KRS:ssa homot eivät pääse taivaaseen

Jouluvaellus

Luterilaisessa kirkossakin jalansijaa saanut Kansan Raamattuseura on homovihamielisin uskonnollinen liike Suomessa. Se vastustaa jyrkästi seksuaalisten vähemmistöjen tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.

KRS on tehnyt heteroseksuaalisesta avioliitosta maagisen suorastaan taivaaseen pääsyn ehdon ihmisille. Onko tuollainen uskonnon seksualisoiminen enää kristinuskoakaan?

191

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattua ja kristinuskon perusteita voi tulkita niin monella eri tavalla, KRS tulkinta on yksi niistä.

Yleensä nämä kirjaimellisimmat tulkitsija (kuten kai KRS) väittävät että heidän tulkintansa on se ainoa oikea.

Ruotsissahan Luterilainen kirkko vihkii samaa sukupuolta olevia, sekin on yksi tulkina mitä kristinusko tänäpäivänä on.

Ruotsin kirkon tulkinta on kuitenkin aivan yhtä oikea kun KRS tulkinta.

Molemmat ovat nimittäin nimenomaan tulkintoja.

Kun Raamatun historiaan, mm. siitä miten ne kirjoitukset joita Raamatussa on ovat muodostuneet ja miten ne ovat Raamattuun päätyneet, tutkii niin huomaa nopeasti että yhtä oikeaa tulkintaa siitä millainen Kristinuskon pitäisi olla ei ole. Tätä tosiasiaa eivät fundamentalistisuuntaukset myönnä.

• niinruåtsissa

Ruotsin malli on luopumusta raamatun opetuksesta vaikka siitä käytetään tulkintana. Voihan toki olla kyseessä tulkinta jos lukijalla ei ole tekstin ymmärrykseen kykyä.

• niinruåtsissa kirjoitti:

Ruotsin malli on luopumusta raamatun opetuksesta vaikka siitä käytetään tulkintana. Voihan toki olla kyseessä tulkinta jos lukijalla ei ole tekstin ymmärrykseen kykyä.

Tuo on sinun tulkintasi asiasta, ei totuus tai fakta.

• tilkiten
        faktoja kirjoitti:

Tulkinta on sekin ettei ole tulkintaa ollenkaan. Sinun kommenttisi edustavat sitä linjaa, vaikka faktoja- nikillä kirjoitatkin.

• suomessakin_toimii
        faktoja kirjoitti:

Oletko edes avannut Raamattua koskaan? Jos perehdyt ko aiheeseen Raamattua lukemalla niin ei jää tilaa tulkinnoille. Jos et ymmärrä lukemaasi ekalla kertaa niin lue uudelleen ja uudelleen. Jumala antaa ymmärrystä kun sitä pyytää ja silloin jää tulkinnat sivuun.

• suomessakin_toimii kirjoitti:

Oletko edes avannut Raamattua koskaan? Jos perehdyt ko aiheeseen Raamattua lukemalla niin ei jää tilaa tulkinnoille. Jos et ymmärrä lukemaasi ekalla kertaa niin lue uudelleen ja uudelleen. Jumala antaa ymmärrystä kun sitä pyytää ja silloin jää tulkinnat sivuun.

Eräs tapa tulkita on juuri tuo että lukee ja sitten kuvittelee että on saanut jostain (Jumalalta) ymmärrystä.

Se ymmärrys voi toki tulla Jumalalta, se voi olla myös vain omien aivojen tuotosta, tai sitten se voi olla joltain muulta, sanoisinko Jumalan vastapuolelta, tullut väärä ymmärrys asioihin.

Muistaakseni vääristä profeetoista on oikein varoitettukin, samoin kun toisten ihmisten tuomitsemisesta.

• suomessakin_toimii

Vielä huonompi tapa on tuo "olen kuullut, muistaakseni..." Toki sopii ihmiselle joka ei ymmärrä mitä lukee. Mitä tähän liittyy väärät profeetat ja tuomitseminen? Et näköjään tiedä noidenkaan merkitystä.
        Näkemiin.

• varovanen
        faktoja kirjoitti:

Eräs tapa tulkita on juuri tuo että lukee ja sitten kuvittelee että on saanut jostain (Jumalalta) ymmärrystä.

Se ymmärrys voi toki tulla Jumalalta, se voi olla myös vain omien aivojen tuotosta, tai sitten se voi olla joltain muulta, sanoisinko Jumalan vastapuolelta, tullut väärä ymmärrys asioihin.

Muistaakseni vääristä profeetoista on oikein varoitettukin, samoin kun toisten ihmisten tuomitsemisesta.

Mene tiedä, tiedä häntä. Voihan tuo olla nuinnii, näinnii, niiinnii ja suattaa olla olematakii.

• varovanen kirjoitti:

Mene tiedä, tiedä häntä. Voihan tuo olla nuinnii, näinnii, niiinnii ja suattaa olla olematakii.

Aika huono sinulta. Kaikkihan tietävät nuo Jeesuksen sanoiksi ilman pienintäkään epäilystä.

• ikjnhyg
        suomessakin_toimii kirjoitti:

Raamatun UT on Jeesuksen evankeliumeista tehtyjä eksytys tulkintoja.

VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
        ---------------------
        Eikä pappislupauksen herra jumalalle antaneetkaan papitkaa saa edes sitä osittain väärennettyä Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.
        Mieti, miksi ei saa!

• taneko

On selvää mitä Jumala sanoo homoudesta.. se on Jumalalle kauhistus. Miehimykset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Jumala on rakkaus mutta myös pyhä. sodomiassa ei ole todellista rakkautta, on vain ihmisten itsekäs sairas himo, sellainen ei ole rakkautta, vaan rakkautta on mieluimmin jättää sellainen tekemättä, joka sellaisissa elää. Sellainen ei ole oikein myöskään avioliitossa; miehen ja naisen välillä. Anaalinen tai oraalinen seksi ovat syntiä, joiden kohtalona on tuomio, ja ne ovat tuomion alaisia; niistä tulee tehdä parannus.

• ttkkl

Ei se muuta Jumalan Sanoja ja Jumalan Tuomiota, vaikka joku kirkko toimisi toisin kuin Jumalan Ilmoitus Raamatussa! "Homoseksualistit eivät peri Jumalan Valtakuntaa" UT

• taneko kirjoitti:

On selvää mitä Jumala sanoo homoudesta.. se on Jumalalle kauhistus. Miehimykset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Jumala on rakkaus mutta myös pyhä. sodomiassa ei ole todellista rakkautta, on vain ihmisten itsekäs sairas himo, sellainen ei ole rakkautta, vaan rakkautta on mieluimmin jättää sellainen tekemättä, joka sellaisissa elää. Sellainen ei ole oikein myöskään avioliitossa; miehen ja naisen välillä. Anaalinen tai oraalinen seksi ovat syntiä, joiden kohtalona on tuomio, ja ne ovat tuomion alaisia; niistä tulee tehdä parannus.

Homoseksi ( eli TEKO ) on synti, tästä olen samaa mieltä. Eli, jos esim. mies harrastaa seksiä toisen miehen kanssa. Eli anaali, tai suuseksi.

Mutta jos on sattunut syntymään homoksi ( tarkoitan täällä suuntautumista ) ja pidättäytyy sen harjoittamisesta, niin tämä ihminen ei ole Jumalalle kauhistus. Kaikille meille on jokin risti annettu kannettavaksi. Minulla on omani, ja sinulla omasi. Joillekkin se on homous, toisille transseksuaalisuus ( minulle ) taikka jokin muu. Vaikka sitten viinalla läträäminen, tai väkivaltainen käytös avioliiton sisäpuolella. Nuokin yhtälailla syntejä.

Se on nyt vaan niin että homot, kuten muutkin vähemmistöt ovat helppoja maaleja eräille näennäisesti omasta mielestään täydellisille uskovaisille, ja joutuvat siksi alati tulen alle tästä syystä. Pitäisi muistaa että jopa meitä uskovia koetellaan, ja monesti me lankeamme ( kuten minä ), mutta meidän pelastus- tie ylös näistä sudenkuopista on itse Jeesus. Tästä syystä ihmisen tuomitseminen on pahasta. Arvokkaita olemme Jumalalle ja Jeesukselle kaikki.

• toteamus

Taikka paremminkin Jumala toteaa etteivät syntiset peri taivasten valtakuntaa.

• SyntinenOlet

Jumalan toteamuksia sinä tai kukaan muu syntinen ihminen ei voi tietää.

• toteamus
        SyntinenOlet kirjoitti:

Jokainen lukutaitoinen tietää mikä on Jumalan mielipide synnistä.

• toteamus kirjoitti:

Jokainen lukutaitoinen tietää, mitkä olivat eräiden muinaisten juutalaisten mielipiteet erinäisistä asioista kuten mm. "synnistä".

• SyntinenOlet
        toteamus kirjoitti:

Sehän on Raamatun tulkintaa, vain Jumala tietää. Kukaan meistä syntisistä ei voi asettua tuomitsemaan muita, Jumala asemaan. Amen.

• muuanlukija
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Jokainen lukutaitoinen tietää, mitkä olivat eräiden muinaisten juutalaisten mielipiteet erinäisistä asioista kuten mm. "synnistä".

Ei lukutaito pelkästään tuo tietoa vaan pitää lukea oikeita asioita ja sitten vielä pitää ymmärtää luettu txt. Paljon tuntuu olevan asiantuntijoita raamatun saralla vaikka sitä ei näköjään kaikesta päätellen edes lueta.

• MeTtT
        SyntinenOlet kirjoitti:

Sehän on Raamatun tulkintaa, vain Jumala tietää. Kukaan meistä syntisistä ei voi asettua tuomitsemaan muita, Jumala asemaan. Amen.

Kiitos!!!!!!

• muuanlukija kirjoitti:

Ei lukutaito pelkästään tuo tietoa vaan pitää lukea oikeita asioita ja sitten vielä pitää ymmärtää luettu txt. Paljon tuntuu olevan asiantuntijoita raamatun saralla vaikka sitä ei näköjään kaikesta päätellen edes lueta.

Ei kuitenkaan riitä edes se, että on lukenut raamatun muutamaan sataan kertaan ja osaa jopa tehdä sen alkukielillä. Näin päätellen siitä, miten fundikset raamatun tiedetutkijoita "arvostavat".

• Taina.e

Ei kuitenkaan riitä edes se, että on lukenut raamatun muutamaan sataan kertaan ja osaa jopa tehdä sen alkukielillä. Näin päätellen siitä, miten fundikset raamatun tiedetutkijoita "arvostavat".

Ei riitä tuhatkertaa. jos eiymmärrystä anneta. vai voi ymärtäen lukemistaan saamalla itseä viisammalta valo ja käsitys. Muten pimeässä on vaikka olisit tohtorii teloogiasta.

• Taina.e kirjoitti:

Ei riitä tuhatkertaa. jos eiymmärrystä anneta. vai voi ymärtäen lukemistaan saamalla itseä viisammalta valo ja käsitys. Muten pimeässä on vaikka olisit tohtorii teloogiasta.

Selvästi olet jo tohtoreita suuremmalla ymmärryksen tasolla. Tai ainakin toisenlaisella.

• ajattele

Ethän saa Raamatun sanomasta mitään, ellet avaa sydäntäsi Jeesuksen kutsulle, Ilm.3: 20
        " 20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."
        Vaikka osaisit ulkomuistista koko Raamatun sisällön, mutta et ymmärrä, mistä siellä kirjoitetaan, olet pihalla, kuten se kuuluisa lumiukko.
        Avaa sydämesi ovi Jeesukselle, älä kapinoi Totuutta vastaan.

• ajattele kirjoitti:

Ethän saa Raamatun sanomasta mitään, ellet avaa sydäntäsi Jeesuksen kutsulle, Ilm.3: 20
        " 20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."
        Vaikka osaisit ulkomuistista koko Raamatun sisällön, mutta et ymmärrä, mistä siellä kirjoitetaan, olet pihalla, kuten se kuuluisa lumiukko.
        Avaa sydämesi ovi Jeesukselle, älä kapinoi Totuutta vastaan.

Onneksi meillä on tutkijat, jotka tuntevat raamatun synnystä ja kulttuurisesta ympäristöstä lähes kaiken mitä voimme tietää. Se on hyvin jännittävää ja riittää minulle.

• ajattele

Onneksi meillä on tutkijat, jotka tuntevat raamatun synnystä ja kulttuurisesta ympäristöstä lähes kaiken mitä voimme tietää. Se on hyvin jännittävää ja riittää minulle.

Ihan vakavasti, niin onkin, mutta se "jännittävää" ei paina siinä vaakakupissa, missä uskoa mitataan, näin olen Raamatusta oppinut.

• ajattele kirjoitti:

Ihan vakavasti, niin onkin, mutta se "jännittävää" ei paina siinä vaakakupissa, missä uskoa mitataan, näin olen Raamatusta oppinut.

En usko että uskoa koskaan mitataankaan, vaan mittarit ovat ihan toiset, jos jotain tuonpuoleisessa ylipäätään mittaillaan. Tätä en sitten taatusti ole raamatusta (tai ylipäätään mistään) "oppinut".

• Taina.e

En usko että uskoa koskaan mitataankaan, vaan mittarit ovat ihan toiset, jos jotain tuonpuoleisessa ylipäätään mittaillaan. Tätä en sitten taatusti ole raamatusta (tai ylipäätään mistään) "oppinut".

En nyt jaksa kuljettaa enempää, hohhoijaa. Repe, toivotan sinulle oikein Hyvää Joulua!:D

• Taina.e kirjoitti:

En nyt jaksa kuljettaa enempää, hohhoijaa. Repe, toivotan sinulle oikein Hyvää Joulua!:D

Hyvää joulua sinullekin!

• vajain.desiili
        Taina.e kirjoitti:

Miksi aina vaikuttaa siltä, että jumala on antanut sitä ymmärrystä vain vajaimmalle desiilille? Anna kun arvaan? Vajain desiili on varmin oikeassa olemisestaan ihan vain siksi koska on se vajain desiili.

• Jumalanom123

amen näin on että synti ei perivaltakuntaa,Jumalan sana sanoo näin joka tunnustaa syntinsä ja HYLKÄÄ sen hän saa armon ja todellakin jos on homo tai lesbo niin sanan mukaan hei eivät pääse taivaaseen ennkuin ovat tehneet parannuksen sillä sanan mukaan ensin luotiin mies ja sitten nainen joten ei siis nainen ja nainen tai mises ja mies ja jos niin olisi ollut niin olis istten feministijä kaksi tai miehijä kaksi niin lapsenteko ois ollut jokaisella mutta niin ei Jumala luonut Hän loin miehen ja naisen ja kehoitti sanansa mukaa lisäntykää ja täyttäkää maa

• Jumalanoma123
        Jumalanom123 kirjoitti:

amen näin on että synti ei perivaltakuntaa,Jumalan sana sanoo näin joka tunnustaa syntinsä ja HYLKÄÄ sen hän saa armon ja todellakin jos on homo tai lesbo niin sanan mukaan hei eivät pääse taivaaseen ennkuin ovat tehneet parannuksen sillä sanan mukaan ensin luotiin mies ja sitten nainen joten ei siis nainen ja nainen tai mises ja mies ja jos niin olisi ollut niin olis istten feministijä kaksi tai miehijä kaksi niin lapsenteko ois ollut jokaisella mutta niin ei Jumala luonut Hän loin miehen ja naisen ja kehoitti sanansa mukaa lisäntykää ja täyttäkää maa

lisäisin vielä että kaikki on vapaaehtoista jos se on sen arvoista muttakaikki on vuvallista mutta kaikki ei rakenna<3

• Jumalanom123 kirjoitti:

Taidat Jumalanoma123 olla päissäsi, niin sekavaa kirjoitit. Mutta vastaan silti.

Jumala, Jeesus eikä Paavali sano, etteivät lesbot peri Jumalan valtakuntaa. Se on sinun päähänpistosi.

Homoistakaan ei ole mitään erikseen, mutta ne homot, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, ovat lähes yhtä syntisiä kuin ne ukkomiehet ja biseksuaaliset, jotka makaavat miesten kanssa.

Ja Jumala käski miehen ja naisen, Aaatamin ja Eevan, lisääntyvän ja täyttävän maan, ja vallita taivaan lintuja ja meren kaloja. Kuinkahan se onnistui?

• taneko

Tutkijat tekevät usein hyvää työtä , mutta ei heidän tulkintaansa voi asettaa Jumalan sanan rinnalle. Jeesuksin sanoi, ettei kirjoitukset voi mennä tyhjiin; sen minkä Jumala on sanonut pitää, ja sehän on koko Jeesuksen pelastustyön perusta, että kirjoitukset toteutuisivat. Ei se, että Jumala palvelisi kuolleita kirjoituksia vaan omaa sanaansa, joiden yksi elementti on uskollisuus. Jeesus kysyi mitkä asiat ovat laissa tärkeimmät: Hän sanoi vastauksen fariseuksille: laupeus, uskollisuus ja pitkämielisyys. Kaikki ne ovat Jumalan rakkauden tekoja, tai osa Jumalan rakkautta, sillä rakkaus on tärkein. Jumala on rakkaus, ja siitä lähtee kaikki. Sana on sanaa koska sitä ympäröi Jumalan rakkaus, ja rakkauteen liittyy uskollisuus. Se että Jeesus sanoi, että Jumala on rakkaus, ei ollut jokin pieni ominaisuus Jumalassa, vaan koko Hänen olemuksensa, josta lähtee kaikki, myös pyhyys. Sillä ilman rakkautta ei ole pyhyyttä. sillä rakkaus luo pyhyyden. Pyhyyttä ei voi olla ilman rakkautta, koska rakkaus tekee asiat pyhäksi. Tai myös pyhä tekee rakkauden, mutta silloin se on rakkautta äärimmäisyyksiin saakka. Jumala joka on ääretön pyhyys, on rakastanut meitä syntisiä antamalla ainokaisen poikansa meidän puolestamme. Eikö se ole jotain, ja missä se on? Se on siinä kun ottaa vastaan Jumalan evankeliumin, ja elää siinä, niin asiat alkavat tapahtumaan. Jumalan sana on toivon ja uskon sana, helpotuksen sana jokaisella, joka apua pyytää.
        Daniel oli hienomies Herran edessä. kieltämättä, jolle Herrakin sanoi kiitoksen, jos minun edessäni ovat nämä miestä: Nooa, Job ja Daniel, niin omalla vanhurskaudellansa he henkensä pelastaavat, eivät ketkään muut, sanoo Herra.
        Daniel taisteli oikeudenpuolesta. etsi oikeutta armahdukseen susannan puolesta vaikka ei lainopillista oikeutta ei ollut: Hän vain miettituon saa pelastettua, vaikka olisi ollut väärässä tai oikeassa. Ihminen oli tärkein, vaikka itse olisi joutunut tuomituksi. Se on ollut lähimmäisenrakkautta, ja sitten myöhemmin Daniel laitettiin leijonien luolaan, koska hän rakasti Jumalaansa, ja sanoi: Täällä minä olen, eivät leijonat ole minua voineet satuttaa, sillä Herra on lähettänyt enkelinsä sulkemaan heidän suunsa. Laissa ei ole rakkautta; rakkaus on lakia ylempänä, ja laki on annettu rakkautta varten. sulkekaa suunne laista, vaantehkää hyvää. Laki on hetkellinen asia, joka on vain annettu, ei päämäräksi, vaan päämäärän palvelijaksi, joka on Kristus. Laki katoaa, kaikki laki katoaa, kun kaikki on täytetty. Kuten Jeesus sanoi: viimeisnkään laki ei tule katoamaan, ennen kuin kaikki on täytetty

• ukonenko
        SyntinenOlet kirjoitti:

Ne ovat aina tulkintoja, selväsanaista puhetta ei taivaasta tule.

• sinä.itse.vastaat
        ukonenko kirjoitti:

Ne ovat aina tulkintoja, selväsanaista puhetta ei taivaasta tule.

Lue Raamattua ja ymmärrä. Miksi turvaat ihmisiin kun Jumalakin on?

• sinä.itse.vastaat kirjoitti:

Lue Raamattua ja ymmärrä. Miksi turvaat ihmisiin kun Jumalakin on?

Ihmiset ovat varmasti olemassa ja monet ovat osoitautuneet luotettaviksi ja vilpittömiksi. Jumalasta taas on vain ristiriitaisia ja lukemattomina erilaisina väitteinä tulkittuja muinaistarinoita.
        Voi tietysti todistaa että Jumala on, ja pääset maailmanhistoriaan.

• voiyksinkertaisuutta

Mikä näitä kräsäläisiä oikein vaivaa? Eikö heille järki ja omatuntokaan kerro mitään?

• Lipari

järki ja fundamentalistinen uskontokäsitys eivät viihdy samoissa aivoissa, pääkallon sisällä ei yksinkertaisesti ole tilaa molemmille.

• Lipari kirjoitti:

järki ja fundamentalistinen uskontokäsitys eivät viihdy samoissa aivoissa, pääkallon sisällä ei yksinkertaisesti ole tilaa molemmille.

KTS ei silti ota kaikkia raamatunjakeita jumalansanana niinkuin ei muutkaan fundikset. Homokohta on heille Jumalan sanaa mutta esim. Jeesuksen eettiset opetukset ei.

• toteamus

Ehkä KTSläiset ovat vain lukutaitoista porukkaa :)

Jokainen Raamatun jae on Jumalan sanaa sellaisenaan. Jeesuksen eettiset opetukset erityisesti koskee uuden liiton uskovia. Jeesushan antoi meille uudet käskyt, jotka nyt ohjaavat elämäämme ja toimintaamme. Amen

• mistätunnistaa

Jos ohjaavat, niin kerro, mistä sen näkee. Kyllä sen, että seuraa Jeesuksen eettisiä opetuksia, pitäisi näkyä selvästi henkilön jokapäiväisessä toiminnassa, esimerkiksi puheissa.

• toteamus
        mistätunnistaa kirjoitti:

Jos ohjaavat, niin kerro, mistä sen näkee. Kyllä sen, että seuraa Jeesuksen eettisiä opetuksia, pitäisi näkyä selvästi henkilön jokapäiväisessä toiminnassa, esimerkiksi puheissa.

Tästä älä huolehti - Jumala on se joka meistä huolehtii. Amen

• ei.mistään.ei
        toteamus kirjoitti:

Tästä älä huolehti - Jumala on se joka meistä huolehtii. Amen

Eli ei milloinkaan tule vastausta jos kysymys menee vähän vaikeammaksi. Vain väistelyä ja aiheen muuttamista.

