Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4554

1. "Feministinen+vallankumous+"Onko+tämä+sinun+itse+keksimä+määritelmä+sille,+että+naisia+valitaan+johtotehtäviin+ja+politiikan+huipulle?++Minusta+tämä+on+kyllä+ihan+demokratiaa.+Onhan+naiset+keskimäärin+koulutetumpiakin+kuin+miehet+ja+politiikassa+heillä+kokemusta+ja+yhteistyökykyä.+Mitenkäs+se+Riikka+Purra+nyt+oikein+valittiin+ihan+persujohtoon,+ja+persut+itse+tekivät+tämän?+Olisko+hän+ollut+ihan+pätevin+noista+kaikista+ja+kokenein+varapuheenjohtajakaudelta?+Mikähän+oli+tilanne+esim+ennen+vuotta+2000+kun+enemmistö+päättäjistä+ollut+läpi+historian+miehiä?+Puhuttiinko+silloin+toksisten+maskuliinien+ja+naisvihaajien+vallankaappauksesta?+Se+on+ollut+se+yhteiskuntarakenne+ennen,+että+naiset+on+hiljennetty,+naisia+väheksytty+ja+naiset+on+itsekin+arastelleet+ryhtyä+ehdokkaaksi.+Juuri+halventamalla+kuten+tuossa+"feminismissä"+joka+otetaan+joka+kerta+termiksi+kun+joku+nainen+on+mukanakaan.++Otetaanpa+tähän+huvikseen+vaikka+aborttilain+muutos+vuonna+1970.+Siitä+päätti+miesvaltainen+eduskunta,+naisia+oli+vain+murto-osa.+Miesten+äänillä+meni+aloite+läpi.+Miksei+kukaan+abortinvastustaja+hyökkää+näiden+miesten+kimppuun?+Pitää+löytää+aina+joku+nainen,+jota+solvata.+Se+on+sen+merkki+että+feminismiä+oikeasti+tarvitaan.Entä+miksi+tässä+OmaTahto+2020+-aloitteen+kritiikissä+(oik.mustamaalauksessa)+puhutaan+vain+feministeistä,+kun+takana+on+kuitenkin+ihmisoikeusjärjestöt,+poliittiset+puolueet+95%+,+lääkärit,+gynekologit+ja+hoitajat+niiden+feministien+lisäksi.+Puuhamiehenä+oikein+Suomen+kokenein+gynekologi+mies.+Kukaan+ei+tässä+OmaTahto+2020+kritiikissä+mainitse,+että+Suomen+johtava+gynekologi+on+oikein+tehnyt+videon+missä+kannattaa+tätä+aloitetta.+Itsekin+äänestän+tietenkin+aina+naista+jos+vain+sellainen+koulutettu+ja+osaava+nuori+nainen+on+ehdokkaana.+++Olen+kyllä+kunnallisvaaleissa+äänestänyt+miestäkin,+jos+sattuu+olemaan+kova+puuhamies+ja+saanut+aikaan+jotain+yleishyödyllistä+josta+monet+pääsee+nauttimaan+ja+itsekin+tykkää,+kirjastot,+liikuntapaikat,+julkinen+liikenne,+yhdistystoiminta,+terveys.+Pätevyys+ratkaisee+eikä+sille+voi+mitään+jos+nainen+on+pätevämpi+kuin+mies+kun+valitaan+päättäjiä.
  2. "Ja+sitten+FAKTATIETOA+TAAS:+Abortti+on+aivan+eri+asia+kuin+jälkiehkäisy.+Käsitteillä+on+aivan+selkeä+ero."Kyllä+jokainen+nainen+taitaa+tietää+mikä+ero+on+jälkiehkäisypillerillä+ja+aborttipillerillä.+Minusta+on+aika+vaivaantunutta+lukea+aina+näitä+itsestäänselvyyksien+spämmäyksiä,+jotka+joku+on+kuullut+ja+lukenut+jo+tuhanteen+kertaan+eli+noilla+on+informaatioarvoa+nolla.Mitä+minä+olen+tätä+palstaa+lukenut,+niin+nimen+omaan+abortinvastustajat+kritisoivat+aborttia,+koska+siitä+on+tullut+käsitteenä+ihan+jälkiehkäisyä.+Jälkiehkäisynä+sitä+taitaa+useimmat+abortin+vastustajat+siis+pitääkin+eikä+se+poikkea+kauheasti+aborttioikeuden+puolustajienkaan+käsityksestä+että+sitähän+se+pilleriabortti+juuri+taitaa+olla,+jos+ajatuksena+on+se,+että+varsinainen+ehkäisy+epäonnistui+tai+sitä+ei+ollut.++Maissa,+missä+abortti+on+kielletty,++"jälkiehkäisy"+tehdään+juuri+aborttipillerillä+tai+kaavinnalla,+ja+sitä+kutsutaan+menstruation+regulationiksi+tai+siihen+suuntaan.+Siitä+oli+kerran+kirjotus+täällä,+joten+otin+selvää+asiasta.+Siis+ihan+naistentautien+lääkärien+hyväksymä+"kuukautisten+säännöllistäminen",+joka+kuuluu+ihan+muuhun+naistentautien+hoitoon+kuin+ei-toivottuun+raskauteen+mutta+siis+käytännössä+voi+olla+jälkiehkäisy+tai+varhaisvaiheen+abortti.++Tavoite+on+ettei+raskaus+jatku,+jos+se+on+jo+tapahtunut.++Sama+asia,++mutta+kutsutaan+vain+nimityksillä+jotka+hyväksytään+kielessä+ja+(aborttikriittisessä)+kulttuurissa.
  3. Eikös+tämä+ole+sen+Ossi+Tiihosen+ja+Ano+Turtiaisen+kannatusjoukkojen+yksityinen+media?+On+kyllä+sekin+jännä+ilmiö,+miten+paljon+näillä+äärioikeistolaisilla+ja+uusnatseilla+on+rikostaustaa.+"OSSI+TIIHONEN+on+54-vuotias+kaupunginvaltuutettu+Lohjalta.+Hän+kuvailee+itseään+perussuomalaisten+sivuilla+kansallismieliseksi+kansalaisaktivistiksi.+Tiihonen+on+aktiivinen+sosiaalisessa+mediassa+ja+pitää+omaa+blogiaan.+Hän+levittää+kanavissaan+salaliittoteorioita,+väärää+tietoa+koronaviruksesta+ja+valeuutisia.""Rikoksesta+tuomittu+perussuomalaisten+kansanedustaja+Ano+Turtiainen+sanoi+Länsi-Savolle,+että+”tässä+porukassa+tämä+tuomio+on+vain+sulka+hattuun”.No+niitäpä+valeuutisia+juuri+tuo+"oikeamedia"+on+pullollaan.+Lähinnä+mobilisoidaan+kaikkia+vihaisia+ihmisiä+ja+heidän+vihaansa+oikeaan+osoitteeseen+ja+äänestämään+örveltäjiä+valtaan.+Joku+kauhea+pettymys+kun+Purra+valittiin+puheenjohtajaksi,+kun+on+nämä+naisvihaajapojat+liikkeellä+joiden+mielestä+naisten+paikka+politiikassa+on+lähinnä+keittää+miehille+kahvia.+++Räsästäkin+mielellään+kyllä+siteerataan+ja+muita+naisia,+mutta+periaatteessa+naisia+halveksitaan,+jos+heistä+ei+ole+hyötyä+miesten+tukijoina.Minua+nauratti+vähän+tämä+puheenjohtajavaali+ja+persujen+kauhea+riitaisuus+ja+jokaisen+örveltäjän+ja+rikollisen+tarve+pyrkiä+valtaan+.+Kohtahan+jokainen+persu+on+muodostanut+oman+"Valta+kuuluu+Minulle"+-puolueen.
  4. "Minulla+on+selvä+ymmärrys,+että+yksilön+pitää+vastata+omista+sotkuistaan+mahdollisimman+laajasti+eikä+aina+huutaa+yhteiskuntaa+niistämään+nenää+ja+siivoamaan+jäljet!+Kuten+abortin+edistäjätkin+myöntävät,+niin+yhteiskunnalla,+tässä+tapauksessa+terveydenhuollolla+on+liian+paljon+tehtävää+ja+abortti+on+vain+lisärasitus+ja+siksi+ei+pitäisi+yhteiskunnalle+sälyttää+velvoitteita,+mutta+samaan+ääneen+huutavat,+etä+yhteiskunnan+pitää+huolehtia+ilmaiseksi+ja+ilman+lupamenettelyä+abortit,+sen+lisärasitteen.+"Kirjoituksesi+on+epäjohdonmukainen.+Valitat,+että+yhteiskunta+kärsii+aborttien+tekemisen+velvoitteesta,+ja+samalla+kuitenkin+sinulle+ei+sovi+sekään,+että+yhteiskunta+tekee+isot+säästöt+siinä+että+luopuu+lisärasitteesta+ja++haluaa+poistaa+turhat+byrokratiat+ja+vapauttaa+tuhansia+lääkäriaikoja+muuhun+käyttöön+ja+abortit+pois+erikoissairaanhoidosta+kokonaan.++Sen+takiahan+tätä+lakimuutosta+ollaan+tekemässä,+kun+se+säästää+niin+paljon+rahaa+ja+vaivaa.+Jos+vaadit,+että+naisten+tulisi+yksin+jotenkin+selvitä+tahdonvastaisesta+raskaudesta+sillä+perusteella,että+se+on+itse+aiheutettu,+niin+samalla+periaattella+pitäisi+myös+kaikki+tuet+ja+palvelut+lapsiperheille+lopettaa,+koska+vanhemmat+on+itse+lapsensa+tahallaan+synnyttäneet+ja+ovat+sitten+itkemässä+rahanpuutetta+ja+vaatimassa+yhteiskunnan+tulevan+apuun.+Heidän+pitäisi+vastata+itse+kaikesta+mitä+lapsenteko+aiheuttaa,+eikö+niin?Samalla+periaattella+pitäisi+myös+lopettaa+mm.+tupakasta,+alkoholista,+ylensyömisestä+ja+liikkumattomuudesta+johtuvien+sairauksien+hoito+ja+vaatia+jokaisen+vastaamaan+itse+kuluista,+joita+nämä+elämäntavat+aiheuttaa.+Yhtä+lailla+pitäisi+vaikkapa+pyörä-+tai+sähköpotkulautaonnettomuuteen+joutunut++jättää+makaamaan+kadulle+henkitoreissaan,+jos+hänellä+ei+ollut+kypärää.