Kuoleman pelko

Olisin kysynyt tätä lukijoilta.
Kuinka moni pelkää tulevaa kuolemaansa?

Tähän toki voi vastata väliaikaisella nimimerkillä, asia on luonnollisesti
jokaiselle henkilökohtainen. Toivoisin vastauksia tyyliin: "joo", mikäli
pelkää ja "ei", mikäli ei pelkää - perusteluja ei tarvita.

Tähän vakavaan kysymykseen ei kaivata trolleja! (Ylläpito toivottavasti poistaa
tällaisten psykojen mahdollisuudet kirjautua jatkossa millään nimimerkillä!)

7

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei

    • Tiedän kuolevani. Kuolema ei kuulu tämänhetkisiin toiveesiini, en halua kuolla. Jos tulkitsemme YK.n ihmisoikeuksien julistusta niin kuolema on rikos ihmisyyttä vastaan. Eniten pelkään sairastumista, kipuja, avuttomuutta, märkiä vaippoja joita en pysty itse vaihtamaan. Kuolema on hyvin lyhyt tapahtuma verrattuna kuolemiseen joka alkaa kun synnymme, silloinhan saamme kuolemantuomion. Kuolema on muutosprosessi joka kestää vain silmänräpäyksen. Vastauksena kysymykseen, pelkään kuolemaa koska se on outo tapahtuma, en ole koskaan vielä kuollut.

      • 100132

        Samoin tiedän kuolevani, viranomaisten suunnitelmien mukaan 10.1.2032, jolloin ajokorttioikeuteni päättyy ennen 70-vuotispäivääni. Tuo on siis ajokorttiini kirjattu päivämäärä. Aikaisemmassa ajokortissani voimassaolo oli 70-vuotispäivään asti.


      • 100132 kirjoitti:

        Samoin tiedän kuolevani, viranomaisten suunnitelmien mukaan 10.1.2032, jolloin ajokorttioikeuteni päättyy ennen 70-vuotispäivääni. Tuo on siis ajokorttiini kirjattu päivämäärä. Aikaisemmassa ajokortissani voimassaolo oli 70-vuotispäivään asti.

        Minun ajokorttioikeuteni päättyy vuonna 2010 jolloin täytän 75 vuotta, lääkäri voi myöntää lisää ajokorttioikeutta mutta elämänoikeuttani lääkäri ei pysty määräämään.


    • En.

    • Minä pelkään lähimmäisteni poismenoa, oma laiffini lähtee kun lähtee, sitä en pelkää
      muutoin, kuin toivon että se on kivuton.

      Mutta lähimmäiset ja ystävät. Heitäkin kun on poistunut, niin täytyy sanoa, että suru
      on joskus se kovin kipu

    • Dilbertius

      Kuolemassa ei ole mitään pelättävää. Silloin sinä et vaan enää ole olemassa. Et iloitse, et sure, et kärsi.
      Minkäänlaisia tuntemuksia ei tietenkään enää ole, kun tietoisuutesi on kadonnut aivotoimintojesi lakattua.

      Kuolemistakaan en nyt jaksa pahemmin pelätä. Useimmathan kuolevat hiipuen. Jopa suurin osa syöpään sairastuneitten tietoisuus vähitellen hiipuu kunnon lääkityksen ansiosta. Minuun saa pumpata kunnon tujaus morfiinia jos tilanne sitä vaatii. En pelkää tulevani riippuvaiseksi siitä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe