- Myös näin sanoi tuo Tervo:
Mutta on kameravalvonnassa hyvätkin puolensa, Tervo sanoo.
”Se vaikuttaa yleiseen asenteeseen, että tiet eivät ole mitään kilparatoja. Liikennesääntöjä pitää noudattaa, se on positiivista." - Eikä tuo yksi kyltti 280 metriä ennen Kaarinan rajaa kovin suuri synti liene.
Varsinkaan, kun mennään suomenkieliseen suuntaan. - Saapa hyvinkin, mutta Tallinkin Silja Serenade lähtee toistaiseksi Helsingistä, ei Porin Mäntyluodosta.
- Viime kesänä kävimme varta vasten Rannanjärven haudalla, ja kivi oli kylläkin harmaata kiveä, ilmeisesti graniittia. Samaa kuin monet muutkin.
Lauluntekijöillä on vapautensa. - Kyllä ainakin minä olin tyytyväinen, kun Porista kävimme Hgissä meno-paluu vaimon kanssa yhteensä viisi euroa.
- "Esimerkiksi taajamassa ei tulisi töötätä muulloin kuin silloin, jos muita autoilijoita on varoitettava vaarasta"
Yksinkertainenkin asia voi näköjään mennä pieleen, tieliikennelaki kun puhuu muiden TIENKÄYTTÄJIEN varoittamisesta. - En ainakaan minä, jollakin paikkakunnalla ajellessani, lähde kunnanvirastoihin varmistamaan, että kaikki liikennemerkit ovat oikein asetettuja, vaan uskon, että on toimittu säädösten mukaan, ja tieliikennelakia noudattaen.
"51 §
Liikenteen ohjauslaitteen asettaminen
Liikenteen ohjauslaitteen asettaa maantielle tienpitoviranomainen. Kunta asettaa liikenteen ohjauslaitteen kadulle, rakennuskaavatielle, torille ja muulle vastaavanlaiselle liikennealueelle. Ennen pysyväksi tarkoitetun liikenteen ohjauslaitteen asettamista kunnan on varattava poliisille tilaisuus antaa lausuntonsa asiassa."
Raskaaksi tämä elämä menisi, jos kaikkea epäilisi.
Joillakin toki on pakkomielteensä. - En jaksanut alkaa etsiä, mihin säädökseen tuo merkintä "30-nopeusrajoitusalue päättyy" perustuu, mutta kuntaliiton ohjeissa liikennemerkkien käytöstä todetaan, että merkkiä voidaan käyttää, jos merkin jälkeinen nopeusrajoitus on taajamassa pienempi kuin 50 km/h, ja meidän nopeusrajoitusjärjestelmässämme on vain yksi tuollainen rajoitus, eli 40 km/h.
- Lueskelin Kielikelloja ja silmiini osuivat seuraavat esimerkit, jotka tukisivat kuitenkin vanhaa korvaani:
3) Oulun yliopiston vararehtorin Juhani Oksmanin mielestä Suomen koululaitoksesta – 4) Auroran sairaalan sisätautien osaston ylilääkärin Juhani Lähdevirran mukaan – –.
5) Valtiovarainvaliokunnan puheenjohtajan Pentti Mäki-Hakolan mielestä – –. - "Joo, myynnin hoitavat Suomesta Viroon Tallink ja Ruotsiin Silja Line. Noilla tiedoilla selviää."
No, Suomen ja Viron välisen liikenteen, samoin kuin Suomen ja Ruotsinkin välisen liikenteen myynnin ja markkinoinnin hoitaa Tallink Silja Oy. Helsingin ja Tallinnan välisen liikenteen hoitaa Tallink, Suomen ja Ruotsin välisen liikenteen hoitaa Tallink Silja Oy. - Vanhaan ketjuun jatkoa. Tämän päivän IS:ssa on seuraavaa;
Kansanterveyslaitoksen entinen johtaja, sisätautien erikoislääkäri Jussi H:n mukaan kannattaa...
Jotenkin tuo särähtää vanhassa korvassa. - Eikös tuo ole erittäin reilua? Ei pakkoveroja, vaan kerätään rahaa vapaaehtoisilta, halukkailta lahjoittajilta.
- Jo on juhannus aloitettu aikaisin, ja tuhdisti. Sen verran paljon on noita kirjoitusvirheitä.
- Ei hohtosytyttimessä mitään radioaktiivisia aineita ole käytetty, suotta huolestut.
- Tuota Ecpressbussilla matkustamista en tiedä, mutta kotimaisella ExpressBusilla matkustamisesta tiedän, että kaikilla neljällä liikennöitsijällä on bussien kyljessä nimi, Vainio, Paunu, Pekola, Länsilinjat.
- Eihän Tallinnankaan joukkoliikenne ole ilmaista kuin Tallinnassa vakituisesti asuville. Muut virolaiset maksavat matkoistaan.
- Mitenkäs se Ruotsissa toimii oikeammin?
- Näinhän se nykyään menee. Itse, kun 1970 olin autokoulussa, opettaja katseli, että odotetaan vielä tuo, ja sitten mennään. Nykyisin ajattelu on erilainen, "kyllä mä vielä tuon edelle ehdin."
- Riippuu aivan liikennetilanteesta. Yleensä itse en tarvitse jarrupoljinta normaalissa tieliikenteessä, välimatka edellä ajavaan hoitaa homman. Joskus on pakko jarruttaa, viimeksi perjantaina tuli hirvi pöpeliköstä tielle
- Ajoin tänään Pomarkun vanhan sillan kautta. On siitä aika vaikeaa hinurin kanssa ajaa, sen verran tiukkoja mutkia jopa hinauspalvelu Niemelle.