- Lieksan kaikki kuusi ovat kiertoliittymiä. Pielisentiellä on kaksi ja kantatiellä neljä, josta uusin on rakenteilla, loppusuoralla Kevätniemen risteyksessä. Joensuuhun ajaessanne voi kohdata liikenneympyrän. Asia on tarkemmin ymmärrettävissä luettuanne seuraavan linkin.
http://www.iltalehti.fi/autot/200804107468465_ae.shtml - Juu, näin on. Kerrankin nimiteltiin leikkisästi erästä ”häntäheikkiä” lääninsonniksi. Nykyisin keskustelu on sitä sorttia, että häntä olisikin ollut syytä nimitellä vaikkapa lääninastujaksi, olipahan sitten siittimen tai emättimen omaava;)
- Ja lukujärjestyksessä on aikajana;)
- ...siirto aloituksesta https://keskustelu.suomi24.fi/t/15004765/olen-nimittanyt-itse-itseni-palstan
Aller Oy julkaisun sedät ja tädit ovat sukupuolisudesta huolimatta hieman saamattomia! Perusteluni: Eivät kehitä palstan laadullisuutta sen oletusarvon, mikä sitten lienee, käyttäjien vaatimalle tasolle!
Otsikkoon ja sukupuolineutraaliuteen viitaten, uuninpankon kommentteihin jne. totean oman mielipiteeni näin:
Ei puheenjohtaja ole mitään muuta kuin kulunut ilmaisu esim. yhdistysten ja kaiken maailman kokouksissa esiintyvästä johtohenkilöstä, joka on valittu vain sen ”hikisen” hetken ja tilanteen sääntöjen edellyttämäksi puheenvuorojen jakajaksi; myös mielipiteitten neutraaliksi, tasapuoliseksi tilanneanalysoijaksi. Johtaja, juontaja sekä varsinkin juonittelija, voi olla niin nainen kuin mies.
Siksi kysynkin, mikä vika on naispäätteessä. Sehän monin paikoin kuvaisi nimenomaan oikein sukupuolta.
Voisiko ajatella, että puhuttaisiin puhenaisesta? Eduskunnan ”puhenainen” on tällä hetkellä Maria Lohela. Hän käsittääkseni ei ole kyseenalaistanut nimitystään miespäätteenä, on ilmeisesti sen verran tolkun ihminen, että ei lillukanvarsiin takerru. Puheihminenkin kuulostaisi aikalailla oudolta. Miettikää vaan miten tohditte ja tahdotte. Sama olisi lautanaisten ja muitten nimettyjen kera. Ohoh. Nyt kyllä pitää lopettaa, kun lautanaisesta tuli mieleeni 60-luvun musiikkia. ”Se kuusikymmenluvun alku oli rautainen, Vaikka tyttö oli rinnoiltansa lautainen. Niin siitä sanottiin, Elvistä janottiin, Ja niin limbon suuren ali kuljettiin”. Taitaa muistaakseni olla Hectoria;)
PS. Olen lieksalainen. Tänne olen tullut Pielisjärveläiseksi. Pielistä rakastan. Saloilla Lieksan vaeltelen. Saloja Lieksan, ja sen anteja monipuolisia kerään monia, monin tavoin, ja halajan. Pielisentien varrella tervehdin, monia tuttuja. Lähes päivittäin.
Ja mielipiteeni seuraavasta valinnastani on se, että ”mössömäinen” kuva on tarkoituksellisesti tehoste. Ei nettiyhteydessänne ole todennäköisesti heikkoakaan vikaa;)
https://www.youtube.com/watch?v=qwz9TIobZfg - Tämän ketjun keskusteluaihe lipsui hieman otsikosta. Minun syy. Tunnustan. 18.9 illalla aloin höpöttää omituisia asioita miehen ja naisen roolista. Sitten seuraavan päivänä joku aloitti saman asian käsittelyn aloituksella näistä mies nais nimityksistä, johon olin jo viitannut aiemmin.
No, eipä siinä mitään, mutta jos olisin aloittajan mukainen palstasheriffi, niin siirtäisin nämä keskustelut aihealueisiin, jotta ne olisivat oikeitten otsikoitten alla, ja kaikille lukijoille syntyisi helpompi asiakäsiteltävyys asioista keskusteltaessa. Muutenkin olisi helpompaa kuin karsittaisiin turha toisto ja hajallaan oleva saman asian jauhanta.
Toki ymmärrän, että suomi24 intresseihin ei varsinaisesti loogisuus kuulu. Ajatustemme ryhmittelykin palstalogistisesti taitaa olla pikkulapsen maitohampaitten irtivetämisen asteella. Naru vaan hampaaseen ja ovenripaan kiinni;)
Muutaman ajatuksen heitän nyt, siirtäen sinne oikean otsikon osioon.
siirto... https://keskustelu.suomi24.fi/t/15005480/sukupuolittuneet-sanonnat!!!!!! - Aikoinaan tekivät mukulakivikatuja. Ainakin Iisalmessa muistan ajaneeni nuorena miehenä sellaista ihan leveää pitkin.
Kyllä tärryytti vanhaa auton rottelloo;) Oiskoon ollunna hyvä ratkasu tehä mukulakivestä koko katu, ja kivipaadet muistokirjoituksineen lopettaneitten yritysten kohdalle, puistolehmusten tilalle.
Noo, hieman huumorriihan tää. Ja oikein kirotuksesta viis veisaan edellä. - Jatkakaa kuitenkin hyvän maun ja oman ymmärryksenne mukaan.
Kannattaa lukea esimerkiksi tämä. Tämä siksi, että automaatti toisto toi eteenpäin Hämärän kaupan iltaa 2015 jne.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/355689-tiesitko-julkisella-paikalla-kuvaaminen-ei-ole-rikos-mutta-jaetun-kuvan-sisalto-voi - Vasket on ”tuubailtu” ja nyt on tulevassa taas mahdollista tulla tutustumaan Pielisentien toimivuuteen Hämärän kaupan iltana. Kyllä sinne minäkin ”kiireiltäni” tohdin ehtiä. En sitoudu, mutta saatan olla siellä, siis Pielisentiellä.
Mielestäni he jotka lataavat omia videoitaan you tubeen, antavat sen myötä käyttöoikeuden ylelle kaikkeen. Jos olen väärässä, poistatettakoon ja vaikka käräjille haastettakoon. Ei peloota;)
Muistellaan nyt 2012 tilannetta seuraavassa.
https://www.youtube.com/watch?v=QbJ9S06bo4Q
Jne. 2014
https://www.youtube.com/watch?v=qws4ric-XNQ
;) Kaarisilta!
Tiedän että on uudempaakin tuotantoa. Jatkakaa! - Lieksalaisena totean seuraavaa, sillä lieksalaisena saan tällä palstalla todeta sääntöjenkin mukaan, että:
Hetkonen sanoi Putkonen ja kuunnelkaa kaikki pussit ja Jussit. Olkaapas nyt rauhassa, myös viileää tuottavat kivespussit;) Tervemielinen nainen nauraa ja laulaa seuraavin tavoin. Feminismi on jotain oikukasta itsetunnon puutteen kiukuttelua. Mutta sallin sen näille pienoisille ryhmittymille ja olkoon onnessaan harhoineen.
https://www.youtube.com/watch?v=3lOT2j7zzl8
Ja jos ei ole hyvä versio, niin tarjoan toista.
Ohoh. Ei ole ENÄÄ käytettävissä. Veskun Lankon tanko;) Onneksi on musiikkikirjastossani, mutta en nyt pysty, en saa linkittää;)
En totea muuta kuin, kyllä huumoria on maailmaan ja elämään sovittava, ja feministifanaatikkoja vastaan ei minulla ole ollut, ja ei todennäköisesti tule olemaankaan muuta kuin vastaan tullen heitä ”halailen”, ja yritän vähäisellä miehisellä viehätysvoimallani, ja sen kera päästä yhteiseen ajatuksen superaktiin;)
Huom. Älkää toki ajatelko minua pahana ajatuksen juoksuni miettiessäni supertaktisia. Se on aivan jotain muuta mitä luulette. Tietää pitää, ennen kuin sanoo.;)
Voi vauvat sentään.
http://www.vauva.fi/comment/13935278 - Hyvä vertaus tuolla ylempänä kamuttajalta. Ongelma on nyt kuitenkin se, että on havaittavissa, että Lieksa on muuttumassa pyristeleväksi pikkukaupunki tehtaaksi, jossa nuortakaan ei heti kohta hetkessä eroteta, jos ei löydy tervehtimättömyyttä pätevämpiä syitä tai seppiä. Korostan, että en tunne riittävän hyvin nykyistä kaupunginjohtajaamme. Siksi minulla ei ole mitään häntä vastaankaan.
Antaa pojan yrittää eteenkinpäin. Johdon olisi syytä keskittyä paljoon, paljussa pitäisi olla täyttönä järkevää sisältöä, jatkumoa ajatellen. Nuoressa johtajastakin, valitessa, on asetettu toivoa ja ryhtiä terveeseen potentiaaliin. Lieksa on tietyissä kohtalon kourissa tässä ajassamme pikkuhiljaa. Pielisentien varrella on kyllä viihtyisää olla, mutta ymmärrän myös jos on vaikeaa olla, varsinkin yrittäjän. Todelliset, maksavat asiakkaat alkavat olla vähissä. Kuten valtakunnan suurien päättäjien taholta, myös pienten kaupunkien johtohenkilöiltä, on rivikansalaisilla oikeus VAATIA hyviä ja oikeaan johtavia päätöksiä. Maitomainen päätöksenteko on aina ärsyttänyt ko. tehtävien epäpätevän hoidon vallitessa. Kyse on luottamustoimiin valittujen tietynlaisesta saamattomuudesta. Joku toki oikein yrittää ja parastaan panee, en yleistä.
Saamattomuus on helppo olotila, mutta sanan vaade perusteella, on syytä olettaa palkkojensa mukaan aitojakin tuloksia saavaksi. Aivan siksi, että ei olisi saamaton, varsinkaan johtotasolla. Saamattomuus ja ryhdittömyys on suuri häpeä, mitä ylempänä päätöksiä tehdään.
Mielestäni palkan suuruus ja saamattomuus pitäisi asettaa suureen korrelaatioon aikaansaannosten kanssa.
Aivan liian suojattuja suojatyöpaikkoja on tietyillä tahoilla suurilla palkoilla. He ovat myös verovaroin syötettäviä, eivät ainoastaan he, jotka sosiaaliluukulle pakon edessä joutuvat. Onko sitten työttömiä oikein leimata Lieksassa saamattomiksi, kun johtotasokin on tietyin tavoin tehtävissään hakahakuinen, liikkeetön ja saamaton.
Tiedän, että edellinen teksti ei nyt monia miellytä. Ei ollut tarkoituskaan. Myönnän myös sen, että ei ole minunkaan aivoituksissa Lieksan nousuun yleispäteviä aatoksia, parannuskeinoja. Ja voi olla, että en täysin noin ajattele, mutta eivät hekään ajattele, täysillä, vaikka pitäisi heidän olla kauhalla annettujen joukossa, vai onko se nyt kuitenkin ollut vaikkapa huulilla;) Lusikalla on helppo soppaa maistella.
No, toivon synkkämaalanneeni. Mutta niinhän sitä sanotaan, että ei niin pientä pilaa, pilaamatonta tilaa, ettei totta toinen puoli kasvua vailla. Vai miten se nyt menikään? Tai menköön miten menee. Aivan samat ovat hinnat Hangosta Petsamoon. Itse asiassa taitaa kuulua Sodankylään. Kyllä on mielenkiintoista vetää kevyttä rekeä, ja hassuttaa. Taidan hassuttaa itseäni kaikkein eniten, loppujen lopuksi. Se on kuitenkin yksilön oikeus;) Ja puntaroida eri asioita ja niiden yhteyksiä. - Tuo oli ihan ok. kommentointi. Ihmettelinkin kun aloin edetä ketjua lukien, että mistä poistosta nyt puhutaan, kun ei näkynyt poistoja. En ole noita poistoja ja ilmiantoja koskaan edes yrittänyt, mutta uskoisin olevan niin, että ilmiantoon vaaditaan ainakin rekisteröityminen. Jos näin ei ole, niin on palsta sedällä ylläpitäjineen ihmeelliset periaatteet.
Ja aiheeseen sen verran, että totta on, puolukoita on runsaasti ja suosittelen hyvän marjan poimintaa. kuten rotesti jo totesi, on vajaakypsynytkin hyvä hyytelömarja. Vispipuurokin siitä tulee verraton. Molempia on jo nautittu tänäkin syksynä. Puolukka-aika jatkuu pitkään syksyyn. Marja paranee vaan, ja ei säikähdä pakkasesta. Makoisammaksi vaan muuttuu. On sitten teeren rintalihan, eli täkän, kera oikein verraton makuelämys tuo puolukkahyytelö, ja mikä parasta on itse hankittua.
Muuten, tuo sana täkkä on käsittääkseni hyvin ymmärretty pitkäaikainen ja laajalle levinnyt murresana. - Ja anteeksi. Miltei unohdin yöpuulle menossa ollessani sen, minkä valitsen nyt tähän loppukappaleeksi. Ei, se ei ole mikään tavanomainen loppukevennys vaan havisevaa havainnon haavetta ehkä.
https://www.youtube.com/watch?v=lXLQBH0IOz4 - Sorry. Herrasnainen miltei unohtui korostamatta;)
- Aika miehiä, naisia, olette kirjoittelemaan tällä palstalla.
Varsinaisia tietäjiä, kuinka olisi syytä teitä, tai sääntöjä käsitellä. Olen muutaman huomannut ymmärtävän paremmin. Itseäni en suinkaan tarkoita.
kirпрогра́ммное
On täällä joku herrasmieskin joukossa. He ovat toivottavan sinnikkyyden kantavia upseereita ja herrasmiehiä.
https://www.youtube.com/watch?v=dMPGyTmVsIU - ;) SORRY. Olinpas jälleen huolimaton hutilus. Oikea sana on emansipatorinen;)
Kirottuja olkoot Softan näppikset! - Hyvä Uuninpankko. Jos tarkoitat, että minä olen sama kuin ko. Lerkku, niin erehdyt. Yksinpuhelu ei minulla kuulu tämän palstan tapakulttuuriin kuten eräillä. En nyt tässä missään herran rakkaudessa sinua tarkoita. Typerämmätkin jotain aistivat trulleista, trolleista ja muista noita-akoista, ukoista, miksei myös muusta. Ollaan kuitenkin asialinjalla ja ei moitita henkilöä, vaan sääntöjä ja niiden tulkintoja kautta poistatusten turhien. Käsi perheraamatullani voin sanoa, että en yhtään ilmiantoa ole tehnyt koskaan, ja otan tavalla tai toisella kirjoittelunne vastaan. Kipua ja tuskaa sen enempi tuntematta;)
Hän on opetellut rakastamaan. Kestää sen kyllä. Kestättekö te oikean? Tai jos on empansipatoneeristä käsitettä tai ymmärrystä, tietoa ja muuta, voihan täällä sikäli syntyä keskustelua;)
https://www.youtube.com/watch?v=HnIExrwJEIU - Aamulehti on päättänyt, että mies pääte on turha?? Mihin tarvitaan kohta miehiä, mihin naisia. Kuvaus on sikäli mielenkiintoinen ammattinimikkeineen. Eduskunnanpuheenjohtaja on ihan ok, perusteellisesti määritellen jne. Jatkakaa!
Lisäksi on otettava huomioon käsitteet kielitieteellisen ymmärryksen näkökulmasta;) Huvittavaa, mutta ei kuitenkaan loppujen lopuksi kovin matoista neutraalia. - Kukas noin nopea oli? Minun pitää sentään kirjoittaa. Onko jollain jo ajatusmoottori tietokoneessaan?
- En nyt menisi noin häntä ilman parempaa tietoa nimittelemään. Joku tavoite on ilmiselvä, kun on nyt reippaan rohkeasti rekisteröinytkin itsensä. Saattaa olla palstapoliittisesti ajatellen vaikka valkosorsa;)
- Mikäli tuossa aloituksessa on hitunenkaan todenperää, toimisin seuraavasti, niin sisäpiirin työntekijänä, kuin rivikaupunkilaisena.
Ei ole vielä tullut minua vastaan hän. Jos tulisi, tervehtisin häntä oma-aloitteisesti parhaan kykyni mukaan. Ellei vastausta kuulu kohteliaaseen tervehdykseeni, käännyn ja totean riittävän kuuluvalla äänellä hänen selälleen: ”Otan takaisin”!
Kyllä itsensä tarpeettomasti ylentävät on ennenkin alennettu;) Kaikenlaiseen kanssakäymiseen onnistuneen lopputuloksen aikaansaamiseksi kuuluvat etusijassa hyvät käytöstavat.
PS. Jos alkeelliset tavat eivät ole jäsentyneet "sivistyneistöön" voitaneen kysyä, kuka loppujen lopuksi on sivistynyt?