Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

1122

1. "Silloin+huomaisin,+kuinka+poikkeuslaatuinen+henkilö+on+kyseessä.+Sama+linja+on+jatkunut+tässä+Laajasalo-Korhonen+-keississä."<Korjaus:+"Silloin+huomasin..."
  2. mummomuori:+"En+muista+mihin+ketjuun+tuossa+viittaat."<Sattuipa+somasti+ja+erittäin+hyvin+teemaan+sopivasti!+Kyse+oli+ketjusta,+joka+käsitteli+Hjallis+Harkimon+ehdotusta+vähävaraisille+lapsiperheille+tarkoitetun+liikuntatuen+jakamisesta+diakonityön+kautta.+Panit+hakaukseen+jok´ikisen+kommenttini+ja+säännönmukaisesti+kielsit+jopa+useita+kertoja+saman+kommenttisi,+vaikka+osoitin+-+jopa+kopioin+-+ne+sinulle.+Silloin+huomaisin,+kuinka+poikkeuslaatuinen+henkilö+on+kyseessä.+Sama+linja+on+jatkunut+tässä+Laajasalo-Korhonen+-keississä.+>"Ei+ole+vielä+tarvinnut+kieltää+omia+kirjoituksiani."<On+ihan+pakko+kysyä,+että+oletko+muutoin+huomannut+ongelmia+muistamisessa?+Ainakin+omia+tekemisiä+koskeva+muisti+lähentelee+jo+dementiaa.+Et+tunnista+omaksi+tekstiksesi+omia+viestejäsi,+vaikka+niitä+kuinka+tuotaisiin+sinulle+"eteen".+Ehkä+unohdat+sitä+mukaa+kuin+kirjoitat?Totesin+edellisessä+kommentissani:+"Minä+en+ole+nimitellyt+ketään+trolliksi,+jopa+homofobiseksi+trolliksi.+Saati,+että+olisin+kieltänyt+ketään+vastaamasta+"tuolle+homofobiselle+trollille".+Tai+ylipäätään+kenellekään.+En+ole+uhannut+paskanheiton+lisäämisellä+jne."Katkaisit+vastauksessasi+kyseisen+kommenttini+tarkoitushakuisesti+muotoon:+”Minä+en+ole+nimitellyt+ketään…”Sinun+"kirjanpidossasi"+tietyn+hurmahenkisen+kirjoittajaryhmän+nimeäminen+korhoskiimaisiksi+on+samanarvoinen+nimittely+tuon+yllä+olevan+kanssa.+Käyttämällä+tuota+ryhmänimeä+en+ole+pyrkinyt+painostamaan+ketään+olemaan+kirjoittamatta.+Tarkoitus+oli+juuri+päinvastainen.+Onkin+todettava,+että+tavoite+toteutui+yli+odotetun.+:DKirjoitat,+että+vaikka+en+olekaan+nimitellyt+trolliksi+"mutta+muuten+kyllä+sitä+on+runsaanlaisesti".+Kuten+vaikka+tuo+”korhoskiimainen”.+Eli+otat+kyseisen+nimityksen+esimerkiksi+"runsaasta+nimittelystä",+vaikka+tuo+on+ainoa+kirjoittajia+koskeva+nimitys.+Eli+tuo+oli+silkka+valhe!+"Tikkurilan+Tuksu"+ei+ole+kirjoittajiin+kohdistettu+nimitys,+sillä+en+usko+hänen+olevan+palstan+kirjoittajia.+Sillä+ei+myöskään+ole+ollut+tarkoitus+painostaa+ketään+olemaan+kommentoimatta.+Miten+olisikaan+voinut+olla?+Se+oli+vastine+korhoskiimaisten+idolilleen+keksimille+sankarinimille:+"Tikkurilan+Robin+Hood",+"Minna+Canth"+jne.+Ajattelin+että+kaikkien+janoisten+sankari+sopii+hyvin+joukon+jatkoksi!+Ei+ehkä+ole+yhtä+janoinen+kuin+"esikuvansa",+mutta+sitä+vastoin+on+kyllä+hänen+veroisensa+häsläri.Sen+sijaan+tuolla+korhoskiimaisten+suorittamalla+nimittelyllä+oli+ilmiselvä+tavoite:+saada+minut+lopettamaan+kirjoitteluni+kyseisestä+aiheesta.+Kuten+ehkä+olet+huomannut,+tuota+tavoitetta+ei+saavutettu!
  3. mummomuori:+"Se+vie+pohjan+noilta+sinun+syytöksiltä"<Ette+te+korhoskiimaiset+olisi+täällä+vänkäämässä+ja+"ajamassa+käärmettä+pyssyyn",+jos+uskoisitte,+että+minun+kirjoitustyylini+vie+asialta+uskottavuutta.>"Jos+sinä+koet+erimieltä+olemisen+tai+että+sinulle+kommentoidaan+aivan+samoin+kuin+itse+teet,+vaientamisyrityksesi,+niin+peili+voisi+tehdä+hyvää+sinullekin?"<Minä+en+ole+nimitellyt+ketään+trolliksi,+jopa+homofobiseksi+trolliksi.+Saati,+että+olisin+kieltänyt+ketään+vastaamasta+"tuolle+homofobiselle+trollille".+Tai+ylipäätään+kenellekään.+En+ole+uhannut+paskanheiton+lisäämisellä+jne.Vertaile+asiaa+mielessäsi,+ja+jatka+sitten+peiliin+katsomista+uudella+asenteella.
  4. qwertyilija:+"...vaikuttaa+jotenkin+siltä,+että+joku+ei+saanut+toivomaansa+ja+olettamaansa+palautetta+alun+perinkään+ja+poltti+hihat."<+En+ole+polttanut+hihojani.+Päin+vastoin.+Olen+kylmän+viileesti+toistanut+laillisten+keinojen+merkitystä+ja+toisaalta+koston+motiiveihin+perustuvan+ajojahdin+tuomitsemista.+Kun+homma+sitten+meni+eipäs+juupas+väittelyksi,+ilman,+että+vastapuolella+olisi+ollut+minkään+valtakunnan+järjellisiä+argumentteja,+niin+muutin+kommentoinnin+tyyliä.+Qwertyilija+on+ilmoittautunut+pvovokatorisen+tyylin+kannattajaksi.+Tämä+sopii+q:n+mielestä+kuitenkin+vain+korhoskiimaisille+ja+heidän+idolilleen,+ei+muille.Siinä++qwertyilija+on+oikeassa,+että+palautteen+epä-älyllisyys+yllätti+minut.+Myös+korhoskiimaisten+vimma,+ja+se+valtava+(korhos)+kiima,+yllätti.+Minulla+ei+ole+idoleita.+En+siis+lähde+kenenkään+porukoihin+minkään+hurmoksen+ajamana.+Ennen+kaikkean+en+lähde+mukaan+mihinkään+ilmiselvään+kostoprojektiin.+Kun+yritin+tuoda+keskusteluun+järjen+ääntä,+niin+sehän,+totta+kai,+oli+salailupolitiikan+ajamista+ja+hyväveli-käytännön+suosimista.+Minussa+ei+ole+tippaakaan+anarkistia,+siksi+suosin+ja+tuen+laillisia+keinoja.+Mutta+koska+korhoskiimaiset+hurmahenkisinä+tyyppeinä+näkevät+muutkin+ihmiset+kaltaisinaan,+niin+he+kokivat,+että+myös+minä+olen+joku+hurmahenki+heidän+laillaan.+Korhoskiimaisten+vimmaa+lisäsi+se,+että+puolustin+Laajasalon+oikeutta+tulla+oikein+ja+lainmukaisesti+kohdelluksi.+Sehän+taas+ei+sopinut+korhoskiimaisten+pirtaan+lainkaan,+sillä+heidän+mielestään+puolustin+Laajasalon+oletettuja+tekemisiä,+vaikka+en+niihin+ole+juurikaan+kantaa+ottanut.+Ihmiset+joilla+ei+ole+harmainta+hajua+laillisista+menettelytavoista,+eivät+tietenkään+niitä+juuri+arvosta.Minua+ei+sinänsä+yllättänyt+Korhosen+toimien+puolustaminen.+Monesti+asiantuntemattomat+puolustavat+mitä+vaan,+kun+eivät+paremmasta+tiedä+tahi+niitä+ymmärrä.+Sitten+kun+joku+yrittää+vähän+valistaa,+niin+väliin+iskee+aatevastarinta.++Tai+älylliset+tahi+sivistykselliset+rajoitteet.+Summa+summarum:+"jos+on+lusikalla+annettu,+ei+voi+kauhalla+vaatia"!
  5. mummomuori:"En+todellakaan+”siunaa”+yhtään+mitään.+Olen+välillä+heidän+kanssaan+samaa+mieltä+ja+välillä+eri+mieltä.+En+vain+näe+mielekkääksi+aloittaa+mitään+riitelyä."<Sinä+siunaat+kuittaamalla+näitä+qwertyilijan+ja+Pe.kun+kirjoitelmia+"samaa+olen+ihmetellyt",+"Tosiaan",+"en+tiedä+hänen+motiivijaan"+ja+monilla+muilla+vastaavilla+kommenteilla.+En+muista+nähneeni+yhtään+kommenttia+jossa+olisit+ollut+heidän+kanssaan+eri+mieltä.+Eli+sinun+tapasi+välttää+riitelyä,+on+raskaamman+puoleinen+"ruskolivonta"!>"Jos+täällä+jokaiseen+kommenttiin+pitäisi+aina+laittaa,+mistä+on+eri+mieltä,+niin+niistä+tulisi+turhan+pitkiä."<Kuka+muu+kuin+qwertyilija+on+tuollaista+edes+vaatinut.+Kommentoin+erästä+kirjoitusta,+kommentoimani+kohdat+yksilöiden.+Jätin+asiaankuulumattomat+kohdat+huomioimatta.+Kohta+ilmestyi+paikalle+qwertyilija+räyhäämään,+että+hyväksyn+asiattomat+kommentit.+Eli+jos+tuo+sinua+vaivaava+asia+vaatii+mielestäsi+korjausta,+niin+ehkä+suuntaat+niitä+koskevat+kommentit+qwertyilijalle.Qwertyilijan+mielestähän+minun+pitäisi+opastaa+ja+paimentaa+myös+viestejäni+kommentoivia+kirjoittajia.+>"Niin+kauan+kuin+jaksoit+jotakuinkin+pysyä+asiassa,+niin+ihan+ok.+Mutta+kun+sorruit+tuohon+henkilöön+kiinnikäymiseen,+kaikelle+tuli+aika+ilkeä+sivumaku."<Kertaan+vielä.+Sinua+ei+ole+häirinnyt+kyseisten+nimimerkkien+kommentit,+joiden+mukaan+olen+trolli,+homofobikko,+trollaava+homofobikko+jne.+Eipä+ainakaan+ole+estänyt+sinua+komppaamasta.+Ei+kaiketi+ole+ollut+sinun+mielestäsi+"henkilöön+kiinni+käymistä".+Sinua+ei+myöskään+häiritse+qwertyilijan+uhkailut:+"jos+Laajasalon+puolustaminen+ei+lopu+niin+niskaan+tulee+lisää+paskaa".+Vaikuttaa+siltä,+että+qwertyilija+on+kovin+kiintynyt+tuohon+paska-teemaan!Ei+kaiketi+tule+lainkaan+ilkeä+sivumaku.+Taidat+jopa+pitää+tuosta+"sivumausta"?Mitä+kirjoitteluusi+muuten+tulee,+niin+sinun+tapanasihan+on+systemaattisesti+kieltää+jälkeenpäin+omia+kirjoittamisiasi.+Poistatin+taannoin+itse+aloittamani+Hjallis+Harkimo+-ketjun,+ihan+vain+sen+takia,+että+meni+hermo+tuohon+"pietarilaisuuteen".+Sinä+tosin+et+tyytynyt+kolmeen+kieltämiseen,+vaan+niitä+kertyi+kaikkiaan+seitsemän+kappaletta.+Siis+yhdessä+ainoassa+viestiketjussa.+Kysyinkin,+että+etkö+ole+hoksannut,+että+minä+näen+sinun+kommenttisi.+Ei+mitään+vaikutusta.+Aina+vain+uudestaan+ja+uudestaan+"en+minä+niin+ole+kirjoittanut".++Eli,+kun+mummomuori+kirjoittaa,+niin+vastuu+on+lukijalla!+Tziisus!