Vapaa kuvaus

Aloituksia

241

Kommenttia

2030

1. Onko se ihmisen kehitelmiä vai onko se jo valmiiksi jossakin tuolla?

Siis matematiikka tietenkin. Kysymys ei varsinaisesti kuulu matematiikan piiriin (vai kuuluuko?), vaan pikemminkin meta-
    Matematiikka
    14
    197
  2. Putin - analyysi

Vapaa-ajallani olen kiinnostunut kaikesta maailmalla tapahtuvasta. Koska olen oikeastaan sitämukaa tutkinut presidentti
    Ulkopolitiikka
    4
    194
  3. Euroopan kartta nyt!

Milloinka olet viimeksi katsonut poliittista ja/tai militaarista karttaa naapurimaan rajoilla. Lienet samaa mieltä, että
    NATO
    8
    193
  4. Jotkut salaliittoteoriat ovat oikeassa

On niitäkin, osaisitteko antaa esimerkkejä? Itse annan esimerkiksi "Tonkinin lahden tapahtumat", jotka muodollisesti jo
    Salaliittoteoria
    5
    190
  5. 1000 rikkainta perhettä maailmassa

...pystyisi nostamaan puolet Maapallon köyhistä keskiluokkaan - jakamalla omaisuutensa. Miksi he eivät tee sitten maailm
    Köyhyys
    6
    188
  6. Mies vs. Nainen

En tiedä ihmisen biologiasta paljoakaan mutta sen tiedän, että mies ja nainen eroavat paitsi ulkoisesti, myös aivoiltaan
    Psykologia
    1
    185
  7. Nerokkain oivallus historiassa

....on Darwinin oivallus lajien puusta alaspäin, yhteen "juureen" ja vastaavasti yhdestä juuresta kasvava puu täynnä "le
    Evoluutio
    6
    184
  8. Homo Sapiens on super-eläin

Me olemme täysin riippuvaisia infrastruktuurista.
    Biologia
    15
    183
  9. Sotamies Eskoa kusetettiin

Perustelut: Aluksi on pakko todeta, että Talvisota oli väärin Suomea kohtaan, Meillä oli oikeus puolustautua, Olen henk
    Ulkopolitiikka
    1
    180
  10. Minä, Valtion petturi

Kas niin ukot, aletaan puhua urastani valtion petturina, venäjän kätyrinä, isänmaan vastaisena ihmisenä ja kaikesta sell
    NATO
    17
    178
  11. Nerot Ohoi!

Etsi SL(8):n kaikki aidot aliryhmät, triviaaleja lukuunottamatta.
    Matematiikka
    9
    174
  12. Jos muistat nimimerkin 'nicki'

Tapasimme ja haluaisin tavata sinut uudestaan ;) (Tiedät ketä tarkoitan, tarkoitan sinua)
    Tapasimme Suomi24:ssä
    0
    172
  13. Hitlerin pään sisällä

Tiedän, todella hankala aihe! Yritän kuitenkin.. Aatu oli taiteilija-luonne. Romantikko, kunnes joutui sotaan. Sodassa h
    Psykologia
    11
    171
  14. Tieteellinen metodi

Tiedän, että palstoilla on älykästä ja asiantuntevaa väkeä. Miten määrittelisit otsikon aiheen mahdollisimman lyhyesti j
    Yleistä tieteestä
    1
    171
  15. Skeptisyys ei ole ismi

Skeptisyys ei ole mikään vitun "ismi", se on viimekädessä jokaiselle lajille ominainen filtteröinti-järjestelmä, jolla l
    Skeptismi
    0
    170
  16. Oikeusjuttu (ei juonipaljastuksia)

Franz Kafka ehti lyhyen elämänsä aikana kirjoittaa lukuisia lyhyitä novelleja ja hänet tunnetaan myös kesken jääneistä r
    Kirja-arvostelut
    1
    169
  17. Pitäkää ihmiset ne maskit naamalla

Tämä on uusi normaali! Ainakin vuoden, ellei evoluutio tee tehtäväänsä ja luo uuden ja vieläkin ärhäkämmän variaation jn
    Tiede
    8
    167
  18. Pimeän aineen metsästäjät

....ovat jakaneet ensinnäkin "pimeän aineen" ja "pimeän energian" erillisiksi kummajaisiksi - eikö Einsteinin opit tavoi
    Fysiikka
    7
    165
  19. 10000000 vuotta vanhaa tietoa

Minua ilahduttaa se, että kaikki uskonnot tulevat kuolemaan. Niille ei ole sijaa tämän rodun toimeentulon kannalta Minu
    Evoluutio
    8
    164
  20. Unlimited powerrrr!!

Älkää säikkykö, saatte jokainen ydinvoimaa jokaisena aurinkoisena päivänä. Nauttikaa siitä - se on harvinaista herkkua t
    Ydinvoima
    0
    162