tractor
![]()
Aloituksia
241
Kommenttia
2030
Kvantin perusteita
Oletetaan kvantti, mikä voi olla ainoastaan kahdessa eri tilassa, a tai b. Juuri nyt emme tiedä missä tilassa se on. a)3261Kvantti-väri-dynamiikka
Eli ns. vahva vuorovaikutus. Standardimallin mukaisesti on olemassa 6 kvarkkia ( ja niiden antikvarkit). Vuorovaikutus o1259Yksinkertainen virtapiiri-tehtävä?
Oleta kuvan 1. mukainen virapiiri (pisteet ovat kuvassa tyhjää tilaa), jossa on yksi tasajännitelähde ja kaksi vastusta11256Pimeä aine ja energia
Arvaukseni : Pimeä aine = loppuun palaneita tähtiä, mitkä ovat sammuneet säteilemästä Pimeä energia = tyhjiön energia,7250Suuri puhallus
On hyvin vaikeaa yrittää "kieltää", etteikö ilmastonmuutosta olisi tapahtumassa ja fyysikkona uskon, mitä ilmaston tutki5246Jos asettuisin ehdolle
....kuntavaaleihin 2021. Kuinka monta äänestäjää saisin täältä? :) Sanotaan vaikka , että olen sosiaalidemokraatti, n. 413242Reaktiosarja X
Orgaanista yhdistettä X1 keitetään kiehuvassa vedessä, emäkset liukenevat ja ne suodatetaan pois nesteestä. Saatua neste5240HS:n "analyysi"
Kun on kirjoittanut paskaa yli kaksi vuotta maksaville asiakkaille ja loppu sille häämöttää, niin tällaista on taso: htt24237Analyysia "Ajasta.ollikkoon":sta
Mies tuli lähes tyhjästä, teki ńäennäis-tieteisiä perusteluja parille kärjekkäälle kommentilleen, joihin hän ei kuienkaa6236Onko se ihmisen kehitelmiä vai onko se jo valmiiksi jossakin tuolla?
Siis matematiikka tietenkin. Kysymys ei varsinaisesti kuulu matematiikan piiriin (vai kuuluuko?), vaan pikemminkin meta-14236Maan ulkopuolinen "älyllinen" elämä
Joku teistä saattaa olla sitäkin mieltä, ettei älyllistä elämää löydy edes tältä planeetalta. Miksi UFO-miehiä ei löydy14234Kuoleman pelko
Olisin kysynyt tätä lukijoilta. Kuinka moni pelkää tulevaa kuolemaansa? Tähän toki voi vastata väliaikaisella nimimerki7234Brittien seuraava siirto
Nyt kun sekä keissit "Skripal" ja "Douman kemiallinen hyökkäys" alkavat paljastua valheiksi, on Brittien - jotta säilytt14233Evoluutio on tieteen kaunein teoria
Vaikka olen koulutukseltani fyysikko ja rakastan kuinka esteettisesti luonnon lait matemaattisesti rakentuvat, on Evoluu184231Atomiluku nolla
Eli neljän neutronin muodostama ydin. Teoreettinen "atomi", jonka järjestys olisi nolla taulukossa. Voisiko se olla mahd11229Mikä on nykyinen tieteellinen määritelmä elämästä?
Otsikossa oli se kysymys Kiitos etukäteen!12228Reaktiosarja X
Yhdistettä X1 keitetään kiehuvassa vedessä, emäkset liukenevat ja ne suodatetaan pois nesteestä. Saatua nestettä kiehute9225Putin - analyysi
Vapaa-ajallani olen kiinnostunut kaikesta maailmalla tapahtuvasta. Koska olen oikeastaan sitämukaa tutkinut presidentti4220Niille jotka ymmärrätte
...että evoluutio-teoria on ihmis-järjen riemuvoitto ja kenties paras ikinä keksitty ajatus (hmm.. Einsteinin ajatukset18218Olkaa vastuullisia Gandalfit
Täällä näkee näitä kysymyksiä suoriin (tai varovaisesti muuteltuihin) akateemisten alojen fysiikan tehtäviin, joihinka e9215