Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Jaa,+no+en+tiedä+fiksuudesta,+täällähän+minä+sekaan+muiden+joukossa,+enkä+itse+aina+tunne+itseäni+fiksuksi.+Ei+mulla+mitään+tasoa+ole.+Kuhan+kommentoin+mitä+mieleen+juolahtaa+mistäkin+asiasta,+välillä+vakavissani+ja+välillä+virran+mukana+samaa+soopaa.+Mustavalkoisuuttakaan+en+sillain+allekirjoita,+kun+yleensä+otan+huomioon,+ettei+täällä+palstalla+välttämättä+asiat+ole+ihan+sitä+miltä+ne+näyttävät.+Et+tulee+ajateltua+moneltakin+kantilta.+Mutta+enimmäkseenhän+täällä+on+nykyään+vain+noita+äiti+ja+lapsiuhri+tarinoita+ja+äiti+ny+käsittääkseni+on+vieläkin+nainen,+vaikka+nykyään+tuntuu+sukupuoletkin+sekoittuvan,+niin+täällä+kuin+oikeassakin+elämässäkin.+Jossain+kohtaa+huvittikin+joku+kommentoi+sen+tapaista+ettei+isät+ole+narsisteja.+Etten+ny+ymmärrä+tätä+aloitusta.,+otaksun+et+on+provoMutta+joo+kantaa+otin+hivenen+toisaallakin,+kun+ei+sitä++välttämättä+tiedä+kirjoittajan+sukupuolta,+kun+toiset+esiintyy+milloin+minkäkinlaisina.Puhutaan+trolleista+ja+siitä+että++tarinat+saattaa+olla+keksittyjä,+että+ota+noista+nyt+selvää
  2. "Ihan+siksi+kun+aina,+ihan+melkein+aina,+aikuisten+oikeasti,+niin+keskustelu+menee+muuhun+kuin+aloituksen+ilmoittaan+varsinaiseen+ongelmaan."Niin+aloittajan+ongelma+lienee+ollut+sen+miesystävän+käyttätyminen+ja+ilm.+jotkut+haluaa+sitten+keskustella+"siittä+miehestä/siittä+mahdollisesta+narsistista"Kun+taas+itseäni+useinkin+kiinnostaa+enemmänkin+se+henkilö+joka+kirjoittaa,+että+mikä+on+esim.+hänen+motiivinsa+olla+kyseisen+miehen+kanssa.Okei+taidettiin+sinä+aloituksess+jossain+sivulauseessa+mainita+rakastuminen,+mutta+kun+kirjoittajan+mukaan+ongelmia+oli+heti+suhteen+alussa,+niin+kehen/millaisen+ihmiseen+hän+sitten+on+rakastunutTuohonko,+"minulla+on+suhde+mieheen+josta+paljastunut+seuraavaa:+pahoitti+mielensä+suhteen+alussa+mikäli+en+voinut+vastata+puhelimeen+tai+viesteihin+heti,+päivien+mykkäkoulu+jos+olen+tehnyt+hänen+mielestään+jotain+vääryyttä+tai+en+ole+pystynyt+täyttämään+hänen+toiveitaan,+syyttelee+valehtelijaksi+ja+epäilee+tarkoitusperiäni+ilman+ymmärrettävää+painavaa+syytä,+ei+tule+toimeen+lapseni+kanssa+ja+väittää+kasvatuksessa+olevan+vikaa+ja+lapseni+käytös+on+kuulemma+huonoa,+puhuu+että+en+ole+ansainnut+hänen+vierailuaan+milloin+mistäkin+syystä+(erimielisyyksiä)+ja+ei+silloin+vastaa+yhteydenottoihin,+puhuu+vääristyneesti+minun+sanomisistani+ja+kuvittelee+tietävänsä+millainen+ihminen+olen+(negatiivisesti)+enkä+tunnista+itseäni+yhtään+näistä+puheista"Tää+on+aikas+hengästyttävä+litania,+yhteen+putkeen+laitettuna+kuvaus+suhteen+alusta,+että+kyllä+kummastuttaa+jos+het+alkuun+on+tuommosta+niin+kehen/mihin+hän+on+rakastunutToki+hän+jatkaa+vielä,+että+on+muutakin,+minkä+voi+lukea+siittä+aloituksesta.+Että++kummallinen+stoori+on+ja+pyynnöstäsi+ny+siirryin+tänne,+etten+häiritse+jos+joku+ny+on+kiinnostunut+keskustelemaan+nimenomaan+aloittajan+miesystävästä/siittä+mahdollisesta+narsistista
  3. No+siltä+osin+eroaa,+ettei+kumpikaan+ollut+sillain+rakastunut,+et+siittä+suhteesta+olis+odotettu+syntyvän+mitään+sen+kummempaa.Suhde+ny+oli+sellainen+kuin+oli+sovitusti+ja+tosiaan+päättyi+sitte+minun+aloitteestani,+kun+lopussa+alkoi+sitä+ajoittain+p'skaa+tulla+ja+käsitin+sen+tyypin+kuviot,+et+oikeesti++uutta+naista+pukkas+kuvioon+meidän+entisten+lisäksi.Tänne+palstalle+sitte+tulin+joitain+kuukausia+jälkeenpäin,+kun+järkytyksestä+selvittyäni+itekseni+ensin+pähkäilin+et+mistä+mahdollisesti+vois+olla+kyse,+kun+se+loppu+ja+tyypiltä+kuultu+lause,+jäi+kaivelemaanEt+hain+selitystä+lauseelle+"ku+mä+oon+mikä+mä+oon,+niin+ei+mulla+ole+aikaa+eikä+kiinnostusta+ihmisiin,+joista+ei+ole+mitään+hyötyä"++Jolloin+törmäsi+tähän+narsimi+aiheeseen+asioiden+samankaltaisuuden+vuoksi.+Samoin+asiaa+vielä+tarkennettiin+sillä+golf+menninkäinen+vitsillä,+että+haluttiin+sieltä+puolelta+kyllä+tehdä+hyvin+selväksi,+et+tulin+totaalisesti+huijatuksi.+Kun+joskus+oli+ollut+puhetta+et+jos+suhde/tapaamiset+syystä+tai+toisesta+päätyy+niin+ollaan+ystäviä+kuitenkin.+Mut+tosiaan+kyllä+ne+pari+ekaa+vuotta+oli+sitä+pusipusi+oot+ihana+aikaa.+Vasta+viimeisenä+vuotena+alkoi+tulla+sit+kaikkea+outoa+ja+kummallista.+Osin+varmaan+saattoi+johtua+siittäkin+kun+se+uus+nainenkin+oli+tullu+kuvioon.Et+sillä+varmaan+alkoi+olla+sovittelemista+kun+ei+kenestäkään+kuitenkaan+ollut+valmis+luopumaan.+Kertomansa+mukaan+kun+joutui+viä+eksänsä+seksin+tarpeistakin+huolehtimaan.Et+kyllä+mä+ny+kummastelen+tätä+tapausta+jos+ihan+alkumetreillä+arvostellaan+toista+puolin+ja+toisin.
