Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

160

1. Varasin+juuri+meno-paluu+lennot+kahdelle+hengelle+Bangkokiin+Turkkilaiselta+hintaan+880€+sisltäen+lisäkulut+mm+istuinpaikkamaksut.Pelkän+lennon+hinta+396€+per+matkustaja.Finskillä+hinta+672€+per+matkustaja.+Lisäkuluista+en+tiedä.Qatarilla+hinta+596+per+matkustaja.+Lisäkuluista+en+tiedäLentovertailu+samoille+päiville.Matkan+jälkeen+voin+kertoa+mikä+oli+hyvää+ja+mikä+huonoa.Vaihtoaika+Istanbulissa+menomatkalla+1h30minVaihtoaika+paluumatkalla+2h30minLennolla+ilmainen+alkoholitarjoilu+halukkaille.
  2. elämää+Thaimaassa.Aamulla+tulee+herättyä+kukonlaulun+aikaan,+koska+kukot+alkavat+kiekumisensa+noin+kello+viisi.+Vähän+jälkeen+kuuden+kyläpäällikon+päivän+"edistola"+kuuluu+kaiuttimista+ympäri+kylää.++Munkit+lähtevät+kierrokselleen+noin+kello+seitsemän.+Vaimo+menee+usein+antamaan+heille+ruokalahjoitusta+ja+munkki+lukee+rukouksensa+aina+näille+lahjoittajille.Itse+lähden+usein+Mekong+joen+rantaan+kävelylle+aamuisin+kun+joelta+tulee+vilvoittavaa+tuulta+ja+lämpötila+on+vähän+yli+20+astetta.Thai+yhteisö+huolehtii+hyvin+toisistansa+ja+hyvin+usein+naiset+istuvat+lattialla+ja+syövät+keskustelevat(juoruavat)+keskenään.+Kerran+eräs+mies+tuli+kysymään,+että+saisiko+hän+leikata+ruohot+meidän+maalta,+koska+tarvitsisi+vesipuhvelille+ruokaa.+Tietenkin+vaimo+lupasi+ja+siinä+he+vaihtoivat+Wai+kiitoksia/tervhdyksiä.Vuosi+sitten+eräs+naapurin+rouva+kuoli.+Kyläläiset+järjestivät+jonkun+muistojuhlan+tämän+vainajan+muistoksi.+Kadulle+pystytettiin+katokset,+päydät+ja+tuolit.+Hieman+syrjemmälle+pystytettiin+keittiö,+jossa+monta+kokkia+laittoi+ruokaa+koko+väelle.+Vaimokin+vei+ruokatarvikkeita+paikalle+ja+antoi+myös+rahaa+yhteisölle.+Muistojuhlat+kestivät+neljä+päivää+ja+minäkin+osallistuin+juhlintaan.+Muutamilla+Thaimaalaisilla+tuntui+olevat+kunnia+asiana+saada+farangi+humalaan.+Pari+kertaa+vaimo+talutti+minut+kotiin,+koska+tuli+otettua+para+kaljaa+liikaa.Juhlien+jälkeen+tämä+vainaja+vietiin+saattueessa+jonnekin.+Kolme+munkkia+käveli+saattueen+edessä.Ainakin+näin+pienessä+kaupungissa+Buddhalaisuus+tulee+erittäin+voimakkkaasti+esiin+ja+hallitsee+ihmisten+jokapäiväistä+elämää.ps.+aamulla+oli+taas+videoyhteys+rakennukselle.+Laatoitustyöt+olivat+hyvässä+vaiheessa.+Vaimo+halusi+Thaimaalaisen+keittiön+ja+sen+rakentaminen+oli+myös+hyvässä+vaiheessa.Tämä+"halpatyö"+Burmalainen+on+erittäin+taitava+kaveri+näissä+rakennustöissä.+Videokuvan+perusteella+työn+jälki+hyvää.Näin+eletään+ja+rakennetaan+Thaimaan+pienessä+kaupugissa.+Pattayan+ja+muiden+turistikohteiden+elämisestä+ja+rakentamisesta+en+tiedä+mitään,+koska+olen+ollut+ainoastaan+hotelleissa.
