Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Simahtanut
profiilit
Simahtanut
Simahtanut
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
178
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
SimsGuru+Graham+kirjoitti+äänestyskäytäntöä+koskien:+"And+yes,+#1+is+the+pack+you+want+the+most.+Rank+them+in+order+of+most+to+least+wanted+:)"
(Suora+suomennos:+Ja+kyllä,+#1+on+pack+jota+haluat+eniten.+Arvostele+ne+[vaihtoehdot]+järjestyksessä+eniten+halutusta+vähiten+haluttuun.+//+keskustelu+löytyy+mm:+http://forums.thesims.com/en_US/discussion/915385/welcome-lets-get-to-work)
Olisiko+ollut+hyvä+ajatus+kertoa+äänestäjille+asiasta+jo+ENNEN+kuin+he+ehtivät+äänestää?+Minusta+olisi+ollut.+Todella+moni+-+minä+mukaan+lukien+-+äänesti+täsmälleen++päinvastaista+kuin+mitä+olisi+todellisuudessa+halunnut.+Heikko+äänestysmenettelyn+selostus+tietenkin+vahvistaa+käsitykseni+EA:n+käyttämästä+viestintämallista+ja+toiminnasta+yleensäkin.
Keskimäärin+se,+mikä+alkaa+huonosti+päättyy+vielä+huonommin,+joten+seuraavassa+äänestysvaiheessa+kannattaa+luultavasti+olla+tarkkana.+Hyväksi+puoleksi+asiassa+lasken+mm.+että+aikaisemmatkin+stuff+packit+ovat+olleet+suhteellisen+mitäänsanomattomia+-+ainakin+minun+rankingissani+-+joten+paljoa+ei+luultavasti+ole+menetetty.+Siis+vielä.
04.04.2017 09:22
Tuo,+mitä+heeeessu+on+jo+kokeillut,+eli+perheen+vaihtaminen+on+järkijuttu.
Jos+se+kuitenkaan+ei+mitään+auta,+on+mahdollista+mm.+että+on+tallennus+korruptoitunut.+Silloin+ei+välttämättä+simien+resetointi+auta,+mutta+asian+voisi+kenties+tarkistaa+kokeilemalla+kokonaan+toista+tallennusta.+Jos+toisessa+tallennuksessa+ei+kello+jumita,+on+jokseenkin+varmaa+et+eka+seivi+oli+viallinen+-+ja+sen+voi+usein+korjata+eri+tavoin+(tai+pahimmassa+tapauksessa+hylätä).
No+modit+ja+kaikki+CC:t+voivat+olla+syyllisiä+tai+voivat+olla+olemattakin.+Sen+voi+tietenkin+tsekata+vaikka+pelaamalla+jonkin+aikaa+kokonaan+ilman.+Jos+ilmenee,+että+peli+toimii+ilman+CC:ä+kunnolla,+tietää+vian+olevan+jossakin+ladatussa+ja+sen+jälkeen+pitänee+vaan+harkita+mikä+se+voisi+olla.+Siihen+taas+on+ohjelmanpätkää+ja+ohjetta+siltä+varalta,+ettei+jaksa+manuaalisesti+kaikkea+tarkistaa,+eikä+esimerkiksi+viimeksi+asennetuissa+ole+mitään+ilmeistä+epäilyn+kohdetta.
Twallanin+modit+(Nraas)+ovat+tietenkin+avuksi+todella+monelle+Sims+3:n+pelaajalle+useilla+eri+tavoilla.+Mulla+on+hyviä+kokemuksia+niistä,+enkä+usko+pelaavani+kolmosta+ilman+Twallanin+ja/tai+Pescadon+modia.
Bugeja+piisaa,+mut+on+niille+kehitetty+monenlaista+apukeinoakin.+Pidän+peukkuja,+että+aloittaja+löytää+pian+ratkaisun+tähän+kellon+jumittamiseen.
