Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rytmimunat
profiilit
rytmimunat
rytmimunat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
133
Kommenttia
4798
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vauvarasvaa poltellessa ymmärrät vähitellen, että aikuisena tehdään töitä muulloinkin kuin vain kesällä.
19.02.2023 19:40
Tottakai sellainen sana on. Se on kirjoitettu kommenttiin, jota kommentoit.
12.02.2023 19:55
Käytännössä kaikissa rokotteissa on jokin pieni mahdollisuus saada jokin haitta. Jos kuitenkin on kyseessä tauti, joka valtakunnallisesti taikka paikallisesti tarttuu jokseenkin jokaiseen ja aiheuttaa vakavia oireita tietyllä prosentilla tartunnan saaneista, on silloin pienempi riski ottaa rokotus kuin ottaa riski taudin kanssa, esim kurkkumätä, polio, jäykkäkouristus, isorokko, yms.
12.02.2023 19:37
Ampumahiihdosta en tiedä, mutta ainakin suunnistajia kuoli läjään tuossa männä vuotena kauan ennen koronaa.
12.02.2023 19:31
Muita tärkeitä esineitä voisivat olla vessapaperirulla, haarukka, juomalasi, kaljapullo, avaimet, alushousut, kondomi (käytetty tai sitä oikeaa hetkeä odottava), kengännauhat, kattila, mikroaaltouunin kupu, sinappituubi, roskapussi taikka bussilippu.
12.02.2023 19:23
Jaahas, taas yksi tällainen, jota harmittaa että muut tienaavat enemmän. Jotkut ne ovat aina valmiina jakamaan pelkästään epämukavuutta kaikille, jotta kenelläkään ei menisi mukavammin kuin toisilla. Kyllä sellaiset yhteiskuntajärjestelmät on nähty ja koettu. Ei saatu aikaiseksi kuin valtava vankileiri.
On kaikkien kannalta järkevämpää, että tuotetaan mukavuutta, jota ei varmasti riitä yhtäläistä määrää kaikille, mutta jokainen saa silti edes pienen osan mukavuutta, vaikka se pitäisikin ansaita kovalla työllä. Jokainen saa myös vapaasti tavoitella suurempaa mukavuutta itselleen.
Voit toki vapaasti tavoitella epämukavuutta, jota taatusti seuraa jos viet ihmisiltä mahdollisuuden ansaita voittoa sijoitetulle pääomalle.
Työntekijä ei kanna riskiä, että menettää omaisuutensa jos työ ei tuotakaan tulosta. Miksi kukaan sijoittaisi enää mitään mihinkään, jos tienaa saman ottamatta riskiä? Jos tienaat aina saman kuin muut, miksi tekisit yhtään enempää kuin muut? Jos tulo tasataan, aletaan kilpailla siitä, kuka tekee vähiten. Koska halusitpa sitä tai et, ihminen etsii aina ja kaikessa omaa etua.
12.02.2023 19:12
Siis onko aloittajan ongelma, ettei olemassaoleva tie ole poliisipartion mielestä tie?
Yleinen tie se ei missään tapauksessa ole, eikä tien kohdalle välttämättä ole perustettu yksityistietäkään, mutta epäilemättä kulkuoikeus jollakulla kuitenkin on.
Poliisilla ei ole tietoa vuosisatojen aikana perustetuista kulku-/tieoikeuksista varsinkaan, ellei niitä ole merkitty kiinteistörekisterikartalle käyttöoikeuksina. Käyttöoikeudet, niin sanotut tierasitteet, eivät muodostu yksityisteiksi itsestään, vaan yleensä sellainen täytyy tieosakkaiden (käyttäjien, vaikutuspiirissä olevien) itse perustaa. Tämä yksityistien perustaminen tehdään siis sen selkiyttämiseksi, että millaisella osuudella kukin tien käyttäjä osallistuu tien hoidon aiheuttamiin kustannuksiin.
Yksityisteiden lisäksi on olemassa tieoikeuksia toisen omistamalla maalla, jolloin tieoikeuden haltijat/käyttäjät sopivat keskenään tien pitämisestä käyttökelpoisena. (ns. sopimustiet)
Näiden lisäksi on tietysti olemassa omalla maalla olevat omaan käyttöön tarkoitetut ns. tilustiet. Näitä teitä voi käyttää omistajan luvalla.
Tieoikeuksia, siis oikeus tehdä tie toisen omistamalle maalle taikka käyttää toisen maalla olevaa tietä on kahdenlaisia. Maanomistaja voi vapaasti sopia jonkun kanssa alueensa käyttämisestä tien rakentamiseen taikka olemassa olevan tien käyttämisestä (sopimustie). Toinen vaihtoehto on, että tieoikeus (rasitetie) perustetaan (taikka siirretään) maanmittaustoimituksessa rasittamaan kiinteistöä.
