- Olen jättäytynyt itse SUT ry:n toiminnasta kauan sitten jo vuonna 2014 eikä minulla ole mitään tekemistä tuon yhdistyksen kanssa.Syitä en viitsi nyt tässä ryhtyä selvittämään. Ja tämänpäivän SUT ry:n kanssa en edes tahtoisi olla tekemisissä enää,sen verran hörhöksi meno siellä on mennyt.
Poikkeus on tuo Havaintotietokanta josta en oikein pysty aina pysymään erossa kun näen että sinne tulvii ilmoituksia joille on luonnollisia selityksiä.Kuten nyt tuo viimeisin 1503 jossa Venus oli selitys.
Sen sijaan olen päivittäin aktiivinen kansainvälisellä tasolla jossa olen mukana monessa yhdistyksessä ja niiden päivittäisessä toiminnassa.
Olen edelleen MUFONin Suomen edustaja ja tutkin MUFONille Suomesta tulevia ilmoituksia. Vuonna 2016 minua pyydettiin mukaan MUFONin huippuryhmään Star Team joka tutkii erittäin vaikeita tapauksia huolimatta siitä mistä maasta ilmoitus on tullut ja tässä ominaisuudessa minulla on pääsy MUFONin kaikkien maiden tiedostoihin.
Lisäksi olen mukana Ranskan avaruushallituksen uudessa CAIPAN-ryhmässä ja monessa muussa.
Joten tutkin kyllä ufoja edelleen.
Ja kaikkia omia kirjojani olen päivittänyt ja tarkoituksenani on julkaista niitä mutta en ole pystynyt päättämään että laitanko ne ulos paperimuodossa tai julkisesti nettiin.
Tulossa ovat, se on varma, ja nehän edustavat kokonaisuudessaan massiivisinta ufopakettia mitä Suomessa ikinä on julkaistu tuhansine sivuineen.
Joten tekemistä riittää.
Ja yllätys,yllätys: Onhan minulla monta muutakin harrastusta jotka eivät liity ollenkaan ufoihin.
Saaristossa olevasta kummitustorpastanikin kirjoitin kirjan joku aika sitten.Käsikirjoitus on eräällä kustantajalla. - Ahaa.Kuten jo kerroin niin en ole vielä nähnyt ko. kirjaa joten arvelin että kyseessä on minun tekemät analyysit ja tilastot.
Mielenkiinnolla tulen katsomaan millä tavalla niitä on käsitelty Närvän toimesta.
Mitä tulee viiseisimpään Uforaporttikirjaan niin minulla on yleensä hyvä muisti. Ja muistan että minua puyydettiin tekemään uutta Uforaporttia josta kohteliaasti kieltäydyin sillä kertaa.
En nyt tähän hätään löydä ihan sitä viestiä mikä minulla on mielessä mutta kun katson vanhoja viestejä niin näen että kyseessä on ollut pitempi keskustelu jota on käyty SUT:n hallituksen ja tiettyjen henkilöiden kanssa.
Löydän esim. tämän viestin jonka olen lähettänyt Sirpa Kuroselle, Jaakko Närvälle ja SUT:n hallitukselle 14.11.2014:
14. marraskuuta 2014 15.50 Björn <[email protected]> kirjoitti:
Olen oppinut sen vuosien varrella SUTissa että aina kun joku ehdottaa jotakin niin pitää samalla kysyä että KUKA?
NIMI please!.
KUKA hoitaa tuon tai tuon jutun käytännössä?
Kun jo aikaisemmin tänään Marko peräänkuulutti seminaaria ja Jaakko nyt Uforaporttikirjoja niin täytyy kysyä että KUKA ryhtyy veTämään ne projektit?
Siis KUKA?
Nimi please!
Viime vuosien varrella olen toimittanut tai kirjoittanut 7 kirjaa ja kuten olen Jo aikaisemmin ilmoittanut niin mielestäni kiintiöni on täysi sillä alalla.
Kirjan tekeminen on nimittäin valtavan iso työ!!!!!!
Alkaen käsikirjoitusten metsästämisestä oikovedosten hyväksymiseen saakka jonka päälle tulee vielä kirjan mainostaminen ja jakelu. - Edelleen tuosta viimeisimmästä Uforaportista hauska juttu:
Vaikka en ollut mukana sitä toimittamassa,tilaamassa tai muuta niin kuitenkin tallinnalainen kirjapaino lähetti laskun siitä minulle 5.12.2016.