• kyllä.kaikkea.kyllä
        ei.mistään.ei kirjoitti:

Eli ei milloinkaan tule vastausta jos kysymys menee vähän vaikeammaksi. Vain väistelyä ja aiheen muuttamista.

Mikäs nyt on epäselvää?

• ArtoTT

Uskomattomat ja pilkkaajat julistavat tuomiota uskovaisille???

• Lipari

vaihtelu virkistää, yleensähän tällä on sinunkaltaisesti fundisuskovat jakamassa tuomioita ja leimaamassa muiden mielipiteitä vääriksi...

• Uskomattomat eivät voi eivätkä koskaan julista tuomioita mm. helvettiin. Se on ns. oikeauskoisten "yksinoikeus" ja se tuntuu olevan liitännäinen oman synnittömyyden käsitykseen.

• toteamus
        sage8 kirjoitti:

Uskomattomat eivät voi eivätkä koskaan julista tuomioita mm. helvettiin. Se on ns. oikeauskoisten "yksinoikeus" ja se tuntuu olevan liitännäinen oman synnittömyyden käsitykseen.

Tuomiot ovat Jumalan yksinoikeus. Et sä kyllä kristinuskosta mitään tiedä, mutta mesoot täällä sitäkin enemmän :)

• toteamus kirjoitti:

Tuomiot ovat Jumalan yksinoikeus. Et sä kyllä kristinuskosta mitään tiedä, mutta mesoot täällä sitäkin enemmän :)

On varmaan kivaa, kun tuntee olevansa vahvojen puolella heikkoja vastaan. Mulla ei tarvetta sellaiseen ole.

• toteamus

On varmaan kivaa, kun tuntee olevansa vahvojen puolella heikkoja vastaan. Mulla ei tarvetta sellaiseen ole.

No ole sitten se heikko, jos ei pelastus kelpaa. Itsepähän tiesi olet valinnut.

• toteamus kirjoitti:

No ole sitten se heikko, jos ei pelastus kelpaa. Itsepähän tiesi olet valinnut.

En minöä tunne itseäni mitenkään erityisen heikoksi. Sinun maailmassasi kylläkin näytää olevan sellainen valtavan vahva jumala, joka iskee kaikin voimin heikkoja, jos heikot eivät tee hänen tahtonsa mukaan. Ja sinä kuulut cheerleadereihin.

• sgrjhgs

Evl, evlut, vivamohörhö, zelig ym, eikä yksistään KRS,ssä vaan myös Raamatun mukaan eivät t o d e l l a k a a n pääse taivaaseen, lue Room.1 luku kokonaan.
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html

• ikjnt4d

Nii-in....
        Ja Jeesuksen evankeliumi on olemassa... jota pappislupauksen herra jumalalle antaneina eivät saa saarnata tai opettaa....

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

• samalla.viivalla

Kyllä homot voivat Raamatun mukaan päästä taivaaseen, jos tekevät synnistään parannuksen mielen muutoksen kautta. Samaa koskee valehtelijoita, murhaajia, varkaita, avionrikkojia jne.

Homot eivät ole Jumalan sanaan nähden etuasemassa muihin nähden, vaan kaikkien on ojentauduttava Jumalan sanan mukaan. Homot ovat arvokkaita, mutta eivät arvokkaampia kuin muut. Kaikki homojen pride-hössötys on saanut monet homot ajattelemaan, että he ovat jotenkin hienompia ihmisiä kuin muut.

Jumalan silmissä kaikki ovat samalla viivalla.

• Jeesus ei, suurin UT:n auktoriteetti, puhunut homoudesta mitään. Jos asia olisi ollut hänelle ykkösasia, niinkuin palstan fundiksille se on, olisi hän sen ottanut ilmeisestikin pramille.

• owprg

No kukaan tuskin kyseenalaisti asiaa noihin aikoihin. Eihän Jeesus puhunut vaikkapa eläinseksistäkään.

• sdfgjhgdjh
        sage8 kirjoitti:

Jeesus ei, suurin UT:n auktoriteetti, puhunut homoudesta mitään. Jos asia olisi ollut hänelle ykkösasia, niinkuin palstan fundiksille se on, olisi hän sen ottanut ilmeisestikin pramille.

Jeesus ei olekaan turhanhöpöttäjä tavallasi, eikä näinollen kerro itsestään selviin asioihin enempää, mitä tarvis vaatii, eli ;
        " 17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Matt.5.

• sage8 kirjoitti:

Jeesus ei, suurin UT:n auktoriteetti, puhunut homoudesta mitään. Jos asia olisi ollut hänelle ykkösasia, niinkuin palstan fundiksille se on, olisi hän sen ottanut ilmeisestikin pramille.

Me tuomme teille vain Jumalan väärentämätöntä Sanaa toisin kuin "papit" jotka ovat johtamassa teitä suorinta tietä eroon Kaikkivaltiaasta.

• toteamus
        sage8 kirjoitti:

Ja näin Jeesus piti voimassa Isän Jumalan tahdonilmaukset homoseksuaaleille. Jeesus ei muuttanut mitään, vaan päinvastoin Paavalin suulle Jeesus vahvisti homouden himojen synnit.

• pertsa2012 kirjoitti:

Me tuomme teille vain Jumalan väärentämätöntä Sanaa toisin kuin "papit" jotka ovat johtamassa teitä suorinta tietä eroon Kaikkivaltiaasta.

Nykypapit ovat sentään pääosin fiksuja. älykkäitä ja hyvin koulutettuja, joten he osaavat myös keskustella ja kuunnella.
        Kuunnella! Olipa varmaan outo sana lähinnä omasta äänestään kiinnostuneelle julistajalle.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Nykypapit ovat sentään pääosin fiksuja. älykkäitä ja hyvin koulutettuja, joten he osaavat myös keskustella ja kuunnella.
        Kuunnella! Olipa varmaan outo sana lähinnä omasta äänestään kiinnostuneelle julistajalle.

Ei tässä ole keskustelutaidosta kysymys vaan sielusi ikuisesta kohtalosta.

• pertsa2012 kirjoitti:

Ei tässä ole keskustelutaidosta kysymys vaan sielusi ikuisesta kohtalosta.

Sielun olevaisuus tai olemattomuus sekä sen mahdollinen ikuinen kohtalo olisivat hyviä keskustelunaiheita. Tosin kummallakaan ei ole aiheesta mitään tietoa, mutta toisella on sitäkin varmempia luuloja.

Sielun olevaisuus tai olemattomuus sekä sen mahdollinen ikuinen kohtalo olisivat hyviä keskustelunaiheita. Tosin kummallakaan ei ole aiheesta mitään tietoa, mutta toisella on sitäkin varmempia luuloja.

"Sielun olevaisuus tai olemattomuus sekä sen mahdollinen ikuinen kohtalo olisivat hyviä keskustelunaiheita. Tosin kummallakaan ei ole aiheesta mitään tietoa, mutta toisella on sitäkin varmempia luuloja."

Tuossa hiljakkoin pyysin erästä attea hema tai sage valaisemaan minulle yksinkertaiselle lomittuneiden hiukkasten arvoitusta kas kun en ymmärrä miten kaksi hiukkasta voisi olla yhtaikaa olemassa eri puolilla universumia ja muutoinkin ko. juttu asettaa normiateistin fysiikan perusteet hiukan outoon valoon varsinkin tuon "Jumalaa ei ole tankerointinne taustaa vasten.
        Atte lupasi vastata minulle illemmalla mutta sitä iltaa ei ole vielä kuulunut.Aten puolustukseksi on sanottava etteivät fyysikot itsekään tunnu tietävän mihinkä tuossakin ilmiössä asiat PERUSTUVAT.
        Jos hiukkasten etäisyys on 1000 valovuotta niin mitenkä "viestintä" niiden välillä voi tapahtua silmänräpäyksessä??
        Kukahan on kaiken tuon takana??

• kui22

Kyllä Raamatunvastaisesti uudelleenvihitytkin (heterot) Voivat päästä taivaaseen Jos ymmärtävät tehdä parannuksen synnistään eli erota vääränlaisestä syntihyväksyntä avioliitostaan, vai.... Miksi tämä puoli Aina unohtuu Hurskailta????? Kuinka se Jumala tuommosen läpi sormien päästää jos ei muitakaan??

Keskuudestanne kyllä löytyy, voipi olla vaikka parhain uskonveli/sisar ystävä uudelleen vihitty, eikä mittään haittaa??

Pitää ensin putsata oma pesä!!

• pertsa2012 kirjoitti:

"Sielun olevaisuus tai olemattomuus sekä sen mahdollinen ikuinen kohtalo olisivat hyviä keskustelunaiheita. Tosin kummallakaan ei ole aiheesta mitään tietoa, mutta toisella on sitäkin varmempia luuloja."

Tuossa hiljakkoin pyysin erästä attea hema tai sage valaisemaan minulle yksinkertaiselle lomittuneiden hiukkasten arvoitusta kas kun en ymmärrä miten kaksi hiukkasta voisi olla yhtaikaa olemassa eri puolilla universumia ja muutoinkin ko. juttu asettaa normiateistin fysiikan perusteet hiukan outoon valoon varsinkin tuon "Jumalaa ei ole tankerointinne taustaa vasten.
        Atte lupasi vastata minulle illemmalla mutta sitä iltaa ei ole vielä kuulunut.Aten puolustukseksi on sanottava etteivät fyysikot itsekään tunnu tietävän mihinkä tuossakin ilmiössä asiat PERUSTUVAT.
        Jos hiukkasten etäisyys on 1000 valovuotta niin mitenkä "viestintä" niiden välillä voi tapahtua silmänräpäyksessä??
        Kukahan on kaiken tuon takana??

"Kukahan on .... takana??". Uskovat sanovat aina että Jumala. Myös huonon sadon syyksi löytyy Jumalan viha.

• mkjhgfd

kirjoitit:
        #Kyllä homot voivat Raamatun mukaan päästä taivaaseen, jos tekevät synnistään parannuksen mielen muutoksen kautta. Samaa koskee valehtelijoita, murhaajia, varkaita, avionrikkojia jne.#

Jumala antoi käskyn, "lisääntykää ja täyttäkää maa..." joka on homoille vaikea tehtävä!
        Vai joko sontaluukusta on alkanut syntymään evoluutio homoja?

• tallissa
        owprg kirjoitti:

No kukaan tuskin kyseenalaisti asiaa noihin aikoihin. Eihän Jeesus puhunut vaikkapa eläinseksistäkään.

Ei hän siitä aasistaan muille puhunut

• aasisi.säälittää
        tallissa kirjoitti:

Ei hän siitä aasistaan muille puhunut

Älä täällä avaudu liikaa omasta seksielämästäsi aasin kanssa, jookos?

• "Luterilaisessa kirkossakin jalansijaa saanut Kansan Raamattuseura on homovihamielisin uskonnollinen liike Suomessa. Se vastustaa jyrkästi seksuaalisten vähemmistöjen tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia.

KRS on tehnyt heteroseksuaalisesta avioliitosta maagisen suorastaan taivaaseen pääsyn ehdon ihmisille. Onko tuollainen uskonnon seksualisoiminen enää kristinuskoakaan?"
      Te kirotut voitte jatkaa kapinointianne tai hyväksyä Korkeimman lait ja kääntyä Hänen puoleensa jota teidän pitää kumartaman.

• Jeesus Tuomitsevainen tuli palstalle.

• toteamus
        qwertyilija kirjoitti:

Jeesus Tuomitsevainen tuli palstalle.

Eiköhän se tuomio ole sinun korvien välissä?

