Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demeter1
profiilit
demeter1
demeter1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
6837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäkään+en+nähnyt+videota,+Paloma.+Luin+vain+tuon+selostuksen,+mikä+sekin+tietysti+painottui+opettajan+"virheisiin".+
Opetustyö+on+minustakin+arvokasta,+niin+arvokasta,+että+sitä+ei+pitäisi+tärvätä+viemällä+opettajalta+melkein+kaikki+valtuudet+ja+keinot+hoitaa+tehtäväänsä+hyvin.
Vai+arvioinko+liian+ankarasti+?+Vähäisen+kokemukseni+ja+kuulopuheiden+pohjalta+?
En+oikein+jaksa+uskoa,+että+nykylapset+olisivat+jotenkin+kypsempiä+siihen+vapauteteen,+mitä+kouluissa+mielestäni+nykyisin+tavoitellaan.+Auktoriteetti+(opettajan)+on+minusta+tarpeen+jo+turvallisuuden+antajana,+eikä+sitä+mielestäni+pitäisi+murentaa+liiallisella+"demokratialla".
14.10.2016 11:10
Samat+sinne,+siilimuori.+Oma+draama+on+elokuvaa+isompi,+vaikka+ei+draamaa+olisikaan..))+Ja+toiselle/toisille+kerrottuna+sitä+voi+kuvitella+olevansa+suorastaan+päätähti,+ainakin+hetken...
13.10.2016 10:36
Hullumpi+taidan+kuitenkin+olla,+Ancelina+auroineni..))
13.10.2016 10:27
Kiitos+vinkistä+siilimuori.+Näin+se+on:+meitä+kuullaan+ja+toiveemme+toteutetaan.+On+tainnut+olla+ruuhkaa+siellä+toteuttamossa,+kun+piti+vähän+odottaa..))
Mulla+on+vain+tilattu+kampaaja+tuolle+kellonlyömälle,+mutta+kai+se+Areenalta+löytyy.
13.10.2016 10:13
Muistin+kyllä+Ancelina.+Onnittelut+täältäkin.+Vaikka+et+olekaan+vielä+vanharouva,+voisin+sinun+kohdallasi+noudattaa+uutta+käytäntöäni:+onnitella+myös+itseäni+siitä,+että+olet+olemassa,+kiinni+aurassa+(ei+viittaa+maatalouteen+vaan+henkimaailmaan)+
ja+ilon+tuottajana+mitä+parhain.+Kiitos+siitä.
13.10.2016 08:53
Kaksi++hullua+lähti+Pirkanmaalle+lapsuudenmaisemiin.+Kotitalon+vastaanotto+oli+kylmä:+neljä+astetta+huonelämpötila+ja+kuusi+tuntia+sai+lämmittää+ennen+kuin+tuntui+missään.+Mutta+hiljaisuus+tekee+hyvää+sielulle.+Ulkolämpötila+on+nollan+pinnassa+ja+syysilma+houkuttaa+ulos.+Ei+hullumpi+kokonaisuus...
13.10.2016 08:41
Pari+viikkoa+sitten+olisin+voinut+todeta:+"sama+täällä",+korppis,+mutta+viikko+maalla+lapsuudenkodissa,+vähävirikkeisessä+ja++hiljaisessa+ympäristössä+saa+aina+ihmeitä++aikaan.+Muutaman+päivän+lähes+täydellisen+tajuttomuuden+jälkeen+olo+on+virkeä+ja+energinen.+Jaksaa+kulkea+metsässä,+pestä+matot,+lukea,+kuunnella+musiikkia,+tavata+tuttuja.+Kyllä+maalla+on+ihanaa..))
Mutta+tuosta+negatilasta+vielä:+minusta+sekin+toimii+kokonaisuuden+hyväksi,+muistuttaa+omista+rajoista+ja+elämän+rajallisuudesta,+pakottaa+pysähtymään.
Joskus+keväällä+luit+Eeva+Kilpeä+ja+muistit+minua,+samaistit+meidät+-+kiitos+vain..))
Minä+luin+täällä+Riikka+Juvosen,+kirjailijan+ja+kuvataiteilijan,+kirjan+"onneksi+en+ole+enää+nuori"+ja+samaistin+sitä+sinuun,+korppis.+Suosittelen+kirjaa+lämpimästi+muillekin.+Kirja+on+helppolukuinen+ja+ohut+!+Nykyisin+kun+kaunokirjat+pakkaavat+olla+yli+500-sivuisia.
.
Takakannessa+on+vakuutettu:+"eletty+elämä+on+ansio,+ei+menetys".+Sehän+on+meissä+läsnä+ja+käytössämme+kaiken+aikaa...
Onnittelut+etukäteen+tulevan+juhlan+johdosta.
28.06.2016 09:45
Minusta+artikkeli+on+tarkoitushakuinen.+Samanlainen+linja+näyttää+olevan+iltapäivälehdillä+myös+Ruotsissa.+Huono-osaisuuden+esittely+myy+lehteä+hyvin++-+etenkin+jos+sitä+peilataan+rötösherrojen+elämäntyyliin.
+
Meillä+Suomessa+on+useita+järjestöjä,+joilla+on+tarjolla+tuettuja+lomia+vähävaraisille.
Kai+niitä+Ruotsissakin+on.++Ja+jos+tekee+osa-aikatyötä,+voisi+kuvitella+että+se+ei+kuormita+yhtä+lailla+kuin+kokoaikainen+työ+eli+lomalle+ei+välttämättä+ole+samaa+tarvetta.+
Ei+loma+ole+mikään+jokamiehenoikeus,+joka+tipahtaa+meille+taivaasta.+Maatilojen+emännät,+omaishoitajat,+pienyrittäjät+?+Mitenkähän+on+heidän+lomiensa+laita+?
23.06.2016 15:23
Ai+silittelin+?+"Suotta+silittelet".+Mulle+on+tainnut+kehittyä+valikoiva+lukutaito+täällä,+ainakin+silloin+kun+vain+silmäilen++ketjua+-+kuten+kerroin+tehneeni+-+Inttämiset+ja+kahdenkeskisyydet+jätän+usein+väliin...
22.06.2016 17:39
Täh+!+Sanon+minäkin.++Ehdin+vain+silmäillä+ketjun+läpi+ja+piti+vastaillakin.++Keskusteluhan+oli+niin+asiallista+kuin+tuosta+aiheesta+nyt+voi+saada.+Hyvät+kirjoitukset+tuhottu+?
Postia+ylläpidolle+?
22.06.2016 15:09
Amen.+"+terv-anoppi".+Tulihan+se+sieltä,+ilkut+kehumisesta.+Niitä+tässä+onkin+odoteltu+kun+pari+kertaa+olen+kehunut+toista+kirjoittajaa.
Oletko+itse+jäänyt++ilman+kehuja+?+Kuulostaa+vähän+siltä.
Kokemukseni+mukaan+miesmenneisyydestä+ei+ole+koskaan+vastannut+"ihalijapostiinsa",+joten+sitä+en+kyllä+odottanut,+tuskin+kukaan+muukaan.
Entä+onko+mummous+sinulle+jotenkin+arka+paikka+,+kun+kovasti+yrität+sillä+herjata+?
Minulle+se+ei+ole,+enkä+usko+että+muillekaan+palstan+mummoille.
En+jaksa+lakata+ihmettelemästä+sitä,+miksi+täällä+ei+saisi+kehua+toista+kirjoittajaa.+
Heti+syytetään+mielistelystä+ja/tai+kaupankäynnistä..Minulle+kehuminen+on+aina+ollut+helppoa+ja+luontaista+vaikka+olen+sitä+täällä+yrittänyt+"yleisön+pyynnöstä"välttää...+Yritä+nyt+kestää+nämä+vähäiset+ruodusta+poikkeamiset.
14.06.2016 12:45
Miesmenneisyydestä+on+vanha+tuttu.+Mykistäviä+hänen+runonsa+minusta+ovat.
Teema+on+sama:+elämän+kipeys.+Omakohtaista+tai+ei,+mutta+jos+kirjoittaa+noin,+on+kulkenut+syvissä+vesissä.
Media+tulvii+erilaisia+selviytystarinoita.+Siksi+on+"virkistävää"+lukea+muutakin,+siitä+kun+ei+selviydy,+kun+toivoa+ei+ole.+Itsekin+olisin+kyllä+valmis+vakuuttamaan,+että+toivoa+on+aina.+Mutta+hyvä+on+huudella+rannalla,+kun+merellä+on+hätä.
Kiitos+runostasi+miesmenneisyydestä.+Kaikkea+hyvää+sinulle.+Mitä+se+"hyvä"sitten+kohdallasi+onkin.
14.06.2016 11:10
Harvoin+katselen+(vanhoja)+kotimaisia+elokuvia.+Niskavuoret,+Tuntematon+sotilas+ja+Täällä+Pohjantähden+alla+ovat+poikkeuksia.
Minusta+taas+uudet+kotimaiset+elokuvat+ovat+hyviä.+Aku+Louhimies,+Dome+Karukoski+ja+tietysti+Aki+Kaurismäki+ovat+ohjaajina+luotettavia.+
Tuntemattoman+sotilaan+uusfilmatisoinnista+en+tykkää.+Mollbergin+Tuntematonkin+oli++aika+turha+yritys.+Enkä+tykännyt+Pohjantähdenkään+uusversiosta.
Miksi+vanha+ei+kelpaa+?..))
13.06.2016 16:03
"Asiantuntijat+keskittyvät+vain+korostamaan+ravintosuositusten,+liikunnan
ja+itsekurin+merkitystä.+Kaikkihan+tietävät+että+jos+syö+ohjeiden+mukaisesti+ja+liikkuu+tunnin+päivässä,+ei+liho+tai+tarvittaessa+laihtuu,"+kirjoittaa+aloittaja.
Olen+itsekin+ihmetellyt+tuota+samana+pysyvää+lähestymistapaa+syömisongelmaan.+Kai+se+ongelma+on,+jos+siitä+kärsii+ja+tahtoo+muuttua.
Helpointa+olisi+kai+heittää+vastaukseksi+tuttu+klisee:+vika+on+korvien+välissä.+Ja+kai+se+sitten+siellä+on,+kun+järkipuhe+ei+auta.+Meillä+täällä+kotona+ei+ole+paino-ongelmia,+mutta+kun+ajattelen,+milloin+itse+syön+enemmän+kuin+pitäisi,+teen+sen+silloin,+kun+on+tylsää..))
Puoliso+taas+palkitsee+itseään+hyvällä+ruualla+jonkin+epämieluisan+työn+jälkeen.+Eli+tylsää+hänelläkin+on+ollut..))
Muistan+lukeneeni+jostakin+kirjasta,+että+lihavuuden+avulla+ihminen+torjuu+tuskaa,+suojelee+omaa+haavoittuvuuttaan.+Tiedä+häntä.
Mutta+ihan+maailmanlaajuisesti+on+sanottu,+että+ylipaino+tappaa+ihmisiä+enemmän+kuin+nälkä,+nälänhätä.+
Jos+oikein+muistan+lihavuusleikkaus+maksaa+yhteiskunnalle+kuutisentuhatta+euroa+eikä+niitä+tiettävästi+kovin+heppoisin+perustein+tehdä.
13.06.2016 15:44
Äh.+Ancelina.+Sarjassamme+"kadonneet+viestit"..))+Vastasin+sulle+ennen+vastausta+kesivälle,+mutta+eipä+näy+ruudulla.
Eli+oikeassa+olet.+En+minäkään+ihan+täysin+allekirjoita+tuota+teesiä+"kaikki+minä+ei+tapa..."+mutta+helppo+se+on+heitellä+silloin+jos+itse+sattuu+olemaan+voimansa+tunnossa...
13.06.2016 14:46
Tietäisitpä+kesi.vä+miten+lähelle+osui+tuo+vertauksesi+-+tietyiltä+osin.+
Mutta+kiitos+sanoistasi.+Lämmitti+mieltä.
13.06.2016 14:39
Tuosta+olen+kyllä+samaa+mieltä,+nikkiMikki+-+siis+relevantin+tiedon+panttaamisesta.+
Kai+sitä+kuitenkin+perustellaan+sillä,+että+halutaan+ylläpitää+yhteiskuntarauha+kun+on+nähty,+millaisen+myrskyn+esim+maahanmuuttajien+saamien+tukien+julkistaminen+on+saanut+aikaan.
YLE+ja+myös+Hesari+vetävät+mielestäni+maahanmuuttomyönteistä+linjaa+siinä+määrin,+että+se+kohta+kääntyy+tarkoitustaan+vastaan.+Ja+tietysti+siinä+mielessä+on+ymmärrettävää,+että+luodaan+jokin+väylä+vastapropagandalle.
13.06.2016 14:14
Kehumisella+ja+onnellisuutensa+jakamisella+on+minusta+vain+hiuksenhieno+ero+ja+tunnettua+on,+että+epäonnen+jakaminen+otetaan+helpommin+vastaan+kuin+onnellisuuden+jakaminen,+nimimerkki+Ohi.on.
Se,+mitä+täällä+jaetaan+saattaa+olla+myös+tapa+tsempata+itseään,+nähdä+miten+hyvin+asiat+sentään+ovat,+vaikka+ne+olisivat+huonostikin..))+
Minusta+mikään+ei+ole+vielä+ohi.+Joka+päivä+voi+aloittaa+alusta+ja+avautua+vaikka+luonnon+ihmeille.+Se+lahja+on+ilmainen+ja+kaikkien+tavoitettavissa.
13.06.2016 10:12
Elä+piittaa+kesi.vä.++Kun+kehuminen+on+täällä+riskialtista,+en+ole+sinua+kehunut,+mutta+kehun+nyt.+Mielelläni+luen+kirjoituksiasi+ja+riimejäsi+ja+olen+pahoillani,+että+olet+joutunut+nälvinnän+kohteeksi.+
Uskon,+että+jokainen+samalla+nimmarilla+kirjoittava+joutuu+välillä+tulilinjalle+ja+jos+siihen+reagoi,+kiusaaja+näyttää+vain+yltyvän.++Pysy+linjoilla+vain+"kaikki+mikä+ei+tapa,+vahvistaa"..))++sanovat...
13.06.2016 09:58
Minä+tykkään+käydä+elokuvissa.+Tämän+vuoden+puolella+en+ole+kyllä+ehtinyt+käydä+elokuvissa+kertaakaan.+Viimeisin+katsomani+elokuva+oli+45+.+Luku+viittaa+avioliittovuosiin.+Draama+kiinnostaa+enemmän+kuin+toimintaelokuvat.
Pääkaupunkiseudulla+elokuvan+näyttöaika+on+lyhyt.+Monta+hyvää+elokuvaa+on+minultakin+jäänyt+katsomatta,+enkä+pysty+suosittelemaan+oikein+mitään.
13.06.2016 09:27
339 / 342