Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Aberkios
profiilit
Aberkios
Aberkios
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
1122
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Silloin+huomaisin,+kuinka+poikkeuslaatuinen+henkilö+on+kyseessä.+Sama+linja+on+jatkunut+tässä+Laajasalo-Korhonen+-keississä."<
Korjaus:+"Silloin+huomasin..."
28.03.2018 09:51
mummomuori+kirjoitti:+"Epäilemättä+Korhonen+tiesi,+mitä+seuraa+kun+jonkun+varpaille+astuu."<
Aivan,+Korhonen+epäilemättä+tiesi+mitä+seuraa+JOS+jonkun+VÄÄRÄN+henkilön+varpaille+astuu.+Siksi+Korhonen+jätti+astumatta.+Piispat+tekivät+tuhansien+eurojen+hintaisia+ryyppyreissuja+Lapin+tunturihotelleihin+arkkipiispa+etunenässä.+Pelkästään+epämääräinen+piispain+trippi+Israeliin+maksoi+26+000+€!+
Askola+osti+6+pulloa+punkkua+kotiinsa+"tilaisuuksia+varten".+Samoin+herkkukaupasta+pääsiäismunia+"virpojia+varten"+hiippakunnan+piikkiin.+Olikohan+"virpoja"+se+"yks+Leena"jonka+kanssa+syötiin+ja+juotiin+10+lasia+viiniä+hiippakunnan+laskuun+virka-aikana?+
Vaan+eipä+kiinnostanut+Korhosta.+Hän+kun+näkee+vain+lillukan+varret,+ei+mitään+yleistä+kuviota.+Pääasia+on,+ettei+kirkon+rahoilla+osteta+kokista!
Ohessa+linkki+Iltalehden+juttuun,+joka+on+julkaistu+jo+kesäkuussa+2016.+Eipähän+herättänyt+Korhosessa+mitään+selvityshaluja,+vaikka+siinä+käsiteltiin+hiippajengin+rahankäyttöä!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml?_ga=2.103768327.666248536.1522036346-643012299.1480762979
27.03.2018 10:39
Vielä+on+jäänyt+avoimeksi,+miksi+Korhosta+ei+lainkaan+kiinnostanut+arkkipiispan+ja+muiden+piispojen+ryyppääminen+ja+muu+hurvittelu.+Israelissakin+käytiin,+lasku+26+000+€!+
Ohessa+linkki+Iltalehden+juttuun,+joka+on+julkaistu+jo+kesäkuussa+2016.+Eipähän+herättänyt+Korhosessa+mitään+selvityshaluja,+vaikka+Kallion+seurakunnan+kirkkoherran+kokisostot+olivat+niiiin+kiinnostavia!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml?_ga=2.103768327.666248536.1522036346-643012299.1480762979
27.03.2018 08:14
qwertyilija+kirjoitti:+"niin+siunaaminen+tarkoittaa+tässä+ymmärrykseni+mukaan+A:n+mielestä+samaa+kuin,+että+et+ole+joka+välissä+irtisanoutunut+Pekun+kieltämättä+haastavista+kommenteissa+ja+minun+osin..."<
Ei+ole+kyse+irtisanoutumisesta,+Mutta+eihän+ole+mitään+järkeä+mennä+niitä+vasiten+komppaamaankaan,+jos+epäasiallisuus+niin+pal+kauhiast+häiritsee.+Mummomuori+on+viime+aikoina+jatkuvasti+syyttänyt+minua+epäasiallisesta+kirjoitustyylistä,+mutta+itse+rientää+komppaamaan+toisten+epäasiallisia+kirjoituksia.+Se+on+sitä+kaksoisstandardia.+Kuitenkin+esiintyy+samaan+aikaan++tasapuolisuuden+malliesimerkkinä.
27.03.2018 07:25
>"Näissä+asioissa+olemme+sitten+samaa+mieltä."<
Emme+ilmeisesti+ole.+Kommentissani+oli+yksi+hyvin+oleellinen+virke:+"Hänen+toimintansa+oli+syytä+ottaa+käsittelyyn,+mutta+ei+kenen+tahansa+käsittelyyn.”
