Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

63

1. Hei nimimerkki "metsamaapv1". Tämä aloituksesi on nyt taas näitä ammattiliittojen pelottelu puhetta jolla kosiskellaan jäseniä. Olen tietyllä tavaa pettynyt niiden toimintaan. Itse olen ollut eräässä ammatiliitossa jäsenenä 15 vuotta ja selvä alamäki sen toiminnassa ja toimintavoissa oli nähtävissä vuosien 2005-2007 aikana. Jotenkin peruslinja menetti merkityksensä ja räkytys alkoi. Liiton pitäisi turvata perusasiat ja pitää ääntä niiden puolesta: töissä on vähimmäispalkka, työntekijää ei saa irtisanoa laittomasti, liitto järjestää koulutuksia (valtakunnallisesti eikä aina Helsingissä), liitto tarjoaa jäsenilleen liittokohtaisia etuja. Ammattiliittojen ei kannata lähteä periaatteelliseen "julkinen vai yksityinen" taisteluun sillä pidemmän päälle siinä sahataan oma oksa poikki.
  2. Jokaisella kunnalla on oikeus valita oma kehityksen tiensä, päättää kohtalostaan, aluesstaan sekä inhimillisistä, kulttuurillisista ja luonnonvaroistaan. Kuntien yhteistyötä ja yhteistoimintaa ei voida normalisoida jos ei tätä ymmärretä kaikissa kunnissa /kaupungeissa jotka pyrkivät tasavertaisuuteen. Sillä kuntien erot ovat seurausta sen omien asukkaiden tekemistä valinnoista. Näin toimii demokratia. Kunnallista päätöksentekoa ei tulisi heittää lapsiveden mukana menemään silloin kun aletaan katsella uusia suuntia kuntaliitoksista. Tällätavoin ei itse ongelmia hoideta vaan lakaistaan maton alle ja toivotaan ettei kukaan niitä huomaa. Tämä ei ietenkään tarkoita sitä, että kunnallinen kehitys olisi ongelmatonta. Ristiriidat ovat tyypillisiä mille tahansa kehitykselle ja niin tapahtuu myös Kärsämäellä. Valitettavasti meillä on tapana panna altiiksi todella merkittäviä saavutuksia yrittäessämme ratkaista ongelmia ja vahvistaa tilannetta korkealentoisin sanakääntein. Tämä ei voi olla mitään muuta kuin tavallisen kuntalaisen sumuttamista. Jokainen itsenäinen kunta on ominaislaatuinen kultuurin ja perinteiden aarre jota ei saa kadottaa. Terveen kinnostuksen kaikkeen arvokkaaseen jota jokaisessa kunnassa ja sen ihmisissä on, ei pitäisi rappeutua sellaisen poliittisen kulttuurin kuiluun joka vääjäämättä pyrkii poistamaan yksittäisen kunnan itsemääräämisoikeutta ja lokaan lyömään menneiden sukupolvien kovan työn yhteisen kotipitäjän puolesta. On siis kysyttävä aina: Kuinka kukaan voisi olla välittämättä yhteisestä kodistamme? Kuinka Kärsämäkisten entisten sukupolvien työtä voidaan ja saatetaan aliarvioida näin jos sen itsenäisyys nähdään pelkästään näin karulla tavalla toisarvoisena asiana tulevaisuudessa? Vaikka soraäänet havittelevat kuntien kuolemaa sen kuntalaiset tahtovat ennen kaikkea rauhaa ja hyvää asumista. =)

http://www.youtube.com/watch?v=YenxmTdVwqQ
  3. Huomenta nimimerkki "lesbo olen". Mielenkiintoinen aihe tosin asiattomuudet pilaavat monesti hyvän alun.=) Minulla myös on useita ystäviä jotka kuuluvat joihinkin seksuaalivähemmistöihin. Tosin se ei ole koskaan ollut ytävyyden perusta vaan luottamuksellinen tunnustus joka on syntynyt vuosien kuluessa ja luottamuksen rakentuessa. Minusta nuo liput ovat ihan ok, mutta idea jota taiteilija on ajanut takaa teoksessaan ei ole aivan onnistunut. En ymmärrä miksi taiteilija on käyttänyt lipun pohjana natsi- Saksan tunnuksia eikä esimerkiksi nyky venäjän kaksipäisen kotkan vaakunalippua. Homoseksuaaleja sortavaa politiikkaa ei olisi välttämättä tarvinnut hakea niin kaukaa historiasta. Idea vesittyy koskapa natsi -saksa sorti ja tuhosi kaikkia muitakin väestöryhmiä. "Arjalainen rotu" lienee se puhtain ja säilytys arvoltaan tärkein johon ei kajottu. Voi hyvänen aika sitä Hitleriä. =) Nykypäivän Venäjä sortaa toki monia väestö ryhmiä, mutta kyllä homoseksuaalit ovat ne uhatuimmassa asemassa olevat. Venäjä tarvitsisi nyt uuden Mihail Gorbatsovin. =)

http://www.youtube.com/watch?v=C-PSq2dy754