Yksityistie voi siis katketa, vaikka tie maastossa jatkuukin. Se voi jatkua rasitetienä, sopimustienä taikka tilustienä.
05.02.2023 20:56
Aikoinaan minun peruskouluaikoinani liikuntaan osallistuttiin urheiluvaatteissa taikka sitten alusvaatteissa. Jos ei ollut sisäpelikenkiä, osallistuttiin ilman kenkiä. Mitään urheiluvarusteita taikka välineitä ei vanhempien tarvinnut koululiikuntaa varten hankkia. Omien välineiden tuominen kouluun ei ollut edes suotavaa, esimerkiksi pesäpallomailoja koulussa oli riittämiin muutenkin.
Mitä tulee vaihtoehtoiseen liikkumiseen taikka korvaavaan sellaiseen, oli liikunta mahdollista suorittaa "muulla" tavoin, jos esimerkiksi ihottuma taikka keholliset epämuodostumat olisivat tehneet liikunnasta muiden kanssa kaikille kiusallista. Toisin sanoen tällä perusteella oli vapautus liikunnasta muiden kanssa.
05.02.2023 20:30
Yleinen paikka on usein kunnan taikka valtion omistama. Tulen tekemiseen tarvitaan maanomistajan lupa.
Jotain voi siis polttaa julkisesti, vaikka ei tee sitä yleisellä paikalla.
05.02.2023 20:06
Kaikkea ei kannata mennä kysymään neuvolan tädeiltä.
05.02.2023 19:53
Minä puolestani olen nuoresta pitäen kokenut olevani banaani. En osaa sanoa tarkasti, missä vaiheessa huomasin olevani enemmän banaani kuin ihminen, mutta se oli jossain vaiheessa koulussa.
Ennen kuin olin itse banaani, muistan kuinka kaupassa katselin aina ihanan keltaisia, pitkulaisia ja käyriä banaaneja. En ihaillut niitä niinkään siksi, että olisin halunnut kuoria taikka syödä niitä, vaan että olisin itse halunnut köllötellä kaikkien katseltavana pienessä kumarassa, keltaisena ja sopusuhtaisen pitkulaisena.
Murrosiässä en välittänyt tytöistä, enkä pojistakaan, minua kiinnostivat banaanit niin esteettisessä kuin seurallisessakin mielessä. Ostin ensimmäisillä viikkorahoillani banaanin, jota pidin koululaukussa ja sain siitä turvaa ja seuraa siinä missä jotkut saavat turvaa hyvästä kaverista.
Voisi sanoa, että lapsuuteni jäi lyhkäiseksi ja ymmärsin niin elämän raadollisuuden kuin sen rajallisuudenkin löytäessäni repustani parhaan ystäväbanaanini muuttuneen kokonaan mustaksi ja pehmeäksi. En kuitenkaan luopunut toivosta ystäväni suhteen ja asetin hänet koulupöydälleni toipumaan. Hänestä ei ikinä tullut enää muhkeaa ja keltaista, mutta hän oli kuitenkin seuranani pienenä, mustana ja homeeseen muumioituneena. Lopulta ystäväni katosi ollessani koulussa. Ajattelin silloin hänen löytäneen jonkun toisen kaverin, mutta aikuisempana asiaa ajateltuani, äitini luultavasti vain siivosi pöydältä homehtuneen banaanin pois. Kuinka hän olisi voinut tietää minulle aiheuttamastaan traumasta.
Kun ystäväni katosi, mietin mikä sai hänet jättämään minut. Kenties meillä ei hänen mielestään ollut tarpeeksi yhteistä, ehkä olimme liian erilaiset. Siitä lähtien olen halunnut olla banaani niin mieleltäni kuin ruumiltanikin. Kenties, kun olen tarpeeksi banaani, löydän jälleen ystävän turvaksi ja seuraksi.
Kuoritut banaanit muuten eroavat kuorimattomista tietysti ulkonäkönsä, mutta myös luonteensa puolesta. Jos koet olevasi kuorittu banaani ja ajattelit ottaa yhteyttä, älä suotta, olen banaani paksussa kuoressa eikä mikään saa minua kuorittua.
05.02.2023 19:19
Mitäpä jos vain vaatisit perinnönjakoa ja lopettaisit riitelyn.
30.01.2023 20:14
"Hienot autot" ovat yleisesti ottaen kalliimpia kuin autot keskimäärin. Tästä syystä "hienon auton" omistaja on yleensä varakkaampi kuin autoilijat keskimäärin.
30.01.2023 19:36
Itselläni oli naisvartaloinen seurustelunukke jonkin aikaa. Alkoi kuitenkin käydä sääliksi, että se joutui olemaan päivät pitkät itsekseen, eikä minusta ollut sille aina seuraa edes yöksi. Niinpä päätin hankkia sille toveriksi miesvartaloisen seurustelunuken.
En enää tuntenut ahdistusta seurustelunukkeni yksinäisyydestä pitkien työrupeamien aikana, joten laiminlöin nukkeni seuraa entisestään.
Lopulta, kun vihdoin halusin kumikainaloon ahdistavan viikon jälkeen ja toivoin intiimiä hetkeä seurustelunukkeni kanssa, huomasin makuuhuoneeseen mennessäni molempien seurustelunukkieni olevan erittäin onnellisen näköisenä sängylläni toisiaan halaten.
Huomasin olevani kolmantena pyöränä intiimissä suhteessa, joten päätin suosiolla vetäytyä, etten rikkoisi niin kaunista ja harvinaista seurustelunukkien välistä liittoa. Olen itseasiassa jo alkanut miettiä muuttamista muualle, sillä minusta on kiusallista olla saman katon alla alati intiimissä kanssakäymisessä olevan nukkepariskunnan kanssa.
20.01.2023 20:52
Statiikka taitaa tarkemmin ottaen olla fysiikkaa, mutta luonnollisesti fysiikka on osaltaan myös matematiikkaa.
Voidaan tietysti keskustella siitä, onko käytännön laskentataito varsinaista matematiikkaa, koska silloin pitkälti vain sijoitetaan lukemat annettuihin kaavoihin.
20.01.2023 20:01
Käsittääkseni aika monessa työntekijän valinnassa sovelletaan käytäntöä, että jos hakijoina ovat muodollisesti yhtä pätevät mies ja nainen, tulee silloin hakijoista palkata nainen. Tämä siis siksi, että se on kuulemma tasa-arvoista. Jos sukupuoli on pelkästään ilmoitusluontoinen asia, kannattaa esimerkiksi Pekan täsmentää jotakin virkaa taikka julkissektorini tointa hakiessaan, että hän on nainen ja kuuluu kaikkiin niihin vähemmistöihin, jotka katsotaan työhakijalle eduksi kun työntekijää valitaan.
20.01.2023 19:33
Kristuksen omien sanojen mukaisesti taivasten valtakunnassa ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäiseksi. Sanomaa selventääkseen Herra kertoi vertauksen työntekijöistä, jotka palkattiin päivän kuluessaa ja viimeisenä, lähes työpäivän päättyessä, palkattu sai saman palkan kuin heti aamusta palkattu. Tätä ihmeteltiin opetuslasten toimesta kovasti, ja näemmä sitä ihmetellään edelleen.
Ihminen tuomitsee lihan kuolemaan hänen rikoksensa tähden ihmisten lakien mukaan. Jumala tuomitsee sielun kadotukseen Jumalan lakien, synnin, mukaan.
Kenties et ole itse niin syntinen kuin joku toinen on. Saanen kuitenkin arvella, että jotain syntiä olet elämäsi aikana tehnyt. Tämän synnin vuoksi olet tuomittu kadotukseen yhtälailla kuin mitä syntisin ihminen on.
Mitä tulee maallisiin tuomioihin ja niiden suhteesta Jumalalliseen moraaliin, Jumalan lakiin, Kristuksen sanojen mukaan, "joka on syntiä vailla, heittäköön ensimmäisen kiven."
Toisin sanoen, jos olet itse viaton syntiin, voit arvostella syntistä, (tai jopa Jumalaa) jos joku menee mielestäsi oikeuden vastaisesti edellesi taivasjonossa.
Mitä tulee Bundyyn, oli hän mitä sadistisin ja vastenmielisin ihminen. Jos hänestä kuitenkin tuli syntinsä tunnustanut kristitty ennen kuolemaansa, tuli hänestä viimeinen, joka tulee ennen ensimmäistä.
Kristus kuoli kaikkien syntien vuoksi, jopa Bundyn.
Kristinusko ei ole helppo uskonto. Ylenkatsominen puolestaan on mitä helpointa.
15.01.2023 20:40
No, eihän sitä ateriapalvelua tarvitse, jos kaupassakäynti, perunoiden keittäminen, lenkkimakkaran pilkkominen, kastikkeen vispaaminen ja salaatin hienontaminen ei tuota ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
Ateriapalvelu ei myöskään ole mikään Volt.
15.01.2023 20:15
Ottakaa huomioon, että kyseessä on vanhukselle tarjottu annos, joka ei tarvitse energiaa kymmentä tuhatta joulea päivässä.
Ruoka myös tuodaan kotiin ja sen ravintoarvot on mietitty kokonaisuutena.
15.01.2023 20:12
Ei sillä vallankäytöllä tarvitse varsinaisesti pyrkiä mihinkään, paitsi vallankäyttöön. Kultin ovat uskosta ja sen harjoittamisestä tehneet.
15.01.2023 20:07
16 / 240