- Luhyesti sanottuna: Kyllä manipuloi. Paavalin säilyneet kirjoitukset täyttävät koko tunnusmerkistön, mitä tulee manipulointi-pyrkimykseen.
Mutta sama koskee kyllä itseään Jeesustakin; on väärä asettamus, että J. olisi ollut oikeassa mutta P. meni vääristelmään hänen oppiaan". Näyttä paremminkin siltä, että koko kristinusko on oppirakennelmana miinoitettu sisältä päin juuri "ainoan tien" väittämillä. "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan" jne.
Luinkin hiljattain arvion, missä kristinusko sijoitettiin uskontojen joukossa fanaattisten uskontojen joukkoon. Fanaattinen tarkoittaa tässä yhtydessä sitä, että oppiin kuuluu "ainoan oikean" periaate, jota siivitettiin ns. lähetyskäskyllä, joka on aikojen kuluessa aiheuttanut paljon sotia ja kärsimystä, sekä myös traumatisoivia henkisiä ristiriitoja itselleen kristityille.
Vm. on selkeimmin nähtävissä erinäisten lahkojen, kuten Jehovan todistajien, käytännöissä: jokainen todistaja on velvollinen levittämän evankeliumia, ja joka siitä lintsaa, on huono todistaja, joka ansaitsee tulla nuhdelluksi yhteisön kokouksissa. - Kun tunnet poijan potkivan kupeehnas, niin tiärät lihan käynehen lovehnas.
Eteläpohojalaanen sananlasku. - Olemme kaikki syntyneet keskelle sellaisuutta :)
- Jokaisessa ihmisessä on henki, aivan samoin kuin ruumis ja sielukin.
Olemma siis kolminaisuuksia :)
Uskonnot ovat selittäneet tämän hengen ilmenemisen jumalten vaikutuksella (sitä se onkin, mutta vain samassa mielessä kuin ruumiin ja sielunkin ilmeneminen; kaikki ne jäävät meille ihmeiksi.)
Se ei ole sen kummempaa kuin että luonnonvaoimat sade, tuuli ja ukonilmat olivat ennen suoraa puhetta jumalalta, kunnes taustalla olevat luonnonlait paljastettiin.
Ihmeiksihän ne jäivät sittenkin !
Entä henki, joka tuntuu olevan mutta jota ei oikein "saa kiinni", ja jonka toiset sanovat kuulevansa jumalan puheena.
Noh, kyse on siitä, että uskonnot ovat vuositunanten kuluessa omineet hengen meissä omaan käyttöönsä, ja ehdollistaneet sen erilaisten pappien, alkujaan shamaanien ja poppamiesten jne vastuualueeseen kuuluvaksi, ja tåmå on todella iskostunut koko ajattelutapaamme niin, että hengestä ei voii edes puhua "niinkuin se olisi todellinen voima", vaan se on selitettävä jumalalla tai sitten jätettävä selittämättä.
Paavali opetti meitä kutsumaan itseämme "lihalliseksi", "luonnolliseksi" jne. ihmiseksi, ja mitä henkeen tulee niin se ei ole "meitä" vaan se on jumalaa.
Tarvitsee omaksua trialistinen paradigma, ja kaikki selviää; henki onkin yksi kolmesta elementistä, kaksi muuta ovant ruumis ja sielu.
Tämä rakenne on tietysti sama kaikessa elollisessa, eläimissä ja myös kasveissa, mutta ihminen nyt vain sattuu olemaan se näistä joka osaa filosofoida, ja sitä paitsi puhua ja kirjoittaa.
Nämä taidot ovat johtaneet vähän harhaan, mutta se on vain tilapäistä, kyllä se henkikin sieltä vielä löytyy kunhan oikea näkökulma oivalletaan :) - Kerro tarkemmin, missä hesareita tarjottiin ilmaiseksi, en oikein usko tuota.
Itse olen kieltäytynyt joskus Iltasanomien ilmaisjakelusta. - Tyhmä kysymys.
Laki ei kiellä valehtelemasta lapsille, mutta ei myöskään aikuisille. Vain vahingon tuottaminen toiselle tai hyödyn hankkiminen itselle petoksella on kriminaalia.
Lisäksi on tapaus missä laki nimeltä mainiten sallii valehtelun, jopa viranomaiselle: rikoksesta epäillyn ei tarvitse puhua totta kuulustelussa eikä edes oikeuden istunnossa. - Kiitos googlauksesta!