Pertsa vaan Jeesuksen tyyliin sanoi suorasukaisesti, että parasta on vaan tehdä parannus ja ottaa vastaan usko Jeesukseen. Kun jokatapauksessa kumarrutte Jeesuksen eteen joskus tulevaisuudessa ja sitten matkaatte kohti pimeyttä, jos ei parannus kelpaa.

• wanhalevy
        toteamus kirjoitti:

Pertsa vaan Jeesuksen tyyliin sanoi suorasukaisesti, että parasta on vaan tehdä parannus ja ottaa vastaan usko Jeesukseen. Kun jokatapauksessa kumarrutte Jeesuksen eteen joskus tulevaisuudessa ja sitten matkaatte kohti pimeyttä, jos ei parannus kelpaa.

"Kun jokatapauksessa kumarrutte Jeesuksen eteen joskus tulevaisuudessa ja sitten matkaatte kohti pimeyttä, jos ei parannus kelpaa."

Eli se siitä vapaasta tahdosta.

• toteamus kirjoitti:

>sitten matkaatte kohti pimeyttä
        Pimeistä jutuistasi päätellen saavumme siis luoksesi.

• toteamus
        wanhalevy kirjoitti:

"Kun jokatapauksessa kumarrutte Jeesuksen eteen joskus tulevaisuudessa ja sitten matkaatte kohti pimeyttä, jos ei parannus kelpaa."

Eli se siitä vapaasta tahdosta.

Hyvä huomio!

• >Te kirotut
        No no, eipäs kiroilla jouluna.

• roiske.läppä

>Te kirotut
        No no, eipäs kiroilla jouluna.

Eiköhän tuo "kiroilu" nyt ollut vain sinun omassa päässäsi?

• qwertyilija kirjoitti:

Jeesus Tuomitsevainen tuli palstalle.

Kukahan se tuossa tuomitsee - en ainakaan minä.

Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

• dffddffd

Paavali mutta ainoatakaan todistetta ei ole sen puolesta

a) Paavali olisi aina puhunut totta
        b) Paavalilla olisi ollut mitään suoraa linjaa Jumalaan
        c) Raamattu ylipäätään olisi mitenkään PH:n henkeyttämä

Kaikki perustuu vain uskoon.

• teeveehoo
        dffddffd kirjoitti:

Paavali mutta ainoatakaan todistetta ei ole sen puolesta

a) Paavali olisi aina puhunut totta
        b) Paavalilla olisi ollut mitään suoraa linjaa Jumalaan
        c) Raamattu ylipäätään olisi mitenkään PH:n henkeyttämä

Kaikki perustuu vain uskoon.

Paavali sanoi mm. "että nämä ovat vain minun ajatuksiani, mutta luulen Jumalankin olevan samaa mieltä" ja se jo osoittaa, että hän sepitteli omiaan kun kirjoitteli seurakunnilleen meren toiselle puolen.

• teeveehoo kirjoitti:

Paavali sanoi mm. "että nämä ovat vain minun ajatuksiani, mutta luulen Jumalankin olevan samaa mieltä" ja se jo osoittaa, että hän sepitteli omiaan kun kirjoitteli seurakunnilleen meren toiselle puolen.

Linkkiä kiitos :-)

• teeveehoo
        pertsa2012 kirjoitti:

Linkkiä kiitos :-)

Eipä ole nyt linkkiä laittaa mutta kohdassa jossa Paavali puhui mm. että on parempi naida kuin palaa niin siinä seutuvilla se on, ainakin v.38 käännöksessä oli.

• teeveehoo kirjoitti:

Eipä ole nyt linkkiä laittaa mutta kohdassa jossa Paavali puhui mm. että on parempi naida kuin palaa niin siinä seutuvilla se on, ainakin v.38 käännöksessä oli.

Eipä näkynyt mitään siitä mitä väitit Paavalin sanomaksi:
        Siis tätä :
        "Paavali sanoi mm. "että nämä ovat vain minun ajatuksiani, mutta luulen Jumalankin olevan samaa mieltä" ja se jo osoittaa, että hän sepitteli omiaan kun kirjoitteli seurakunnilleen meren toiselle puolen."

• teeveehoo
        pertsa2012 kirjoitti:

Eipä näkynyt mitään siitä mitä väitit Paavalin sanomaksi:
        Siis tätä :
        "Paavali sanoi mm. "että nämä ovat vain minun ajatuksiani, mutta luulen Jumalankin olevan samaa mieltä" ja se jo osoittaa, että hän sepitteli omiaan kun kirjoitteli seurakunnilleen meren toiselle puolen."

Taisi olla 1 kirje korinttolaisille 7 luku ja 40 jae. Siitä on monia käännöksiä.

• toteamus
        teeveehoo kirjoitti:

Parempi on mennä naimisiin kuin palaa himojen kiihkossa. Vaikka toisaalta Paavali suositti olla ilman avioita, niin silti Paavali suositti himojen valtaan joutuneita menemään naimisiin, jos muukaan ei auta.

• teeveehoo kirjoitti:

Taisi olla 1 kirje korinttolaisille 7 luku ja 40 jae. Siitä on monia käännöksiä.

1.Kor.
        7:38 Siis, joka naittaa tyttärensä, tekee hyvin, ja joka ei naita, tekee paremmin.
        7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
        7:40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.
        ½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½
        Tuo ei liittynyt mitenkään tuohon :

• pertsa2012 kirjoitti:

1.Kor.
        7:38 Siis, joka naittaa tyttärensä, tekee hyvin, ja joka ei naita, tekee paremmin.
        7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
        7:40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.
        ½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½
        Tuo ei liittynyt mitenkään tuohon :

Paavali ensinnäkin kiroaa Jeesuksen, jonka opit poikkeavat voimakkaasti Paavalin porukan opeista.

Ja Paavali aika usein mainostaa, ettei puhu Jeesuksen mandaatilla. Puhuu kyllä siitä, että häntä esti satana, ja hänellä oli piikki lihassa ja hän tuli julistajaksi, koska hänellä oli "ruumiillinen heikkous" oli alku julistamiseen, ja hänellä ole "piikki lihassa". Mitä tämä on?

• torre12 kirjoitti:

Paavali ensinnäkin kiroaa Jeesuksen, jonka opit poikkeavat voimakkaasti Paavalin porukan opeista.

Ja Paavali aika usein mainostaa, ettei puhu Jeesuksen mandaatilla. Puhuu kyllä siitä, että häntä esti satana, ja hänellä oli piikki lihassa ja hän tuli julistajaksi, koska hänellä oli "ruumiillinen heikkous" oli alku julistamiseen, ja hänellä ole "piikki lihassa". Mitä tämä on?

jokkeri sanoi :
        Ja Paavali aika usein mainostaa, ettei puhu Jeesuksen mandaatilla.
        1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Tuossahan asia oli selvästi sanottu eli Jeesukselta sai evankeliuminsa.

• gfhdhfgfhgf

Ei ole objektiivista käyttää Raamattua todistamaan itsensä puolesta.

• gfhdhfgfhgf kirjoitti:

Ei ole objektiivista käyttää Raamattua todistamaan itsensä puolesta.

Tuo väittämä todistettiin vääräksi
        "jokkeri sanoi :

Ja Paavali aika usein mainostaa, ettei puhu JEESUKSEN mandaatilla."

tällä :
        Galatalaiskirje:

1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan JEESUS KRISTUS on sen minulle ilmoittanut.

Vai mitä ???

• pertsa2012 kirjoitti:

"jokkeri sanoi :

tällä :
        Galatalaiskirje:

1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan JEESUS KRISTUS on sen minulle ilmoittanut.

Vai mitä ???

Pertsa, etkö ole koskaan kyennyt kirjoittamaan mitään omasta pääknupistasi. Liekö siellä pääknupissa tyhjiö vai paskaa, jota suoltaa sinne suolistossasi oleva aivosi.

• ateisti1982 kirjoitti:

Pertsa, etkö ole koskaan kyennyt kirjoittamaan mitään omasta pääknupistasi. Liekö siellä pääknupissa tyhjiö vai paskaa, jota suoltaa sinne suolistossasi oleva aivosi.

Itsepähän itseäsi halveerasit :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

Itsepähän itseäsi halveerasit :-)

Käännät aina todelliset asiat itsestäsi pois päin? Tyypillistä hihhulille!

• ateisti1982 kirjoitti:

Käännät aina todelliset asiat itsestäsi pois päin? Tyypillistä hihhulille!

Toivon , että Herramme kutsuisi sinutkin!!

• pertsa2012 kirjoitti:

Toivon , että Herramme kutsuisi sinutkin!!

Vain minun kuolleen ruumiini yli!

• pertsa2012 kirjoitti:

"jokkeri sanoi :

tällä :
        Galatalaiskirje:

Vai mitä ???

Olet aika heikosti tutustunut myös Paavalin teksteihin. Paavali kyllä puhuu mitä sattuu; kuten tuo Gal. kirje.

Toisaalla jopa samassa kirjeessä Paavali sanoo kirjoittavansa omasta päästään ilman Kristukselta saatua sanomaa. Sinulla ei ole kykyä koota erilaisia tekstejä ja verrata niitä. Siksi puolustat Paavalia välillä väärin perustein. Paavalin omat sanat tekevät sinusta lähinnä idiootin.

• torre12 kirjoitti:

Olet aika heikosti tutustunut myös Paavalin teksteihin. Paavali kyllä puhuu mitä sattuu; kuten tuo Gal. kirje.

Toisaalla jopa samassa kirjeessä Paavali sanoo kirjoittavansa omasta päästään ilman Kristukselta saatua sanomaa. Sinulla ei ole kykyä koota erilaisia tekstejä ja verrata niitä. Siksi puolustat Paavalia välillä väärin perustein. Paavalin omat sanat tekevät sinusta lähinnä idiootin.

Et ikinä pysty laittamaan mitään linkkiä "löydöksiisi" ymmärrettävistä syistä :-)

• torre11
        pertsa2012 kirjoitti:

Et ikinä pysty laittamaan mitään linkkiä "löydöksiisi" ymmärrettävistä syistä :-)

Voi sinua! Olet pimeydessä vaeltava.

Esimerkiksi yksi. 1.Kor. 7:12: "Mutta muille sanon MINÄ, eikä Herra; jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko..." jne.

Yhä odotan jotain järkevää sinulta, mutta turhaa on odotukseni. Ja nämä turhat syyttelyt, huoh. Jos tuntisit Raamatun paremmin, niin jäisi syyttelytkin vähemmälle.

• Niin tää kirkon piirissä toimiva KRS-säätiö on lähtenyt tekemään lomapisnestä Vivamossaan ja se on valtava ja laiton kilpailuetu verrattuna muihin veroja maksaviin lomayrittäjiin.
      Suomen Raamattuopiston säätiö eli SRO on toinen kirkon piirissä oleva säätiö, joka on matkailupisneksessä Vuokatinrannallaan ja sillä on vielä Valtion tuella toimiva kansanopistokin.

Kaikkien meidän verorahoilla ne on käytännössä rakennettu ja nyt maksetaan edelleen ja ne vaan tekevät matkailupisnestä verovaroin tuettuna, vääristäen kilpailua.

• eipahalle

Pitäkäämme oma käsitys mikä on oikein ja väärin sillä käsityksellä aukeaa myös Raamatun opetukset.

