Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
MIHIN+perustuu+mahdollinen+eriävä+näkemyksesi+suomalaisten+aborttinäkemyksistä?
24.08.2019 15:12
Onko+esim.+aborttilaki+Sinusta+vastoin+yleistä+moraalikäsitystä?+Jos+on,+mihin+ajatuksesi+perustuu?
24.08.2019 15:11
Fundamentalismi+itsessään+johtaa+haluttomuuteen+kriittisesti+arvioida+omia+uskomuksia.+Kun+siis+joku+ulkopuolinen+"vääräuskoinen"+rohkenee+epäillä+uskovaisen+väitteitä,+Oikean+ja+Ainutlaatuisen+Uskon+omaavat+reippaat+Uskovaiset+hermostuvat.+Niskaan+tulee+sen+tason+kiukuttelua+ja+herjaa,+että+heikompihermoinen+epäilemättä+saattaa+jopa+säikähtää.+
Olen+aina+kuvitellut,+että+Suomi24:n+kovaäänisimmat+hihkujat+edustaisivat+jotakin+marginaalijoukkoa+Suomen+uskovien+parissa.+Totuus+on+kuitenkin+osoittautunut+tarua+ihmeellisemmäksi:+esimerkiksi+Patmoksen+blogeissa+palaute+on+todella+rajua,+jos+erehtyy+vaikkapa+Profeetta+Ahvion+tekstiä+kyseenalaistamaan.+
Minua+eniten+tyrmistyttää+se,+miten+moniin+kysymyksiin+uskovat+eivät+suostu+kantaa+ottamaan.+Juuri+siksi+keskustelu+ei+oikein+onnistu.+Mitä+irrationaalisimmat+väitteet+pitäisi+sokeasti+uskoa.+Se+on+toki+myönnettävä,+että+onhan+se+varmaankin+uutta+näille+veijareille,+kun+heidän+juttujaan+joku+epäilee.+Telttakokoukset+samanmielisten+parissa+eivät+varmastikaan+ole+oikein+keskustelemaan+opettaneet.
24.08.2019 14:52
Sinäkö+siis+ET+oleta+olevasi+Jumalan+silmissä+paremmassa+asemassa+kuin+vaikkapa+minä?
24.08.2019 14:46
ONKO+Patmoksen+väki+siis+esimerkiksi+pienentänyt+palkkojaan?+Onko+työtunteja+kikyn+hengessä+lisätty?
24.08.2019 14:44
En+ole+oikein+vakuuttunut+siitäkään,+että+Rakas+Ystäväni+itse+lopulta+itseään+elättäisi.
24.08.2019 14:40
Entä+Putin?+105+%?
24.08.2019 14:38
Kumpaanko+ryhmään+SINÄ+kuulut?
24.08.2019 14:38
Totuus+on+kuulehan+se,+että+esim.+Sinä+et+ole+kyennyt+ottamaan+yhteenkään+mummomuorin+juttuun+oikein+mitään+kantaa.+Siksi+koetat+vain+siirrellä+jatkuvasti+maalia+ja+hyökkäät+hänen+kimppuunsa+tavoilla,+jotka+johtaisivat+siellä+REAALITODELLISUUDESSASI+nopeasti+syyteharkintaan.
24.08.2019 14:37
Uskovaiset+ihmiset+esittävät+ainakin+minun+näkökulmastani+katsottuna+todella+paljon+sellaisia+väitteitä,+jotka+eivät+oikein+kestä+kriittistä+tarkastelua.
24.08.2019 14:35
Kukas+sen+"psudotieteen"+on+sellaiseksi+määritellyt?+Eivät+suinkaan+tavalliset+USKOVAISET+MAALLIKOT?
24.08.2019 12:51
MILLAINEN+kirkon+pitäisi+Sinusta+olla?+Sinähän+ET+ole+uskovainen?+Heh+heh...
24.08.2019 12:47
Kuulehan,+Rakas+Ystäväni.+
Jos+oikein+KOVASTI+tutkiskelet+sitä+toimintamallia,+jota+tarinoiden+mukaan+Jeesus+ja+alkuseurakunnat+toteuttivat,+et+takuuvarmasti+löydä+sieltä+perusteluja+omille+ajatuksillesi.+Jeesus+ei+todellakaan+kerännyt+omaisuutta+maan+päälle+eikä+kyllä+myöskään+kehoittanut+muita+keräämään.+Jos+olet+eri+mieltä,+osoitat+sen+varmastikin+hyvin+perusteluin.+
Omaisuusasioissa+on+kyse+myös+siitä,+että+osa+ihmisistä+rikastuu+kyllä+ihan+muita+teitä+kuin+omien+toimiensa+ansiosta.+On+varmasti+parempi+lähteä+vaikkapa+Trumpin+tapaan+kerryttämään+omaisuutta+isukin+miljoonien+tuella+kuin+suomalaisen+yh-perheen+lapsen,+vai+mitä?