Asia+olisi+tullut+tietenkin+ottaa+toimivaltaisen+(eli+seurakuntayhtymän)+päätösviranomaisen+käsittelyyn.+Sinun+mielestäsi+Korhosen+"käsittely"+oli+ihan+OK.+Ja+hänen+toimintansa+myös,+mitä+siihen+sitten+ikinä+sisältyikään.
Kysyin,+että+miksi+Korhosta+ei+kiinnosta+hiippakunnan+rahankäyttö,+vaikka+esim.+Askolan+viinaostokset+hyökyvät+mediasta+silmille,+ja+Korhonen+sentään+on+hiippakunnan+luottamushenkilö,+mutta+ei+Helsingin+seurakuntayhtymän?
Vastasit:+"Niin,+en+ole+muuten+ottanut+kantaa+lainkaan+siihen,+mitkä+näiden+kahden+välit+ovat."<
En+ymmärrä+mitä+tekemistä+Laajasalon+ja+Korhosen+väleillä+on+hiippakunnan+rahankäytön+kanssa.+Sillä+sitähän+Korhosen+olisi+hiippakunnan+luottamushenkilönä+pitänyt+selvityttää.+
Ainoa+selitys+tähän+on,+että+myös+sinä+olet+sitä+mieltä,+että+Korhosen+välit+Laajasalon+kanssa+on+selittävä+tekijä+sille,+miksi+Korhonen+tutki+Laajasalon+asioita+mutta+ei+Askolan.+Välit+Laajasaloon+olivat+huonot,+mutta+Askolaan+hyvät.+Siksi+Askola+sai+Korhosen+puolesta+huseerata+miten+tahtoi,+sama+päti+Mäkiseen.
26.03.2018 20:24
>"Kyllä+olen+sen+ymmärtänyt,+että+kyseenalaistat+virkatien,+miten+asiat+menivät."<
Miten+ihmeessä+olet+tuohon+tulokseen+päätynyt?+Tiedätkö+sinä,+mitä+tarkoittaa+virkatie?+Googlaa,+jos+et+tiedä!
26.03.2018 19:57
Johanna+Korhonen+olisi+voinut+kysyä+asiaa+seurakuntayhtymästä.+Hänellä+varmaan+on+yhteyksiä+sen+päätöselimiin.+Jos+asia+ei+olisi+saanut+tulta,+niin+olisi+voinut+tiukentaa+otetta.+Korhonenhan+päätti+hyvin+lyhyellä+aikataululla,+että+virkatie+ei+toimi,+joten+täytyy+käyttää+oman+käden+oikeutta.+
Syy+tähän+oli,+totta+kai,+että+Korhosen+täytyi+pieleen+menneen+piispanvaalin+vuoksi+pitää+kiirettä,+siihen+ei+luottamushenkilökeskeinen+organisaatio+sovellu.+Korhonen+päättikin+ryhtyä+aituriksi!
26.03.2018 19:50
>"Mikäli+vertaan+niin+aika+lailla+samalla+tavalla+kuin+sinä+nimittelet+joidenkin+kannanottoja+”korhoskiimaisiksi”."<
Korhoskiimaisuus+ei+määrity+nimittelyllä,+vaan+näiden+k.kiimaisten+henkilöpalvonnanomaisella+suhtautumisella+idoliinsa.+Korhosen+toiminta+on+oikeaa+ja+kannatettavaa,+siinä+ei+ole+mitään+väärää,+saati+laitonta,+koska+Korhonen...+Jotkut+tajuavat,+ettei+tässä+nyt+kaikki+mene+niin+kuin+pitää,+mutta+"tarkoitus+pyhittää+keinot",+kuten+jesuiitat+sen+aikoinaan+oikeuttivat.
>"Koska+asetat+hänelle+selkeitä+tunteita+ja+pidät+täysin+perusteltuina+väittää+että+asia+on+näin,+eikä+mitenkään+muuten."<
Kun+keissin+motiivi+on+näinkin+selkeä+kuin+se+tässä+tapauksessa+on,+niin+sen+pitäisi+avautua+vähäisemmilläkin+järjenlahjoilla.+Mutta+kaikella+on+rajansa,+asioitten+tajuamisellakin!
26.03.2018 19:41
Uudelleen+kysyn,+että+missä+seilä?
26.03.2018 19:30
mummomuori+kirjoitti:+"Huomautan+että+on+olemassa+myös+suuria+ja+vaikutusvaltaisia+yhdistyksiä,+joiden+tällaiset+ongelmat+vaikeuttavat+paljonkin+niiden+toimitaa."<
Niinpä+niin,+sitä+juuri+tarkoitin.+Isotkin+yhdistykset+saadaan+sekaisin+ja+toimimattomaan+tilaan,+jos+niitä+hoidetaan+Tikkurilan+Tuksun+tapaan.+Jopa+ollaan+vetämässä+toisiaan+oikeuteen+ihan+mielivaltaisilla+syillä.+Säännöt+ne+on+yhdistyksilläkin,+ja+lakeja+niidenkin+on+noudatettava.+
Olen+aiemmin+käyttänyt+esimerkkinä+Hesy+ry:tä.+Homma+on+juuri+tästä+syystä+ihan+sekaisin.+Sama+on+tilanne+-+tai+on+ainakin+ollut+-+myös+Tampereen+eläinsuojeluyhdistyksessä.+Mitä+vähemmän+on+yhdistyksissä+"tuksuja",+niin+sitä+paremmin+menee.
26.03.2018 19:26
Ev.lut.kirkon+kannan+mukaan+kastettu+ihminen+ei+enää+pakanaksi+pääsisi,+vaikka+kuinka+tahtoisi.+Joten+mainitsemistasi+"pakanoista"+tuskin+kovinkaan+moni+voisi+kirkon+kannan+mukaan+pakanaksi+"päästä".+Sääli+sinänsä.
26.03.2018 15:43
mieti.sitä+kirjoitti:+"Hylkäsi+joo,+eikä+päätöksestä+voi+valittaa.+Tämä+selviää+tuomiokapitulin+ratkaisusta."<
Minä+en+löydä+tuota+"päätöksestä+ei+voi+valittaa"-osiota+mistään.+En+edes+noista+linkeistä.+Sadinmaahan+on+kuulemma+ilmoittanut+valittavansa.
Järkeväähän+tuo+olisi,+että+ei+voisi+valittaa+työnohjausta+koskevasta+päätöksestä.+Etenkin+kun+kirjallinen+varoitus+(varoituksia)+on+tulossa+noista+uusista+vihkimisistä.+Se+moitetta+koskeva+valitushan+palautuisi+viimeistään+silloin,+kun+oikeuteen+saapuisi+kirjallista+varoitusta+koskeva+ensimmäinen+valitus.
26.03.2018 15:11
Kauna,+katkeruus,+kosto+++kyrp*intynyt+Korhonen+kun+ovat+keissin+käynnistävät+voimat,+niin+eipä+ne+keinotkaan+silloin+kovin+puhtaita+voi+olla.+Valitettavasti.
26.03.2018 13:39
mummomuori:+"En+muista+mihin+ketjuun+tuossa+viittaat."<
Sattuipa+somasti+ja+erittäin+hyvin+teemaan+sopivasti!+Kyse+oli+ketjusta,+joka+käsitteli+Hjallis+Harkimon+ehdotusta+vähävaraisille+lapsiperheille+tarkoitetun+liikuntatuen+jakamisesta+diakonityön+kautta.+
Panit+hakaukseen+jok´ikisen+kommenttini+ja+säännönmukaisesti+kielsit+jopa+useita+kertoja+saman+kommenttisi,+vaikka+osoitin+-+jopa+kopioin+-+ne+sinulle.+Silloin+huomaisin,+kuinka+poikkeuslaatuinen+henkilö+on+kyseessä.+Sama+linja+on+jatkunut+tässä+Laajasalo-Korhonen+-keississä.+
>"Ei+ole+vielä+tarvinnut+kieltää+omia+kirjoituksiani."<
On+ihan+pakko+kysyä,+että+oletko+muutoin+huomannut+ongelmia+muistamisessa?+Ainakin+omia+tekemisiä+koskeva+muisti+lähentelee+jo+dementiaa.+Et+tunnista+omaksi+tekstiksesi+omia+viestejäsi,+vaikka+niitä+kuinka+tuotaisiin+sinulle+"eteen".+Ehkä+unohdat+sitä+mukaa+kuin+kirjoitat?
Totesin+edellisessä+kommentissani:+"Minä+en+ole+nimitellyt+ketään+trolliksi,+jopa+homofobiseksi+trolliksi.+Saati,+että+olisin+kieltänyt+ketään+vastaamasta+"tuolle+homofobiselle+trollille".+Tai+ylipäätään+kenellekään.+En+ole+uhannut+paskanheiton+lisäämisellä+jne."
Katkaisit+vastauksessasi+kyseisen+kommenttini+tarkoitushakuisesti+muotoon:+”Minä+en+ole+nimitellyt+ketään…”
Sinun+"kirjanpidossasi"+tietyn+hurmahenkisen+kirjoittajaryhmän+nimeäminen+korhoskiimaisiksi+on+samanarvoinen+nimittely+tuon+yllä+olevan+kanssa.+Käyttämällä+tuota+ryhmänimeä+en+ole+pyrkinyt+painostamaan+ketään+olemaan+kirjoittamatta.+Tarkoitus+oli+juuri+päinvastainen.+Onkin+todettava,+että+tavoite+toteutui+yli+odotetun.+:D
Kirjoitat,+että+vaikka+en+olekaan+nimitellyt+trolliksi+"mutta+muuten+kyllä+sitä+on+runsaanlaisesti".+Kuten+vaikka+tuo+”korhoskiimainen”.+Eli+otat+kyseisen+nimityksen+esimerkiksi+"runsaasta+nimittelystä",+vaikka+tuo+on+ainoa+kirjoittajia+koskeva+nimitys.+Eli+tuo+oli+silkka+valhe!+
"Tikkurilan+Tuksu"+ei+ole+kirjoittajiin+kohdistettu+nimitys,+sillä+en+usko+hänen+olevan+palstan+kirjoittajia.+Sillä+ei+myöskään+ole+ollut+tarkoitus+painostaa+ketään+olemaan+kommentoimatta.+Miten+olisikaan+voinut+olla?+Se+oli+vastine+korhoskiimaisten+idolilleen+keksimille+sankarinimille:+"Tikkurilan+Robin+Hood",+"Minna+Canth"+jne.+Ajattelin+että+kaikkien+janoisten+sankari+sopii+hyvin+joukon+jatkoksi!+Ei+ehkä+ole+yhtä+janoinen+kuin+"esikuvansa",+mutta+sitä+vastoin+on+kyllä+hänen+veroisensa+häsläri.
Sen+sijaan+tuolla+korhoskiimaisten+suorittamalla+nimittelyllä+oli+ilmiselvä+tavoite:+saada+minut+lopettamaan+kirjoitteluni+kyseisestä+aiheesta.+Kuten+ehkä+olet+huomannut,+tuota+tavoitetta+ei+saavutettu!
26.03.2018 09:38
mummomuori:+"Se+vie+pohjan+noilta+sinun+syytöksiltä"<
Ette+te+korhoskiimaiset+olisi+täällä+vänkäämässä+ja+"ajamassa+käärmettä+pyssyyn",+jos+uskoisitte,+että+minun+kirjoitustyylini+vie+asialta+uskottavuutta.
>"Jos+sinä+koet+erimieltä+olemisen+tai+että+sinulle+kommentoidaan+aivan+samoin+kuin+itse+teet,+vaientamisyrityksesi,+niin+peili+voisi+tehdä+hyvää+sinullekin?"<
Minä+en+ole+nimitellyt+ketään+trolliksi,+jopa+homofobiseksi+trolliksi.+Saati,+että+olisin+kieltänyt+ketään+vastaamasta+"tuolle+homofobiselle+trollille".+Tai+ylipäätään+kenellekään.+En+ole+uhannut+paskanheiton+lisäämisellä+jne.
Vertaile+asiaa+mielessäsi,+ja+jatka+sitten+peiliin+katsomista+uudella+asenteella.
25.03.2018 22:35
qwertyilija+kirjoitti:"+...että+vastapuoli+muodostaa+jonkin+yhteen+hiileen+puhaltavat+organisaation,+niin+sitten+voi+uskoa+kuten+A.+"<
Noinhan+te+korhoskiimaiset+olette+juuri+toimineet.+Keskinäinen+komppaamisennehan+sen+todistaa.+Samoin+samanlaiset+-+perustelemattomat+-+väittämänne+ja+identtiset+vaientamisyrityksenne.+Mitä+muuta+tuon+todistamiseen+vielä+vaaditaan?+Kirjallinen+tunnustusko?
25.03.2018 17:44
qwertyilija:+"...vaikuttaa+jotenkin+siltä,+että+joku+ei+saanut+toivomaansa+ja+olettamaansa+palautetta+alun+perinkään+ja+poltti+hihat."<+
En+ole+polttanut+hihojani.+Päin+vastoin.+Olen+kylmän+viileesti+toistanut+laillisten+keinojen+merkitystä+ja+toisaalta+koston+motiiveihin+perustuvan+ajojahdin+tuomitsemista.+Kun+homma+sitten+meni+eipäs+juupas+väittelyksi,+ilman,+että+vastapuolella+olisi+ollut+minkään+valtakunnan+järjellisiä+argumentteja,+niin+muutin+kommentoinnin+tyyliä.+Qwertyilija+on+ilmoittautunut+pvovokatorisen+tyylin+kannattajaksi.+Tämä+sopii+q:n+mielestä+kuitenkin+vain+korhoskiimaisille+ja+heidän+idolilleen,+ei+muille.
Siinä++qwertyilija+on+oikeassa,+että+palautteen+epä-älyllisyys+yllätti+minut.+Myös+korhoskiimaisten+vimma,+ja+se+valtava+(korhos)+kiima,+yllätti.+
Minulla+ei+ole+idoleita.+En+siis+lähde+kenenkään+porukoihin+minkään+hurmoksen+ajamana.+Ennen+kaikkean+en+lähde+mukaan+mihinkään+ilmiselvään+kostoprojektiin.+Kun+yritin+tuoda+keskusteluun+järjen+ääntä,+niin+sehän,+totta+kai,+oli+salailupolitiikan+ajamista+ja+hyväveli-käytännön+suosimista.+
Minussa+ei+ole+tippaakaan+anarkistia,+siksi+suosin+ja+tuen+laillisia+keinoja.+Mutta+koska+korhoskiimaiset+hurmahenkisinä+tyyppeinä+näkevät+muutkin+ihmiset+kaltaisinaan,+niin+he+kokivat,+että+myös+minä+olen+joku+hurmahenki+heidän+laillaan.+Korhoskiimaisten+vimmaa+lisäsi+se,+että+puolustin+Laajasalon+oikeutta+tulla+oikein+ja+lainmukaisesti+kohdelluksi.+Sehän+taas+ei+sopinut+korhoskiimaisten+pirtaan+lainkaan,+sillä+heidän+mielestään+puolustin+Laajasalon+oletettuja+tekemisiä,+vaikka+en+niihin+ole+juurikaan+kantaa+ottanut.+Ihmiset+joilla+ei+ole+harmainta+hajua+laillisista+menettelytavoista,+eivät+tietenkään+niitä+juuri+arvosta.
Minua+ei+sinänsä+yllättänyt+Korhosen+toimien+puolustaminen.+Monesti+asiantuntemattomat+puolustavat+mitä+vaan,+kun+eivät+paremmasta+tiedä+tahi+niitä+ymmärrä.+Sitten+kun+joku+yrittää+vähän+valistaa,+niin+väliin+iskee+aatevastarinta.++Tai+älylliset+tahi+sivistykselliset+rajoitteet.+Summa+summarum:+"jos+on+lusikalla+annettu,+ei+voi+kauhalla+vaatia"!
25.03.2018 10:53
mummomuori:"En+todellakaan+”siunaa”+yhtään+mitään.+Olen+välillä+heidän+kanssaan+samaa+mieltä+ja+välillä+eri+mieltä.+En+vain+näe+mielekkääksi+aloittaa+mitään+riitelyä."<
Sinä+siunaat+kuittaamalla+näitä+qwertyilijan+ja+Pe.kun+kirjoitelmia+"samaa+olen+ihmetellyt",+"Tosiaan",+"en+tiedä+hänen+motiivijaan"+ja+monilla+muilla+vastaavilla+kommenteilla.+En+muista+nähneeni+yhtään+kommenttia+jossa+olisit+ollut+heidän+kanssaan+eri+mieltä.+Eli+sinun+tapasi+välttää+riitelyä,+on+raskaamman+puoleinen+"ruskolivonta"!
>"Jos+täällä+jokaiseen+kommenttiin+pitäisi+aina+laittaa,+mistä+on+eri+mieltä,+niin+niistä+tulisi+turhan+pitkiä."<
Kuka+muu+kuin+qwertyilija+on+tuollaista+edes+vaatinut.+Kommentoin+erästä+kirjoitusta,+kommentoimani+kohdat+yksilöiden.+Jätin+asiaankuulumattomat+kohdat+huomioimatta.+Kohta+ilmestyi+paikalle+qwertyilija+räyhäämään,+että+hyväksyn+asiattomat+kommentit.+Eli+jos+tuo+sinua+vaivaava+asia+vaatii+mielestäsi+korjausta,+niin+ehkä+suuntaat+niitä+koskevat+kommentit+qwertyilijalle.
Qwertyilijan+mielestähän+minun+pitäisi+opastaa+ja+paimentaa+myös+viestejäni+kommentoivia+kirjoittajia.+
>"Niin+kauan+kuin+jaksoit+jotakuinkin+pysyä+asiassa,+niin+ihan+ok.+Mutta+kun+sorruit+tuohon+henkilöön+kiinnikäymiseen,+kaikelle+tuli+aika+ilkeä+sivumaku."<
Kertaan+vielä.+Sinua+ei+ole+häirinnyt+kyseisten+nimimerkkien+kommentit,+joiden+mukaan+olen+trolli,+homofobikko,+trollaava+homofobikko+jne.+Eipä+ainakaan+ole+estänyt+sinua+komppaamasta.+Ei+kaiketi+ole+ollut+sinun+mielestäsi+"henkilöön+kiinni+käymistä".+Sinua+ei+myöskään+häiritse+qwertyilijan+uhkailut:+"jos+Laajasalon+puolustaminen+ei+lopu+niin+niskaan+tulee+lisää+paskaa".+Vaikuttaa+siltä,+että+qwertyilija+on+kovin+kiintynyt+tuohon+paska-teemaan!
Ei+kaiketi+tule+lainkaan+ilkeä+sivumaku.+Taidat+jopa+pitää+tuosta+"sivumausta"?
Mitä+kirjoitteluusi+muuten+tulee,+niin+sinun+tapanasihan+on+systemaattisesti+kieltää+jälkeenpäin+omia+kirjoittamisiasi.+Poistatin+taannoin+itse+aloittamani+Hjallis+Harkimo+-ketjun,+ihan+vain+sen+takia,+että+meni+hermo+tuohon+"pietarilaisuuteen".+Sinä+tosin+et+tyytynyt+kolmeen+kieltämiseen,+vaan+niitä+kertyi+kaikkiaan+seitsemän+kappaletta.+Siis+yhdessä+ainoassa+viestiketjussa.+Kysyinkin,+että+etkö+ole+hoksannut,+että+minä+näen+sinun+kommenttisi.+Ei+mitään+vaikutusta.+Aina+vain+uudestaan+ja+uudestaan+"en+minä+niin+ole+kirjoittanut".++Eli,+kun+mummomuori+kirjoittaa,+niin+vastuu+on+lukijalla!+Tziisus!
25.03.2018 09:47
En+tunne+tapausta.+Tunnen+sen+sijaan+Tuksu+Tikkurilalaisen,+joskaan+en+henkilökohtaisesti.
24.03.2018 20:59
Tämä+ketju+on+noussut+taas+erityisen+ajankohtaiseksi.+Sopivasti+näin+pääsiäisen+alla.
24.03.2018 14:44
23 / 57