• rukous.auttaa

Rukoillaan myös Kansan Raamattuseuran puolesta, että myös jatkossa urhoollisesti taistelee pahuuden voimia vastaan taivaan avaruuksissa, Jeesuksen nimeen. Amen

• ArtoTT

Laittomuus on nousemassa valtaan kuten Raamatun kirjoitukset ennustavat, Kunpa osaisimme tämän vielä jäljellä olevan ajan käyttää oikein Jumalan tahdon mukaisesti.

• Arodia
        ArtoTT kirjoitti:

Laittomuus on nousemassa valtaan kuten Raamatun kirjoitukset ennustavat, Kunpa osaisimme tämän vielä jäljellä olevan ajan käyttää oikein Jumalan tahdon mukaisesti.

Eniten rikotaan Jeesuksen käskyjä joissa puhutaan toisen tuomitsemisesta ja rikan ottamisesta ensin omasta silmästä. Joulukaan tuota ei tunnu keskeyttävän.

• toteamus
        Arodia kirjoitti:

Eniten rikotaan Jeesuksen käskyjä joissa puhutaan toisen tuomitsemisesta ja rikan ottamisesta ensin omasta silmästä. Joulukaan tuota ei tunnu keskeyttävän.

Mutta Herramme seuraajat eivät tätäkään käskyä riko, koska Jeesus on tämän meiltä kieltänyt. Mehän olemme fundamentalisteja ja meitä juuri siitä syystä haukutaan, kun tottelemme Jeesusta kirjaimellisesti.

• hyvä.vitsi

Johan vitsin murjaisit. Todisteet päinvastaisesta kun ovat kaikkien silmien edessä tällä palstalla. Tai sitten täällä ei juurikaan Herramme seuraajia ole, vain pelkkiä fundiksia.

• toteamus
        hyvä.vitsi kirjoitti:

Johan vitsin murjaisit. Todisteet päinvastaisesta kun ovat kaikkien silmien edessä tällä palstalla. Tai sitten täällä ei juurikaan Herramme seuraajia ole, vain pelkkiä fundiksia.

Mutta et ainuttakaan esimerkkiä tälläkään kertaa kykene tarjoamaan.

• ArtoTT kirjoitti:

"Laittomuus on nousemassa valtaan kuten....."

Tuo pitää paikkansa.
        kansan raamattuseuran- ja Suomen Raamattuopiston säätiöiden olisi poistuttava matkailupisneksestä.

• toteamus kirjoitti:

Jeesus. "Te tuomisette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään" Luuletko olevasi muita parempi vailla tuomiohenkeä?

Saan kai minäkin sulle nauraa.

ARTO T. Mitä ihmeen laittomuutta on käsillä?

• ikjbnhvtgc
        Pe.ku kirjoitti:

"Laittomuus on nousemassa valtaan kuten....."

Tuo pitää paikkansa.
        kansan raamattuseuran- ja Suomen Raamattuopiston säätiöiden olisi poistuttava matkailupisneksestä.

Sen vuoksi Jeesus lähettikin omilleen; valituilleen Pyhän Hengen josta uskontunnustuksen kaltaiset ovat eksytettyjä luopumaan!

uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

-Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

-Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

-Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

-ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

LUOPUMALLA "YHDESTÄ" - LUOPUU "HEISTÄ"
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

Huom!
        Perisyntiä ei ole kenelläkään syntyissään. Viimeistään silloin kun Jumala siunasi Nooan jälkeläisineen siitä ihmiskunta pääsi eroon jos sitä perisyntiä on koskaan edes ollut.
        MUTTA
        Kristinuskon uskovaisilla sitä heidän oppinsa mukaan on. Esimerkiksi yksi ehkä pahin perisynti on kaste / kasteet.
        Jos sinuta on kastettu, niin uskovaisena sinun on kastettava jälkeläisesi ja niin se perisynti eksytys "virus" leviää perintönä sukupolvesta seuraaviin.

JEESUS ei ole kastetta asettanut vaan väärennetty raamattu.
        Kaste:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin paratiisiin ja sekin todistaa selvästi yllä olevan AINOAKSI oikeaksi "peseytymiseksi" joka pelastaa tänäänkin paljon ihmisiä.
        mutta
        Ennen kaikkea meidän tulee muistaa, ettei edes väärennetyn raamatun mukaan JEESUS ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi, lapsi uhreiksi jne!

Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa antoin toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet.
        Joten "kaste" sanan tarkoittaa todellisuudessa peseytymistä terveyden ylläpitämiseksi ja sairaan parantamiseksi MUTTA ymmärtämättömät eivät ymmärrä Jeesuksen käyttämää vertausta, niin kuin ei ehtoollisenkaan suhteen vaikka sekin rituaali on Jeesuksen ja ihme kyllä saatanaa palvelleen paavalinkin opin vastaista!

Joten tehköön kukin itselleen selväksi mitä nk. perisynti todellisuudessa on, perisynti, jota ei edes väärennetty raamattu tunne....
        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

lapsikaste sanaa ei edes väärennetty raamattu tunne niin kuin ei myöskään perisynti oppia ja varmaa on, ettei Jumala Nooan siunatessaan perkeleen perisyntiä siunannut joten perisyntisyys ei ole Jumalallisuuden oppia vaan ne opit ovat niin paavalin oppikunnan kuin luder/lutheri oppi kuntia oppia ja samaa herraa molemmat jumalanaan palvelivat ja edelleen niitä oppeja sattuneesta syytä käytetään.

• ujhbtferzas
        ikjbnhvtgc kirjoitti:

Sen vuoksi Jeesus lähettikin omilleen; valituilleen Pyhän Hengen josta uskontunnustuksen kaltaiset ovat eksytettyjä luopumaan!

uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        -järjettömyydenne:
        'Meillä ei ole järkeä'

-Ymmärtämättömyydenne:

'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Olemme syntisiä'

-ero JUMALASTA; herra saatanasta herra jumalineen uusi jumala:

-Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisuuden kristittyjä:

LUOPUMALLA "YHDESTÄ" - LUOPUU "HEISTÄ"
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

Huom!
        Perisyntiä ei ole kenelläkään syntyissään. Viimeistään silloin kun Jumala siunasi Nooan jälkeläisineen siitä ihmiskunta pääsi eroon jos sitä perisyntiä on koskaan edes ollut.
        MUTTA
        Kristinuskon uskovaisilla sitä heidän oppinsa mukaan on. Esimerkiksi yksi ehkä pahin perisynti on kaste / kasteet.
        Jos sinuta on kastettu, niin uskovaisena sinun on kastettava jälkeläisesi ja niin se perisynti eksytys "virus" leviää perintönä sukupolvesta seuraaviin.

JEESUS ei ole kastetta asettanut vaan väärennetty raamattu.
        Kaste:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
        HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

Jeesus otti ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin paratiisiin ja sekin todistaa selvästi yllä olevan AINOAKSI oikeaksi "peseytymiseksi" joka pelastaa tänäänkin paljon ihmisiä.
        mutta
        Ennen kaikkea meidän tulee muistaa, ettei edes väärennetyn raamatun mukaan JEESUS ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi, lapsi uhreiksi jne!

Jeesus siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa antoin toisin lapsia kohteleville myllynkivien käyttöohjeet.
        Joten "kaste" sanan tarkoittaa todellisuudessa peseytymistä terveyden ylläpitämiseksi ja sairaan parantamiseksi MUTTA ymmärtämättömät eivät ymmärrä Jeesuksen käyttämää vertausta, niin kuin ei ehtoollisenkaan suhteen vaikka sekin rituaali on Jeesuksen ja ihme kyllä saatanaa palvelleen paavalinkin opin vastaista!

Joten tehköön kukin itselleen selväksi mitä nk. perisynti todellisuudessa on, perisynti, jota ei edes väärennetty raamattu tunne....

lapsikaste sanaa ei edes väärennetty raamattu tunne niin kuin ei myöskään perisynti oppia ja varmaa on, ettei Jumala Nooan siunatessaan perkeleen perisyntiä siunannut joten perisyntisyys ei ole Jumalallisuuden oppia vaan ne opit ovat niin paavalin oppikunnan kuin luder/lutheri oppi kuntia oppia ja samaa herraa molemmat jumalanaan palvelivat ja edelleen niitä oppeja sattuneesta syytä käytetään.

JK.

Tästä, papin antamasta vastauksesta "Mirkalle" löytyy helposti 4 törkeää valetta ja Jumalallisuuden sielullisuutta omaava löytää lisää....

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi "

• kui22
        toteamus kirjoitti:

No Raamatun helvettipuheet uskotaan koskevan automaattisesti TIETTYJÄ ihmisiä koskeviksi ja pelastustuspuheet sekä autuudenlupaukset uskotaan itselle suunnatuiksi ja uudelleen naineille heteroille, niillehän ei mitään parannuksenteko saarnoja paasata, mitäs muuta tuo kaikki on kuin tuomiopuheitten toisten päälle langettamista, kerro?? häh,,

Tuos on sulle esimerkkiä kyllin, jos et vieläkään tajua mukamas mitä ihmiset tarkoittavat sillä kun sanovat että te itse tuomitsette, mutta kyllähän sinä tuon tajuat, vai mitä? et vain tahdo.

• ikjnrd

Se, mitä tulee homoudeen niin Jumala on Moosekselle antamassa opissaan tehnyt kantansa selväksi, sikäli kuin raamattuun on luottamista sillä raamattu ei välttämättä ole Pyhän Hengen tietojen kanssa samaa mieltä.

Raamatun mukaan samaa sukupuolta olevien makaamiset ovat tuomittuja
      MUTTA
      se ei anna meille oikeutta tuomita toisia
      sillä
      ei Jumala ja Jeesus pakota ketään taivaaseen
      joten
      on jokaisen oikeus valita herransa ja "tuon puoleinen" paikkansa, Toisen puolesta uskominen on rikos.

Annetaan Jumalan Valtakunnalle HEIDÄN oikeudet tuomita
      ....vaikka homoudesta keskustellaan niin muistetaan että valinta on jokaisen oma oikeus... eihän rikollisuuden saatanallisuuden miekka sivistyskään ole Jumalasta ja Jeesuksesta!

• kunhan_vastaan

Jokainen ihminen on rakastamisen arvoinen, mutta jokainen ihmisen teko ei ole hyväksyttävää.

• Tuo on totta mutta jälkiosaltaan tulkinnanvarainen. Näilläkin palstoilla esim. pelkkä homojen hyväksyminen tasavertaiseksi ihmiseksi on teko, joka tuomitaan, mutta homojen synnynnäisen ominaisuuden tuomitseminen synniksi, hyväksytään. Ja päinvastoin.

• raikastus

Tuo on totta - homoseksuaalien seksuaaliset teot kun ovat kauhea synti Jumalan silmissä. Jumala loi ihmiset mieheksi ja naiseksi eikä ihmisen pidä julkeudessaan ja vallanhimossaan tätä muuksi muuttaa.

• raikastus kirjoitti:

Tuo on totta - homoseksuaalien seksuaaliset teot kun ovat kauhea synti Jumalan silmissä. Jumala loi ihmiset mieheksi ja naiseksi eikä ihmisen pidä julkeudessaan ja vallanhimossaan tätä muuksi muuttaa.

Höpö höpö taas. Sinun tulkintasi on multinikkinä aina valheen, kierouden ja vihan puolelle asettuminen.

• yhgbred

#Jokainen ihminen on rakastamisen arvoinen, mutta jokainen ihmisen teko ei ole hyväksyttävää.#

Kristityt ovat olemassa olemisensa aikana tappaneet, tapattaneet, raiskanneet lapsiakin joten on syytä ottaa varauksella monia mm sen vuoksi, että uskontunnustuksen kaltaiset ovat IHMISYYDESTÄÄN luopuneita ja ikuisesti rikollisia, siis Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien vastaisuuksien tekijöitä.
        -järjettömyydenne:
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Olemme syntisiä'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:

Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

• erttkkl

Kirkkohistoriassa ei ole tuollaista porukkaa 'krisiitlliset' vaan kaikki kirkon jäsenet ovat kristittyjä. Kirkon ulkopuolellan on ollut lahkoa, mutta hekään eivät ole kutsuneet itseään kristillisksi. Ei siis ole tuollaista porukkaa 'kristilliset' olemassakaan!
        Kirkko hyväksynyt Apostoli Paavalin kirkon alusta asti kirkon opettajaksi ilman ristiriitaa! Jotka kuuluvat apostoolien julistamaa Evankeliumia ja ottivat vastaan Evankelumi,saivat Pyhän Hengen. Ja sitätehden Evankeliumi on tullut uskosta uskoon vuosisadata toiseen!

• yyyhh

On eri asia vastustaa homoseksuaalisuutta ja vasatustaa seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa. Sinullakin on voinut mennä puurot ja vellit sekaisin.

• Olen hetero, mutten halua taivaaseen, enkä helvettiinkään vaan haluan siitä asiasta päättää itse. Olen ateisti, enkä mikään orja. Palvominen Jumalaa on ihmiseltä vain orjuudessa elämistä. Monet, jotka palvovat Jumalaa koittavat olla vain yläpuolella jumalaansa ja tuomita sen varjolla täällä muita ihmisiä ja aikovat pääsevänsä sillä tavoin jonnekin paratiisiin. Liekö he helvettiin joutuvan, kun uskovat ja ovat yläpuolella jumalaansa?!

• atte 1982 sanoi :
        Olen hetero, mutten halua taivaaseen, enkä helvettiinkään vaan haluan siitä asiasta päättää itse.

• pertsa2012 kirjoitti:

atte 1982 sanoi :
        Olen hetero, mutten halua taivaaseen, enkä helvettiinkään vaan haluan siitä asiasta päättää itse.

Kyllä minä vaan päätän. Sinä et ainakaan sitä päätä!

• pertsa2012 kirjoitti:

atte 1982 sanoi :

Kannattaisiko sun Pertsa painua myöskin vaan sinne vittuun usuttamasta ihmisiä helvetillä!? Oletko sukua jollekin huuhkalajalle. Näytät kuvassasi vaan moiselta!

• ateisti1982 kirjoitti:

Kannattaisiko sun Pertsa painua myöskin vaan sinne vittuun usuttamasta ihmisiä helvetillä!? Oletko sukua jollekin huuhkalajalle. Näytät kuvassasi vaan moiselta!

Kunhan varoitin sinua.

• pertsa2012 kirjoitti:

Kunhan varoitin sinua.

etkä varoittanu! Oletko jo nähnyt helvetin tai taivaan, jotta kyet määrittelemään ne paikat toteen? Ei se vain Raamatun varassa selviä!!

• lisäkaneetti
        ateisti1982 kirjoitti:

etkä varoittanu! Oletko jo nähnyt helvetin tai taivaan, jotta kyet määrittelemään ne paikat toteen? Ei se vain Raamatun varassa selviä!!

Ei Pertsa näekään näitä, mutta tällä tietoa sinä näet! Jos et nimittäin senvertaa älyä. että teet parannuksen synneistäsi.

• lisäkaneetti kirjoitti:

Ei Pertsa näekään näitä, mutta tällä tietoa sinä näet! Jos et nimittäin senvertaa älyä. että teet parannuksen synneistäsi.

Syntiä en mielestäni ole missään muodossa tehnyt. Lisäksi kannattaisi teidän tehdä parannus ja luopua uskonnosta!

• Luterilaiset unohtaa että Katolilaisten(alkuoperäisemmät kristityt) mukaan eivät Luterilaisetkaan pääse taivaaseen.

• eipahalle

Eivät he ketään vihaa vaan rakastaa koska he tulkitsee Raamattua siten kuinka sen käsittää ja silloin se on rakkautta jos ilmi tuo synnin jota joku muu ei synniksi ymmärrä.
      Vihaaminen on ihan eriasia.

• "Eivät he ketään vihaa vaan rakastaa koska he tulkitsee Raamattua siten kuinka sen käsittää ja silloin se on rakkautta jos ilmi tuo synnin jota joku muu ei synniksi ymmärrä."

Jos rakastavat niin ihminen saa varmaan ääneen kiroillakin tai sanella sinulle ehdot siitä minne sä voit painua eli sinne mistä olet tullutkin, joten painu sä vittuun!

• Ja Raamatun syntejä onkin reippaasti; noin 50 erilaista.

Otetaan huomioon synnit, jotka rankaistiin vedenpaisumuksella ja tulikivillä. Väkivalta, pahat ajatukset, ylpeys, oma napa tärkein, ei auteta köyhiä ja kurjia.

Jos tuosta lähtisi liikkeelle, koska ne olivat Jumalalle jotain karmeaa.

• Pirkko_kuulolla

Kansan Raamattuseurassa homot ovat riivattuja samoin kuin tietyt psyykkisesti sairaatkin. Myös lapsissa voi olla heidän mukaansa riivaajia. Riivaajan tunnistaa kuulemma siitä jos arvostelee tai vastustaa heidän oppejaan. Tämän tuo selvästi esille Vivamo-opiston Hoitava rukous -kurssin opetusmateriaali. Se on fundamentalismia pahimmillaan.

• evl.ja.muu.multinikille

Oletko katkera kun eheytymisesi ei onnistunut?
        Jumala sanoo Raamatussa, että homot ja lesbot jotka harrastavat tuota iljettävää taipumustaan eivät peri Taivasten valtakuntaa. Turhaan siis Jumalan Sanasta syytät muita kuin Jumalaa, vai mitä?

• Pirkko_kuulolla

Psykologiliiton Tuomo Tikkanen KRS:n oppimateriaalista

Tuomo Tikkanen:
        "Tässä hypätään tiukasti psykologian ja lääketieteen alueelle ja väitetään, että osa psyykkisistä ja fyysisistä ongelmista ja sairauksista on faktisesti demonien aiheuttamia, ja se on aika uskomatonta nykyaikana. Ja se on täysin uskomatonta, jos se tapahtuu meidän verovaroin niin kuin tapahtuvilla verovaroin tuetun kirkon kursseilla. Ja jos se tapahtuu.. tää on sellaista todellisuutta, mikä tapahtuu jossain neljän seinän takana, mitä me muut ei ehkä niin kuin ymmärretä tapahtuvaksi. Jos ihmisiä aivopestään uskomaan tällaiseen pahojen henkien vaikutukseen omassa elämässään, niin pidän sitä erittäin vaarallisena, niin kuin jopa näiden koulutettavien omalle mielenterveydelle."

• Kristittymies
        evl.ja.muu.multinikille kirjoitti:

Oletko katkera kun eheytymisesi ei onnistunut?
        Jumala sanoo Raamatussa, että homot ja lesbot jotka harrastavat tuota iljettävää taipumustaan eivät peri Taivasten valtakuntaa. Turhaan siis Jumalan Sanasta syytät muita kuin Jumalaa, vai mitä?

Ota sinäkin multinikki vain Jeesus vastaan tosissasi, niin ei sitten tarvitse täällä uskonlahkojen hokemia toistella eikä syytellä syyttömiä.

• vivamolaiselle
        Kristittymies kirjoitti:

Ota sinäkin multinikki vain Jeesus vastaan tosissasi, niin ei sitten tarvitse täällä uskonlahkojen hokemia toistella eikä syytellä syyttömiä.

Kolahtiko omaan multinikkiisi?
        Uskonlahkoissa ja herätysliikkeissä on Raamattu-uskollisimmat Jeesuken omat.

• joopajooooo
        Kristittymies kirjoitti:

"Jeesuken" omat. Siltä näyttää:)

• ex-vasemmistolainen

Homous ja lesbous ja pedofilia ovat raamatun mukasn syntiä ja johtavat helvettiin ja kadotukseen.homoilla ja lesboilla ja pedofiileillä ei ole asiaa taivaaseen.

• Pirkko_kuulolla

Hieman lisää hyvään aloitukseen

Mitkään psyykkiset sairaudet eivät aiheudu riivaajista eli demonihengistä vaikka KRS:n Hoitava rukous -kurssi sellaista opetusmateriaaleissaan kertoo.

Homoseksuaalisuus ei ole sairaus, rikollista eikä edes synti kristillisen etiikan mukaan vaikka KRS sellaista uskottelee.

Maailma ei ole 6000 vuotta vanha, eikä eliölajit ole syntyneet viikossa vaikka KRS sellaistakin uskottelee, vaan maailma on miljardeja vuosia vanha ja eliölajit ovat syntyneet alkeellisimmista lajeista kehittyneimmiksi vuosimiljoonien kuluessa.

Fundamentalismi on maagista Raamatun lukemista jossa lukija haluaa aina nähdä omat päänsisäiset pelkonsa, aggressionsa, ennakkoluulonsa ja tietämättömyytensä pyhien kansien välissä.

KRS teeskentelee olevansa luterilainen herätysliike tai palvelujärjestö mutta sen edustama ”ratkaisukristillisyys” on räikeässä ristiriidassa luterilaisen Augsburgin tunnustuksen kanssa. KRS pelkää oppiensa julkitulemista ja siksi se pyrkii salaamaan tai kieltämään tosiasiat.

• kiitos.herätysliikkeistä

KRS tunnustaa Raamattua Jumalan sanana. Jos se ei sinua miellytä se on sinun häpeäsi.
        On hienoa, että mm. kirkon herätysliikkeet ovat Raamatun sanan ja Jumalan tahdon julistajia!

• kristitty_mies
        kiitos.herätysliikkeistä kirjoitti:

KRS tunnustaa Raamattua Jumalan sanana. Jos se ei sinua miellytä se on sinun häpeäsi.
        On hienoa, että mm. kirkon herätysliikkeet ovat Raamatun sanan ja Jumalan tahdon julistajia!

Käytännössä se vaikuttaa hyvin ihmistekoiselta rahastukselta, eli hyvin kaukana mistään Jumalan Sanasta.

• kiitos.herätysliikkeistä
        kristitty_mies kirjoitti:

Käytännössä se vaikuttaa hyvin ihmistekoiselta rahastukselta, eli hyvin kaukana mistään Jumalan Sanasta.

Olen täysin eri mieltä kanssasi ja kokemukseni myös.

• vivamolaiselle

Miksi vaihdoit nikkiä Pirkko_kuulolla? Alatko taas haukkua herätysliikkeitä eri nikeillä?

• kristitty_mies

Miksi Kansan Raamattuseuran edustajat salailevat tai ovat julkisuudessa falskeja? Varmasti siksi, koska muuten koko liike joutuisi varmasti samalla tavalla tikun nokkaan kuin Pirkko Jalovaarakin:)

• vivamolaiselle

Miksi Kansan Raamattuseuran edustajat salailevat tai ovat julkisuudessa falskeja? Varmasti siksi, koska muuten koko liike joutuisi varmasti samalla tavalla tikun nokkaan kuin Pirkko Jalovaarakin:)

trollaile Pirkko keskenäsi :D

• salattavaa

Vivamo-opistosta kerrottiin etteivät he anna kyseistä Hoitava rukous -opetusmateriaalia julkiseen tarkasteluun. Heillä on siis salattavaa siitäkin.

