Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen+verran+monta+tonnia+olen+piilovikojen+takia+saanut+tappioita+erinäisissä+kaupoissa,+että+otan+ne+nykyjään+tosissani.+Nytkin+pihassa+seisoo+yksi+traktori,+jonka+myyntiä+suuresti+haittaa+piilovika,+jonka+huolellisempi+ostaja+olisi+huomannut.+Tappiota+tulee+varmasti+pari+tonnia+sen+takia.
11.05.2017 21:13
Kyllä+siellä+itse+asiassa+on+uutta+tietoa.+Syvyyslukematkin+on+monessa+paikassa+muuttuneet.+Itse+olen+monta+kertaa+ollut+ongelmissa,+kun+pahassa+kelissä+kivikoiden+keskellä+on+väärät+viitat+väärissä+paikoissa,+ja+on+joutunut+arpomaan,+missä+väylä+menee.
11.05.2017 09:26
Samoja+heikennyksiä+havaittiin+muutamassa+muussa+saman+sarjan+veneissä.+Kyllähän+se+veneen+arvoa+alentaa,+ja+tuollaisen+korjaaminen++on+kallista.
10.05.2017 21:14
Noi+aukeaa+pari+kertaluokkaa+helpommin+kuin+lippuihin+tarkoitetut+kiinnittimet,+kuten+seuraavat.+Niiden+pitää+olla+tietyssä+kulmassa,+jotta+ne+saa+auki.+kotona+olen+ainakin+sata+kertaa+nostanut+lipun+näiden+kanssa,+eikä+ole+itsestään+auennut.+Narussa+kannattaa+silti+pitää+koko+ajan+riittävä+jännitys,+jotta+ne+ei+nostettaessa+tai+laskettaessa+itsekseen+aukea.+Kun+asia+tuli+puheeksi,+kävin+tällaiset+ostamassa,+niin+ei+tarvitse+kesällä+tehdä+joka+aamu+uusia+solmuja.
http://www.clasohlson.com/fi/Lippulukko/34-2491
10.05.2017 15:28
Clas+Ohlsonilla+näköjään+on+valmiit+härpäkkeet.+Niitähän+on+myös+sellaisia+valkoisia+muovisia,+jotka+meilläkin+on+kotona.+Löytyy+rautakaupoista.
http://www.clasohlson.com/fi/Lipun-kiinnike/34-2492?gclid=CjwKEAjw9MrIBRCr2LPek5-h8U0SJAD3jfht_6yyQr9sch9PHRJxgkwz7PLou3k0pJSo_lDi3E6fFRoCFzLw_wcB
10.05.2017 12:04
Juurihan+siinä+Cheeki+Rafikin+tapauksessa+todettiin,+että+karilleajot+aiheuttivat+kölialueen+irtoamista+muusta+rungosta,+jota+ei+pysty+katselemalla+havaitsemaan,+vaan+se+vaatii+tarkempia+tutkimuksia.+Samaa+kehitystä+havaittiin+joissain+sisarveneissä,+joita+tutkijalautakunta+tarkasti.Eli+kannattaa+ehkä+käyttää+ammattilaisen+tarkastusta.
"‘Cheeki+Rafiki+capsized+and+inverted+following+a+detachment+of+its+keel,’+it+reads.+‘In+the+absence+of+any+apparent+damage+to+the+hull+or+rudder+other+than+that+directly+associated+with+keel+detachment,+it+is+unlikely+that+the+vessel+had+struck+a+submerged+object.+Instead,+a+combined+effect+of+previous+groundings+and+subsequent+repairs+to+its+keel+and+matrix+had+possibly+weakened+the+vessel’s+structure+where+the+keel+was+attached+to+the+hull."
http://www.yachtingworld.com/blogs/matthew-sheahan/the-official-maib-report-into-the-loss-of-cheeki-rafiki-has-now-been-published-by-the-maib-63786/2
10.05.2017 09:40
Laita+Bilteman+pienet+haat+naruun+ja+sido+pysyvät+lenkit+lippuun.+Olen+kyllä+itsekin+miettinyt+samaa,+kun+vedän+perälipun+mesaanimaston+huippuun+aamuisin+ja+alas+iltaisin.+Jos+en+ole+jaksanut+avata+solmuja,+olen+laittanut+lipun+pieneen+kiristyslenkillä+suljettavaan+pussiin+irrottamatta+sitä+narusta..
