta."+Jokaisen+valtion+velvollisuus+on+suojella+itseään+ja+sitä+NL+juuri+teki,+kun+hyökkäsi+Suomeen."Päin+vastoin,+NL+ei+suojellut+itseään+hyökkäämällä+Suomeen,+vaan+hanki+yhden+vihollisen+lisää+neuvostovastaisessa+rintamassa.