Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sage8
sage8
sage8
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
13675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä huomio, taitaa olla vaan turha toive.
02.01.2016 12:42
Faktinen tieto homoudesta, että se on synnynnäistä, tulee tuhansien ja taas tuhansien homoseksuaalisten omista tunteista, yksilön omasta kokemuksesta että niin on. Se on vahvempi todiste kuin jonkun Paavalin arvelu tai muut taikauskoisen ja julman ajan vaikuttajien käsitykset.
02.01.2016 10:18
Heikki Räisänen oli mielestäni totuuden palvelija. Rohkea, ennakkoluuloton, teeskentelemätön ja asioista selvän ottanut mies jota maallikkokin ymmärsi.
02.01.2016 09:54
Monien ei-tapakristittyjen kirjoittelu, ainakaan näillä foorumeilla, ei paljoa lämmitä mieltä. Vahingoniloa, valehtelua, kieroilua, juoruilua, teeskentelyä, tuomitsemista ja vaikka mitä päivästä toiseen. Aloitus on malliesimerkki kaikesta tästä.
02.01.2016 09:44
Olen joskus puhunut myös pappien kanssa hieman asiasta ja yleensä se on päättynyt vähän vaivautuneeseen oloon kun olen samalla epäillyt monia asioita ja ainoastaan kerran pappi on sanonut olevansa osin samaa mieltä ja sanoi jopa. että hänenkään uskonsa ei ole vakiotila vaan muuttuu välillä jopa ateismiin asti puhumattakaan agnostitismistä ja heikkouskoisuudesta.
Tuo foorumi evl.kirkossa oli hyvä idea kun siellä jokainen saisi puhua rehellisesti mitä ajattelee ilman mitään ennakko-odotuksia tai ennakkopelkoja. En kyllä tiedä, vaikka se olisi jo nytkin jossain mahdollista.
01.01.2016 17:52
Olen mies ja tykkään naisista ja minut on joskus ilmeisesti sekoitettu "saga8" nimiseen naiseen joka joskus kirjoitti täälläki. Samat sanat muuten sinullekin ja Hyvää Uutta Vuotta myös.
01.01.2016 16:46
Tutkijoiden mukaan tuo, kuka ja milloin joku kirjoitti mitäkin raamatunkohtaa, ei ole selvää muuta kuin Paavalin muutaman kirjeen kohdalla.
01.01.2016 15:13
Kukaan ei kiistä mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta mutta onko homojen syrjintä ja tuomitseminen oikein kun nykytiedon mukaan homoseksuaalisuus on synnynnäistä ja kun muitakaan raamatunkohtia ei noudateta jos ne on huomattu virheellisiksi, epäinhimillisiksi tai lähimmäisen rakastamisen vastaisiksi.
01.01.2016 14:56
Minulla on aika tuore tapaus asiasta kun eräs naapurin nainen menetti nuoren poikansa ja kertoi että tämä poika seuraa häntä kuvana jatkuvasti ja kun kysyin, että onko se jonkinlaista valveunta, hän kiisti sen ja sanoi, että kuva on todellinen.
Itse pidin sitä valvomisen ja surun johdosta selvänä unen ja valveen rajatilana mutta en siitä silloin väittämäänkään ryhtynyt.
Tuo naapuri muuten ei ollut minkään sortin uskova vaan ihan täyspäinen tavallinen ihminen.
01.01.2016 14:38
Kirjoitusten mukaan Jeesus itse ei välittänyt silloisten kirjanoppineiden, fundamentalistien eli kirjoituksia pilkuntarkasti noudattavien, seurasta.
01.01.2016 14:17
Minä mihinkään kyselyihin rupea vastaamaan, sanoin mitä sanoin ja sillä siisti. Lähden saunaan ja punaviiniä juuston ja patongin kanssa nauttimaan hyvässä seurassa.
31.12.2015 16:56
Vaikka avioliitto säädetään oikeudellisesti lailla niin se on jokaisen yksityisasia. Myös avioliiton ja muunkin parisuhteen makuukammaripuuhat ovat jokaisen yksityisasia vaikka fundikset siihenkin haluavat puuttua.
31.12.2015 16:45
Tutkijat, raamatuntutkijat niin ovat sanoneet.
31.12.2015 16:33
Turha kuvitella tietäväsi mitä Jeesus ajatteli ja luki ja miksi toimi niinkuin toimi. Kukaan ei siihen pysty, vain kirjoitettu teksti on arvioitavana ja senkin kohdalla tutkijat ovat sitä mieltä, että Jeesuksen suuhun on pantu sellaista, mitä hän ei missään tapauksessa ole sanonut.
31.12.2015 14:58
Jeesus itse ei puhunut homoudesta mitään eikä hän missään sanonut, että hän antaa asiassa Paavalille mitään oikeuksia selityksiin.
31.12.2015 14:42
"Takaisin Raamattuun" ei sinällään tarkoita mitään muuta kuin Raamatulla päähän lyömistä. Käytännön arkipäivän ratkaisut lähimmäisen kohtaamisessa ovat sitten jo aivan toisenlaisia, vaikeita ja ristiriitoja täynnä.
31.12.2015 10:19
Evoluutio jatkuu, se on vaan niin hidasta ettei sitä huomaa. Kukaan ei tiedä vielä miten evoluutio on alkanut. Valistuneita arvauksia kyllä on useampiakin.
30.12.2015 18:06
Miksei voisi väittää Dawkinsin tavoin, että luonto on itse itsensä synnyttänyt? Ei se, että ei ole silminnäkijätodisteita jostakin tapahtumasta estä esittämästä väitteitä mistään asiasta. Alkuräjähdyksen käsittäminen on tietenkin tavalliselle ihmiselle hiukka haastavaa mutta jos harrastusta riittää niin senkin voi jotenkin hahmottaa. Enqvistin ja muiden asiantuntijoiden kirjat ja tiedesanastot vaan lukuun niin jotain aina selkenee.
30.12.2015 15:09
Multinikin valehtelu, kieroilu ja teeskentely on taas täydessä kukoistuksessaan kun noita jankkauksiasi toistelet.
Kerran sanoit kärsiväsi maanis-depressiivisestä mielisairaudesta, sen uskon nyt taas todeksi. Taitaa olla maaninen vaiheesi menossa. Hae apua.
28.12.2015 17:24
No jos et edellä kirjoitetusta ymmärrä niin et ymmärrä vaikka sen rautalangasta vääntäisi.
28.12.2015 17:07
652 / 684