Se vaati sitten vähän selvittämistä etten minä ollut ko. kirjan tilaaja tai maksumies. - Vielä noista analyyseistä ja tilastoista:Niiden tekemiseenhän meni vuosikausia ja vaati usein paljonkin työlästä selvitystyötä ja tutkimustyötä.
Ei "uusia" analyysejä tehdä perästäpäin " tuosta vaan" tai hihasta vetämällä.
Joten ainakin vielä oletan että kyseessä on minun analyysit ja tilastot jotka jo aikaisemmin on julkaistu monessakin paikassa vuosien varrella. - Kyllä,kyllä, niinhän siinä lukee.Totta. En ole vielä nähnyt ko. kirjaa, mutta senhän minä tiedän että minähän noita ilmoituksia analysoin menneinä vuosina ja tein niistä tilastoa jonka lähetin Suomen Tietotoimistolle. Tekemäni analyysit ja tilastot julkaisin myös SUT ry:n Jäsenpostilistalla ja foorumeilla.
En muista että Närvä olisi milloinkaan tutkinut tai analysoinut ainuttakaan tapausta minun aikanani.
Joten hyvällä syyllä oletan että kyseessä ovat minun tekemät analyysit ja tilastot.
Jos Närvä on tehnyt uusia omia analyysejä niin olisi varsin mielenkiintoista nähdä jos ne eroaa minun analyyseistä.
Asiahan selviää kun saan tuon kirjan joskus käsiini. - Minua pyydettiin kyllä tekemään seuraavaa Uforaporttia mutta en jaksanut. Olin jo toimittanut/kirjoittanut 7 kirjaa SUT ry:lle ja katsoin että kiintiöni oli täysi tässä asiassa varsinkin kun minulla oli useita omia kirjoja työn alla.
Joku taisi suuttuakin tästä ilmoituksestani.
Uusimassa Uforaporttikirjassa on kyllä näköjään mukana analyysini Havaintotietokannan ilmoituksista nro. 375-850. - En tiennyt tuosta lentokentästä ja mielessäni oli toinen ratkaisu.
- Olisikohan nyt ilmoittajalle sattunut pieni virhe tuossa tekstissä? Tai jopa 2?
- Todettakoon tässä taas että nuo CIA:n raporteissa mainitut valokuvat vuodelta 1954 ovat mukana kommentteineen teoksessani "Outoja kohteita Suomen taivaalla" joka toimii SUT:n tutkijoiden kuvapankkina.
- Näyttää yhä enemmältä että kyseisessä infrapunavideossa näkyy tavallinen lentokone.
Leslie Kean on julkaissut asiasta uuden artikkelin jossa hän mm. tuo esille että hänen ensimmäisessä artikkelissaan oli puhdas virhe. Kohde oli helikopterista katsottuna sen oikealla puolella eikä vasemmalla meren yllä kuten ensimmäisessä artikkelissa kerrotaan:
http://www.huffingtonpost.com/entry/the-chilean-navy-ufo-video-is-it-a-plane_us_587e7277e4b06a0baf6490ef - Skunk Works liittyy ufologiaan sillä tavalla että on olemassa ihmisiä jotka väittävät että ufomalli "se ja se" on rakennettu Skunks Worksissa (esim. väitetty TR-3).
Tai yleisesti että siellä rakennetaan ufoja. - Tuo annettu linkki on kyllä oikea mutta välillä se toimii ja välillä ei:
https://www.metabunk.org/explained-chilean-navy-ufo-video-aerodynamic-contrail-flight-la330.t8306/: - Tuo chileläinen IR-filmi on aiheuttanut valtavasti keskustelua ufopiireissä ympäri maailmaa. Itselleni oli yllätys että jopa eräs ryhmä kansainvälisessä ufo-organisaatiossa jossa itse olen mukana, oli analysoinut tuon videon chileläiselle CEFAA-järjestölle jo aikaisemmin.
Nyt on tullut esille uusia analyyseja tasaiseen tahtiin ja kovaa keskustelua käydään ufopiireissä asiasta.
Yllättävää näissä analyyseissä on se että ne kaikki tuovat esille sen että kyseessä on ilmeisesti matkustajakone.
Tämä tuodaan esille mm. tässä linkissä:
https://www.metabunk.org/explained-chilean-navy-ufo-video-aerodynamic-contrail-flight-la330.t8306/:
Se ettei kohde näkynyt yhdessäkään tutkassa selitetään sillä että kohde olikin oletettua kauempana eivätkä tutkakäyttäjät ymmärtäneet katsoa tarpeeksi kauas.
Tätähän sopii miettiä erikseen että jos tällainen selitys tarjotaan vuosia tapauksen jälkeen, niin mitä se tarkoittaa ufotutkimuksessa....? - Lisäyksenä edelliseen että Chilen CEFAA-järjestöstä olen kertonut aikaisemmin SUT ry:n jäsenlehdessä Yhteys nro. 1/2014.
- MUFONista:
Kiitos,kiitos kehuista.
Minähän noita MUFONille tulevia raportteja tutkin. Aina kun tulevat Suomesta niin tulevat automaattisesti minulle tutkittavaksi.
Nykyisin sattuneesta syystä myös välillä Ruotsista.
Harmi vaan ettei tuossa MUFONin tilastossa näy tutkimuksen lopputulos.Sen näkee MUFONin jäsenet. - Kirjastani "Tosiasioita ufoilmiöstä":
7. joulukuuta 2012 ( Venäjän pääministeri Dmitry Medvedev ja ufot ):
Medvedeviä haastateltiin 7.12.2012 viiden venäläisen televisioaseman toimesta ja varsinaisen haastattelun jälkeen Medvedev lausui seuraavaa:
Medvedev: ” Kyllä,uskon Pakkasukkoon ( Venäjän vastine Joulupukille). Mutta en liian paljon. Mutta en kuulu niihin ihmisiin jotka pystyvät kertomaan lapsille ettei Pakkasukkoa ole olemassa”.
...............................
Eräs toimittajista kysyi jos presidentille annetaan salaisia asiakirjoja liittyen avaruusolentoihin samalla kuin hänelle annetaan salkku jota tarvitaan Venäjän ydinaseiden aktivoimiseksi?
Medvedev leikkisästi: ” Ydinasesalkun ohella Maan presidentille annetaan erityinen
” Huippusalainen ”-mappi. Koko mappi sisältää tietoja avaruusolennoista jotka ovat käyneet Maapallolla. Tämän ohella hänelle annetaan raportti joka kertoo siitä absoluuttisen salaisesta palvelusta joka valvoo niitä avaruusolentoja jotka ovat meidän maassamme...Saatte lisää tietoja tästä aiheesta tunnetusta elokuvasta jonka nimi on ” Men in Black”....En kerro kuinka monta niitä on koska se voisi aiheuttaa paniikin ”.
BB:n kommentti: Uutistoimistojen mukaan Medvedev ei huomannut että hänen mikrofoninsa oli edelleen päällä varsinaisen haastattelun jälkeen.
Yksikään mainituista televisioasemasta ei julkaissut Medvedevin kommenttia mutta se annettiin Reutersille josta se vuoti mm.. Youtubeen. 1558). - Nylon on polyamideihin lukeutuva tekninen muovi, joka keksittiin 28. helmikuuta 1935 DuPont -yrityksessä Delawaressa, Yhdysvalloissa.
(Eli 12 vuotta ennen Roswellia). - Itse tutkin kaikki ilmoitukset tapauskohtaisesti.
Ennen vanhaan julkaisin kerran kuukaudessa tilaston josta ilmeni SUT ry:lle tulleiden ilmoitusten selitykset ja niiden prosenttiosuudet selityksistä.
Joku aika sitten minut kutsuttiin mukaan MUFONin Star Team-huippuryhmään joka tutkii erityisen vaikeita tapauksia huolimatta siitä mistä päin maailmaa raportti on tullut.
Joten ainakin MUFON luottaa tutkimuksiini.
Saahan nimimerkki "voi-voi-voi" tietysti myös kertoa mitä mieltä hän on jostakin havainnosta. Siitä vaan. - Faktatietoja ufologiasta olen pyrkinyt tuomaan esille jo kymmeniä vuosia.
Aikaisemmin " vastapuolena " olivat skeptikot.
Nykyisin "vastapuolena " ovat "uskovaiset" jotka hankkivat "tietonsa" netistä.
Näin se maailma muuttuu. - Eiköhän Niinistön mielessä ollut ne "oudot" vihreät miehet jotka valtasivat Krimin.
Myöhemmin selvisi sitten että Venäjältähän ne olivat kotoisin.