09.05.2017 11:39
Tarkkaile+ennemmin+starttivirtoja+eli+A:ta+kuin+Ah:ta+eli+ampeeritunteja.+Varmaan+joku+350+A+riittää,+kun+näitä+venemoottoreita+käytetään+vain+plussakeleillä.+Tupla-akkusysteemistä+kannattaa+tehdä+sellainen,+että+hädän+tullen+myös+hupiakun+saa+starttipiiriin.
08.05.2017 21:13
On+toki,+mutta+se+koskee+vain+niitä+töitä,+mitä+siinä+on+mainittu.+Jos+lisäksi+pyydetään+tekemään+jotain+muuta,+niin+se+menee+sitten+telakan+tuntilaskutuksena+tarvikkeet.+Tuossahan+tuli+lisäksi+vaikka+mitä+töitä,+joista+telakan+mukaan+on+sovittu+erikseen.+Ilmeisesti+omistaja+kiistää+niistä+monet+kohdat+ja+väittä+monia+töitä+huonosti+tehdyiksi.+Eikö+kyse+ole+nyt+siitä,+kuka+niistä+sopi+ja+koska?
08.05.2017 12:52
Sähköpostien+lisäksi+on+käyty+puhelinkeskusteluja+ja+keskusteluja+paikan+päällä.+Varsinaista+sopimusta+ei+ole+ikinä+tehty,+joten+eikö+tässä+ole+sana+sanaa+vastaan,+mitä+on+sovittu.+Jos+olisikin+nimet+alla+jossain+paperissa,+niin+asia+olisi+helppo+selvittää.+Varmaan+jatkossa+yby+vaatii+kaikki+asiat+paperille.+Olen+itsekin+tehnyt+sopimuksia+tonnin+remonteista+puhelimitse+tai+kasvokkain.+Olisinhan+voinut+ne+myöhemmin+kiistää.
08.05.2017 11:08
Asiakkaalla+oli+ollut+vanhoja+Swaneja+monta+aikaisemminkin,+eli+kyllä+hän+itsekin+oli+asiantunteva.+Vanhoihin+klassikkoveneisiin+tehdään+todella+kalliita+remontteja,+nyt+vain+loppui+innostus+kesken.+Valittu+aihio+taisi+myös+olla+ajateltua+kehnompi,+kun+siihenhän+piti+vaihtaa+ihan+kaikki.+Toi+on+rahamiesten+touhua.
08.05.2017 05:45
Joo,+päästäänkin+kysymykseen,+mikä+on+veneiden+elinikä,+kun+vene+on+noin+kulunut.+Loppuunajetun+veneen+perusteellinen+korjaus+maksoi+150.000.+Siihen+vielä+purjeet+ja+potkuri+päälle,+niin+on+rahaa+palanut+170.000.+Samalla+rahalla+olisi+saanut+uuden+40-jalkaisen+Jeanneaun+ja+olisi+saanut+pitää+Swan+36:n+ilman+remonttia.
07.05.2017 22:04
Ei+masto+herkästi+hajoa+eikä+köysi.+Masto+vaikuttaa+huteralta,+mutta+kestää+koviakin+kuormia,+jos+ei+vene+kaadu.+Erään+vajaa+satametrisen+sluupin+mastossa+puristusvoiman+laskettiin+olevan+580+tonnia,+ja+sen+ottaa+vastaan+pitkä+ja+hoikka+hiilikuituprofiili.+Guy+27:mme+mastossa+kävi+joskus+80-kiloinen+tyyppi,+ja+vene+pysyi+pystyssä,+vaikka+sitä+keikutettiin.
07.05.2017 14:52
Tässä+on+kaksi+kiistanalaista+kohtaa.+
1)+Oliko+korjaukset+epäonnistuneet+ja+vene+pilattu?+Tämä+on+helppo+tarkistaa+kuntotarkastuksella,+jonka+suorittaa+molempien+hyväksymä+tarkistaja
2)+Oliko+telakalla+oikeus+olettaa+asiakkaan+hyväksyvän+tehdyn+työn+määrä?+Tämä+on+vaikeampi+ratkaista.+Alkuperäinen+tarjous+on+hyvin+suurpiirteinen.+Mitä+vaikkapa+"eljob"+sisältää?+Myöhemmin+on+selvästi+sovittu+lisätöistä.+Kohta+kohdalta+pitäisi+asiat+käydä+läpi+ja+katsoa,+missä+ollaan+samaa+mieltä+hyväksymisestä,+missä+eri+mieltä+ja+mitä+dokumentteja+löytyy.
07.05.2017 13:39
Eihän+tuollaista+venettä+kunnosteta+voitto+mielessä,+vaan+siitä+halutaan+tehdä+hieno+ja+tyyliin+sopiva.+En+ihmettele,+vaikka+kunnostus+maksaisi+enemmän+kuin+vene.+Toinen+vaihtoehto+on+tehdä+siitä+käyttöesine+ja+unohtaa+tyyli,+laitetaan+vanhan+tilalle+halpaa+uutta,+jotta+päästään+äkkiä+veneilemään.
05.05.2017 21:11
Musta+uudessa+HR:ssä+on+pyritty+väkisin+jatkamaan+HR:n+vanhaa+muotokieltä,+vaikkei+se+tuohon+oikein+sovi.+Perä+näyttää+liian+massiiviselta,+kun+se+on+noin+leveä.+Takaohjaamoveneissä+on+perä+avoimempi+ja+siinä+on+paljon+yksityiskohtia+ja+kevennystä+ulkonäössä,+eikä+se+ole+tuollainen+valtava+massa.+Keskihyttiveneessä+tuota+on+ehkä+vaikea+tehdä+muuten.+Ei+näytä+hyvältä.
05.05.2017 14:03
Tuntuisi+ihmeelliseltä,+että+veneen+geometria+muuttuisi+niin,+että+vanhat+vantit+ei+enää+kävisi.+Jos+ei+vika+ole+kireydessä,+ehkä+masto+on+väärässä+kohdassa+kansikiinnikkeessä?
05.05.2017 11:36
Keskeistä+on+se,+mistä+on+sovittu+esim.+omistajan+käydessä+telakalla,+puhuttaessa+puhelimessa.+ilmeisesti+näitä+ei+ole+kirjattu+kunnolla+ylös.+Ei+ne+työt+voi+silti+ilmaisia+olla.+tuntimäärät+on+aika+suuria,+muttei+nyt+ihan+ihmeellisiä.+Esim.+septitankin+asennukseen+on+käytetty+kolme+työpäivää,+mikä+on+mahdollista.+Itselläni+meni+kauemmin,+vaikka+asennus+oli+huomattavan+krouvi.+Tiikkinen+varvaslista+on+tolkuttoman+kallis,+ja+jos+ajatellaan+työn+osuudeksi+9000+euroa,+tulee+tunteja+jotain+160,+eli+4+viikkoa.+Siitä+on+vaikea+sanoa+mitään,+kun+ei+tiedä+työn+yksityiskohtia.
05.05.2017 09:01
Käräjäoikeus+ei+ole+vielä+ottanut+kantaa,+mikä+on+faktaa+ja+mikä+vaihtoehtoista+faktaa.
03.05.2017 17:36
Pinna+on+hauska,+kun+itse+ajaa,+mutta+tuossahan+puhuttiin+välimerestä.+Itse+en+luottaisi+pinnapilotteihin+yhtä+paljon+kuin+kunnon+ruorien+kanssa+toimiviin+systeemipilotteihin,+jotka+kuitenkin+ohjaavat+99%+ajasta.
03.05.2017 11:55
99 / 177