- Youtubesta löysin videon mistä selvisi että BOOT asetuksiin pääsee käynnistämällä kone ensin lähes huomaamattomasta namikasta joka on merkkivalojen kanssa samassa linjassa. En sitä itse pysty erottamaankaan ilman silmälaseja, ja sitä ei auta painella sormella, kuulakärkikynä sopii.
Se todellakin ampuu suoraa valikkoon missä on yksinomaan tämä toiminto: Boot option menu.
ja siinä kaksi vaihtoehtoa: EFI Boot Devices ja Windows Boot Manager.
ja alla ohjeet että nuolinäppäimellä saa tehtyä valinnan.
Mutta kun ei saa, vaan asetus on Windovs managerin päällä ja millään sitä ei saa siitä liikkumaan.
Uskotteko, että sieltä Windowsista itsestään saisi tuon usb kanavan käyttöönsä ja sitten jyrättyä koko flash-levyn sileäksi. Sillä en todellakaan aio asentaa Windowsia, en uutta enkä vanhaa, vaan erään U-kirjaimella alkavan. - Kyllä T-Ford oli hyvä auto, Siinä olisi kelpo peli joka lähtöön Moottoria voisi vähän modernisoida kulutuksen vähentämiseksi, niinettä eiköhän joku hybridisähköauto sopisi rinnalle, ja nimeksi sopisi tästä johtuen H-Ford
- Elämä yksinkertaisesti vaatii meitä ottamaan kantaa kaikkeen kohtaamaamme, ja mieli on meidän elin, joka muodostaa synteesin kaikista virikkeistä.
Niitä tulee mieliin kolmelta taholta: fyysistä, psyykkistä ja spirituaalista tietä suggestioina l. ehdotuksina joista mieli sitten valitsee mitä kulloinkin seuraa.
Joskus, itseasiassa useinkin, joukkoon eksyy myös ulkoapäin tulevaia suggetioita, kuten pappien saarnat, usokonnon opetus yms. joka myös vaikuttaa mielipiteen syntyyn. Kuten tuo pappi tossa sanoi, ei siinä ole mitään mystistä . - Maalima on SELLAINEN.
- Olisi hyvä ymmärtää, että maailma on sellainen kuin se on. Täällä on surua ja iloa. Tuskaa ja riemua. Ne jotka puhuvat jumalan suojeluksta ovat niitä jotka ovat selvinneet kuiville kärsimyksistään. Heidän ääni kuuluu, mutta laillasi kärsineitä on tuhoutunut sadoin tuhansin ja miljoonin.
Jos minulta kysytään, niin kehottaisin syventymään omaan sisäiseen maailmaan. Ei niin, että "itse olen syypää", vaan niin, että "olen tässä tilanteessa, mitä voin tehdä?"
Kysymys on mieditaatiosta. - Kiitän varmastikin pätevistä ohjeista. En kuitenkaan ehtinyt edes kokeilla niiden toimivuutta, koska kokeilinkin vielä kerran ajaa tikulta uusi asennus entisen päälle.
Siinä kävi niin, ettäjouduin poistumaan pidemmäksi aikaa kesken latauksen, joten takaisin tullessani oli ruudulla tunnettu teksti "poista latausväline ja paina enter" tms. Näin tein, ja tällä kertaa Ubuntu käynnistyi kovalevyltä.
Oletan, että kun aikaisemmilla yrityksillä olin poistanut tikun heti kun kehotus ilmaantui, siellä olikin joku prosessi vielä kesken. Nyt oli saanut hoitaa hommansa rauhassa loppuun asti :) - Mutta ku mun kalloon ei mahu että se käynnistyy tikulta ja toimii kaikin puolin (tietysti hitaammin) mutta kovalevyltä sama , siis sama, ei käynnisty. Kun niin on niin voiko enää siihenkään luottaa että 16.04 kään enää toimisi :(
- Kiitos neuvoista, menettelin sen mukaisesti, koska olin itsekin sitä mieltä jo ennenkuin kysyin :)
Se on nyt siinä vaiheessa, että minulla on se järjestelmä tikulla, ja käynnistys sillä tikulla onnistuu loistavasti kerta toisensa jälkeen.
2 kertaa olen nyt myös asentanut sen, mutta siinä tulos on aina jokseenkin sama kuin sen päivityksen jälkeen.
Olisko lisää neuvoja? Tällä kertaa mulla ei ole mitään ennakkomielipidettä :s - Jos yhtään ymmärsin, tarjoamasi termi viittaa ns. ehdollisten refleksien käyttöä eläimen (myös ihmisen) käyttäytymisen ohjailuun.
D. Morrisin kirjassa esittelemä teoria kuitenkin käsitteli lähinnä sitä, mitä eläin (siis ihminenkin) tekee niillä ominaisuuksillaan ja kyvyillään joita vuosmiljoonainen lajikehitys on häneen kasannut, mutta joille ei uudessa ympäristössä ole käyttöä (eläintarhat, kaupungit) .
Siinä tilanteessa selviää vain se joka löytää tyydyttävää korvikekäyttäytymistä, ja Morris kertookin monin esimerkein mitä kaikkea eläimet joutuvat tekemään tämän asian eteen. Tätä tekemistä hän kutsuu suomennoksessa nimellä "kiihoketaistelu".
Että kun seuraavan kerran pelaat golfia tai korttia tai videopeliä, niin tiedä, että olet keskellä kiihoketaistelua!
Mutta tälle en löydä englanninkielistä vastinetta :(
Tietenkin auttaisi kun etsisin Morrisin kirjat alkuperäiskielellä, ja niin taidan tehdäkin :)
Kiitos sinulle mielenkiinnosta - Siis oli puhe tiedoista jotka Paavali ilmoitti saaneensa "suoraa herralta." Tämän tapaista ilmaisua hän tuli käyttäneeksi muissakin yhteyksissä, eräässäkin kohtaa "pyhä henki ja minä olemme päättänet..." tms.
Nämä tämmöiset kertovat Paavalin intohimosta olla oikeassa ja todistaa se vaikka sitten vähän harhaan johtaenkin.
Sinun teoriasi mukaan hänen olisi tullut sanoa, että "tämän olen saanut tietää Ananiaan tai kenen nyt kulloinkin välityksellä itseltään herralta." Mutta sellaista hän ei sano koskaan, vaan antaa ymmärtää omaavansa ns. suoran yhteyden.
Täysin johdonmukaista ei tämäkään ole, joskus hän tuli maininneeksi errä kyse on hänen omasta mielipiteestään, mutta ehkä sekin oli vain sen käsityksen tehostamista, että niitä korkeammalta taholta tulleita sanomiakin oli. - Hmm, siis ainakaan Jeesuksen eläessä ei voinut tapantua mitään tiedon välittämistä, koska Paavali tuskin olisi ollut pheväleissä Jeesuksen kanssa.
Mitä taas tulee ilmenstyksen kautta siirtyneeseen tietoon, niin siihen oppii suhtautumaan suurella varauksella kun kuuntelee muutaman kielilläpuhumisenja profetoimisen baptistien tai hellunailaisten luona minä hyvänsä sunnuntaina.
Ja kun Paavali paljastaa määräilevän luonteensa kyllin selkeästi niissä harvoissa kirjeissä joita on säilynyt, niin siitä on pääteltävissä, mitä hän on puhunut seurakunnille niissä läsnä ollessaan, - Itse asiassa tässäkään ei puhuta elävästä Jeesuksesta, vaan aluksi Pate ilmoittaa saaneensa tuon tiedon Herralta, kuka se sitten lieneekin, ja Patesta tiedetään, että hän oli tämän kanssa tekemisissä nimenomaan ilmestysten tms. välityksellä.
- Vuorellakin on juurensa ja huippunsa; samaa kiveä yhtä kaikki :)
- Menee ehkä vähän out of topic, mutta siltikin lisään tähän vanhaan ketjuun tuoreen fakta-aineiston, joka sivuaa aihepiiriä :Julkaistu: 2.5. 15:08
"Nudismia harrastanut ikämies kertoi kiinnostuneensa alastomia lapsia esittävien valokuvien ”nuoruudesta ja notkeudesta”.
Käräjäoikeus ja hovioikeus päätyivät täysin erilaiseen ratkaisuun yli 75-vuotiaan miehen kohdalla, jota syytettiin sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan hallussapidosta. Käräjäoikeus tuomitsi miehen tästä rikoksesta 30 päiväsakkoon eli 450 euron sakkoihin.
Vaasan hovioikeus hylkäsi tuoreella päätöksellään miehen syytteen ja palautti hänelle takavarikoidut tietokoneet ja muistitikut. Miehellä oli hallussaan 52 kuvaa, jotka hän kertoi hakeneensa amerikkalaiselta nettisivustolta, jonka päämääränä on tehdä nudismia tunnetuksi.
Miehen mukaan hän harrastaa nudismia ja on kiinnostunut siitä. Hän kertoi kiinnostuneensa valokuvissa ilmenevästä ”nuoruudesta ja notkeudesta”. Hän oli kerännyt kuvat yhteen kansioon.
Poliisi oli luokitellut miehen aineiston kansainvälisesti käytössä olevan kolmiportaisen CAM-luokituksen (Child Abuse Material) mukaan luokkaan 1, mikä on lasten hyväksikäyttöä esittävien kuvien suhteen lievin luokitus. Poliisi kertoi luokitelleensa kuvat manuaalisesti, ei koneellisesti, jota tapaa käytetään laajan materiaalin kohdalla.
Miehen mukaan kuvissa oli alastomia lapsia, mutta heitä ei oltu kuvattu niin, että niissä olisi loukattu sukupuolisiveellisyyttä.
Käräjäoikeudessa katsottiin kolme kuvatallennetta, joissa esitettiin käräjäoikeuden mukaan rannalla poseeraavia alastomia lapsia niin, että lapsen sukupuolielin oli näkyvillä. Käräjäoikeus päätyi harkinnassaan siihen, että kuvat olivat sukupuolisiveellisyyttä loukkaavia ja tuomitsi miehen sakkorangaistukseen.
Hovioikeus katsoi kaikki miehen tallentamat kuvat. Kuvissa esiintyi sekä aikuisia että lapsia alastomina uimarannalla tai muutoin ulkona. Monessa kuvissa näkyi aktiviteettia ja seurustelua esimerkiksi tikanheittoa, uimista, hyppimistä tai maalaamista. Kuvat vaikuttivat hovioikeuden mukaan aidoilta tilannekuvilta.
Hovioikeus piti uskottavana miehen kertomaa, että kuvat oli otettu erilaisten nudistitapahtumien yhteydessä. Lapset olivat pääosin alastomina, mutta kuvia ei oltu tarkennettu hovioikeuden mukaan sukupuolielimiin tai muihin ruumiinosiin eivätkä lapset poseeranneet hovioikeuden mukaan sukupuolisiveellisyyttä loukkaavalla tavalla. Kuvissa ei ollut hovioikeuden mukaan muutakaan selvästi seksuaalisuuteen viittaavaa. ”Näin ollen merkitystä ei ole sillä, miten kuvat on luokiteltu poliisin toimesta”, hovioikeus perusteli. Hovioikeuden mukaan näiden kuvien hallussapito ei ollut laitonta.
Näillä perusteilla hovioikeus hylkäsi miehen syytteen ja velvoitti valtion maksamaan syyttömän miehen noin 1 800 euron oikeudenkäynti- ja asianosaiskulut."
Teksti on siis copypastettu suoraa Edilexin uutisista, joka ilmoittaa että "uutinen on vapaasti käytettävissä mutta lähde toivotaan mainittavan :) - Ei sitä tarvitse osoittaa.
Kaikki "osoittaminen" tässä yhteydessä on osoittamista muille ihmisille, siis "ulkokullaisuutta".
Kysymäsi asia joko on tai sitten ei ole. Vain sinä voit tietää.. - Voit, mutta ei kannata; nauravat sinulle kun menet tekemään. Parin viikon viive osoittaa että ei ne tavarat sinulle kovin merkityksellisiä olleet.
- Melkisedek oli Baalin pappi. Joka paikkakunnalla oli oma baalinsa, joten Melkisedek oli Saalemin baalin pappi ("korkein" ja "herra" yms tullevat kieleltä toiselle kääntämisen yhteydessä vähän sekoittumaan).
Aivan hullu on luulo, että Abram, joka lähtee Kaldean Uurista jonkin epämääräisen jumalan käskystä, kohtaa määränpäässään asianomaisen jumalan oman papin.
Sellaista ei kertakaikkiaan sattununut niinä aikoina. Amen. - Kiitos! Odotankin sinne vähän perustellumpia kommentteja kuin mihin näytät pystyvän :)
- Vanhenee tää keskustelu mutta aihe senku nuorentuu.
Nostetaan siis!
Ma olen animisti, ks. blogiani "Kolmiot elämässä ja sen ulkopuolella", ja ennen kaikkkee kommentoi!
Just nyt kirjoitin siä just animismista :) - Minun mielestä ainoa oikea vastaus on se mikä kuuluu palavasta pensaasta Moosekselle: Ehje ashar ehje, suomeksi hieman murteellisesti Oon mikä oon.
Raamatun ulkopuolelta sama löytyy Tao Te Kingistä (Konfutse) : Se TAO joka voidaan määritellä, ei ole oikea TAO.