Vappusatanen oli vitsi, nyt eläkkeitä pitäisikin leikata

Anonyymi

Hallituspuolueet ovat sekaisin kuin tehosekoitin.
Nuorempi polvi, viimeksi Vihreiden nuorisojärjestön edustajat paheksuivat eläkkeiden suuruutta. Heidän mielestä niitä pitäisi leikata, jotta rahat riittäisivät.

Mielestäni tuollaiset puheet ovat omahyväisyydessään ja itsekkyydessään suorastaan hävyttömiä, sillä kymmenet tuhannet eläkeläiset kituuttavat alle 1000 euron eläkkeellä.

Nykyiset eläkeläiset ja heitä edeltäneet sukupolvet ovat rakentaneet tämän hetkisen hyvinvointiyhteiskunnan. Tämä maa oli täysin toinen nykyisten eläkeläisten eli suurten ikäluokkien nuoruudessa, esimerkiksi 1970-luvulla. Silloisilla opiskelijoilla ei ollut juuri minkäänlaisia yhteiskunnan tukimuotoja. Nyt niitä on, ja kiitos siitä kuuluisi nykyisille eläkeläisille.

Nykyiset nuoret pääsevät valmiiseen pöytään, joten heidän pitäisi olla siitä kiitollisia. He nauttivat hyvinvoinnista, jonka rakentamiseen he eivät ole millään tavalla osallistuneet. Päin vastoin, he naukuvat aina vain lisää etuuksia. Viimeisin vaatimus oli, että opiskelijoille pitäisi maksaa palkkaa kesäajalta. Hävytöntä!

68

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuoriso ei ihan tajua realiteetteja.

      • Anonyymi

        Jaa, mitkä ne realiteetit ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mitkä ne realiteetit ovat?

        Kyl me tajutaan realityt, niinku Sohvaperunalle Morsian!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mitkä ne realiteetit ovat?

        Se vaikka. että pienet eläkkeet ovat turhan pieniä. Moni on muuttanut muille maille.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Se vaikka. että pienet eläkkeet ovat turhan pieniä. Moni on muuttanut muille maille.

        Jos ei ole enempää ansainnut. Työeläke maksetaan ansiotulojen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole enempää ansainnut. Työeläke maksetaan ansiotulojen mukaan.

        Totta, siksi ansaittuja eläkkeitä ei saakaan leikata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole enempää ansainnut. Työeläke maksetaan ansiotulojen mukaan.

        Näin. Joillakin on jäänyt työura lyhyeksi eri syistä.

        Itse en saa kansaneläkettä kun täytän 65.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, siksi ansaittuja eläkkeitä ei saakaan leikata.

        Oma työeläkkeeni on pienentynyt Sipilän hallituksen aikana.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Näin. Joillakin on jäänyt työura lyhyeksi eri syistä.

        Itse en saa kansaneläkettä kun täytän 65.

        Jos et ole ansainnut työeläkettä ei sitä sinulle voida maksaa. Sitten pitää mennä sossunluukulle.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Oma työeläkkeeni on pienentynyt Sipilän hallituksen aikana.

        Ja pienenee vielä enemmän Rinteen hallituksen aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole ansainnut työeläkettä ei sitä sinulle voida maksaa. Sitten pitää mennä sossunluukulle.

        Saanhan minä työeläkettä, kuten kirjoitin. Mutta edellisen hallituksen aikana eläke pieneni entisestään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ole ansainnut työeläkettä ei sitä sinulle voida maksaa. Sitten pitää mennä sossunluukulle.

        Aivan, jokainen on itse maksanut oman työeläkkeensä ansiotuloistaan 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, jokainen on itse maksanut oman työeläkkeensä ansiotuloistaan 🤓

        Tietääkseni suurimman osan tällä hetkellä maksettavista lakisääteisistä työeläkkeistä maksavat juuri nyt työssä käyvät. Ainakin takavuosina oli näin, enkä ole kuullut että suuria muutoksia olisi tehty.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tietääkseni suurimman osan tällä hetkellä maksettavista lakisääteisistä työeläkkeistä maksavat juuri nyt työssä käyvät. Ainakin takavuosina oli näin, enkä ole kuullut että suuria muutoksia olisi tehty.

        Näin olen kuullut. Tarvitaan kuulemma hyvää työllisyystilannetta, jotta voidaan taata eläkkeiden jatkuvuus.


    • Anonyymi

      Onko tuo ev.lut syytä?

      • Anonyymi

        Kuka syyttää ketään.


      • Anonyymi

        Asia koskee juuri kirkon jäseniä, koska heistä valtaosa on eläkeläisiä.


    • Anonyymi

      miks vihreät on edes hallituksessa? täysin naurettavaa.

      • Jakamassa porvarien rahoja kuten kaikki vassarit 😏


      • Anonyymi

        Luojan kiitos oppositiosta!

        Persut saa rahaa ja avustajia ja puoluetukea, vaikka eivät ota mistään vastuuta :D Kokoomus otti miljardivelat, pakolaiset Suomeen ja pisti Suomen polvilleen.

        Siinä oikea malli nuorisolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luojan kiitos oppositiosta!

        Persut saa rahaa ja avustajia ja puoluetukea, vaikka eivät ota mistään vastuuta :D Kokoomus otti miljardivelat, pakolaiset Suomeen ja pisti Suomen polvilleen.

        Siinä oikea malli nuorisolle.

        🤓 kokoomus sai Suomen talouden tasapainoon ja velkaa lyhennettiin. Eduskunta ei suostunut tekemään päätöstä rajatarkastusten käyttöönotosta.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        🤓 kokoomus sai Suomen talouden tasapainoon ja velkaa lyhennettiin. Eduskunta ei suostunut tekemään päätöstä rajatarkastusten käyttöönotosta.

        Eli olet puoluetaustaltasi kokkare. Näin se tuossa lipsahti rivien välistä ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet puoluetaustaltasi kokkare. Näin se tuossa lipsahti rivien välistä ;D

        Ja samalla hän kannattaa perussuomalaisia sekä äänestää KD;a.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet puoluetaustaltasi kokkare. Näin se tuossa lipsahti rivien välistä ;D

        Olen porvari 🤓 mutta en kokoomuksen jäsen vaan KD:n.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olen porvari 🤓 mutta en kokoomuksen jäsen vaan KD:n.

        Kerro: MITÄ KD:n tavoitteista Sinä kannatat? KD nimittäin ei ole kovin oikeistolainen puolue. Sinun näkemyksesi eivät edusta KD:n arvoja, mikäli olen oikein puolueen ohjelmaa ymmärtänyt.


      • torre12 kirjoitti:

        Ja samalla hän kannattaa perussuomalaisia sekä äänestää KD;a.

        Pyhä kolminaisuus❗️❗️❗️😃


      • >miks vihreät on edes hallituksessa? täysin naurettavaa.

        Naurua tulee sulla piisaamaan, sillä seuraavissa vaaleissa vihreät saavat vähintään 25 kansanedustajaa. 🤣


      • Kyllä hänellä taitaa olla.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kyllä hänellä taitaa olla.

        Myönnät siis että sinulla on Asberger.

        Se selittääkin paljon kohdallasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myönnät siis että sinulla on Asberger.

        Se selittääkin paljon kohdallasi.

        Nyt Sinulla ovat Rakas Ystäväni nostaneet päätää myös luetunymmärtämisen ongelmasi. Tuottaako Sinulle ongelmia ymmärtää pronominia "hänellä"? Sehän EROAA pronominista "minulla"?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Nyt Sinulla ovat Rakas Ystäväni nostaneet päätää myös luetunymmärtämisen ongelmasi. Tuottaako Sinulle ongelmia ymmärtää pronominia "hänellä"? Sehän EROAA pronominista "minulla"?

        Kommentoin jo aikaisemmin nimenomaan sinulle, että sinulla näyttää olevan Asberger.

        Sinulla näitä ymmärtämisen vaikeuksia näyttää olevan, mutta ehkä tuo Asberger kohdallasi selittää tämänkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin jo aikaisemmin nimenomaan sinulle, että sinulla näyttää olevan Asberger.