• pirkolle.terkut
        salattavaa kirjoitti:

Vivamo-opistosta kerrottiin etteivät he anna kyseistä Hoitava rukous -opetusmateriaalia julkiseen tarkasteluun. Heillä on siis salattavaa siitäkin.

trolloloolllooooo

• näinminäkinuskon

Jos ihmiset tietäisivät minkälaista lahkoa (Vivamo) kirkko hyysää, kirkosta eroamiset lisääntyisivät huimasti.

• erttkkl

"Yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä Herran edessä!" UT
        Jumala loi siis maailman kuudessa päiävssä ja lepäsi seitsemäntenä päivänä.
        "Päivä Herran huoneessa on parempi kuin tuhat vuotta muualla!"Raamattu

• On ihan hanurista, että valtio komppaa kirkkoa, joka puolestaan komppaa jotain homovihamielistä KRS:ää.
      Toivotaan, että tasa-arvoisen avioliittolain voimaan tullessa suunta muuttuu.

• lesbon.enolle

Alkaako lesbon eno jo sanavapauttaja uskonnonvapautta rajoittamaan niiltä ketkä sanovat asiat kuten Raamatussa Jumala ne ilmoittaa?!

• lesbon.enolle kirjoitti:

Alkaako lesbon eno jo sanavapauttaja uskonnonvapautta rajoittamaan niiltä ketkä sanovat asiat kuten Raamatussa Jumala ne ilmoittaa?!

Kirkon ei tarvitse hyysätä sisällään primitiivisiä "uskonnonvapauksia". Touhutkoot uskonnonvapaasti omillaan.

Kirkon ei tarvitse hyysätä sisällään primitiivisiä "uskonnonvapauksia". Touhutkoot uskonnonvapaasti omillaan.

Mikä on se mikä erottaa herätyslikkeet niiden emokirkosta. Jos voisit vastata asiallisesti asiat etkä omaa jargoniasi, kiitos

• Jouluvaellus_Vivamossa
      • Mitään yliluonnollista ei ole koskaan todellisuudessa tapahtunut. Unet, päihteet ja mielenterveysjutut kyllä aiheuttaa joittenkin päissä vaikka mitä.

• sageliinille
        sage8 kirjoitti:

Mitään yliluonnollista ei ole koskaan todellisuudessa tapahtunut. Unet, päihteet ja mielenterveysjutut kyllä aiheuttaa joittenkin päissä vaikka mitä.

Mikä sinusta olisi yliluonnollista? Muista, että meille kristityille kaikki mikä Raamatussa lukee on täysin luonnollista joten älä ala taas jankata niitä parantumisia ym.

• falskiudenhuippu
        sage8 kirjoitti:

Mitään yliluonnollista ei ole koskaan todellisuudessa tapahtunut. Unet, päihteet ja mielenterveysjutut kyllä aiheuttaa joittenkin päissä vaikka mitä.

Kyseisen linkin toimittaja sai Hoitava rukous -opintopaketin vasta ilmoittautuessaan kurssille ja maksaessaan siitä. Ulkopuolisille sitä ei anneta maksustakaan. Miksi? Tällainen toiminta tapahtuu neljän seinän sisällä. Sekin kertoo että hämärää peliä on. Kysyttäessä he kieltävät materiaalin demoniväitteet.

• falskiudenhuippu kirjoitti:

Kyseisen linkin toimittaja sai Hoitava rukous -opintopaketin vasta ilmoittautuessaan kurssille ja maksaessaan siitä. Ulkopuolisille sitä ei anneta maksustakaan. Miksi? Tällainen toiminta tapahtuu neljän seinän sisällä. Sekin kertoo että hämärää peliä on. Kysyttäessä he kieltävät materiaalin demoniväitteet.

Noinhan se menee, jo se, että otetaan maksu ja toiminta on salailevaa kertoo kaiken. Mitään yliluonnollista ei tutkituissa ja valvotuissa olosuhteissa ole koskaan tapahtunut.

• Eheytymättömälle
        sage8 kirjoitti:

Noinhan se menee, jo se, että otetaan maksu ja toiminta on salailevaa kertoo kaiken. Mitään yliluonnollista ei tutkituissa ja valvotuissa olosuhteissa ole koskaan tapahtunut.

Oletko sinä ollut joskus eheytyshoidossa kun noin tarkkaan tiedät? Haluat siis, että luottamukselliset sielunhoitokeskustelut tehdään julkisiksi? Haluatko myös, että samantien poistetaan vaitiolovelvollisuus kokonaan kaikilta hengellisen työn tekijöiltä ja viranomaisilta?

• Eheytymättömälle kirjoitti:

Oletko sinä ollut joskus eheytyshoidossa kun noin tarkkaan tiedät? Haluat siis, että luottamukselliset sielunhoitokeskustelut tehdään julkisiksi? Haluatko myös, että samantien poistetaan vaitiolovelvollisuus kokonaan kaikilta hengellisen työn tekijöiltä ja viranomaisilta?

Hesarin homotoimittaja oli, kuukausiliite 10/2012.

• sageliinille kirjoitti:

Mikä sinusta olisi yliluonnollista? Muista, että meille kristityille kaikki mikä Raamatussa lukee on täysin luonnollista joten älä ala taas jankata niitä parantumisia ym.

>Muista, että meille kristityille kaikki mikä Raamatussa lukee on täysin luonnollista
        Mitä väliä? Olette vain surkea marginaalipellepoppoo. Suuri enemmistö kristityistä ei koske fundisoppeihinne pitkällä tikullakaan.

• sageliinille

>Muista, että meille kristityille kaikki mikä Raamatussa lukee on täysin luonnollista
        Mitä väliä? Olette vain surkea marginaalipellepoppoo. Suuri enemmistö kristityistä ei koske fundisoppeihinne pitkällä tikullakaan.

Mihinkäs nuo sinun " kristittysi" koskevat jos ei Raamattu kelpaa?

• Eheytymättömälle

Oletko edellenkin katkera kun et eheytynyt homoudestasi? Sanohan joku peruste tai ihan lakipykälä miksi nuo asiat pitäisi luovuttaa julkisuuteen? Kaikkihan perustuu täysin vapaaehtoisuuteen.

• Petos on laissa kyllä tuomittavaa. Uskon varjolla se on sallittua. Mutta petos se on silti.

• Kuluttajansuojelua

Kyllä ihmisten olisi tiedettävä mistä maksavat hakeutuessaan kyseisille kursseille. On filunkia vaatia maksua kun ei edes kerrota mitä kurssi sisältää. Valehtelu on jo kaiken etiikankin vastaista. Hyi KRS:n papit!

• hbgvrfcesx
        sage8 kirjoitti:

Petos on laissa kyllä tuomittavaa. Uskon varjolla se on sallittua. Mutta petos se on silti.

"uskonvarjolla" se on perkeleen perisyntiä

• vaarallistapuoskarointia
        Kuluttajansuojelua kirjoitti:

Kyllä ihmisten olisi tiedettävä mistä maksavat hakeutuessaan kyseisille kursseille. On filunkia vaatia maksua kun ei edes kerrota mitä kurssi sisältää. Valehtelu on jo kaiken etiikankin vastaista. Hyi KRS:n papit!

Tuollainen Raamattuseuran toimintahan on aivan tuomittavaa niin kuin psykologi kertoi. Vai että sairaudet ovat demonien aiheuttamia ja demoneja voi olla lapsissakin. Jos tuollaisesta opetuksesta ei sairastu, sitten ei mistään.

• Eheytymättömälle
        sage8 kirjoitti:

Petos on laissa kyllä tuomittavaa. Uskon varjolla se on sallittua. Mutta petos se on silti.

Niin mikä on petos on tehty?

No jos et edellä kirjoitetusta ymmärrä niin et ymmärrä vaikka sen rautalangasta vääntäisi.

• Eheytymättömälle
        sage8 kirjoitti:

No jos et edellä kirjoitetusta ymmärrä niin et ymmärrä vaikka sen rautalangasta vääntäisi.

Et vastaa koska et voi -taaskaan kun valehtelet ja esität vääriä syytöksiä. Olet säälittävä valehtelija!

• senkintyperys
        Eheytymättömälle kirjoitti:

Et vastaa koska et voi -taaskaan kun valehtelet ja esität vääriä syytöksiä. Olet säälittävä valehtelija!

Mitä "sage8" on valehdellut? Sinulla taas tyhjä tynnyri kolisee.

Lääketiede (tai mikään muukaan tiede) ei tunne sukupuolisen suuntautumisen "eheyttämistä", joten sellaisen lupaaminen on huijaamista, ja huijaaminen on juridiikassa petos.

• senkintyperys kirjoitti:

Mitä "sage8" on valehdellut? Sinulla taas tyhjä tynnyri kolisee.

Räyhiksen tynnyri taisi tyhjentyä jo vaippa(ihottuma)iässä.

• marja-sisko.ei.tykkää

Räyhiksen tynnyri taisi tyhjentyä jo vaippa(ihottuma)iässä.

Tuliko repelebe ruttokallio tänne nuolemaan haavojaan kun sait turpaasi toisaalla palstalla?

• Erkkierkinpoika

Savolaiset pyörittelevät selviä asioita. Homous on synti, josta on tehtävä parannus,jos tahtoo taivaaseen.

• totisesti

Amen

• Pirkko_kuulolla

Ehkä seuraava emeritusarkkipiispan kirjoitus auttaa ymmärtämään mikä on kirkkomme enemmistön kanta:

"Siunatkaa älkääkä kirotko!" Nämä Raamatun sanat (Room 12:17) olivat itsenäisyyspäiväsaarnani otsikkona Suomen valtion täyttäessä 80 vuotta. Jossakin lehdessä saarnaa kutsuttiin eläkkeelle siirtyvän arkkipiispan testamentiksi Suomen kansalle. Valmistellessani tuota saarnaa minulla ei ollut näin mahtipontisia visioita, mutta jälkeenpäin ajattelin: Miksi ei?

Saarnassani sanoin muun muassa näin:

"Menneet sukupolvet tässä maassa ovat olleet siunauksen kansaa. Keväällä on pyydetty Jumalan siunausta kylvetyille pelloille. Syksyllä on piirretty risti - siunauksen merkki - viljasäilöihin ja siten kiitetty Jumalaa hänen lahjoistaan. Perheen äiti on tavannut piirtää saman merkin taikinaan muistuttamaan siitä, että leipä on lainaa Jumalalta. Vähässä katekismuksessa kehotetaan joka aamu ja ilta siunaamaan itsensä pyhällä ristinmerkillä. Päivä kaikkine toimineen ulottui siunauksesta siunaukseen, yön lepo samoin - ja myös koko elämä kasteen ristinmerkistä siihen ristiin, joka piirretään arkun päälle. Siunauksen kiertokulku. Siunauksen kansa...

Siunatkaa älkääkä kirotko! Tuleeko kansamme myös tulevaisuudessa olemaan siunauksen kansa, kansa, joka pyytää Jumalalta siunausta, kansa joka siunaa Jumalaa hänen hyvistä lahjoistaan, kansa jonka jäsenet siunaavat toinen toistaan, kansa joka ei riko siunauksen kiertokulkua?"

Näin puhuin silloin. Latinalainen siunausta tarkoittava sana benedictio tarkoittaa hyvän puhumista toisesta. Kiroaminenhan on pahan puhumista.

Jokaisessa kulttuurissa erilaisuuden sietäminen on vaikeaa. On ryhmiä joista puhutaan hyvää, on niitä joista puhutaan pahaa. On niitä joita siunataan ja niitä joita kirotaan. Ja niitä, joista vaietaan. Asetelma on kaikkialla sama, perustelut vain vaihtelevat.

Siinä kulttuurissa, jossa Jeesus Nasaretilainen esiintyi, ihmiset karsinoitiin rituaalisen puhtauden perusteella. Temppelissä oli tätä varten eri esipihoja. Oli miesten esipiha, ulompana vähemmän puhtaina pidettyjen naisten esipiha, uloimpana saastaisten muukalaisten esipiha. Aamurukouksessaan hurskas mies kiitti Jumalaa siitä, ettei hän ole nainen eikä orja eikä myöskään muukalainen. Oli sairauksia, joita pidettiin erityisen saastaisia. Spitaalisten piti huutaa "Saastainen, saastainen, saastainen", jottei kukaan vahingossa tulisi lähelle ja saastuisi, ei vain ruumiillisesti vaan myös hengellisesti.

Tätä syrjivää erottelukulttuuria Jeesus pyrki hajottamaan sen perusteita myöten. Vähempiarvoiset, saastaiset, kirotut hän veti sisälle siunauksen piiriin. Hän siunasi lapset, puhui naisten kanssa, kävi syntisten kodeissa, paransi spitaaliset, asetti väheksytyn samarialaisen laupeuden esikuvaksi.

Tämän vallankumoussanoman apostoli jälkeenpäin tulkitsi näin: "Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Jeesuksessa Kristuksessa te kaikki olette yksi." (Gal 3:28) "Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan kuulutte Jumalan perheeseen, samaan kansaan... " (Ef 2:19) Samaan kansaan, saman siunauksen piiriin.

Entä meillä? Kuinka inklusiivinen on meidän kulttuurimme ollut? Kuinka kauan rengit ja piiat saivat odottaa tasa-arvoista asemaa? Entä naiset? Entä romanit, mustalaiset? Maahanmuuttajat? Seksuaaliset vähemmistöt? Ovatko kaikki nämä mahtuneet näkökenttään ja olleet ihmisten mielissä, kun menneinä aikoina on veisattu "Oi Herra, siunaa Suomen kansa"?

• Pirkko_kuulolla

jatkoa

Viime päivinä on maassamme ja kirkossamme tarkasteltu seksuaalisia vähemmistöjä tätä taustaa vasten. Jo se, että näitä on käytetty pelinappuloina monenlaisissa peleissä näinä viikkoina, kertoo jo paljon.

Mitä Jeesus olisi sanonut ja tehnyt viime päivinä? Paavi Benedictus XVI - benedictus, siis siunattu - julkaisi muutama vuosi sitten kirjan Jeesus Nasaretilainen. Siinä kirjassa on pari lausetta, joita olen viime viikkoina muistanut ja paljon pohtinut. Paavi kirjoittaa: "Ajatus, että Jumala on luonut jokaisen yksittäisen ihmisen kuuluu Raamatun ihmiskuvaan. Jokainen ihminen on oma yksilönsä ja sellaisenaan Jumalan tahtoma." (s.150)

Yhdyn sydämestäni näihin paavin sanoihin, ja näillä perusteilla haluan nyt sanoa jokaiselle nuorelle, jolla on homoseksuaalinen suuntaus:

Sinäkin olet Jumalan luoma sellaisena kuin olet. 1970-luvulle asti seksuaalista suuntaustasi pidettiin rikollisuuteen johtavana taipumuksena, 80-luvulle asti sitä pidettiin sairautena. Nyt ymmärrämme paremmin mistä on kyse, myös kirkossa. Minäkin. Sinä et ole rikollinen, et sairas, et synnillinen. Sinä kuulut siunauksen piiriin, et kirouksen.

Jumala siunatkoon sinua. Jumala siunatkoon kaipuutasi rakkauteen, toisen ihmisen läheisyyteen ja lämpöön. Sinuakin koskevat Raamatussa olevat siunauksen monet toivotukset - kuten tietysti myös sekä heteroille että homoille osoitetut varoitukset seksuaalisesta irstailusta.

Jos ja kun löydät elämänkumppanin, toivon, että liitollenne on siihen mennessä luotu sellaiset juridiset puitteet, jotka kaikilta osin ovat tasavertaisia miehen ja naisen avioliiton kanssa. Kaksi eri liittoa, rakkauden kaksi eri suuntausta, mutta sama uskollisuus ja sama siunaus, kaikista kaavoista riippumatta. Erilaisuus ei tässäkään tarkoita eriarvoisuutta.

Toivon myös, ettei vain lainsäädäntömme vaan myös mielemme ja kielemme puhdistuisivat tähänastisesta eriarvoistamisesta ja syrjimisestä - ettei homo olisi enää pilkkasana.

Silloin toteutuu se, mikä Jeesuksen omien sanojen mukaan on "laissa tärkeintä" , nimittäin oikeudenmukaisuus, laupeus ja uskollisuus (Mt 23:23) Silloin kuljemme eteenpäin palaamalla siihen, mikä kristinuskossa on alkuperäistä ja aitoa - Jeesuksen toteuttamaan rakkauteen ja inhimillisyyteen.

John Vikström

• Kristitty_mies
        Pirkko_kuulolla kirjoitti:

jatkoa

Viime päivinä on maassamme ja kirkossamme tarkasteltu seksuaalisia vähemmistöjä tätä taustaa vasten. Jo se, että näitä on käytetty pelinappuloina monenlaisissa peleissä näinä viikkoina, kertoo jo paljon.

Mitä Jeesus olisi sanonut ja tehnyt viime päivinä? Paavi Benedictus XVI - benedictus, siis siunattu - julkaisi muutama vuosi sitten kirjan Jeesus Nasaretilainen. Siinä kirjassa on pari lausetta, joita olen viime viikkoina muistanut ja paljon pohtinut. Paavi kirjoittaa: "Ajatus, että Jumala on luonut jokaisen yksittäisen ihmisen kuuluu Raamatun ihmiskuvaan. Jokainen ihminen on oma yksilönsä ja sellaisenaan Jumalan tahtoma." (s.150)

Yhdyn sydämestäni näihin paavin sanoihin, ja näillä perusteilla haluan nyt sanoa jokaiselle nuorelle, jolla on homoseksuaalinen suuntaus:

Sinäkin olet Jumalan luoma sellaisena kuin olet. 1970-luvulle asti seksuaalista suuntaustasi pidettiin rikollisuuteen johtavana taipumuksena, 80-luvulle asti sitä pidettiin sairautena. Nyt ymmärrämme paremmin mistä on kyse, myös kirkossa. Minäkin. Sinä et ole rikollinen, et sairas, et synnillinen. Sinä kuulut siunauksen piiriin, et kirouksen.

Jumala siunatkoon sinua. Jumala siunatkoon kaipuutasi rakkauteen, toisen ihmisen läheisyyteen ja lämpöön. Sinuakin koskevat Raamatussa olevat siunauksen monet toivotukset - kuten tietysti myös sekä heteroille että homoille osoitetut varoitukset seksuaalisesta irstailusta.

Jos ja kun löydät elämänkumppanin, toivon, että liitollenne on siihen mennessä luotu sellaiset juridiset puitteet, jotka kaikilta osin ovat tasavertaisia miehen ja naisen avioliiton kanssa. Kaksi eri liittoa, rakkauden kaksi eri suuntausta, mutta sama uskollisuus ja sama siunaus, kaikista kaavoista riippumatta. Erilaisuus ei tässäkään tarkoita eriarvoisuutta.

Toivon myös, ettei vain lainsäädäntömme vaan myös mielemme ja kielemme puhdistuisivat tähänastisesta eriarvoistamisesta ja syrjimisestä - ettei homo olisi enää pilkkasana.

Silloin toteutuu se, mikä Jeesuksen omien sanojen mukaan on "laissa tärkeintä" , nimittäin oikeudenmukaisuus, laupeus ja uskollisuus (Mt 23:23) Silloin kuljemme eteenpäin palaamalla siihen, mikä kristinuskossa on alkuperäistä ja aitoa - Jeesuksen toteuttamaan rakkauteen ja inhimillisyyteen.

John Vikström

Olipa hyvä kirjoitus Vikströmiltä. Tämä on EVANKELIUMIA.

• Trollollollooo
        Kristitty_mies kirjoitti:

multinikki reppana trollaa taas itseään :D

• Luterilainen
        Kristitty_mies kirjoitti:

Kyllä Kari Mäkinen on nyt yhtä hyvä. Tuntuu hienolta kuulua kirkkoon kun meillä on näin hyviä paimenia.

• Hauskaapitääolla
        Trollollollooo kirjoitti:

Et taida pitää arkkipiispan kirjoituksesta, mutta et osaa sitä mitenkään kommentoidakaan. Eri mieltä kanssasi olevat ovat kaikki aina trolleja:)

• tyhmyyssenkuntiivistyy
        Trollollollooo kirjoitti:

Olet niin tyhmä ettet tiedä edes mitä sanalla "trolli" tarkoitetaan.

• Pirkko_kuulolla kirjoitti:

jatkoa

John Vikström

Pirkko_kuulolla sanoi :
        Sinäkin olet Jumalan luoma sellaisena kuin olet. 1970-luvulle asti seksuaalista suuntaustasi pidettiin rikollisuuteen johtavana taipumuksena,

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

• LAITON_UHKAUS
        pertsa2012 kirjoitti:

Pirkko_kuulolla sanoi :
        Sinäkin olet Jumalan luoma sellaisena kuin olet. 1970-luvulle asti seksuaalista suuntaustasi pidettiin rikollisuuteen johtavana taipumuksena,

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

Miten aiot toimia asiassasi? Ilmiannanko sinut poliisille heti?

• LAITON_UHKAUS kirjoitti:

Miten aiot toimia asiassasi? Ilmiannanko sinut poliisille heti?

:-) :-)

• LAITON_UHKAUS
        pertsa2012 kirjoitti:

:-) :-)

Kirjoituksesi täyttää vihakirjoituksen tuntomerkit. Uhkaat kuolemalla. Miten aijot toteuttaa tappamiset? Kivittämälläkö?

• kakarat.kasvamaan
        LAITON_UHKAUS kirjoitti:

Kirjoituksesi täyttää vihakirjoituksen tuntomerkit. Uhkaat kuolemalla. Miten aijot toteuttaa tappamiset? Kivittämälläkö?

Aijotko sitten olla kuolematta?
        Sinä kuolet on totuus ja sen sanomine ei ole uhkaus vaan fakta. Joten mitäpä jos menisit vielä äitisi hameen alle kasvamaan pierunhajussa.

• uhkaus.se.on
        LAITON_UHKAUS kirjoitti:

Pertsan uhkaus on syytä ottaa vakavasti. Kaltaisensa hullut uskovaiset ottavat vakavasti jumaliensa käskyt ja lähtevät vielä toteuttamaan niitä. Niin on käynyt ennenkin.

• Mistätämäkertoo

Kari Mäkisen kaudella tänä vuonna ihmisiä on liittynyt kirkkoon ennätysmäärä.

• Taantuva.bisnes

Enemmän kuitenkin edelleen eroaa 2,5 kertainen määrä ja enemmän kuolee kuin kastetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      104
      1076
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      58
      1025
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      591
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe