Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ennen+oli+niin,+että+plotteri+aiheutti+kiemurtelua.+Nykyisin+on+laitteet+parantuneet+ja+viive+poistunut,+ei+enää+kiemurtele.
11.12.2019 06:21
Soita+Mepratuotteeseen,+niin+asia+etenee.
10.12.2019 11:23
Hanki+ennemmin+tosi+tehokas+akkupora.+Siihen+teetä+sopiva+kärkipala+jossain+pajalla.+Ajaa+saman+asian,+maksaa+pari+sataa+ja+käy+moneen+muuhunkin+hommaan.+Varo+ranteita!+Paperihommat+toimistossa+ei+valmista+kunnon+vääntöön,+etenkään,+jos+on+paperiton+toimisto.
09.12.2019 18:05
Mitkä+on+hinnat+verrattuna+Jeanneaun+vastaavan+kokoiseen+veneeseen?
07.12.2019 10:37
Meidän+6-henkinen+perhe+kuluttaa+helposti+1000+euroa/päivä+matkustellessa.+Veneissäni+kulut+on+yhteensä+suunnilleen+ehkä+5000+euroa+vuodessa,+ml.+polttoaineet.+Päiviä+merellä+tulee+8+kuukauden+aikana+ehkä+120,+eli+hintaa+suunnilleen+40+eur/päivä.+Parempi+siis+pysyä+veneissä.
05.12.2019 13:06
Onko+Pogo+12.50+puhdas+kilpavene?+Sen+paino+on+5,5+tonnia,+Jeanneau+Sun+Odyssey+440:n+8,5+tonnia.
04.12.2019 13:08
Se+on+kallista.+Nopeus+nykyveneissä+tarkoittaa+keveyttä,+kuitenkin+rungon+täytyy+olla+jäykkä.+Keveyden+saavuttamiseen+täytyy+olla+paremmat+rakennusmateriaalit+ja+-menetelmät.+Äärimmäisessä+tapauksessa+jossain+Balticin+nopeissa+veneissä+käytetään+kaikista+uusimpia+ja+kalleimpia+tuotantotapoja,+jotta+saadaan+aivan+ohut+kerrosrakenne+runkoon,+hiilikuitua+laitetaan+mahdollisimman+vähän+molemmin+puolin,+jotta+runko+on+kuitenkin+tarpeeksi+vahva.+Sisälläkään+ei+käytetä+edes+vaneria,+vaan+pöytälevy+on+viilu+molemmin+puolin+ja+sisällä+kevyttä+vaahtoa.+Nämä+menetelmät+eivät+käy+samalla+tavalla+liukuhihnavalmistukseen+eikä+tuotantomäärät+ole+niin+isoja,+että+muutenkaan+saataisiin+liukuhihna+pyörimään.++Halvemmissa+veneissä+käytetään+menetelmiä,+joissa+käsityön+määrä+on+pieni+ja+raaka-aineet+halpoja+ja+tavanomaisia.+Ja+vene+suunnitellaan+kompromissiksi+koon,+tilavuuden+ja+nopeuden+suhteen,+kun+taas+Balticin+ei+tarvitse+tehdä+kompromisseja,+vaan+asiakkaan+toivomaa+tilavuutta+saadaan+tarpeeksi+lisäämällä+veneen+pituutta+ja+hintaa,+ei+tinkimällä+purjehdusominaisuuksista,+jotta+vene+pysyy+halpana.
04.12.2019 08:14
Suuri+ero+on+myös+se,+että+vuokravenekatsastuksen+saattaa+nyt+tehdä+vain+CE-merkitylle+veneelle+tai+sellaiselle,+jolle+on+aiemmin+tehty+vuokravenekatsastus.+Ilmeisesti+jatkossa+voi+vuokraveneenä+käyttää+myös+sellaisia+vanhempia+veneitä,+joissa+ei+ole+CE-merkintää,+kunhan+niiden+varustus+on+kunnossa.+CE-merkintä+on+kuitenkin+ollut+olemassa+veneissä+vasta+jotain+20-30v.
03.12.2019 15:03
Juu,+Aurajoessa+elää+muun+muassa+luontainen+taimenkanta.+Halisten-+ja+Nautelankoskista+löytyy+mm.+merilohia,+meritaimenia+ja+siikaa.+Joki+on+paljon+puhdistunut+männävuosista,+vaikka+väri+onkin+luontaisten+aineiden+takia+usein+kaikkea+muuta+kuin+kirkasta.
03.12.2019 10:35
Onhan+noita+ollut+mm.+Swanilla.+Vähän+yli+kaksimetrinen+cruising-köli,+joka+lasketaan+kisoissa+puoli+metriä+alemmaksi.+Jeanneau+SO+379:n+esittelijä+myös+väitti+myös+taannoin+Airiston+uivilla+messuilla,+että+nostoköliversio+luovii+hyvin+köli+ylhäälläkin.