        Sinulla näitä ymmärtämisen vaikeuksia näyttää olevan, mutta ehkä tuo Asberger kohdallasi selittää tämänkin.

        Niin? Missä tuo kommenttisi nyt on? Pitääkö minun olla selvillä kaikista poistetuista kommenteistasikin?

        Taitaa Sinua vaivata muukin ongelma kuin Asberger?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin? Missä tuo kommenttisi nyt on? Pitääkö minun olla selvillä kaikista poistetuista kommenteistasikin?

        Taitaa Sinua vaivata muukin ongelma kuin Asberger?

        Avaudu toki muista ongelmistasi ihan avoimesti :)


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin? Missä tuo kommenttisi nyt on? Pitääkö minun olla selvillä kaikista poistetuista kommenteistasikin?

        Taitaa Sinua vaivata muukin ongelma kuin Asberger?

        Voi sinua valeopettajaa, kaikki on niin vaikeata sinulle :)

        Mutta hyvä että saimme ainakin yhden selityksen käytöksellesi tuon Asbergerin diagnoosin muodossa kohdallasi :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua valeopettajaa, kaikki on niin vaikeata sinulle :)

        Mutta hyvä että saimme ainakin yhden selityksen käytöksellesi tuon Asbergerin diagnoosin muodossa kohdallasi :)

        Rakas ystäväni: koeta nyt hahmottaa SINÄKIN, että se on Asperger. Eikö minun virheeni riitä?

        On muuten aika koomista, että et kykene keksimään mitään omaa, vaan käytät minun kehittelemääni diagnoosia. Aika köyhää.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Rakas ystäväni: koeta nyt hahmottaa SINÄKIN, että se on Asperger. Eikö minun virheeni riitä?

        On muuten aika koomista, että et kykene keksimään mitään omaa, vaan käytät minun kehittelemääni diagnoosia. Aika köyhää.

        Hienoa että myönnät että olet itse tehnyt diagnoosin itsestäsi ja todennut että sinulla on Asperber.

        Hoito kohdallasi ei ole vielä liian myöhäistä :)

        ps. en ole muuten ystäväsi :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että myönnät että olet itse tehnyt diagnoosin itsestäsi ja todennut että sinulla on Asperber.

        Hoito kohdallasi ei ole vielä liian myöhäistä :)

        ps. en ole muuten ystäväsi :)

        Rakas Ystäväni: EDELLEENKIN olen Sinun suhteesi säälivällä kannalla. Elämä on Sinua koetellut niin monin tavoin ja siksi haet kompensaatiota. Kylklä se siitä. Älä sure,

        Oletko miettinyt sitä, että vaikkapa seurakunta tai sosiaalipuoli voisi etsiä Sinulle jonkun, joka kävisi luonasi? Sieltä saisit ystävän?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Rakas ystäväni: koeta nyt hahmottaa SINÄKIN, että se on Asperger. Eikö minun virheeni riitä?

        On muuten aika koomista, että et kykene keksimään mitään omaa, vaan käytät minun kehittelemääni diagnoosia. Aika köyhää.

        >On muuten aika koomista, että et kykene keksimään mitään omaa, vaan käytät minun kehittelemääni diagnoosia. Aika köyhää.

        Fundisusko kanavoi sairastajansa mielikuvituksen yksinomaan raamatullisiin aiheisiin ja Raamatun perustelemiseen. Sen ulkopuolella oltaessa kaikki pitää kopsata.

        Kun aloin kutsua usko.vaista (silloin mm. älyn.väläys) Räyhikseksi (koska hän ei itse antanut mitään nimeä jolla häntä kutsuttaisiin), muutamassa viikossa hän alkoi itse nimitellä muita Räyhiksiksi ja tekee samaa yhä. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että myönnät että olet itse tehnyt diagnoosin itsestäsi ja todennut että sinulla on Asperber.