Mielenkiintoista, että heppu on kirjallisuuden tutkija :) - Hmm, ilmeisesti kyse oli hyvin pienistä eroista aluksi; tuskinpa Sapienskaan aivan heti osasi kirjoittaa esmes Taru sormusten herrasta, tai edes Kalle Päätalon Iijoki-sarjan tasoisia kertomuksia..
Mutta jos sentään oletamme, että jotkut luolamaalaukset olisivat "nedujen" tekemiä (hiljattain löytyi joku 40 000 v. vanha hylkeitä esittävä luolamaalaus, jota epäillään), ja vaikka emme olettaisikaan, niin näyttäisi ilmeiseltä, että ne maalaukset ovat kuitenkin osa sitä tarinan kerrontaa. On nim. myös oletettavissa, että ne olivat toteemeja, joihin samaistuttiin, ja samaistuminen siirtyi myöhemmin tai samoihin aikoihin tarinoihin.
Siirtäminen "muuntamattomina" jälkipolville on hyvin venyvä käsite, nykyisin tunnetut luomiskertomukset osoittavat miten muuntumattomia ne olivat,.. - Mee sä opettaan isääs. Kato setä on seurannu näitä juttuja alusta asti ja on monta kertaa törmänny tommosiin automaatteihin, jotka vaikeuttaa asioita.
Tota, voisikko selittää esmes sen, että miksei tota voitu ees kertoa siellä asetusten puolella.
Ja kerro saman tien, mistä ite oot tietos hankkinu, se vois helpottaa näijen systeemien kehittelytyötä. - Vastaan itse itselleni.
Jo löytyi, mutta haluan silti purkaa kiukkuani, koska ei läytynyt sieltä mistä jokainen sitä ensimmäiseksi etsii, nimittäin Asetukset-valikosta.
Sensijaan näyttöä alaspäin pyyhkäisemällä ilmaantu muutamia toimitoja valittaviksi. Miksi, sitä en ymmärrä, sillä esmes Lentokonetila löytyy Asetuksistakin,, Kello taas löytyy jopa valmiina näytöltä.... Sensijaan tuota etsimääni toimintoa, jonka nimeksi paljastui "Näytön suunnan lukitus" ei löydy edes tuolla hakusanalla mistään muualta kuin tästä kyseisestä valikosta, joka on arvaamalla etsittävä.
En ymmärrä, onko tarkoitus pitää käytttäjä nöyränä, ihan muistuu mieleen armeijan alokasajan ensimmäiset varustarkastukset, jossa vääpeli oli hyvin tietoinen, mistä saumoista pölyä löytyy, mutta alokkaat eivät, KOSKA SITÄ EI OLLUT HEILLE OPETETTU. Muistan elävästä salatun riemun vääpelin kasvoilla kun hän pääsi näin osoittamaan miten tyhmiä alokkaat ovat :( - Oliskohan samassa yhteydessä kuin Baabelin tornin hävityskertomus, missä myös "kielet sekotettiin" etteivät voisi kommunikoida keskenään.
Se on varmaankin 1. Mooseksen kirjan alkupuolella, luultavasti ennen kuin tarina Abramista alkaa :) - Roomalaiset naulasivat ristiin valtion vastaisiin rikoksiin , kuten kapinaan sekaantuneita. Joukossa menivät sekä syylliset että syyttömät, hyvyyden ja pahuuden kanssa asialla ei ollut mitään tekemistä. Niinkuin ei nykyisinkään ole.
- Kyllä aihe on filosofisen keskustelun arvoinen, mutta sinun alustuksesi perusteella ei oikein pääse alkuun, eihän se sisällä muuta kuin silkkaa parjausta :(
- Kiitoksia, arvoisat herrat!
Ennen kuin luin viestejänne, kerkesin löytää erään Annukka Leppäsen blogin , jossa tämä antaa selkeää sekeämmät ohjeet, miten aloittaa, ja olenkin jo perehtynyt niin pitkälle. että voin sanoa osaavani alkeet.
Kyllä näköjään valmiin tekstitiedoston ottaminen käy joissakin tapauksissa, mutta ainakaan Ubuntun tekstimuokkainten tiedostomuodot ei sille kelpaa, .odt ja mikä se toinen nyt oli. Eikä .pdf:kään. Mutta copypastella onnistuu.
Mutta mitä tarkoitatte "ei muokata tekstiä". Kyllä sekin näköjään onnistuu, joten mikään ei estä valmistamasta painotuotetta sen päällä suoraa, se ymmärtää kirjoituksen näppäimistöltä siinä kuin leikepöydän liittämisenkin. Käyttöä ominaisuudelle on jos ja kun haluaa korjailla jotakin tekstiä viimetingassa. - Teologia ei ole tiede. Se on ideologiaan sidottu oppijärjestelmä jonka tarkoituksena on Kristillisen teologian tapauksessa) sovittaa yhteen se mitä tiedetään ja se mitä "on kirjoitettu".
Kirjoitustaidon koko historiahan on kuin hyttysen paska Itämeressä verrattuna siihen aikajanaan, mitä kirjoitukset kuvaavat.
Tarkasti ottaen (tai ainakin melko tarkasti) RaamatunVT:n kirjoituksetluomiskertomuksineen ovat syntyneet juutalaaisten ns. pakkosiirtolaisuuden, exiilin aikana n. joskus 700 eaa, oltuaan sitä ennen suullisina kertomuksina olemassa, ja synnyttyään siellä, missä tarinat yleensäkin syntyvät: ihmisten kollektiivisessa mielikuvituksessa. Ottakee lisäksi huomioon että jonkin aikaa ihmisistö on lisäksi viettänyt ilman puhetaitoakin, ja että ensimmäisiä suullisia viestejä lienee tarvittu tärkeämpiin tarkoituksiin kuin maailman alun pohtimiseen :s - Isännöitsijä oli väärässä, kyllä se kuuluu kiinteistöön, ja sähköjohto kulkee parkkipaikan alitse samasta pisteestä kuin asuntojen sähköt. Tiedän sen kun olin mukana kaivuutalkoissa.
Välitä tieto isännöitsijälle, minä en sitä tee koska en kyseistä valoa kaipaakaan, pihavalotkin häiritsevät tähtien katselua. - Isännöitsijä oli väärässä, kyllä se kuuluu kiinteistöön, ja sähköjohto kulkee parkkipaikan alitse samasta pisteestä kuin asuntojen sähköt. Tiedän sen kun olin mukana kaivuutalkoissa.
Välitä tieto isännöitsijälle, minä en sitä tee koska en kyseistä valoa kaipaakaan, pihavalotkin häiritsevät tähtien katselua. - Eivät ne ole paperia, vaan pergamenttia,eräänlaista nahkaa. Kerrotaan, että ennenkuin tiedemiehet pääsivät jäljille, eräs egyptiläinen suutari olisi ehtinyt käyttää muutamia niistä kengänpohjien tekemiseen.
- Kiitos vihjeestä ;)
Läysin kyllä kyseisen namikan, tässä koneessa se on vähän toisen mallinen, mutta mainitsemasi niminen.
Ja boottausvalikko löytyi, mutta ei paljoa apua siitä, kun valintaa ei saa kohdistettua kuin yhteen vaihtoehtoon :(
Askubuntu sivustolla näyttää asiasta kyselleen muutkin, mutta yhtään käyttökelpoista vastausta ei kukaan ole sieltä saanut. Sellaisen johtopäätöksen voi tehdä, että Lenovo on yhdessä Microsoftin kanssa junaillut sinne eston, ja sitä päätöstä kaikki asianosaiset noudattakoot :/
Kertakäyttöiseksihän tuo lienee tarkoitettu, hintansakin puolesta, mutta ainakin minulla se on nykyisellään hardwaren puolesta mitä mainioin kone; kevyt, sopivan pieni muttei olematon, vähävirtanen (akunkesto on tabletin luokkaa), soveltuu erinomaisesti siihen että lähtee kone kainalossa tekemään pitempiä kirjoitushommia vaikka mihin ilman laturia jne... Olen todella pahoillani että se on tuolla tavoin rampautettu - Olet oikeassa, huomasin itsekin että ei "ideapad" tarkoitakaan sitä mitä luulin, kun olen ollut tekemisissä vain tämän yhden kanssa.
Kyseessä on Ideapad 100S, ja tämä on todella erikoinen, miniläppärin kokoinen ja käynnistyy melkein yhtä nopeasti kuin tabletit. Ja kovalevyä ei siis varsinaisesti ole.
En tiedä johtuuko siitä, että bios on niin erikoinen. Löysin siitä kyllä valikon missä pitäisi voida vaihtaa boottaus usb portista, mutta kuinka ollakaan, sei tunnista koko boottaustikkua, koska siinä ei ole Windows, ja juuri winikasta minä haluankin päästä eroon.