Minusta+on+irvokasta+se,+että+esim.+Patmoksen+väki+julistaa+suureen+ääneen+Amerikan+mallin+ihanuutta+ja+tiukan+oikeistolaisia+näkemyksiä.+Samaan+aikaan,+myös+pienituloisten+eurot+kuitenkin+kelpaavat+kartuttamaan+omaa+palkkaa!
24.08.2019 12:46
Eli+uskot+litteään+Maahan?
24.08.2019 12:31
Noinhan+se+usein+menee...
24.08.2019 12:30
Ehkäpä+olisi+oikeasti+ja+laajasti+aika+miettiä+sitä,+mitä+uskon+nimissä+saa+tehdä+ja+sanoa+muille?
24.08.2019 11:10
Onko+esim.+kuukauden+ikäinen+alkio+jo+hyvinkin+elinkelpoinen+vauva+kohdun+ulkopuolella?
24.08.2019 11:08
Voi+voi,+tuota+Aspergeria...
24.08.2019 11:07
Sinulla+on+aivan+oiva+tilaisuus+kertoa+tutkimustesi+tuloksia.+Siitä+vain.+Ylipäätään+ottaen+todellisuus+vain+on+se,+että+ne+"oikeat+tutkijat"+saavat+puolueettomin+menetelmin+eri+tuloksia+kuin+uskonnolliset+fundamentalistit.+Siksi+on+sitten+esimerkiksi+kehitettävä+selityksiä+vaikkapa+siitä,+miten+"Pyhä+Henki"+ohjaa+uskovaisia+-+niitä+"oikeita"+luonnollisesti+vain,+ei+muita.+
Kun+esimerkiksi+alatr+rakennella+täällä+hypoteesejä+siitä,+miten+joku+kirjoittaja+on+humalassa+ja+keksii+sitten+omiaan,+olet+kaikkea+muuta+kuin+uskottava+keskustelija.+Ihan+jokainen+täällä+ei+vain+taida+viitsiä+kommentoida+moista+roskaa.+Minä+nyt+satuin+viitsimään.+
Jos+minun+on+valittava+oikeiden+tutkijoiden+ja+fundamentalistien+välillä,+valinta+on+aika+helppo.
24.08.2019 11:03
Minä+en+tosiaankaan+tiedä,+oletko+uskova+ihminen+vaiko+et.+Sen+tiedän,+että+kun+katson+OIKEAA+julkista+keskustelua,+jossa+ihmiset+esiintyvät+omilla+nimillään+eivätkä+huutele+täysin+anonyymeinä,+aborttia+vastustavat+julkisesti+lähinnä+uskovaiset+eri+ryhmittymistä.+Jos+Sinulla+on+esittää+erilaista+tietoa+aiheesta,+luen+mielelläni.+Ikinä+vastaukseksi+vain+ei+Sinulta+mitään+asiaan+liittyvää+tule!"+Sama+kirjainsotku+on+aina+lopputuloksena.+Miksi?
Kuten+Sinullekin+olen+MONTA+kertaa+todennut,+erilaiset+yhteiskunnassa+vallalla+olevat+trendit+kyllä+näkyvät+jotenkin.+Minä+en+ole+kyennyt+viime+vuosina+näkemään+merkkejä+sellaisesta+trendistä,+että+vallalla+olisi+suuri+aborttivastaisuus.+Oletko+SINÄ+nähnyt+sellaisen+olevan+kehittymässä?+Suomessa?
Minun+logiikkani+on+se,+että+jos+jotakin+keskustelua+ei+julkisuudessa+näy,+asia+ei+kovin+ajankohtaiselta+monille+tunnu.+Oliko+aborttiasia+jotenkin+esillä+eduskuntavaaleissa?+Eurovaaleissa?+Oliko+paljonkin+ehdokkaita,+joille+asia+oli+vaaliteemana?
Näyttikö+Sinusta+siltä,+että+esim.+Soini+sai+aborttikantoineen+paljonkin+kannatusta?+Huomasitko,+miten+koville+monille+kansanedustajille+otti+äänestää+luottamusta+Soinille,+joka+ovelasti+liittikin+näkemyksensä+hallituksen+luottamukseen?+Olivatko+kadut+täynnä+Soinin+kannattajia?+Mielenosoituksia+aiheesta?
Jos+kansalaisista+moni+on+kanssasi+samaa+mieltä+taannoisesta+tutkimuksesta+aborttimielipiteistä,+MISSÄ+ne+joukot+ovat+näkyvissä?+Miksi+he+eivät+julkisesti+kerro,+että+tutkimuksen+tulos+oli+väärä?
24.08.2019 10:57
132 / 730