        Hoito kohdallasi ei ole vielä liian myöhäistä :)

        ps. en ole muuten ystäväsi :)

        >ps. en ole muuten ystäväsi :)

        Et mahda sille mitään, jos joku rakastaa sinua ja pitää ystävänään. Se on vain kärsittävä. 😇


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Rakas Ystäväni: EDELLEENKIN olen Sinun suhteesi säälivällä kannalla. Elämä on Sinua koetellut niin monin tavoin ja siksi haet kompensaatiota. Kylklä se siitä. Älä sure,

        Oletko miettinyt sitä, että vaikkapa seurakunta tai sosiaalipuoli voisi etsiä Sinulle jonkun, joka kävisi luonasi? Sieltä saisit ystävän?

        Ahaa, elämä on siis potkinut sinua päähän ja siksi sinun pitää yrittää päteä tällä palstalla.

        Hyvä että tämäkin tuli selväksi :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, elämä on siis potkinut sinua päähän ja siksi sinun pitää yrittää päteä tällä palstalla.

        Hyvä että tämäkin tuli selväksi :)

        Voi voi, tuota Aspergeria...


    • Anonyymi

      Rahat varmaan meneekin paremmille ihmisille ja parempii tarkoituksiin.

    • Nykyiset eläkeläiset eli suuret ikäluokat: ihmiskunnan historian ahnein ja itsekkäin sukupolvi. Tämä sukupolvi on vastuussa siitä, että ihmiskunta tukehtuu muoviin ja läkähtyy hiilidioksidipäästöihin. Tämä sukupolvi on vastuussa siitä, että eläinten kiduttamisesta on tehty systemaattinen teollisuudenala. Tämä sukupolvi on rakentanut sen kuolemankoneen, joka nielee kaiken, mikä on elävää ja kaunista, ja muuttaa sen jätteeksi. Suurten ikäluokkien takia kaikki muut joutuvat kärsimään, muut joutuvat maksamaan heidän elostelunsa ja hyvinvointinsa laskun. Laskun loppusumma: inhimillinen olemassaolo.

      On jo korkea aika panna nämä öykkärit kuriin. Tulkaa, menkäämme, he ovat nyt heikkoja ja vanhoja, muserramme heidät helposti. Heillä on valta ja resurssit, mutta me lyömme heidät perinteisellä raa'alla lihasvoimalla. Lihasvoima on aina perimmäinen oikeus. Olkaamme oikeuden tuuli, jonka he jo kuulevat vihaisena ujeltavan. Olkaamme kohtalo, joka mustana lankeaa heidän päälleen.

      • Anonyymi

        Kirjoita ens kerralla commandohauis52:na, jos lihasvoima on noin sun juttu :D


    • Tuskin leikataan alle tuhannen euron eläkkeitä, eikähän noin pientä eläkettä ole ihmisillä jotka nyt edes jonkin verran on tehneet töitä. Sanotaan nyt vaikka 15-20 vuotta.

      Ja jos eläke jää alle tonnin niin silloin taatusti oikeutettu erinäisiin tukiin.

      • Nuorisojärjestöt nyt heittelee ihan mitä sattuu, ei se hallituspolitiikkaan vaikuta. Yllättäen kristillisillä näyttäisi olevan yksi järkevimpiä junnuketjuja.


      • Anonyymi

        Eikä ole koskaan ennenkään töissä ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole koskaan ennenkään töissä ollut.

        Ei ole, ei.


    • Ymmärtääkseni kylläkin Patmos esimerkiksi on halunnutkin Suomeen lähinnä jenkkityyppistä menoa?

      • Totta. Siinä vasta köyhät kyykkyyn laitetaankin.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Totta. Siinä vasta köyhät kyykkyyn laitetaankin.

        Siksi en oikein ymmärrä ainakaan sitä, jos Patmoksen "ystävät" murehtivat eläkeläisten asioista.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Siksi en oikein ymmärrä ainakaan sitä, jos Patmoksen "ystävät" murehtivat eläkeläisten asioista.

        Niin eikö pitäisi enemmän olla riemuissaan, että nyt on kunnon "trump-meininki" ja etunenässä pitäisi olla vaatimassa suomalaisen terveydenhuollon totaalista romuttamista, ei mitään maksukattoja eikä erityiskorvattavuuksia.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin eikö pitäisi enemmän olla riemuissaan, että nyt on kunnon "trump-meininki" ja etunenässä pitäisi olla vaatimassa suomalaisen terveydenhuollon totaalista romuttamista, ei mitään maksukattoja eikä erityiskorvattavuuksia.

        Kaikki on ilmeisesti suhteellista?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kaikki on ilmeisesti suhteellista?

        No niinhän se on koska sokeampikin näkee mihin Trumpin politiikka on jenkkilää viemässä. Karkee vertaus on kuuskytluvulle. Naiset pysyivät kotona ja miehet lähtivät kiltisti sotimaan. Kaikenlainen tasa-arvo , no sitä ei ollut...


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No niinhän se on koska sokeampikin näkee mihin Trumpin politiikka on jenkkilää viemässä. Karkee vertaus on kuuskytluvulle. Naiset pysyivät kotona ja miehet lähtivät kiltisti sotimaan. Kaikenlainen tasa-arvo , no sitä ei ollut...

        Tuo on muuten totta. USA on syöksykierteessä, jota saavat ihmetellä ja korjata vielä pitkään. Ihan hullua, että Trumpin kaltaista ihmistä vallassa pidetään, vaikka mikä olisi perusteluna.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Tuo on muuten totta. USA on syöksykierteessä, jota saavat ihmetellä ja korjata vielä pitkään. Ihan hullua, että Trumpin kaltaista ihmistä vallassa pidetään, vaikka mikä olisi perusteluna.

        Ongelma lienee syvissä yhteiskunnanriveissä. Liiallinen kapitalismin ihannointi on kantanut hedelmäksi valkoisen roskaväen, jolla ei mahdollisuuksia koulutukseen ja tuskin halujakaan koska ihanoidaan jotakin mennyttä maailmaa jossa vielä valkoinen oli "isäntä" Heille riittää se, että meksikolainen samantyöntekijä saa pienenpää palkkaa.

        Sinänsä ei siis ole mitenkään yllättävää, että tietty konservatiivinen uskonnollisuus kasvattaa kannatustaan. Tuohan ei ole sitä vanhankansan luterilaista uskoa vaan uskoa jossa voima haetaan nimenomaan ulkopuolelta vaikkapa "no onneksi en ole musta enkä homo tai pahimassa tapauksessa molempia"


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ongelma lienee syvissä yhteiskunnanriveissä. Liiallinen kapitalismin ihannointi on kantanut hedelmäksi valkoisen roskaväen, jolla ei mahdollisuuksia koulutukseen ja tuskin halujakaan koska ihanoidaan jotakin mennyttä maailmaa jossa vielä valkoinen oli "isäntä" Heille riittää se, että meksikolainen samantyöntekijä saa pienenpää palkkaa.

        Sinänsä ei siis ole mitenkään yllättävää, että tietty konservatiivinen uskonnollisuus kasvattaa kannatustaan. Tuohan ei ole sitä vanhankansan luterilaista uskoa vaan uskoa jossa voima haetaan nimenomaan ulkopuolelta vaikkapa "no onneksi en ole musta enkä homo tai pahimassa tapauksessa molempia"

        Totta.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No niinhän se on koska sokeampikin näkee mihin Trumpin politiikka on jenkkilää viemässä. Karkee vertaus on kuuskytluvulle. Naiset pysyivät kotona ja miehet lähtivät kiltisti sotimaan. Kaikenlainen tasa-arvo , no sitä ei ollut...

        60-luvulla siellä oli sentään toivoa paremmasta, elintaso nousi ripeästi ja amerikkalaisia unelmiakin toteutui.

        Nyt ei juurikaan ole toivoa, elintaso ei nouse eikä amerikkalaisia unelmia enää toteudu kuin hyvin harvoin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        60-luvulla siellä oli sentään toivoa paremmasta, elintaso nousi ripeästi ja amerikkalaisia unelmiakin toteutui.

        Nyt ei juurikaan ole toivoa, elintaso ei nouse eikä amerikkalaisia unelmia enää toteudu kuin hyvin harvoin.

        Jenkkilä on romahtanut.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ongelma lienee syvissä yhteiskunnanriveissä. Liiallinen kapitalismin ihannointi on kantanut hedelmäksi valkoisen roskaväen, jolla ei mahdollisuuksia koulutukseen ja tuskin halujakaan koska ihanoidaan jotakin mennyttä maailmaa jossa vielä valkoinen oli "isäntä" Heille riittää se, että meksikolainen samantyöntekijä saa pienenpää palkkaa.

        Sinänsä ei siis ole mitenkään yllättävää, että tietty konservatiivinen uskonnollisuus kasvattaa kannatustaan. Tuohan ei ole sitä vanhankansan luterilaista uskoa vaan uskoa jossa voima haetaan nimenomaan ulkopuolelta vaikkapa "no onneksi en ole musta enkä homo tai pahimassa tapauksessa molempia"

        Köyhät meillä on aina keskuudessamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät meillä on aina keskuudessamme.

        Niin? Siksi siis tuloerot maksimiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät meillä on aina keskuudessamme.

        Totta. Jos tänään jaettaisiin kaikki omaisuus ja rahat tasa kaikille jo ensiviikolla joku olisi valoissa ja joku rikastunut 😃 kaikista ei ole hoitamaan omaisuutta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Totta. Jos tänään jaettaisiin kaikki omaisuus ja rahat tasa kaikille jo ensiviikolla joku olisi valoissa ja joku rikastunut 😃 kaikista ei ole hoitamaan omaisuutta.

        Kuulehan, Rakas Ystäväni.


        Jos oikein KOVASTI tutkiskelet sitä toimintamallia, jota tarinoiden mukaan Jeesus ja alkuseurakunnat toteuttivat, et takuuvarmasti löydä sieltä perusteluja omille ajatuksillesi. Jeesus ei todellakaan kerännyt omaisuutta maan päälle eikä kyllä myöskään kehoittanut muita keräämään. Jos olet eri mieltä, osoitat sen varmastikin hyvin perusteluin.

        Omaisuusasioissa on kyse myös siitä, että osa ihmisistä rikastuu kyllä ihan muita teitä kuin omien toimiensa ansiosta. On varmasti parempi lähteä vaikkapa Trumpin tapaan kerryttämään omaisuutta isukin miljoonien tuella kuin suomalaisen yh-perheen lapsen, vai mitä?

        Minusta on irvokasta se, että esim. Patmoksen väki julistaa suureen ääneen Amerikan mallin ihanuutta ja tiukan oikeistolaisia näkemyksiä. Samaan aikaan, myös pienituloisten eurot kuitenkin kelpaavat kartuttamaan omaa palkkaa!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Totta. Jos tänään jaettaisiin kaikki omaisuus ja rahat tasa kaikille jo ensiviikolla joku olisi valoissa ja joku rikastunut 😃 kaikista ei ole hoitamaan omaisuutta.

        Paavalin porukka pani omaisuutensa samaan kasaan/ myi, josta jaettiin kullekin tasaisesti. Mutta sinä et ikinä kykenisi niin kristilliseen toimintaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Paavalin porukka pani omaisuutensa samaan kasaan/ myi, josta jaettiin kullekin tasaisesti. Mutta sinä et ikinä kykenisi niin kristilliseen toimintaan.

        En ole oikein vakuuttunut siitäkään, että Rakas Ystäväni itse lopulta itseään elättäisi.


    • Anonyymi

      Poliitikothan pettävät aina vaalilupaukset puolueesta riippumatta. Oliko jollekin nuorisolle korkeintaan tämä yllätys? Viime hallitus oli luvannut, että koulutuksesta ei tingitä ja romahduttivat sen huolestuttavalle tasolle.

      • Anonyymi

        Koulutuksessa rahaa voi käyttää paljon tehokkaamminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulutuksessa rahaa voi käyttää paljon tehokkaamminkin.

        Totta.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe