Vapaa kuvaus

Aloituksia

241

Kommenttia

2030

1. Mies vs. Nainen

En tiedä ihmisen biologiasta paljoakaan mutta sen tiedän, että mies ja nainen eroavat paitsi ulkoisesti, myös aivoiltaan
    Psykologia
    1
    167
  2. Nerokkain oivallus historiassa

....on Darwinin oivallus lajien puusta alaspäin, yhteen "juureen" ja vastaavasti yhdestä juuresta kasvava puu täynnä "le
    Evoluutio
    6
    163
  3. Jos asettuisin ehdolle

....kuntavaaleihin 2021. Kuinka monta äänestäjää saisin täältä? :) Sanotaan vaikka , että olen sosiaalidemokraatti, n. 4
    Hallitus
    13
    163
  4. Nerot Ohoi!

Etsi SL(8):n kaikki aidot aliryhmät, triviaaleja lukuunottamatta.
    Matematiikka
    9
    162
  5. Mikä on nykyinen tieteellinen määritelmä elämästä?

Otsikossa oli se kysymys Kiitos etukäteen!
    Evoluutio
    12
    162
  6. Sotamies Eskoa kusetettiin

Perustelut: Aluksi on pakko todeta, että Talvisota oli väärin Suomea kohtaan, Meillä oli oikeus puolustautua, Olen henk
    Ulkopolitiikka
    1
    162
  7. Homo Sapiens on super-eläin

Me olemme täysin riippuvaisia infrastruktuurista.
    Biologia
    15
    161
  8. Pimeän aineen metsästäjät

....ovat jakaneet ensinnäkin "pimeän aineen" ja "pimeän energian" erillisiksi kummajaisiksi - eikö Einsteinin opit tavoi
    Fysiikka
    7
    159
  9. Homo Sapiensin nousu ja tuho

Termodynaaminen tasapaino on fysiikkaan liittyvä konsepti, jonka kaikkien fyysikkojen tulisi sisäistää. Vaikka tämä kons
    Fysiikka
    6
    158
  10. Onko se ihmisen kehitelmiä vai onko se jo valmiiksi jossakin tuolla?

Siis matematiikka tietenkin. Kysymys ei varsinaisesti kuulu matematiikan piiriin (vai kuuluuko?), vaan pikemminkin meta-
    Matematiikka
    14
    158
  11. Putin - analyysi

Vapaa-ajallani olen kiinnostunut kaikesta maailmalla tapahtuvasta. Koska olen oikeastaan sitämukaa tutkinut presidentti
    Ulkopolitiikka
    4
    154
  12. 10000000 vuotta vanhaa tietoa

Minua ilahduttaa se, että kaikki uskonnot tulevat kuolemaan. Niille ei ole sijaa tämän rodun toimeentulon kannalta Minu
    Evoluutio
    8
    153
  13. Unlimited powerrrr!!

Älkää säikkykö, saatte jokainen ydinvoimaa jokaisena aurinkoisena päivänä. Nauttikaa siitä - se on harvinaista herkkua t
    Ydinvoima
    0
    151
  14. Skeptisyys ei ole ismi

Skeptisyys ei ole mikään vitun "ismi", se on viimekädessä jokaiselle lajille ominainen filtteröinti-järjestelmä, jolla l
    Skeptismi
    0
    150
  15. Tieteellinen metodi

Tiedän, että palstoilla on älykästä ja asiantuntevaa väkeä. Miten määrittelisit otsikon aiheen mahdollisimman lyhyesti j
    Yleistä tieteestä
    1
    148
  16. Arvaukseni ns. pimeästä aineesta

Nykyään sanotaan, että maailmankaikkeuden aineesta n. 70% on pimeää - meille näkymätöntä ainetta. Mitä se on, siitä on e
    Fysiikka
    9
    147
  17. Mitä on havainnointi

Tuli noista Roger Penrosen ajatuksista mieleen ajatella tätä hetki. Tällä (havainnoinnilla) taitaa olla ihan oma tieteen
    Fysiikka
    6
    140
  18. Pimeä aine / energia

...on vain tyhjän avaruuden "ground state", eli alin mahdollinen energia. Kommennteja odotellessa..
    Skeptismi
    2
    138
  19. Jos muistat nimimerkin 'nicki'

Tapasimme ja haluaisin tavata sinut uudestaan ;) (Tiedät ketä tarkoitan, tarkoitan sinua)
    Tapasimme Suomi24:ssä
    0
    138
  20. Oikeusjuttu (ei juonipaljastuksia)

Franz Kafka ehti lyhyen elämänsä aikana kirjoittaa lukuisia lyhyitä novelleja ja hänet tunnetaan myös kesken jääneistä r
    Kirja-arvostelut
    1
    138