Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kovastihan+näitä+on+näitä+liikkeitä,+jotka+ovat+"raamatullisia".+Jokainen+niistä+on+mielestään+se+aito+ja+alkuperäinen+ja+muut+vääriä.+
Jokainen+näistä+liikkeistä+tulkitsee+surutta+Raamattua+omalla+tavallaan.+Joitakin+ohjaa+"Pyhä+Henki",+joitakin+taas+ilmeisesti+suoraan+Jumala.+Tavalla+tai+toisella,+KAIKISSA+puututaan+härskisti+yksilön+valintoihin+ja+vaaditaan+sokeaa+uskoa+ilman+kritiikkiä.+KAIKISSA+luodaan+se+kuva,+että+omilla+aivoilla+ajattelu+on+ihan+HIRVEÄÄ:
17.04.2017 10:19
Ylennsä+ihmiset+kyllä+vastaavat+suoriin+kysymyksiin,+jos+niitä+esitetään.+Pääsääntöisesti+uskovaiset+eivät+suostu+avoimeen+keskusteluun.+Kiukuttelu+alkaa,+kun+perusteluja+pyytää.
17.04.2017 10:15
On+se+outoa,+että+aikuinen+ihminen+ei+saa+uskovaisten+mielestä+itse+päättää+sukuouolielämästään.+Ajastus+siitä,+että+Jumalaa+aihe+kiinnostaisi+on+mieletön.+Sukupuolielämän+kontrolloinnille+on+historialliset+syynsä.+Omituista,+jos+uskovaiset+eivät+niitä+näe.
17.04.2017 10:12
On+taas+tyypillistä+uskovaisten+välistä+kinastelua!+Huoh.+
Käytännössä+jokainen+tekee+typeryyksiä,+kun+tilaisuus+tulee.+Rahaa+anellaan+surutta+milloin+mihinkin,+mutta+muutaman+vuoden+työskentelyn+jälkeen+näyttää+tulevankin+sitten+kiusaus+maksella+itselle+palkkaa+riittämiin,+jottei+itse+tarvitse+apua+anoa.+Kumma+juttu.+Touhut+sujuvat+lepppoisasti,+kun+johtokunnat+ja+äijäporukat+keskenään+sopivat,+minkä+verran+palkkaa+kukin+tarvitsee.+Helppoa+on!
Kovapäisimmät+uskovat+eivät+MILLÄÄN+suostu+myöntämään,+että+sossakin+ehkä+olisi+ongelmia.+Kaikkein+huvittavinta+on+se,+kun+helluntailaiset+kirkollisverosta+julistavat.+Käytännössä+joku+aina+maksaa+touhut.
17.04.2017 10:09
Kun+uskontoja+tutkii,+huomaa+kyllä+nopeasti+sen,+miten+ihmiset+ovat+uskonnot+rakentaneet.+Vaatii+todellista+sokeutta+väittää,+että+ihmisten+vaikutus+ei+näy.
17.04.2017 09:56
Enpä+voi+sanoa+nähneeni+merkkejä+siitä,+että+yhdenkäään+uskonnollisen+yhteisön+jäljet+maailmassa+olisivat+täynnä+pelkkää+hyvää.+
Tämä+tapaus+on+taas+kerran+hyvä+esimerkki+siitä,+miten+sirkeästi+"omia"+puolustetaan,+nousipa+julkisuuteen+mitä+tahansa.+En+ymmärrä+logiikkaa,+jossa+edes+selvät+mielettömyydet+ja+suoranaiset+rikoksetkaan+eivät+saa+ihmisiä+vetämään+johtopäätöksiä.
17.04.2017 09:47
Ajoittain+en+kuules+viitsi+kovin+paljoa+patrruunoita+näihin+jankutuksiin+uhrata.+
Minun+nähdäkseni+voisi+olla+kaiken+kaikkiaan+järkevää+tarkastella+sitä,+onko+oikein,+että+uskon+nimissä+ihmisiä+saa+ilmeisesti+todella+julmasti+kohdella.
17.04.2017 09:31
Sen+ovat+israelilaiset+ITSE+keksineet,+että+Jumala+on+heitä+jotenkin+ohjannut.
17.04.2017 09:28
Minunkin+mielestäni+avaajan+asenne+on+hyvin+mielenkiintoinen.+Miksi+kummassa+tämä+keskustelu+pitäisi+rajata+jonkinlaiseksi+eri+uskonnollisten+ryhmittymien+väliseksi+saivarteluksi+siitä,+onko+jokin+yksittäinen+tulkinta+se+ainoa+oikea+vaiko+ei?
Täällähän+kirjoittelevat+eri+poppoot+lähinnä+sen+vuoksi,+että+se+oma+ryhmä+on+heille+-+TÄYSIN+samoin+kuin+JT-väellekin!+-+se+ainoa+oikea.+Tästä+lähtökohdasta+käsin+he+sitten+julistavat+sitä+omaa+totuuttaan+ja+äärimmillään+kysessä+voi+olla+jopa+yhdenkin+sanan+ero.+Erittäin+mielellään+esim.+helluntailaiset+paapattavat+sitä,+miten+on+tärkeää+löytää+se+oma+"hengellinen+koti".+
Kun+ihminen+on+yhdessä+ääriuskovaisten+liikkeessä+tarpeekseen+saanut,+jo+maalaisjärkikin+sanoo+sen,+että+voi+olla+järkevää+ottaa+aikaa+hieman+maailman+tutkimiseen+ja+tarkasteluun+ilman+sitä,+että+joku+tekee+ne+tulkinnat+valmiiksi.+Yhdestä+liikkeestä+toiseen+hyppääminen+tuntuu+lähinnä+mielettömältä+ajatukselta.+Mikään+ei+estä+tekemästä+sitä+myöhemmin,+mutta+maailmassa+on+muutakin+kuin+ääriväihtoehdot+fundamentalisti+-+ateisti.
17.04.2017 09:28
Kyllä+VL-joukkoakin+olisi+syytä+tarkastella.
15.04.2017 09:29
Höpön+höpön.+Raamatun+aikojen+profeetatkin+olivat+vain+ihmisiä,+joilla+oli+ehkä+keskimääräistä+vilkkaampi+mielikuvitus+ja+riittävästi+härskiyttä+selitellä+juttujaan.+Antiikin+aikoina+erilaiset+oraakkelit+ja+ennustajat+olivat+yleisiä.+
Smith+oli+enintään+yhtä+hyvä+"profeetta"+kuin+kaikki+muutkin.
15.04.2017 09:28
Lasten+aikuistuminen+ei+ole+sen+haasteellisempaa+kuin+aiemminkaan.+Kyse+on+siitä,+että+maailma+on+muuttunut.+Aikuisetkin+ovat+periaatteessa+lapsellisempia+kuin+ennen.+Elämä+on+niin+paljon+helpompaa+kuin+aiemmin.+
Juttusi+ovat+täysin+omaa+keksintöäsi.
14.04.2017 20:42
Smith+on+ihminen.+Raamattukin+on+ihmisten+kirjoittama,+joten+Smithin+jutut+eivät+ole+sen+kummempia.+
Mormoneilla+on+käytännössä+samat+irrationaaliset+väittämät+oikeudestaan+säädellä+ihmisten+elämää+kuin+muillakin.+Liike+myös+muutti+käytännössä+rasistisia+näkemyksiään+vain+ulkoisen+paineen+vuoksi.
14.04.2017 20:39
Keksit+aivan+OMITUISIA+asioita.+
Minulla+ei+ole+ikinä+ollut+minkäänlaisia+ongelmia+kuoleman+suhteen.+Olen+menettänyt+itselleni+tärkeitä+ihmisiä,+mutta+minkäs+sille+voi.+Ajoittain+kaipaan+heitä,+mutta+elämän+kiertokulku+on+tämä+mikä+on.+Jotakin+kuolee+ja+jotakin+tulee+tilalle.++Minäkin+kuolen+aikanani+ja+se+siitä.+Jos+jotakin+on+nkuoleman+jälkeen,+se+selviää+sitten.+Taivas-käsite+on+melkoisen+korni+ja+en+usko+siihen.+
Myös+sairauksien+ym.+vastoinkäymisten+kuormittavuudet+olet+keksinyt+itse.+Minä+hyväksyn+ne+sellaisenaan.+Pikemmin+uskovaisen+logikka+minusta+aiheuttaa+ongelmia.+Hän+sysää+syyn+vastoinkäymisistään+Jumalalle+tai+-+mikä+pahempaa+-+kieltäytyy+näkemästä+omia+virheitään+tapahtumien+taustalla.+
Minusta+ylipäätään+ottaen+on+typerää+haihatella+tulevaa.+Elämä+on+tässä+ja+nyt.+
Juttusi+ovat+valitettavasti+sitä+tuttua+retoriikkaa,+mitä+uskovaiset+viljelevät.+Meidän+elämämme+on+nykyisin+PALJON+helpompaa+kuin+vaikkapa+50+vuotta+sitten,+aikaisemmista+aikakausista+puhumattakaan.
14.04.2017 19:36
Kuulehan.+En+ole+missään+vaiheessa+ymmärtääkseni+ilmoittanut+olevani+puhdasverinen+ateisti.+Ajoittain+uskon+jonkinlaiseen+Jumalaan,+useimmiten+en.+Siitä+olen+varma,+että+jos+olemassa+on+Jumala,+hän+ei+ole+ainakaan+sellainen+kuin+fundamentalistit+väittävät.
14.04.2017 19:29
Oliko+tuo+jonkinlaista+parodiaa?
14.04.2017 16:55
En+TODELLAKAAN+ole+"Jumalan+puhuttelussa"...+Oliko+tuo+vitsi?
Tuttavapiiriini+ja+sukulaisiini+ei+kuulu+sellaisia+uskovaisia,+jotka+minun+elämääni+närehtisivät.+Turhaa+se+olisikin.+Pitkään+saa+kyllä+uskoon+tuloani+odottaa...
14.04.2017 16:53
On+TÄYSIN+selvää,+että+Smith+keksi+tarinat,+tai+saattoihan+hän+tietenkiin+itse+uskoakin+niihin.+
Ääriuskovaisuutta+mormonien+kohdalla+ovat+kaikki+erilaiset+tapanormit.+Etköhän+itse+tietäne+ne?
14.04.2017 16:51
Höpön+höpön.
14.04.2017 16:49
Nikamavälilevysairaus+ja+hermojuurioireisto+tuntuu+olevan+aika+yleinen+diagnoosi.+
Välilevyn+pullistumaakin+tuntuu+olevan.+Lisäksi+välilevyn+rappeumaa?+
Saman+oloisia+vaivoja+on+minullakin,+mutta+onneksi+pysyvät+kurissa+riittävllä+likunnalla+ja+saliharjoittelulla+&+sillä,+että+katson,+miten+ja+missä+asennossa+vaikkapa+renkaat+vaihdan.+
Kyllähän+niitä+kipuja+tulee+silloin+kun+on+tullakseen.+Omien+selkävaivojeni+kanssa+olenm+huomannut+sen,+että+ajoittain+menee+hyvin+ja+joskus+taas+tulee+takapakkia.+Minun+vaivani+alkoivat+jo+nuorena+miehenä,+mutta+sen+jälkeen+aloitinkin+suosiolla+salilla+käynnin+ja+se+on+tehnyt+hyvää.+Näin+viittäkymppiä+lähestyttäessä+tietysti+olo+ei+aina+ole+kuin+kaksikymppisellä.+
Sinua+tuntematta+on+vaikea+sanoa+mitään.+Skeptistä+perusasennettani+ei+helposti+muuteta.+Olennainen+asia+tietenkin+on+kipujen+vähenemisen+syy.+Sattumiahan+elämä+tietenkin+on+täynnä.+Netti+on+pullollaan+eri+asioita+väittäviä+ihmisiä.+
Jos+olosi+on+parantunut,+hyvä+niin.+Minä+en+kykene+löytämään+automaattista+syy-yhteyttä+Sinun+kokemustesi+välillä,+mutta+Sinä+itse+löydät+ja+se+siitä.
14.04.2017 16:49
707 / 730