30.11.2019 21:21
Sitten+pitää+veneen+olla+paljon+pienempi+tai+vauhdin+hitaampi.+Hollantilaisen+Atlantic+Yachtsin+mallissa+42+on+nostoköli,+jossa+on+painolasti+kölissä,+eli+ei+ole+samaa+kompromissia+kuin+vanhoissa+Ovneissa.+Ala-asennossa+kölin+syvyys+on+2,4+metriä.+Ylhäällä+1,3+metriä.+Varmaan+aika+hyvä+purjehtimaan.
http://www.atlanticyachts.nl/models/atlantic_42.html
Jos+tykkää+kopista,+käy+Atlantic+46PH
http://www.atlanticyachts.nl/models/atlantic_46ph_new.html?slideshow=specificaties
30.11.2019 11:08
Tässä+olisi+aika+äärimmäinen+tykki+Suomen+vesille.+Ovnin+veistämöltä+pyöreälinjainen,+kevyt,+16-metrinen+performance+cruiser+alumiinivene.+Raskas+kääntököli,+jossa+syväystä+3,8+metriä+köli+alhaalla,+1,75+köli+ylhäällä.+Aiemmassa+versiossa+oli+painovesitankit+lisäämässä+oikaisua,+tässä+on+syvennetty+ja+raskautettu+köliä+ja+runkomuoto+tuo+oikaisumomenttia.+Löytyy+meripunkat,+tila+kumiveneelle+jne.
https://www.alubat.com/new-cigale-16
29.11.2019 17:48
Kyllä+mun+veneen+AISissa+laivaston+aluksia+näkyy+ainakin+joskus.+Marinetrafficissa+huonommin.
27.11.2019 13:40
Mäkin+olin+tosta+ymmärtävinäni,+ettei+sotalaivalla+huomattu+tankkerin+AIS-signaalia.+Luulisi,+että+olisi+katsottu,+mikä+AIS-alus+siinä+keulan+edessä+on.+Se+olisi+onnistunut+jopa+mun+parin+tuhannen+euron+vene-ekektroniikalla.
26.11.2019 22:01
Minäkin+tulin+kerran+yöllä+Raumalta+Paraisille.+Eteläisellä+Airistolla+huomasin,+että+rahtilaiva+Ukin+suunnasta+lähestyy+takaa,+mutta+olin+poissa+sen+väylältä,+enkä+sitä+sen+enempää+seurannut.+Hetken+päästä+se+oli+jo+sivulla+ja+pitkään+luulin+sitä+väsyneenä+lossilaituriksi,+kun+siinä+oli+kansivalot+päällä,+enkä+pilkkopimeässä+ja+aallokossa+huomannut+sen+liikkuvan.+Sitten+aloin+pohtia,+ettei+Seilissä+ole+tuollaista+laituria.+Jonkun+ajan+päästä+tajusin+sen+laivaksi.+Laiva+ei+oikein+näytä+laivalta+yöllä,+jos+sillä+on+kaikki+valot+päällä.
26.11.2019 16:54
Hintaluokka+on+muutama+tonni.+Metanolia+kuluu+litratolkulla.+Jos+rahaa+on,+eikä+tee+kuukausien+reissuja+niin+onhan+tuo+vaivaton+ja+meluton+ratkaisu+sähköpulaan.+Tuotto+ei+ole+valtavaa,+mutta+muistaakseni+parempaa+kuin+100W+aurinkopaneelilla.
https://www.marinea.fi/efoy_comfort_80_polttokennojarjestelma
26.11.2019 16:40
Minullakin+on+nyt+taas+raskaat+pressut.+Ne+on+ylivoimaisesti+parhaita,+jos+ne+jaksaa+nostaa+paikalleen.+Tarvitaan+melkein+myrskytuuli,+että+ne+narut+tulee+edes+tarpeellisiksi.+Mitä+tuulisempi+paikka,+sitä+raskaampi+pressu.
26.11.2019 12:09
Olen+kyllä+myös+kerran+myynyt+projektin+puolivalmiina.+Olin+ikionnellinen,+kun+sain+sen+pihasta+pois+-+ja+niin+oli+vaimokin.+Puolivalmiin+projektin+arvo+on+tosi+pieni.+Sen+tietää+kaikki+rakentelijat.
26.11.2019 11:39
Minä+ostin+sen+valmiina.+Alkuperäinen+valmistaja+aikoi+purjehtia+sillä+maailman+ympäri,+mutta+avioero+katkaisi+projektin.+Toinen+omistaja+rakensi+sen+valmiiksi,+mutta+loukkaantui+tapaturmaisesti+ja+joutui+luopumaan+veneilystä,+kolmas+omistaja+käytti+sitä+hyvin+vähän+ja+minä+olen+neljäs+omistaja.
26.11.2019 10:55
Minun+veneeni+on+tehty+englantilaisen+klassisen+60-luvun+tyylin+mukaisista+piirroksista.+Vene+on+suunniteltu+60-luvulla+puuveneeksi,+mutta+tehty+one+offina+Suomessa+lasikuidusta+80-luvulla.+Samoissa+hinnoissa+se+on+vissiin+yleensä+ollut+kuin+saman+pituiset+Bavariat.+Alkuperäinen+tekijä+varmaan+menetti+rahaa,+kun+vene+jäi+häneltä+kesken,+mutta+hän+oli+tehnyt+kalliit+hankinnat.+
Kyllä+tällaisia+projekteja+on+paljon+Euroopassa+liikkeellä,+muttei+välttämättä+Suomessa.+One+offit+ei+yleensä+ole+kauhean+kalliita.
25.11.2019 13:07
14 / 177