Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Made+ja+siikasaaliit+ovat+mielestäni+huomattavasti+huvenneet+Pielisestä,+ainakin+suuremmilta+seliltä,+joilla+olen+kalastellut.+Onko+syynä+ylisuuri+kuhakanta?+”Linmolokin”+ei+tarvitse+vaivautua,+mutta+jos+vaikka+joku+aito+asiantuntija+osaisi+asiaa+valaista.+Onkos+kukaan+pyytänyt+matikkaa+istuvalla+tirolilaisella+matikkakoiralla;)
https://www.youtube.com/watch?v=Wmk-OPOTsq0
13.09.2018 20:24
Eihän+tuossa+ollut+mielestäni+mitään+uskomatonta.+Minäkin+olin+parina+keväänä+lippomassa+kuoretta+80-luvulla.+Edellä+mainitun+Timonkin+tapasin+siellä+tuolloin.+Paikka+oli+Saavankallion+puolella,+siinä+Kissakarin+vastapäätä.+Toinen+paikka+oli+kaupunginniemessä,+rajavartioston+vastapäätä.+Siellä+myös+lipottiin+eli+haavittiin.+Varsinkin+tuolta+voimalaitoksen+puolelta+hyvin+nousi+kuoretta.+Kun+Timo+oli+saanut+kaikki+muovisaavit+täyteen,+täytti+hän+vielä+henkilöauton+peräkärrynkin+laitoja+myöten+täyteen.+Satoja+kiloja+oli+muutaman+tunnin+saalis.+Hänellä+tuo+olikin,+enemmän+ammattimaista+toimintaa.+Minulle+riitti+muutama+sangollinen+pystykorvan+evääksi.+
Maistelinpa+tuota+pahalta+haisevaa+herkkua+silloin+voissa+paistinpannulla+paistettuna,+mutta+ei+se+minusta+muikun+veroista+ollut.+Ja+voi+hitto+sitä+käsiin+tarttunutta+hajua,+ei+sitä+meinannut+saada+millään+pois.
13.09.2018 20:07
Ai+niin,+taas+meinasi+eilinen+ja+huominen+kanssanne+unhoittua.
https://www.youtube.com/watch?v=umNVwCr9GJw
08.09.2018 21:47
No,+miksi+uteliaisuus+vielä+jotenkin+pitäisi+palkita?+Mikä+nyt+niin+oleellista+ja+relevanttia+tämän+kera+olisi?
Sika+on+muuten+aika+viisas;)
08.09.2018 21:31
Olen+kamuttajan+suhteen+aina+ajatellut+sillä+tavalla,+että+ei+hänen+millään+tavalla+tarvitse+haluamattaan+asuntoa+ostaa+Lieksasta.+Koska+hänellähän+on+aivan+oma+”luola”,+ja+jokikin+Lieksassa.
Naamioitumisessa+on+monimuotoista+elämän+kaikenlaista+mekaniikkaa+ja+muuta.+Hyvyyttä+on,+ja+pahuutta.+Kirkkautta+ja+sitä+vastaan+pilvisiä+aikoja,+jotta+ette+aurinkoa+silmillenne+aina,+paatokseen+asti+saisi+tai+näe.+Pimeyden+jälkeen+kirkkaus+on+sokaiseva.+Kirkkaudesta+taas,+pimeään+huoneeseen+tullessamme,+silmät+jäävät+edelliseen+kirkkauteen.+Järki+ja+silmät+sitten+tätä+käsittelevät;)
Huvittavaa,+että+ihminen+on+ymmärryksessään+niin+pieni.+Yrittää+nyt+sitten+maapalloa+repiä+kappaleiksi.
Yksittäiset+maat+nyt+repivät+tuntojaan,+vaaleissa+ja+tulevissa+muissa+tuoksinoissa.
Olkaamme+kuitenkin+laivapoikia+ja+prinsessoja.+Asukaa+hyvin,+omissa+kodeissanne.+Antakaa+annetulle+elämällenne+arvo.+Oma+antakaa+itsellenne+ja+arvo+toisille+kuuluva.
Seuraava+ei+ole+mikään+kevennys.+Se+on.
https://www.youtube.com/watch?v=k0v2i3d5z-U
08.09.2018 20:49
No+joo,+hyvällä+sonnillakin+on+rengas+nenässä+talutettavakäekseen.
On+se+vain+ihme+ja+kumma,+miten+me+ihmiset+olemme+niin+”viisaita”++sanojemme+kanssa;)
Suvaitsevuutta+ja+suvaitsemattomuutta+tuntuu+olevan+ilmoilla.
No,+kyllä+tämä+palsta+osin+siitä+molemmista,+ja+optioistakin+niistä,+huolen+pitää.
PS.+Minä+katson+työnhakijaa+silmiin+koko+ajan.+Jos+hän+etsi+poiston,+selitellen,+ei+siinä+tatuoinnit+kovin+merkitse.+Helposti+muutenkin+ovat+sellaisia+tapauksia.
07.09.2018 23:49
Hyvät,+Te+kaikki.+Lohi,+sähkö+ja+voimalaitos+asioissa+olen+alemmalla+tasolla+rinnallanne.
Tietynlainen+sanailu+monien+ajatusten+kera,+ja+toisin+ajatellen,+viehättää+minua+suuresti.+Lähteet+pohjavesiä+myöten,+olivatpa+sitten+korkealla,+tai+matalalla.+Luonnolla+on+järkeä,+onko+meillä+samoin?
Sopimukset,+taannoin+tehdyt,+ovatko+miten+kelpoja?+No,+kyllä.+Ellei+joku+lakiperustein+toisin+osoita.+
Laki?+Mikä+laki?
Lähiviheltäen.
https://www.youtube.com/watch?v=yOTBceC3vPI
https://www.youtube.com/watch?v=EdrkNzeu-Pw
Mikä+ero+on+omalla+niskalla,+ja+joen+niskalla?
07.09.2018 23:23
Aloittajan+otanta+Lieksan+poliiseista+on+aika+suppea+ja+niukka.+Aloituksesi+tekstistä+on+havaittavissa+suurta+epäjohdonmukaisuutta.+Tai+olet+sitten+punavihervärisokea.+Tai+toisena+vaihtoehtona+tulkitsen,+että+et+tiedä+mikä+on+niiden+peilien+käyttötarkoitus+ajoneuvon+kuljettajalle.+Yhtä+kaikki.+Kerran+keksittyä+aina+epäillään.+Oma+vika,+jos+kännissä+joskus+ajelit.+Häpeä+sitä,+ja+suuresti.+Tiytysti+titityy+ymmärtää+sen,+mitä+voi+kännikalalle+sattua,+kun+laittaa+yleiseen+liikenteeseen+tonnin+painavan+tykinkuulan+lasten+sekaan?+Haloo...
Kyllä+minäkin+kännään+joskus,+tällä+palstallakin,+mutta+liikenteessä+on+oltava+ehdoton+nollatoleranssi.
Tavatessani+rattijuopon,+poltan+välittömästi.+Uskontoon,+rotuun,+sukulaissuhteeseen+tai+muuhun+katsomatta.+Ajattelen+niin,+että+saatan+pelastaa+jonkun+henkikullan.+Kaikkein+pahinta,+kun+viaton+lapsi+kuolee+rattijuoppotörpön+takia.
Lieksan+poliisit+ovat+aina+olleet+kohteliaita+minulle,+joskus+jopa+liian+kohteliaita.+Pieni+ylinopeus+on+tulkittu,+annettavaksi+suulliseksi+varoitukseksi,+vaikka+olisi+ollut+syytä...+en+tiedä.
07.09.2018 21:57
Joku+jo+tämän+ketjun+osalta+aiemmin+totesi,+että,+ihme+haloo+asiasta.+Olen+pitkälti+sama+mieltä.+Kuten+jo+aiemmin+olen+todennut,+kasvisruoka+on+ihan+ok.+Ja+ei+sen+lisääminen+mielestäni+kenenkään+kuntoa+heikennä.+Eija+Pulkki+on+aivan+asialla,+mutta+kokonaisuus+on+paljon+laveampi.
Puolustusministeri+joutui+selittelemään+julkilausumiaan.+No,+aivan+oikein+hänelle.+Hieman+hätiköity+ulostuleminen,+ja+ehkä+oli+harkitsematon.+Ei+aina+käy+niin+kuin+haaveillaan.+Toisaalta,+kyllä+sekin+luonnetta+vaatii,+että+tekee+virheensä+julkisesti.+Siitä+pisteet+hänelle.
Sitä+ihmettelen,+että+hän+noin+voimakkaasti+otti+kantaa+parin+päivän+kasvisruokavaliosta+rauhan+aikana.+Ei+se+kunnon+miestä+viskaa+mihinkään.+Ehkä+päinvastoin.
Juu,+ja+niin.+Minä+en+tätä+asiaa+ajattele+ensinkään+poliittisen+pyrkyryyden+kannalta,+vaan+täysin+realistiselta+ruokavalion+kannalta.+Kyllä+politiikassakin+pitäisi+olla+enemmän+joustavuutta,+eikä+liikaa+oman+edun+tavoittelua.+Hyvät+poliitikot+tuntuvat+olevan+muisto+vaan;)
31.08.2018 21:52
Oikea+sissi,+jos+mahdollista,+syö+sekä+kasvisruokaa,+että+lihaa.+Sen+pituinen+se.
30.08.2018 21:33
En+tuota+sanomaasi+yhtään+epäile.+
Hieman+myös+esiin+tuotakoon+rajojemme+vartioinnista.+
Edelleen,.+21.+maaliskuuta+ensi+vuonna,+2019+on+kulunut+100+vuotta+siitä,+kun+itsenäistyneen+Suomen+maarajojen+vartiointi+määrättiin+sisäasiainministeriön+alaisten+rajavartiostojen+tehtäväksi.+
Silloin+rajavartiolaitos+perustettiin,+eli+21+maaliskuuta+1919.+En+yhtään+epäile,+etteikö+sama+tieto+löytyisi+netistäkin,+mutta+en+nyt+sitä+siltä+etsinyt;)
Lähde:
U.+Peltoniemi
K.+Säteri
I.+Kirjavainen
30.08.2018 21:24
Tuo+esiin+tuomasi+asia,+että+osa+kokelaista+toimi+PU:na,+pitää+täysin+paikkansa.+Tammikuussa+1977.+Vahingonlaukauksia+pistoolilla+ja+ruokala+simputusta+en+kyllä+muista.
27.08.2018 19:27
Saatan+olla+väärässä,+mutta+muistellen+hehkulampputehtaita...+Niin,+oliko+Onkamon+seutuvilla+yksi+lampputehdas?+Kontiorannassa,+silloin+aikoinaan,+juttelin+yhden+lamppuinsinöörin+kanssa+näistä+asioista.+Hän+kertoi+hehkulangan+kestävyydestä+jo+silloin+minulle.+Volframista,+ja+siitä,+kuinka+se+saadaan+kestämään+tietyt+tuntiluvut.+Noiden+keskustelujen+jälkeen,+oli+hieman+huvittavaa+todeta+hehkulamppuhuijaus+myöhemmässä+elämässä.+En+tiedä,+miten+lienee?
Se+Suutarilan+tehdas+suljettiin+vasta+hiljattain.+Mutta+jos+Onkamossa+oli,+se+lienee+ajat+sitten+suljettu?
26.08.2018 22:56
Itse+myös+Kontiorannan+käyneenä+tulee+noita+samoja+asioita+mieleeni.+Pehmeää+leipää+oli+kyllä+tarjolla,+mutta+se+oli+tarkoitettu+vain+hampaattomille+”puujalkakomppanian”+varusmiehille.
70-luvulla+oli+muuten+vielä+vartiossa+ja+päivystävällä+kokelaalla+muistaakseni+kovat+piipussa+rynnäkkökiväärissä.+Ei+taida+olla+enää+nykyisin+käytäntö?
26.08.2018 20:02
Juu,+on+muodissa.+Sirkkoja,+russakoita+ja+torakoitakin+kasvatetaan+ruuaksi.+Niissä+on+kuulemani+mukaan+paljon+proteiinia+ja+olematon+hiilijalanjälki.+Ei+varsinaista+kasvisruokaa,+mutta+kyllähän,+jos+sirkkoja+on+maha+täysi,+niin+sillähän+jo+pitkälle+marssii.+Armeijakin+vatsallaan;)
Vaikka+nyt+olenkin+hieman+humoristisella+tuulella,+niin+armeija,+ja+varsinkin+oma+armeija+on+erittäin+merkittävässä+asemassa+jokaisessa+itsenäisessä+kansakunnassa.+J.+Niinistön+kommentit+kasvisruuasta+olivat+mielestäni+todella+kömpelöitä.+Olen+monien+kasvisruokien+todellinen+ystävä,+ja+ne+ovat+aivan+ok.+Tosin,+liharuokakin+kuuluu+ruokavaliooni+jatkuvasti,+monin+eri+tavoin.+Hyönteisten+kokeilua+myös+vakavasti+harkitsen.+Eihän+sitä+tiedä+ennen+kuin+kokeilee.+Saattavat+maistua+hyvältäkin.
26.08.2018 19:54
Kiitos+vastauksesta.+Mahtavat+ovat+sinulla+nuo+arkistot+ja+tietomäärä.+Sähkö+tuntuu+olevan+jotenkin+erikoisosaamistasi,+olen+sen+huomannut+aiemminkin.+Voihan+se+olla+harrastus,+tai+jotenkin+sivuta+ollutta,+tai+miksei+nykyistäkin+toimenkuvaan,+ainakin+kaiken+ko.+asiaan+liittyvän+suhteen+mielenkiintopohjalta.+Sähkö+on+minuakin+kiinnostanut+pikkupojasta+asti,+ja+siksi+osallistun+näihin+pohdiskeluihin+tältä+osin+keskimääräistä+aktiivisemmin.+Sähkön+hintapolitiikka+on+sitten+se+tekniikan+ja+muun+ohessa+ollut+myös+listoilla.+Se+on+sellainen+asia+joka+tulevassakin+koskettaa+meitä+kaikkia+yhä+enemmän.+Näin+veikkaan.
Lyijyksi+arvelinkin+muistikuvieni+mukaan+tuota+pinta-asennusjohdon+kuorta.+Puhuin+vain+pehmeästä+metallista,+kun+en+ollut+asiasta+täysin+vakuuttunut.
26.08.2018 19:05
Molempia+on+metsästettävä,+jotta+kannat+pysyvät+kurissa.+Niille,+jotka+väittävät,+että+kyllä+luonto+hoitaa+ilman+ihmistäkin,+sanon,+puppupuhetta.+Ihminen+on+osa+luontoa.+Ammoisista+ajoista+ihminen+on+metsästänyt.+Aikoinaan+toki+elääksensä,+nyt+metsästää+enemmän+muista+syistä.+Jos+ihminen+lopettaisi+nyt+kokonaan+kaikenlaisen+metsästyksen,+se,+se+vastasta+aiheuttaisi+tasapainon+järkkymisen.+Esim.+karhukannat+kasvaisivat+kestämättömän+suuriksi.+Samoin+voisi+käydä+susikannan+osalta.+Tosin+suurpetokannan+räjähdysmäinen+kasvu+pitäisi+hirvikantaa+todennäköisesti+pienenä.+Rehellinen+kun+olen,+niin+maistuu+se+hirvenliha+minunkin+lautasella.
+Tuo,+miten+nopeasti+Lieksassa+kaatuivat+nuo+37+karhua,+on+osoitus+siitä+miten+runsas+on+karhukantamme.+Yksi+lupa+siitä+puuttuu,+mutta+se+ei+käsittääkseni+ole+yleisessä+käytössä.+
Minä+heitän+lonkalta,+että+Lieksaan+jäi+erittäin+elinvoimainen+karhukanta.+100–120+yksilöä!+Eli+ei+huolta+heillä,+jotka+nalleja+halajavat.
26.08.2018 10:27
Ensin+paloivat+päreet,+sitten+tulivat+öljylamput.+Sähkölamput+seurasivat+jonossa+tästä.+Näin+ovat+näreet.
Hyvä+aloitus.+Minä+synnyin+sähköistettyyn+kotiin+viisikymmentäluvulla+Savoakin+lännempänä.+En+nyt+tarkemmin+kerro+missä.
Missä+ajassa,+ja+muistaako+kuka,+milloin+Lieksassa+alkoivat+palaa+yleisemmin+asuinhuoneissa+sähkölamput.+Kun+minut+pikkupoikana+isäni+työn+perässä+kyydittiin+Lieksaan,+korjaan,+Pielisjärvelle,+niin+silloin+jo+oli+siinä+kodissani+sähköt.+Eikä+kovin+kauan+tarvinnut+odottaa+kun+jo+oli+Telefunken+ja+RinTin+Tin.+Aika+oli+50-60-luvun+taitekohta.+Pinta-asennetut+sähköjohdot+olivat+muistaakseni+aivan+eri+materialista+kuin+nykyiset+MMJ-johdot.+Nyt+tarkistamatta+asiaa,+en+uskalla+väittää,+että+olisi+ollut+vaippana+jotain+pehmeää+metallia,+onkohan+kenelläkään+pinta-asennettuna+todella+vanhoja+johtoja,+bakeliitti+rasioita+ja+valokytkimiä.+Jotenkin+alkaa+tuntua,+että+niillä+olisi+ainakin+tunnearvoa.
25.08.2018 22:28
Unohdit+minut.+En+toki+siitä+ole+pahoillani.+Yllätys,+olipahan+sitten+asiakas,+omainen,+potilas+tai+hoitaja,+voi+tulla+olan+takaa.+Joskus+hoitajastakin+voi+tulla+potilas;)+Tuntematon+potilas.+No,+antaa+olla+nyt+enemmittä.+Kutittakaa+toisianne.
Muista+aina+liikenteessä...Nyt+olen+minäkin.+Kaistallani.
20.08.2018 20:42
Mielestäni+hissanmaikk+on+nyt+hurahtanut+kirjoittamaan+miltei+täydellistä+selkosuomea.+
Pikaluvullakin+tuo+oli+helppo.+Mielestäni+oikea+käännös+on+tällä+kertaa:+”Minä+tiedän+kaikki+asiat+paremmin+kuin+kukaan+muu”.+Tuo+”kuukkköaas”+saattaa+myös+tarkoittaa+kukkoilevaa+kyykkyaasia.
Tuo+vapaa+käännös+on+kyllä+paljon+osuvampi,+kielitieteellisesti+rikkaampi+ja+tyyliltään+tilanteeseen+sopivampi.
19.08.2018 17:53
6 / 31