  4. Niin+katoin+et+kaks+samantyyppistä+aloitusta+tullu+hieman+erikantilta+vain.+Ehkä+kantsis+hieman+aihettaa+alustaa,+mistä+on+kyse,+kun+lukijoissa+saattaa+olla+henkilöitä+jotka+eivät+ole+moisista+kuullutkaan.+++Munkin+piti+hieman+googletella+noita+sekundaari/primaari+juttuja+ensin,+et+kuinpäin+ne+menikään.+Et+laitan+ny+tähän+josko+keskusteluakin+sit+syntyis."Primaarinen+++narsismi+++on+++luonnollista+++lapsuuteen+kuuluvaa+itsekkyyttä,+joka+edeltää+opittua+rakastamisen+kykyä.+Se+on+luonnollinen+ja++välttämätön++kehityksessä.++Lapsi++opettelee++ensin++rakastamaan++itseään++ja++sitten+vasta+muita.Sekundaarisessa+narsismissa+taas+on+kyse+itserakkauden+muodosta,+jonka++ihminen++kehittää++vasta++aikuisena.++Sekundaarisessa++narsismissa++henkilö+palaa++takaisin++lapsuuden++itsekeskeisyyteen++ja++se++on++seurausta++siitä,++että++ihminen+ei++ole++saanut++haluamiensa++kohteiden++rakkautta++tai++huomiota.++Se++on++myös++keino+suojella+itseä+torjutuksi+tulemiselta."http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/97790/Naukkarinen_Milla.pdf;jsessionid=05AB264308EEE5492A2910E388CC1918?sequence=1
  5. "Vieläkö+ihan+oikeasti+sinua+kummastuttaa?"No+kummastuttaa+kyllä,+netissä+tunnettu+vajaa+vuosi,+ennen+tapaamista+,seurustelua+vajaa+puolisen+vuotta,++piirteet+tulleet+esiin+muutamassa+kuukaudessa,+asuvat+erillään.+Toisin+sanoen+jo+tapaamisissa+puhutaan+tuollaisia,+missä+ne+asiat/tekijät+millä+toinen+ihminen+hurmataan.+Niinhän+se+narsistikin+toimii,+imartelee,+kehuu+kohdettaan+yms.+Ainakin+se+on+tullut+selväksi,+ettei++ko.+mies+ei+halua+ns.+parisuhteeseen,+yhteistä+elämää,+kun+käyttäytyy+tuolleen+jo+het+alussa.+Mun+käsityksen+mukaan+narsistikaan+tuskin+näyttää+"todellisia+karvojaan",+ainakaan+silloin+jos+haluaa+toisen+rakastuttaa+ja+sitouttaa+itseensä.+Ja+hourupäähän+tuo+aloittaja+on+jos+itse+kuvittelee+sellaista.+Että+mihin+toi+aloittaja+on+lumoutunut?+missä+se+prinssi+on?+ja+sokaistunut+rakastunut+uhri?+tässä+tapauksessa.+Kun+ainakin+aloittajan+mukaan+kaikki+on+sen+toisen+osapuolen+puolelta+nähtävissä+jo+ihan+suhteen+alkumetreillä.+Ettei+aloittajalla+ole+ilm.+aikoihin+ollut+niitä+vaaleanpunaisia+lasejakaan,+kun+vikaluettelo+on+jo+noinkin+pitkäVielä+tuosta+rakastumisesta+sen+verran,+taustalla+on+pitkä+nettisuhde++ennen+tapaamista.+Että+ehkä+aloittaja+on+rakastunut+ko.+ihmiseen+jo+ennen+ensimmäistä+tapaamistakaan.+Toisin+sanoen+rakastunut+omaan+mielikuvaansa+ko.+ihmisestä,+ei+siihen+ihmiseen+jota+ko.+mies+todellisuudessa+edustaa+ja+aloittaja+on+pettynyt.Muutenkaan+en+usko,+että+kukaan+rakastunut+ihminen+lähtisi+mihinkään+palstoille+esittelemään+mitään+kumppaninsa+vikoja.+Kyllä+tuossa+vaiheessa+vielä+ollaan+ihania+puolin+ja+toisin+jos+on+rakastunut+ja+tarkoitus+on+yhteistä+elämää+ajatella.Toki+kukin+tyylillään+jos+tykkää+et+joku+kuitenkin+on+,+vaikkakin+arvostelllaan+ja+mollataan+toistaan+puolin+ja+toisin,+mutta+haluaa+kaikesta+huolimatta+pitää+siitä+suhteesta++kiinni+jos+ja+kun+kerran+niitä+ihaniakin+hetkiä+on.+Että+niiden+avulla+sitte+jaksaa,+varsikin+kun+asutaan+kuitenkin+eri+osoitteissa.