26.03.2017 12:49
Nimerkki+heeeessu+kirjoitti:+"Elikkäs+Simssi+jumittuu+klo+4:55,+kun+tulee+aamu.+Aiemmin+on+toiminut+ihan+normaalisti.+Olen+vaihtanut+perhettä,+mutta+kaikilla+jumittaa.+Oisko+kellään+tähän+mitään+apuja+antaa?"+
Ei+mulla,+mut+Crinrictillä+vois+olla.+Ks.+esim:+http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/Sims-3-Lagging-Clock-stops-working/td-p/2055531
http://sims3.crinrict.com/en/2011/02/bug-clock-stops-at-a-certain-time.html
http://sims3.crinrict.com/en/2013/11/sims-in-slow-motion.html
26.03.2017 12:07
4)+Itse+pelissä+on+valikko,+josta+pelaaja+voi+säätää+resoluutiota+mm.+simien+ja+taustan+tarkkuuden,+valita+näytön+valoisuuden+yms.+Lisäksi+sieltä+löytyy+"läppärimoodi",+josta+joillekin+on+ollut+hyötyä+ja+joillekin+harmia.+Alemmilla+resoluutioilla+ei+kone+joudu+läheskään+niin+koville+kuin+pelattaessa+esimerkiksi+suurimmilla+mahdollisilla+kuvan+tarkkuuksilla.+Pelinäkymä+ei+ole+niin+laadukas+ja+terävä+kuin+silloin,+kun+kaikki+asetukset+on+säädetty+täysille,+mutta+tietokone+pääsee+helpommalla.
No+kuka+sitten+takaa,+ettei+tietokone+ole+lainkaan+vaarassa,+kun+pelaaja+muistaa+pitää+kuvan+hiukan+suttuisena+ja+säätää+muutoinkin+asetukset+vaatimattomiksi?+Tosissaan+ei+kai+kukaan.+Eivät+tietokoneet+ole+ikuisia,+eikä+ilmeisesti+ole+tarkoituskaan+-+ainakaan+valmistajien+mielestä.+Ne+kuluvat+aina+hiukan+käytössä+ja+vanhat+laitteet+pölyyntyvät,+komponenttien+toimintapiste+siirtyy+vuosien+käytön+seurauksena+kauemmas+parhaasta+mahdollisesta+jne.
Jos+koneen+tekniset+arvot+ovat+kuitenkin+lähellä+pelin+tekijän+ilmoittamia+laitevaatimuksia+ja+mieluummin+paremmat,+on+melko+todennäköistä,+ettei+suurempia+laiteongelmia+ilmene+vuosiin+pelaamisen+takia.+Varmaa+se+ei+silti+ole.
Anteeksi+pitkät+märinät,+mutta+kysymys+oli+mielenkiintoinen.+:)+Jos+aloittaja+olisi+kertonut+tarkemmin+laitteen+tyypin+siihen+olisi+kenties+löytynyt+asiallisempi+tai+ainakin+lyhyempi+vastaus.
25.03.2017 09:06
"eli+oisko+kokemuksia+sims+4+pelaamisesta+Windows+8.1+(hp,+läppärillä)??+voiko+peli+edes+toimia+tämmöisellä+koneella..?+kun+sain+sen+pelin+lahjaks..+kiitos+jos+vastaat"
Vastaan,+mutta+en+itse+pelaa+läppärillä,+joten+ei+ehkä+kannata+lukea+pitemmälle.+Seuraava+selonteko+on+lähinnä+mielipide+eikä+mikään+ehdoton+totuus.
Mielestäni+on+useita+tapoja+ratkaista+asia+ja+niille+vielä+muunnelmat.
Muutama+tapa:
1)+Vertaa+koneen+teknisiä+tietoja+TS4:n+laitevaatimuksiin+ja+päättele+niiden+perusteella+kannattaako+kokeilla.
Tässä+olisi+järkeä+monesta+syystä.
2)+Kokeile,+eli+lataa+peli+koneelle+ja+katso+toimiiko+se.
Monesta+syystä+järjetön+tapa.+Vaikka+peli+aluksi+toimisikin,+ei+ole+varmuutta+kuinka+kauan.+Ellei+koneen+suorituskyky+riitä+pelin+'pyörittämiseen'+vaikeuksitta,+joku+sen+komponenteista+rasittuu,+kuumenee+ja+vahingoittuu+jossakin+vaiheessa,+vaikka+ei+välttämättä+heti.+Ilmiö+todennäköisesti+korostuu+jokaisen+ladattavan+lisäosan+ja+kamapaketin+myötä.+Ellei+kuitenkaan+ole+mitään+väliä+sillä+vahingoittuuko+kone,+voi+tuota+tietenkin+mainiosti+kokeilla.+Hyvällä+tuurilla+alimitoitettukin+laite+voi+toimia+pitkään+ennen+kuin+ongelmia+ilmenee.
3)+Kerro+tietokoneen+tyyppi+asiantuntijalle+ja+kysy+riittääkö+se+Sims+4:n+pelaamiseen.+Hän+tarkistaa+luultavasti+asian+kohdan+1)+mukaan,+ellei+sitten+tiedä+asiaa+jo+suoralta+kädeltä.+Ellei+tämä+miellytä+tai+ole+mahdollista+jostakin+syystä,+voit+tietenkin+kokeeksi+kertoa+koneen+tiedot+täälläkin.
Yleistä+asian+tiimoilta:+Kyllä+monet+pelaavat+Sims+4:ää+läppärillä.+Onhan+uudemmissa+sylimikroissa+tehoja+usein+enemmän+kuin+monessa+halvemmassa+pöytäkoneessa+eikä+Sims+4:n+perusversio+ole+mitenkään+erityisen+vaativa+tai+"raskas".+Tilanne+muuttuu+kuitenkin+jonkin+verran+aina+kun+pelaaja+latailee+lisäreitä+ja+uutta+asiakassisältöä+koneelleen.+Läppärien+tyypillisesti+yhdysrakenteiset+näytönohjaimet+esimerkiksi+eivät+ole+teknisesti+yhtä+helppoja+jäähdyttää+kuin+erilliset+tilavaan+ja+helposti+tuuletettavaan+väljään+koteloon+asennetut+erilliset+komponentit.+Prosuja+ja+näytönohjaimia+on+poltettu+paljon+Sims+3:lla+ja+palaa+niitä+vielä+nelostakin+pelattaessa.
24.03.2017 23:38
Mitään+en+ole+kuullut,+mut+pikkasen+netistä+lukenut.+Kamapakki+olis+tätä+kirjoitettaessa+kyllä+tulossa+pikapuolin,+keilaamiseen+liittyvää+kampetta+kait+olis+tällä+kertaa+luvassa,+mut+seuraavasta+lisäristä+en+löytänyt+minkäänlaista+edes+puoliksi+luotettavan+tuntuista+tietoa.
Huhumylly+on+kyllä+ollut+käynnissä,+kun+joku+tai+jotkut+ovat+kertoneet+löytänensä+pelin+sisuksista+joitakin+mahdollisesti+lemmikkeihin+(mut+ei+hevosiin)+liittyviä+vihjeitä.
Pelifirma+luultavasti+laskee+olevan+etua+siitä,+että+huhuja+liikkuu+ja+ihmiset+intoilee+ja+jopa+huolestuu.+Se+on+vähän+kuin+ilmaista+mainosta+pelille.+Ei+niin+väliä+mitä+puhutaan,+kunhan+vaan+puhutaan.+Siks+eivät+anna+pelin+kehitystiimiin+kuuluvien+sen+enempää+kumota+kuin+vahvistaakaan+mitään+ennen+kuin+ihan+viime+tipassa.
Itse+rupean+uskomaan+hiukan+enemmän,+kunhan+joku+löytää+ensimmäisen+"virallisen"+trailerin+seuraavasta+lisäristä+-+ja+senkään+jälkeen+en+usko+ihan+kaikkea+mitä+siinä+kerrotaan.+:)
19.03.2017 09:31
Kaupunkielämän+asennus+kesti+mulla+arviolta+15+minuuttia.+Koko+pelin+asentaminen+vei+aikoinaan+lähes+tunnin+-+ja+Originista+suoraan+olen+nämä+tilannut.
Originia+olen+moitiskellut+toisaalla+eri+syistä,+mutta+kaikki+asennukset+(ja+korjaukset)+ovat+mun+kohdallani+menneet+nopeasti+ja+ongelmitta.
Latausnopeudet+näkyvät+nettikirjoitusten+perusteella+vaihdelleen+tosi+paljon.+Kertovathan+jotkut+latailleensa+viikonkin+jotain+pelin+osia,+mutta+yleensä+eivät+selitä+tarkemmin+oliko+esimerkiksi+nettiyhteyksissä+tai+omassa+systeemissä+jotain+vikaa+samaan+aikaan.
Ihmisen+aikakäsitys+on+myös+melko+suhteellinen.+Odottavan+aika+on+pitkä+ja+erityisen+pitkä,+kun+pelin+lataus+venyy+järjettömästi.
Tarkennus:+En+omista+The+Sims+4+Kaupunkielämää,+vain+sen+käyttöoikeuden.+(Eräs+syy+miksi+moitin+Originia+ja+Electronic+Artsia)
18.03.2017 12:37
Mahdollista,+mut+vaikuttaa+hankalalta.+Ks.+esim:+
http://modthesims.info/t/491970
Olisko+hevoshoitola+(ratsastuskeskus)+sittenkin+parempi+ratkaisu?
15.03.2017 23:20
Jurpoilija+kirjoitti+mm:+"Eli+voiko+itse+olla+työntekijänä?+*1)
Miten+kokit+saa+tekemään+parempia+ruokia?+*2)
Miks+helv...+simin+"oma+ote"+on+aina+kehitettävissä+jutuissa?"+*3)
*1)+Ei+duunarina.+Iso+virhe+mun+mielestä+-+siks+en+ostanut+tota+osaa+ainakaan+toistaiseksi.+Jossakin+voi+olla+kyllä+modi+tätä+varten,+mut+en+löytänyt+pienellä+hakemisella.
*2)+Kouluttamalla+jollakin+tavalla.+Huijaamatta+varsinaisesti+käy+esimerkiksi+vaikka+seuraavassa+esitettyyn+tyyliin:+http://forums.thesims.com/en_US/discussion/889921/tutorial-on-how-to-hire-your-own-sims-you-made-to-work-in-your-restaurant
eli+keplottelemalla+itse+luodut+simit+hommiin+TAI+yksinkertaisesti+huijaamalle+työntekijöille+taidot+sun+muut.
*3)+En+tiedä.
14.03.2017 14:39
Aika+monella+on+ollut+ongelmia+koodilodjun+kanssa.+Seuraavasta+tosi+pitkästä+keskustelusta+vois+mahdollisesti+saada+jotain+vinkkejä:+http://answers.ea.com/t5/The-Sims-4/Sims-4-I-can-t-bring-up-the-cheat-window-console/td-p/3439141
11.03.2017 02:10
"Eli+oon+miettiny+et+voinks+antaa+simsis+mun+simin+lapsen+adoptoitavaks+tiiän+et+voi+adoptoida+mut+voinks+antaa+mun+simin+adoptoitavaksi+?"
Ei+käsittääkseni+ilman+jotain+huijausta,+modia+tai+jekkua,+mutta+voin+olla+väärässäkin.+Periaatteessa+sosiaalivirkailija+noutaa+lapsen+pois+vanhemmilta+tietyissä+ongelmatilanteissa,+mutta+näitä+harvoin+syntyy+ilman+jonkinlaista+lapsen+heitteillejättöä+tai+huonoa+kohtelua.
Lyhyen+nettitarkastelun+perusteella+löytyy+muutamia+tapoja+saada+sosiaalivirkailija+harhautettua+tontille+ja+sitten+siellä+vakuuttumaan+siitä,+että+lapsi+pitää+viedä,+mutta+ne+tavat+eivät+kuulu+normaaliin+peliin.+Pelin+virhetoiminta+saattaa+myös+johtaa+sosiaalivirkailijan+käyntiin,+vaikkei+lapsella+(muita)+ongelmia+olisikaan.
Jekuista+tai+konsteista+on+jäänyt+eräs+mieleen,+vaikkei+se+välttämättä+adoptio+ole.+Maailmojen+hallinnassahan+voi+simejä+siirtää+taloudesta+toiseen.
09.03.2017 22:42
Ei+ole+pakko+ostaa+Superstaraa,+paitsi+jos+tahtoo+myös+hengen.+
Noita,+velho,+ihmissusi,+zombi,+vampyyri+ja+keiju+tulevat+Supernaturalissa,+eivätkä+vaadi+Superstaraa.+Wikipedia+väittää+kummitustenkin+tulevan+Supernaturalissa,+mut+tähän+asti+ne+on+kyllä+tulleet+peruspelissä.+Niiden+pelattavuus+vaan+paranee+Supernaturalissa,+kun+niitä+voi+luoda+siminluonnissa,+valita+niille+kuolintavat+jne.
08.03.2017 19:20
Kysymys+kuuluukin:
Onko+teillä+ollut+samaa+ongelmaa?+-+ei+mulla.
Oletteko+vaihtaneet+yhteensopivuutta?+-+en+ole.
Jos+olette,+niin+minkä+windowsin+valitisitte+vai+otitteko+ehdotetut?+(pelaan+sitkeästi+windows+7:lla.+Kymppiin+menen+myöhemmin,+kun+on+hyvin+painavia+syitä+ja/tai+pakko.)
Kiitokset+ja+kehut+huippuhienosta+ja+mielenkiintoisesta+kysymyksestä,+joka+oli+täsmennetty+ja+muotoiltu+niin,+että+siihen+oli+helppo+vastata.
Uteliaana+teen+silti+pari+mahdollisesti+omituista+vastakysymystä.
-+onko+Nraas+MC+tuttu+ja+mahdollisesti+käytössä?+(Itse+arvelen+sen+edelleen+hyväksi+pelin+toiminnan+vakauttajana+ja+ongelmien+paikantajana.)
-+oletko+päivittänyt+esim.+Originin+kautta+viime+aikoina?
+(Minä+en+päivitä+TS3:sta,+en+edes+kirjaudu+kolmosen+kanssa+pitääkseni+sen+mahdollisimman+kaukana+O:sta+luettuani+viime+vuonna+TS3:n+pelaajien+kokemuksia+joistakin+päivityksistä.+Originiin+turvaudun+kyllä+Sims+4:n+kanssa.+Itse+asiassa+päivitin+eilen+Originin+uuteen+versioon,+enkä+tänään+saanut+edes+tietokonetta+auki+ennen+käynnistyksen+korjausta.+Hassua+oli+minusta,+että+korjaus+poisti+viimeisen+Originin+päivityksen,+eikä+mitään+muuta.+Sen+jälkeen+tietokone+käynnistyi+normaalisti.+En+ole+tutkinut+asiaa,+mutta+ei+tämä+ollut+ensimmäinen+kummallisuus+mainitun+myynti-,+palvelu-+ja+asiakasseurantaohjelman+kanssa,+johon+törmään.)
08.03.2017 13:03
Pidän+peukkuja+sen+puolesta,+että+auttaisi.+Ellei,+niin+haetaan+jostain+parempia+ohjeita+-+ja+kiitos+kun+vastasit.
Pari+sanaa+TS4:stä.+Peliin+on+tullut+sen+julkaisun+jälkeen+tosi+paljon+uutta+ja+kun+sisältöä+alkaa+olla+jo+melkoisesti,+on+alkanut+ilmetä+enemmän+bugejakin.+Sitähän+moni+povasi+jo+v.+2014,+joten+ei+täysin+yllätä.+Edellisen+peliversion+bugimäärään+on+kuitenkin+ainakin+tätä+kirjoitettaessa+vielä+matkaa.
"Sinä+hallitset.+Sinä+määräät."+remennetään+mainoksessa+-+ja+niinhän+se+onkin+siihen+asti+ettei+peli+äkkiä+esimerkiksi+edes+käynnisty+tai+se+alkaa+toimia+jotenkin+kummallisesti.+Onneksi+pelifirma+antaa+kuitenkin+pelaajan+ihan+itse+valita+lataako+päivityksen,+vai+lopettaako+vaikka+pelaamisen.+Kun+sitten+nettiyhteys+pätkii+eikä+Originiin+tai+EA-tukeen+saa+itkemälläkään+yhteyttä,+voi+jokainen+itse+miettiä+kuka+sitä+peliä+oikeasti+hallitsee.+:)
Edellisissä+Simseissä+oli+-+ja+on+-+toki+ongelmansa,+mutta+niin+kauan+kuin+levykkeet+ja+tietskan+muisti+toimivat+ei+pelaaja+ole+täysin+esimerkiksi+Originin+varassa.+Sen+takia+ne+vanhemmat+pelit+kai+ovat+kalliimpia,+kun+niihin+pelaaja+omistaa+hiukan+muutakin+kuin+vain+pelkän+käyttöoikeuden+ja+määrää+sekä+hallitsee+suhteellisesti+enemmän+niiden+toimintaa+-+toistaiseksi.
07.03.2017 09:52
Sims4pelaaja+kirjoitti+mm:+"+...++Mitä+mä+teen?+:(+"
Ei+hajuakaan,+paitti+et+tottelemattomat+simit+on+näköjään+tunnettu+ongelma+TS4:ssä+ja+siihen+on+löytynyt+konsteja+ja+keinoja+vino+pino+jo+ihan+pelin+alkuajoista+lähtien.
Mä+vilkaisin+aika+tylsästi+netistä+hakulauseella+"sims+4+sims+don't+obey"+ja+juttua+löytyi+silläkin+sivukaupalla.+Mm.+crinrict+oli+ratkonut+juttua+aikanaan+ja+Sims+4+Forumilla+rosemow.+Ks.+esim:+https://forums.thesims.com/EN_US/discussion/863798/sims-wont-do-anything-on-command
Poimintoja+edellisistä:
-+poista+modikansio+tilapäisesti,+niin+selviää+oliko+syyllinen+esim.+CC:n+joukossa.+(Ohjeet+löytyy+netistä+mm.+Radolan+sivuilta+ja+vaikka+mistä,+jos+niitä+tarvii.)
-+korjaa+peli+(usein+nopea+juttu)
-+asenna+uudestaan+(helppo+mut+joskus+hidas+touhu+kaikkine+odotteluineen)
-+tee+mitä+rosemow+neuvoi+yo.+linkissä.+On+sen+verran+pitkä+vitja,+etten+ala+selittämään,+mut+jos+linkki+toimii,+niin+tarinat+on+sen+takana.+Ovat+auttaneet+ilmeisesti+monilla,+mutta+tätä+ei+ole+mulla+vielä+ollut,+joten+en+osaa+sanoa+omasta+kokemuksesta+tosta+touhusta.
06.03.2017 20:30
"Saako+esim+lasta/teiniä+muutettua+vampyyriksi?"
Modeja+ja+huijauksia+käyttämällä+tai+pelitallennuksia+muuttamalla+saa.+Muuten+ei+pitäisi+onnistua.
(Lähtökohtaisesti+lapset+ja+teinit+voivat+olla+vampyyreja,+jos+molemmat+tai+ainakin+toinen+vanhemmista+on+vampyyri,+mutta+vampyyri+ei+suostu+puraisemaan+lapsia+tai+teinejä+ilman+jotain+pelin+toimintaa+muuttavaa+juttua.)
05.03.2017 13:07
"Kun+olet+leirillä+miten+ostat+teltan???"
Metsänvartijoiden+kioskilta+simoleoneilla.+(Kipsan+luukun+tietämille+kun+klikkaa,+niin+ostosvalikko+avautuu.+Kokeilin+hetki+sitten+ja+onnistui+ostokset+normaalisti.+Aika+kallista+lystiä+tuo+lomailu,+joten+teltan+lisäksi+en+sitten+ostanut+muuta+vaan+grillasin+hodarit+nuotiolla.+Erakon+mökin+liepeillä+oli+rauhallista+ja+maisemat+miellytti.)
02.03.2017 20:54
Hiukan+erilaiset+ohjeet+++linkkejä:
http://addanohjelmointivirhe.blogspot.fi/p/ladatta.html
01.03.2017 17:29
9 / 9