Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
Mark5
profiilit
Mark5
Mark5
Vapaa kuvaus
Aloituksia
555
Kommenttia
9053
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kreationismilla+on+pitkät+perinteet+muutosten+vastustamisessa."
Meillä+on+todella+pitkät+perinteet+totuuden+puolustamisessa.+Emme+halua+vaihtaa+sitä+valheeseen.
"Alussa+loi+Jumala+taivaan+ja+maan"++(1.Moos.1:1)
21.03.2020 21:54
"Eikä+vieläkään+Mark+ole+kyennyt+esittelemään+pyytämiäni+tieteellsiä+todisteita.+Kreationis+perustuu+vain+ja+ainoastaan:"
Jumala+on+tieteellinen+todiste+kaikesta,+mikä+on+olemassa.
21.03.2020 21:49
"Jumalasi+Jahve+on+ihmisen+mielikuvituksen+tuotetta"
Siitä+huolimatta+Jumala+on+olemassa!
21.03.2020 21:45
"Mitä+Raamattu+sanookaan+spitaalin+parantamisesta?+Jos+saat+tartunnan,+luotatko+Raamatun+ohjeisiin+vai+turvaudutko+sittenkin+esimerkiksi+chaulmoograöljyyn?"
Raamattu+sanoo,+että+Jumala+on+meidän+parantajamme+ja+siihen+minä+luotan.
21.03.2020 21:43
"Tiedemies+ei+arvaile+eikä+usko.+Hän+tietää+ja+se+tieto+perustuu+tieteellisen+menetelmän+avulla+hankittuun+varmaan+tietoon,+joka+on+totuudellista+eikä+muutu+aikojen+saatossa+niin+kuin+uskomukset+ja+uskonnot."
Ainoa+asia,+mikä+tässä+maailmassa+ei+muutu,+on+Jumala+ja+Hänen+sanansa.+Siksi+se+on+ainoa+oikea+tiede.
21.03.2020 21:39
Mitä+eroa+on+Jumalalla+ja+mielikuvitusolennolla?
Tietenkin+se,+että+mielikuvitusolentoa+ei+ole+olemassa,+mutta+Jumala+on+olemassa!
21.03.2020 21:36
"Suurin+osa+koronaan+sairastuneista+ihmisistä+ovat+teistejä,+joten+ateistit+ovat+suojassa+siltä."
Päättelyssäsi+on+se+virhe,+että+et+tee+eroa+teistin+ja+uskovan+teistin+välillä.
Kaikki+uskovat+ovat+teistejä,+mutta+kaikki+teistit+eivät+ole+uskovia.
Jumala+suojelee+uskovia+ja+heille+kuuluu+Jumalan+lupaukset+ja+varjelu.+Psalmissa+91+sanotaan:
"Et+sinä+pelkää+yön+kauhuja,+et+päivällä+lentävää+nuolta,+et+ruttoa,+joka+pimeässä+kulkee,+et+kulkutautia,+joka+päiväsydännä+häviötä+tekee.
Vaikka+tuhat+kaatuisi+sinun+sivultasi,+kymmenen+tuhatta+oikealta+puoleltasi,+ei+se+sinuun+satu.
Sinun+silmäsi+saavat+vain+katsella+ja+nähdä,+kuinka+jumalattomille+kostetaan+-
"Sillä:+Sinä,+Herra,+olet+minun+turvani"+-
Korkeimman+olet+sinä+ottanut+suojaksesi.
Ei+kohtaa+sinua+onnettomuus,+eikä+vitsaus+lähesty+sinun+majaasi.+Sillä+Hän+(Jumala)+antaa+enkeleilleen+sinusta+käskyn+varjella+sinua+kaikilla+teilläsi."++(Psalmi+91:5-11)
Kannattaa+siis+olla+uskova+teisti.++Siitä+on+vielä+sekin+etu,+että+saa+olla+matkalla+kohti+iankaikkista+elämää+Jumalan+valtakunnassa,+missä+ei+ole+koronavirusta,+eikä+mitään+muutakaan+sairautta+tai+pahuutta.
20.03.2020 21:14
Monet+ihmiset+kyselevät+,+mikä+on+syy,+että+tällainen+virus+on+saanut+niin+suuren+vallan+ja+miksi+yleensä+ihmiset+joutuvat+kärsimään+monista+luonnonkatastrofeista?
Raamatussa,+Sananlaskujen+kirjassa+Jumala+itse+antaa+hyvän+vastauksen:
"Kun+minä+(Jumala)+kutsuin+ja+te+estelitte,+kun+ojensin+kättäni,+eikä+kenkään+kuunnellut,+vaan+te+vieroksuitte+kaikkia+minun+neuvojani,+ette+suostuneet+minun+nuhteisiini,+niin+minäkin+nauran+teidän+hädällenne,+pilkkaan,+kun+tulee+se,+mitä+te+kauhistutte,+kun+myrskynä+tulee+se,+mitä+te+kauhistutte,+kun+hätänne+saapuu+tuulispäänä,+kun+päällenne+tulee+vaiva+ja+ahdistus.
Silloin+he+minua+kutsuvat,+mutta+minä+en+vastaa,+etsivät+minua,+mutta+eivät+löydä.+(Snl.1:24-28)"
"Koska+he+vihasivat+tietoa,+eivät+valinneet+osaksensa+Herran+pelkoa,+eivät+suostuneet+minun+neuvooni,+vaan+katsoivat+kaiken+minun+nuhtelun+halvaksi,+saavat+he+syödä+oman+vaelluksensa+hedelmiä+ja+saavat+kyllänsä+omista+hankkeistaan.
Sillä+yksinkertaiset+tappaa+heidän+oma+luopumuksensa,+ja+tyhmät+tuhoaa+heidän+oma+suruttomuutensa.+Mutta,+joka+minua+kuulee,+saa+asua+turvassa+ja+olla+rauhassa+onnettomuuden+kauhulta.+"+(Snl.1:29-33)
Sama+asia+tiivistetysti+toisessa+raamatunkohdassa:
"Älkää+eksykö,+Jumala+ei+salli+itseänsä+pilkata;+sillä+mitä+ihminen+kylvää,+sitä+hän+myös+niittää."++(Gal.6:7)
Ei+myöskään+liene+sattuma,+että+Korona-virus+lähti+liikkeelle+Kiinasta,+jonka+viralliseen+politiikkaan+ei+kuulu+Jumala+eikä+kristinusko.
Kun+ihmiset+luopuvat+Jumalasta+ja+säätelevät+Jumalan+tahdon+vastaisia+lakeja,+kuten+aborttilaki,+eutanasia,+uusi+avioliittolaki+ja+seksuaaliset+synnit+tehdään+laillisiksi,+niin+Jumalan+varjelus+poistuu+kansojen+ympäriltä+ja+silloin+kaikki+paha+pääsee+tekemään+tuhoaan+kansojen+keskuudessa.
Raamattu+antaa+siis+selkeän+vastauksen.++Kun+ihminen+kääntää+selkänsä+Hyvälle+(Jumalalle),+niin+paha++tulee+tilalle.+Tässä+tapauksessa+tuo+paha+on+nimeltään+koronavirus.
20.03.2020 18:26
"-+Jumala+tekee+taikatemppuja+juuri+minulle,+jotka+kyllä+ovat+sattumanvaraisia.
-Kuulen+ääniä+pääni+sisällä.
-Kuoleman+jälkeen+saan+vastauksen.
-+En+ymmärrä+asiaa,+joten+jumala.
Nuo+eivät+ole+vakuuttaneet+minua+minkäänlaisen+jumaluuden+olemassaolosta."
Eivät+ne+saa+minuakaan+vakuuttuneeksi+minkäänlaisen+jumalan+olemassaolosta,+mutta+minä+uskon+sellaiseen+Jumalaan,+joka+saa+minut+vakuuttuneeksi+Hänen+olemassaolostaan.
Usko+sinäkin+sellaiseen+Jumalaan,+joka+saa+sinut+vakuuttuneeksi,+että+Hän+on+olemassa,+äläkä+usko+sellaiseen+jumalaan,+joka+ei+saa+sinua+vakuuttuneeksi+Hänen+olemassaolostaan.
17.03.2020 20:14
"Niin,+että+ellet+ole+juutalainen,+niin+kehnostihan+sinulle+käy+kuitenkin,+Raamattusi+mukaan."
Älä+usko+sellaiseen+Jumalaa,+joka+pelastaa+vain+144000+juutalaista,+vaan+usko+sellaiseen+Jumalaan,+joka+pelastaa+jokaiseen,+joka+uskoo+Jeesukseen+Kristukseen+ja+Hänen+sovitustyöhönsä.
17.03.2020 20:10
"Onko+se+Raamatun+murjottava+ja+mustasukkainen,+kostonhimoinen+Jahve,+todella+palvontasi+arvoinen?"
Älä+usko+sellaiseen+jumalaan,+joka+on+murjottava,+mustasukkainen+ja+kostonhimoinen,+vaan+usko+sellaiseen+Jumalaan,+joka+on+Rakkaus+ja+Totuus+ja+kaiken+Luoja.
17.03.2020 20:08
"En+pidä+sellaista+olemassa+olevana."
Usko+sellaiseen+Jumalaan,+jota+pidät+olemassa+olevana,+äläkä+sellaiseen,+jota+et+pidä+olemassaolevana.
17.03.2020 20:06
"Kreationistien+luojajumaluus+ja+luomistarina+ovat+niin+pahasti+ristiriidassa+reaalimaailman+kanssa+että+eikö+olisi+aika+antaa+kreationisteja+pätevämpien+teologien+suunnitella+koko+luojajumaluus+ja+luomiskertomus+alusta+saakka+uusiksi"
Mitään+ristiriitaa+ei+ole+ja+siksi+ei+tarvitse+suunnitella+mitään+uusiksi.
16.03.2020 22:08
"Täällä+äsken+ilmoitettiin,+että+kreationisti+vihaa+valhetta.+Miksi+kreationistit+siis+toistelevat+valheita,+kuten+maailma+ei+muka+näytä+miljardeja+vuosia+vanhalta?"
Siksi,+koska+sanoilla+valhe+ja+totuus+on+eri+merkitys+kreationismin+ja+evolutionistin+kielenkäytössä.
16.03.2020 22:05
"Ja+mikä+tällainen+jumala+joka+on+olemassa+sinun+mieletäsi+on?
Itse+kun+en+ole+vakuuttunut+että+mitään+sellaista+jota+edes+voisi+pitää+jumalana,+tai+on+mitään+syytä+kutsua+jumalaksi,+voisi+ylipäätään+olla+olemassa."
Usko+sellaiseen+Jumalaan,+jota+voidaan+ylipäänsä+pitää+Jumalan,+äläkä+sellaiseen+jumalaan,+jota+ylipäätään+ei+voi+pitää+Jumalana.
16.03.2020 21:54
"Mutta+mikäli+joku+tahtoo+yrittää+vakuuttaa+minut+siitä,+että+jokin+jumala+on+olemassa+tai+että+minun+tulisi+muuttaa+maailmankatsomustani...
Olet+tervetullut+kokeilemaan,+oli+kyse+sitten+jumaluskosta+tai+mistä+tahansa+muusta+asiasta."
Usko+sellaiseen+Jumalaan,+joka+on+olemassa,+eikä+sellaiseen+jumalaan,+jota+ei+ole+olemassa!
16.03.2020 21:24
"Tähtisumuja,+joissa+on+miljardeja+tähtiä+kussakin,+on+noin+100+kutakin+ihmistä+kohden.+Nykytutkimuksen+mukaan+lähes+jokaisella+tähdellä+on+planeettoja.
Kyllä+maailman+luomisessa+6000+vuotta+sitten+kiirettä+piti+luoda+tämä+kaikki+ja+vielä+tehdä+maailmankaikkeudesta+miljardeja+vuosia+vanhan+näköinen."
Mitään+ristiriitaa+ei+ole!
Jumala+olisi+voinut+luoda+koko+maailmankaikkeuden+vaikka+yhdessä+sekunnissa,+jos+olisi+halunnut.+Maailmankaikkeudessa+ei+ole+mitään,+mikä+saisi+sen+näyttämään+miljardeja+vuosia+vanhalta.
"Alussa+loi+Jumala+taivaan+ja+maan."++(1.Moos.1:1)
15.03.2020 21:08
"Ketä+näistä+kreationisti+vihaa+eniten:+ateistia,+eri+jumalaan+uskovaa+kreationistia+vai+samaan+jumalaan+eri+tavalla+uskovaa+kreationistia?"
Kreationisti+ei+vihaa+ketään+ihmistä.+Kreationisti+vihaa+valhetta.
15.03.2020 21:03
"Usein+ateistien+kuulee+sanovan+''Ateismi+on+vain+uskon+puuttuminen+Jumalaan''.
Koska+Jumala+on+kaiken+olemassaolon+alkulähde+ja+Luoja,+niin+ateismi+on+elämistä+ristiriidassa+koko+olemassaon+ja+itsensä+olemassaolon+kanssa.+Se+on+elämistä+valheessa+ja+itsepetoksessa.
13.03.2020 22:35
Sääli,+että+oppilaille+valehdellaan+noin+räikeästi!
Siinä+väitetään,+että+fossiilit+ovat+todiste+eliöiden+vähittäisestä+kehittymisestä+ja+muutoksesta.
Tämä+ei+tietenkään+pidä+paikkaansa.+Fossiilit+todistavat+vain+millaisia+eläimet+olivat+silloin+kun+ne+fossiloituivat+-+ei+mitään+muuta.
Evoluution+todisteina+väitettiin+mm.+Eri+eläinten+raajojen+samankaltaisuus.
Tämä+ei+tietenkään+pidä+paikkaansa.+Raajoissa+on+samankaltaisuutta,+koska+samanlaisissa+olosuhteissa+liikuttaessa+tarvitaan+samankaltaisia+rakenteita.+Nillä+eläimillä,+jotka+on+luotu+liikkumaan+erilaisissa+olosuhteissa,+on+puolestaan+niiden+olosuhteisiin+luotu+rakenne+jaloissa.++Evoluutiolla+ei+ole+mitään+tekemistä+asian+kanssa.
Surkastumia+väitettiin+todisteiksi+evoluutiosta.
Väite+ei+pidä+paikkaansa.+Ihmisellä+ei+ole+mitään+surkastuneita+elimiä,+vaikka+ateistinen+tiede+vajavaisuudessaan+niin+luuleekin.+
Eläin-+ja+kasvijalostus+ei+myöskään+todista+evoluutiosta,+kuten+väitettiin,+vaan+ne+todistavat+vain+sen,+että+eri+lajeissa+voi+tapahtua+lajinsisäistä+vaihtelua.
Viimeinen+väite+oli+geneettinen+samankaltaisuus.+Sanottiin:+"Mitä+enemmän+lajeilla+on+samankaltaisuutta+perimässä,+sitä+lähempänä+ne+ovat+kehityshistorialtaan+toisiinsa."
Väite+ei+tietekään+pidä+paikkaansa.+Jumala+loi+jo+alunperin+jotkut+eliöt+ja+eläimet+muistuttamaan+toisiaan+enemmän+kuin+toiset.+Ei+sillä+ole+mitään+tekemistä+evoluution+kanssa.
Väitettiin+myös,+että+syvemmissä+maakerroksissa+olevat+eläimet+ovat+alkeellisimpia+kuin+ylemmissä+kerroksissa+olevat.
Tämä+ei+tietenkään+pidä+paikkaansa.+Ensinnäkään,+alkeellisia+eliöitä+ei+ole+olemassakaan.+Toiseksi+kaikki+fossiilit+on+löydetty+maan+pintakerroksista+ja+ovat+evoluutiomittakaavassa+samanikäisiä+eli+alle+6.000+vuotta+vanhoja.
13.03.2020 22:11
9 / 453