  3. thaimaanystävä25.7.2018+16:00Palkkaisin+taloni+laajennuksen+rakentajaksi+Burmalaisen+siirtotyöläisen+ja+itse+lähdin+lomalle+Cambodiaan.+Tänään+kävin+katsastamassa+Angkor+Watin+ja+muutamia+muita+temppeleitä.Täällä+on+muuten+käypä+valuutta+dollarit.++Anonyymi=resupetteri,+joka+ei+tiedä+nimeään1.8.2019+15:08++++thaimaanystävä+kirjoitti:++++SenssuChiangMai++++"Vain+hullu+täällä+Thaimaassa+palkkaa+itselleen+Burmalaisen+työntekijän+ja+henkilö+joka+alkaa+säästämään+jo+majoittaen+minkä+maalaisen+tahansa+telttaan,+on+lähtenyt+jo+starttiviivoilla+järjettömään+säästökampanjaan+jonka+lopputulos+varmuudella+on+pelkkää+sutta."++++Saanen+olla+kanssasi+hieman+eri+mieltä+Burmalaisesta.++++Tällä+Burmalaisella+on+oma+talo+lähellä+meitä+ja+hänen+vaimonsa+pitää+pientä+ruokapaikkaa+heidän+talossaan.++++Burmalaisen+kanssa+tehtiin+myöskin+urakkasopimus,+joten+vastuuasiat+ovat+myös+kunnossa.++++Olen+pahoillani,+jos+sinulla+on+huono+käsitys+Burmalaisista.+Minulla+on+taas+pelkkiä+positiivisi+kokemuksia,+samoin+toisilla+hänen+rakentamissaan+taloissa+asuvilla+ihmisillä.++++Näytä+lisääKoska+tämä+sinun+valtaisa+lisärakennusprojektisi+valmis+koska+palkkasit+Burmalaisen+25.7.2018.+Huom.+vuosiluku.KommentoiUusiAnonyymi=Niuvanniemen+hoidokki1.8.2019+15:14++++thaimaanystävä+kirjoitti:++++SenssuChiangMai++++"Vain+hullu+täällä+Thaimaassa+palkkaa+itselleen+Burmalaisen+työntekijän+ja+henkilö+joka+alkaa+säästämään+jo+majoittaen+minkä+maalaisen+tahansa+telttaan,+on+lähtenyt+jo+starttiviivoilla+järjettömään+säästökampanjaan+jonka+lopputulos+varmuudella+on+pelkkää+sutta."++++Saanen+olla+kanssasi+hieman+eri+mieltä+Burmalaisesta.++++Tällä+Burmalaisella+on+oma+talo+lähellä+meitä+ja+hänen+vaimonsa+pitää+pientä+ruokapaikkaa+heidän+talossaan.++++Burmalaisen+kanssa+tehtiin+myöskin+urakkasopimus,+joten+vastuuasiat+ovat+myös+kunnossa.++++Olen+pahoillani,+jos+sinulla+on+huono+käsitys+Burmalaisista.+Minulla+on+taas+pelkkiä+positiivisi+kokemuksia,+samoin+toisilla+hänen+rakentamissaan+taloissa+asuvilla+ihmisillä.++++Näytä+lisääJuttus+muuttui+Thaimaan+ystävä."Pakko+tunnustaa,+että+rakennusmiehet+on+Burmalaisia+halpatyöläisiä"+onkin+nyt+paikallinen+arvostettu+rakentaja.Kovin+on+rakkailla+tarttuvainen+tuo+juttujen+muuttuminen+käden+käänteessä+ja+jopa+samassa+keskustelussa.Jutut+eivät+ole+muuttuneet+missään+vaiheessa.+Sopiessani+Burmalaisen+kanssa+rakentamisesta+seuraava+vuonna,+emme+tehneet+vielä+mitään+urakkasopimusta.+Valmista+tulee+syyskuun+2019+loppuun+mennessä.
  4. Minä+kerroin+tietäväni+ainoastaan+oman+talon+lisäsiiven+rakentamisesta+Thaimaassa.+Tosin+oeln+Suomessa+rakentanut+kaksi+taloa,+joten+hitusen+on+tietoa+ja+kokemusta+suomalaisista+ja+virolaisista+rakennusmiehistä.+Olen+hieman+eri+mieltä+kun+väität+Burmalaisten+olevan+pohjasakkaa.++Tämä+palkkaamani+Burmalainen+on+rakentanut+noin+kaksikymmentä+loma-asuntoa+tässä+kaupungissa+ja+kukaan+ei+ole+vielä+moittinut+häntä+huonosta+ammattitaidosta.+Burmalaisella+on+muuten+Thaimaalaiset+aputyövoimana.Kerran+paloi+päreet+virolaiseen+kun+pyysin+häntä+laittamaan+kirveeseen+varren+kiinni.+Eikös+tämä+"kirvesmies"+saanut+laitettua+varren+väärin+puolin+kiinni.Varren+pään+mutka+oli+ylöspäin.Teetättämistäni+piirustuksista+ymmärsin+ainoastaan+mitat,+kuvat,+raudoituksien+tiedot,+ym.+Tekstistä+en+ymmärtänyt+mitään.+Piirustukset+tämä+insinööri+teki+Cad-ohjelmalla.Rakentamisesta+sen+verran,+että+linjapukit+tehtiin+bambusta.+Kehikko+laajennusosan+ympärille,+josta+Burmalainen+vei+linjalangat.Kaikki+tarvittavat+paalut+hän+tilasi+paikallisesta+rautakaupasta.+Pystytys+tapahtui+nosturiautolla.+Jostan+syystä+paalujen+mitoitus+osui+kohdalleen+kun+ne+pystytettiin+hänen+tekemien+perustusten+päälle+ja+valettiin+paikoilleen.Tällä+hetkellä+vaimollani+on+päivittäinen+videoyhteys+Burmalaiseen+jolloin+pysymme+kärryillä+työn+etenemisestä.+Tietenkin+meillä+on+myös+oma+valvoja+paikan+päällä.Thaimaalaisesta+rakennusalan+koulutuksesta+en+tiedä+höikäsen+pöläystä.Sen+tidän,+että+Thaimaassa+on+kymmeniä+käsityöläisammatteja+joita+ulkomaalaiset+eivät+saa+tehdä.
  5. Jotakin+ehkä+tietäisin+rakentamisesta+Thaimaassa,+koska+rakennutan+tällä+hetkellä+vaimoni+omistamaan+taloon+laajennusta.+Pakko+tunnustaa,+että+rakennusmiehet+on+Burmalaisia+halpatyöläisiä.+Suunitelmat+teetätin+paikallisella+rakennusinsinöörillä.