Kumpi isompi haitta karhut vai hirvet?

yksmikko

On se mrkillistä kommenttia, kun karhuja vihataan. Isompi uhka ovat hirvet, varsinkin liikentessä, maanteillä. Harvoin ihminen menettää henkensä karhujen takia. Hirvi on vaaraton l eläin metsässä liikkujalle, mutta liikenteessä maanteillä todellinen uhka.

Metsästäjät käyvät vähiin. Metsästys ei nykynuorisoa kiinosta. Kuka tulevaisuudessa hirviä ampuu? Ei kukaan. Hirvet ovat vaarana maanteillä ja syövät metsäntaimikot pilalle. Karhu on vaaraton, kun muistaa metsässä liikkuessaan pitää ääntä.

8

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haittoja.riittää

      Minusta oravat on pahimpia kun ne pudottelee käpyjä varomattomasti puusta? Monet kerrat on ollut läheltäpiti tilanteita metsässä kulkiessa!
      Toinen on sitten thaimaalaiset marjanpoimijat kun ne haravoi metsänphjalta kävyt ja männyn neulasia, sekä mustikan ja puolukan varpuja niihin pyttyihinsä? Sääli vain jos vaikka kyykäärme sattuu kohdalle niin ne haravoi senkin siihen pyttyynsä, niin kiivas niillä on työtahti!

    • Molempia on metsästettävä, jotta kannat pysyvät kurissa. Niille, jotka väittävät, että kyllä luonto hoitaa ilman ihmistäkin, sanon, puppupuhetta. Ihminen on osa luontoa. Ammoisista ajoista ihminen on metsästänyt. Aikoinaan toki elääksensä, nyt metsästää enemmän muista syistä. Jos ihminen lopettaisi nyt kokonaan kaikenlaisen metsästyksen, se, se vastasta aiheuttaisi tasapainon järkkymisen. Esim. karhukannat kasvaisivat kestämättömän suuriksi. Samoin voisi käydä susikannan osalta. Tosin suurpetokannan räjähdysmäinen kasvu pitäisi hirvikantaa todennäköisesti pienenä. Rehellinen kun olen, niin maistuu se hirvenliha minunkin lautasella.
      Tuo, miten nopeasti Lieksassa kaatuivat nuo 37 karhua, on osoitus siitä miten runsas on karhukantamme. Yksi lupa siitä puuttuu, mutta se ei käsittääkseni ole yleisessä käytössä.

      Minä heitän lonkalta, että Lieksaan jäi erittäin elinvoimainen karhukanta. 100–120 yksilöä! Eli ei huolta heillä, jotka nalleja halajavat.

    • kalle.karhu

      Kyllä minusta ehdottomasti suurin haitta luonnole ja ihmiskunnalle ovat lieksalaiset...

    • oiyuiutgueywfqhg

      Karhunlihaa en söisi vaikka maksettaisi, ja aikoinaan söin hirvenlihaa ja ei sekään ole kummoista, aika vahva riistanmaku! Mileuummin syön naudan, sian ja broilerinlihaa! kalle.karhu nimierkillä homo yritti olla vitsikäs!

      • kalle.karhu

        En yrittänyt olla, vaan minähän olen! Taidatkin pitää gay-huumorista, valitettavasti saat nyt tyytyä tähän heterojuttuun...
        Varmaan mieluummin söisitkin nautaa, sikaa, broileria mutta taitaapa ruokavaliosi rajoittua kuitenkin tokmannin lauantaimakkaraan 1,99€/kg, mutta oivaa evästä lieksalaiselle sekin, voipa mennä jopa yli odotuksen...
        Muutenkin ihan hyvä ettei lieksalaiset sinne metsään menisi. Tulee vain valtiolle kalliiksi etsiä eksyneitä lieksalaisia sieltä korvesta, en tosi näe syytä miksi niitä pitäisi etsiä...


    • johntravoltanserkku

      Hirvelle paras paikka olisi pakastin. Kannaksi Suomessa riittäisi kaksi kpl. Korkeasaaressa ja nekin samaa sukupuolta.

    • Vinkulavonkula
    • ei.ne.kuulu

      Ja miksi suvakkien kommentit kuuluu lieksan palstalle jos täällä on vain rasisteja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe