Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
reagan
profiilit
reagan
reagan
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
63
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei nimimerkki "metsamaapv1". Tämä aloituksesi on nyt taas näitä ammattiliittojen pelottelu puhetta jolla kosiskellaan jäseniä. Olen tietyllä tavaa pettynyt niiden toimintaan. Itse olen ollut eräässä ammatiliitossa jäsenenä 15 vuotta ja selvä alamäki sen toiminnassa ja toimintavoissa oli nähtävissä vuosien 2005-2007 aikana. Jotenkin peruslinja menetti merkityksensä ja räkytys alkoi. Liiton pitäisi turvata perusasiat ja pitää ääntä niiden puolesta: töissä on vähimmäispalkka, työntekijää ei saa irtisanoa laittomasti, liitto järjestää koulutuksia (valtakunnallisesti eikä aina Helsingissä), liitto tarjoaa jäsenilleen liittokohtaisia etuja. Ammattiliittojen ei kannata lähteä periaatteelliseen "julkinen vai yksityinen" taisteluun sillä pidemmän päälle siinä sahataan oma oksa poikki.
07.01.2015 23:17
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Huomenta kaikille. ;)
07.01.2015 10:11
Hei "aimo.remes." Nyt kun sopivasti tulee puhetta tiedottamisesta niin haluan muistuttaa palstalaisia siitä, että suomi 24 Kärsämäki palsta ei ole kunnan tiedotuskanava. Kunnalla ei ole mitään tekemistä tämän palstan eikä sen tiedottamisen kanssa. :) Hauskaa pakkasyötä kaikille.
05.01.2015 20:44
Huomenta nimimerkki "Reag an us". Olipa hauska viesti. Näin aamukahvin lomassa sainkin nauraa oikein vedet silmissä. :) Huumorin kukka on kukista kaunein. En voi olla sanomatta, mutta tässä sitä taas mennään. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=OzXPWZ0HKts
23.12.2014 05:48
Hei nimimerkki "vastarintaan ystävät". Vallan kumoaminen on aina ollut yksi lempi teemoistani. Hyvää kirjallisuutta löytyy rivi tolkulla. Suosittelen lämpimästi Frederic Taylorin kirjaa: Berliinin muuri. :)
Yhteiset teesit:
Palstan tasavertaisuus on sananvapautta.
Luotsin tehtävänä on palstan ylläpito.
Demokratia on enemmistölähtöistä ja
vähemmistösallivaa.
17.12.2014 17:24
Huomenta nimimerkki "hoitsu112". Eivät ay- asiat noin huonosti kuitenkaan ole. :) Suomessa on onneksi voimakkaita ammattiliittoja jotka toimivat erittäin menestyksellisesti julkisella, etä yksityisellä sektorilla ajaen työntekijän asiaa. Elämme "sopimis" yhteiskunnassa ja ammattiliitot varsin hyvin tietävät sen. Olen todennut jo monta kertaa aiemminkin, että Suomalaiset ammattiliitot eivät ole niin puhtaita pulmusia ja pelastavia enkeleitä niin kuin jäsenet niistä sinisilmäisesti uskovat.
https://www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo
16.12.2014 08:39
Hei nimimerkki "ohikulkija". Eiköhän yleinen trendi ole nykyisin sitä luokkaa, että nuoriso ja nuoret aikuiset "bailaa" kotonaan. Yökerhokulttuuri on kovasti muuttunut viimeisen 30 vuoden aikana. Nuoret tapaavat toisiaan somessa ja kasvotusten, ajelevat kylillä iltaisin, amis-kulttuuri kukoistaa Kärsämäellä. Nuoremmat ikäluokat käyvät mm poppelissa iltaisin. =)
16.12.2014 08:15
Hei nimimerkki "hallanperänen". Pahoittelen syvästi väärää informaatiota. Eräs Kärsämäkinen on saanut Suomen Leijonan ansioristin. Onneksi olkoon siis.=) Voi minua höppänää ja vanhoja silmiäni. Tässä iässä silmät näkevät mitä sattuu. Sellaista se on jos on kaihi silmässä. :)
07.12.2014 16:47
Hei nimimerkki "33525". Jos näin on käynyt niin todennäköisesti Kärsämäki järjestetää uuden tarjouskilpailun. Pyörä on jo pyörähdyksissään niin pitkällä ettei se enää palaa siihen mitä kuvittelet. :)
06.11.2014 13:05
Kyllä, kyllä. :) Kilpailuttaminen palvelee kaikkea ja ei olisi väärin väittää, että loppu kädessä palveluntarjoajan on pakko ottaa kuluttajien toiveet huomioon, ja tämä onkin ehkä merkittävin syy siihen miksi toiminnasta saadaan niin laadukasta. Toki tiedän, että asiasta on näkemyseroja, mutta yhtä kaikki. Harvemmin julkinen puoli ottaa onkeen tai reagoi nopeasti kuluttajien toiveisiin.
Yksityistäminen on toisekseen vaativa prosessi, mutta ei ole mahdotonta. Minä suhtaudun kylläkin skeptisesti ylipäätänsä moneen asiaan, mutta tästä olen melko optimistinen.
Viimeinen kysymyksesii on vaikea, mutta näin isommasta perspektiivistä tarkastellen se johtunee kapitalistisen järjestelmämme puhtaista lainopillisuuksista. Kysymyskin olisi jo toinen jos noudattaisimme kommunistista talousjärjestelmää jossa ohjenuorana toimii ajatus: kaikilta kykyjen mukaan, kaikille tarpeiden mukaan. Mutta ainakaan realisosialismissa tämä ei toiminut sillä siinäkin samaa palkkaa ansaitsevat ihmiset olivat taloudellisesti aivan eri tilanteissa. :)
On hauska käydä järkiperäistä dialogia ajattelevien ihmisten kesken. :)
17.10.2014 22:12
Hei "divine". Mielenkiintoista luettavaa. :) Minuun ei iltalukeminen ainakaan nukkuttavalla tavalla vaikuttanut. Heräsi kolme tärkeää kysymystä. Miksi palvelu ei saa olla hyvää? Miksi palvelu ei saa olla edullisempaa kuin kilpailevien palveluntarjoajien? Miksi palvelu ei saa tuottaa voittoa?
17.10.2014 20:51
Hei nimimerkki "pjh0iho". Kuten olen lukuisia kertoja todennut, en ole konkreettisesti mukana päätöksenteossa. Katson näitä asioita vierestä samaa mielenkiintoa tuntien mitä useat muutkin palstalaiset kokevat. Olkaamme inhimillisiä toisillemme. Haluan muistuttaa, että kaikki nyt tapahtunut pohjautuu laillisille demokratian pelisäännöille jonka perusta on se, että me yhdessä olemme äänestäneet vaaleissa ehdokkaat päättäviin pöytiin. Näissä asioissa ei ole valitusoikeutta, mutta neljän vuoden välein saa äänestää uudelleen ja ilmaista mielipiteensä. Mielipiteiden ilmaiseminen on tervettä ja suotavaa, mutta siinä on noudatettava tietynlaisia hyvän maun mukaisia normeja. Myös asioiden taustojen tunteminen ja asialinjalla pysyminen on merkki järkevästä näkökulmapuheesta. Kysymykset joihin vaadit vastaamaan on näin olleen itse itsensä poissulkevia koska minä en henkilökohtaisesti voi niihin ottaa kantaa. Enkä myös jatkossakaan ota kantaa tämän kaltaisiin "hyökkäyksiin" joissa puurot ja vellit sotketaan tietämättömyydestä johtuvien seikkojen vuoksi sekaisin. Rakas ystäväni. Olen vain todennut oppositio-hajaryhmien toimeenpannun kansalaisäänestyksen kohtalon olevan yksinomaan demokratian pelisääntöjen varassa. Ja tuon pelin ensimmäinen kulmakivi pohjautuu ajatukselle siitä, että päätöksenteossa suurinta äänimäärää kannattava ajatus, lausuma tai ehdotus yleensä voittaa. Siis demokratia voittaa! :)
13.10.2014 22:17
En ota kantaa, mutta totean Jimmy Carterin sanoin: "Ellei kumpikin puoli voita, sopimusta ei pidä allekirjoittaa."Tässä tapauksessa demokratia on jälleen oikeassa. :)
13.10.2014 16:33
Yötä sinullekin nimimerkki "bloojhfd". Mielenkiintoinen aihe.=) Keskustelutaidon puute; tuo Suomalaisen miehen ongelma tuntuu tunkeutuvan läpi kaikissa kansan kerroksissa. Juro luonne johtunee geeneistä ja suomalaisten pohjoisesta asuinalueesta. Suomalaisen miehen problematiikkaa voi lähestyä monelta eri näkökantilta. Tässäpä hyvä pähkinä purtavaksi. :)
10.08.2014 04:37
Mukavaa kun viihdyit täällä meillä. Tervetuloa aina uudelleen. =)
06.08.2014 15:42
Jokaisella kunnalla on oikeus valita oma kehityksen tiensä, päättää kohtalostaan, aluesstaan sekä inhimillisistä, kulttuurillisista ja luonnonvaroistaan. Kuntien yhteistyötä ja yhteistoimintaa ei voida normalisoida jos ei tätä ymmärretä kaikissa kunnissa /kaupungeissa jotka pyrkivät tasavertaisuuteen. Sillä kuntien erot ovat seurausta sen omien asukkaiden tekemistä valinnoista. Näin toimii demokratia. Kunnallista päätöksentekoa ei tulisi heittää lapsiveden mukana menemään silloin kun aletaan katsella uusia suuntia kuntaliitoksista. Tällätavoin ei itse ongelmia hoideta vaan lakaistaan maton alle ja toivotaan ettei kukaan niitä huomaa. Tämä ei ietenkään tarkoita sitä, että kunnallinen kehitys olisi ongelmatonta. Ristiriidat ovat tyypillisiä mille tahansa kehitykselle ja niin tapahtuu myös Kärsämäellä. Valitettavasti meillä on tapana panna altiiksi todella merkittäviä saavutuksia yrittäessämme ratkaista ongelmia ja vahvistaa tilannetta korkealentoisin sanakääntein. Tämä ei voi olla mitään muuta kuin tavallisen kuntalaisen sumuttamista. Jokainen itsenäinen kunta on ominaislaatuinen kultuurin ja perinteiden aarre jota ei saa kadottaa. Terveen kinnostuksen kaikkeen arvokkaaseen jota jokaisessa kunnassa ja sen ihmisissä on, ei pitäisi rappeutua sellaisen poliittisen kulttuurin kuiluun joka vääjäämättä pyrkii poistamaan yksittäisen kunnan itsemääräämisoikeutta ja lokaan lyömään menneiden sukupolvien kovan työn yhteisen kotipitäjän puolesta. On siis kysyttävä aina: Kuinka kukaan voisi olla välittämättä yhteisestä kodistamme? Kuinka Kärsämäkisten entisten sukupolvien työtä voidaan ja saatetaan aliarvioida näin jos sen itsenäisyys nähdään pelkästään näin karulla tavalla toisarvoisena asiana tulevaisuudessa? Vaikka soraäänet havittelevat kuntien kuolemaa sen kuntalaiset tahtovat ennen kaikkea rauhaa ja hyvää asumista. =)
http://www.youtube.com/watch?v=YenxmTdVwqQ
23.07.2014 19:54
Hei nimimerkki "AvarakatseinenHetero". Höpö höpö.=) Ei nyt tehdä tikusta ( ja sanamuodoista) turhan vakavaa asiaa. =) Pitää muistaa, että elämme moninapaisessa ja monimutkaisessa maailmassa. Luottamus on kaiken perusta ja sitä ei voi koskaan olla liiaksi muistuttamassa julki. Hauskaa.=) Mutta nyt takaisin itse aiheeseen eli Nahkurin "natsi" lippuihin. Siitähän me oikeastaan puhumme. =)
30.06.2014 09:36
Huomenta nimimerkki "lesbo olen". Mielenkiintoinen aihe tosin asiattomuudet pilaavat monesti hyvän alun.=) Minulla myös on useita ystäviä jotka kuuluvat joihinkin seksuaalivähemmistöihin. Tosin se ei ole koskaan ollut ytävyyden perusta vaan luottamuksellinen tunnustus joka on syntynyt vuosien kuluessa ja luottamuksen rakentuessa. Minusta nuo liput ovat ihan ok, mutta idea jota taiteilija on ajanut takaa teoksessaan ei ole aivan onnistunut. En ymmärrä miksi taiteilija on käyttänyt lipun pohjana natsi- Saksan tunnuksia eikä esimerkiksi nyky venäjän kaksipäisen kotkan vaakunalippua. Homoseksuaaleja sortavaa politiikkaa ei olisi välttämättä tarvinnut hakea niin kaukaa historiasta. Idea vesittyy koskapa natsi -saksa sorti ja tuhosi kaikkia muitakin väestöryhmiä. "Arjalainen rotu" lienee se puhtain ja säilytys arvoltaan tärkein johon ei kajottu. Voi hyvänen aika sitä Hitleriä. =) Nykypäivän Venäjä sortaa toki monia väestö ryhmiä, mutta kyllä homoseksuaalit ovat ne uhatuimmassa asemassa olevat. Venäjä tarvitsisi nyt uuden Mihail Gorbatsovin. =)
http://www.youtube.com/watch?v=C-PSq2dy754
30.06.2014 08:45
Huomenta nimimerkki "kärpänen". Olipa todella ilahduttava viesti. Nauroin täällä vedet silmissä ja kahvia ulos yskien. Minusta aika hauska ajatus, että turistit mieltävät liput 145-vuotis juhlallisuuksiin. =) Ajatella miten erottuvainen ja kirjava kunta me loppujen lopuksi olemmekaan. Meillä on kuningatar Hollannista, natsi -Saksan liput liehuvat (asiayhteys kylläkin toinen lipun ajauksessa) ja monikansallinen paanukirkko projekti. Niin eikä sovi unohtaa Suomelaa joka eilenkin oli täynnä miltei yöpyjiä kun lenkkeilin. Olisittepa nähneet kun ihmiset istuskelevat ilta auringossa Suomelan illassa. =) Ja vielä piste i:n päälle. Luja Betoni toimii Kärsämäeltä käsin. Hauskaa. =)
30.06.2014 08:33
Hyvää huomenta nimimerkki "sensuuri jatkuu". Sensuuria ei ole tapahtunut viestisi kohdalla itsessään vaan syynä on toisen aloitusviestin poistaminen jonka johdosta alla ollut viesti, tässä tapauksessa sinun viesti, on myös poistunut. Järjestelmä on rakennettu vähän typerästi tältä osin ja tästä olen laittanut palautettakin.=) Joten mitään värää ei ole tapahtunut. Olen iloinen, että puhe vaihtoehtoisista säästökohteita on edelleen ajankohtainen. Mutta se oppositio hajaryhminen vaihtoehto B on edelleen asia josta en ole saanut täyttä tietoa. Mistä säästetään? =) Se on se suurin kysymys. Democrat all to way, demokratia on aina oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=2HtUUUe-W9k
26.06.2014 10:33
2 / 4