Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

1122

1. Kirkko+ja+kaupunki:+"Selvityksessä+käytiin+läpi+50+seurakuntayhtymän+johtajan,+päällikön+ja+kirkkoherran+luottokorttiostot+ja+matkalaskut+vuodelta+2017.+Tutkituista+laskuista+puuttui+kuitteja+7+685+euron+arvosta."<Tuossahan+se+selvästi+sanotaan:+50:n+henkilön+luottokorttiostot+ja+matkalaskut+tarkistettiin.+Tuohon+on+sisälukutaitoisen+turha+mitään+kuusiasatoja+vedellä!
  2. En+ole+ottanut+kantaa+sallittuun+tai+hyvään+tekemiseen.+Olen+kylläkin+ottanut,+ja+otan+vastakin,++kantaa+selviin+laittomuksiin.+En+myöskään+ole+ollut+vastustamassa+väärinkäytöksiin+puuttumista+tai+niistä+keskustelemista.+Mutta+ilmeisesti+kaikkien+älyllinen+kapasiteetti+ei+riitä+tämän+asian+käsittämiseen.+Sille+minä+en+mahda+mitään.+Lakikirjassa+ei+anneta+lupia+keskustelulle,+ei+myöskään+sitä+kielletä.+Olen+aina+edellyttänyt+lain+noudattamista+julkishallinnon+päätöksenteossa+ja+siihen+tähtäävässä++toiminnassa.+Tämä+koskee+myös+kirkon+viranomaisia.+Erityisen+tärkeää+tämä+on+silloin+kun+kyseessä+on+yksittäinen+ihminen+ja+hänen+elämänsä.+Olen+huomannut+jo+aikoja+sitten,+että+kaikki+eivät+kovin+paljon+piittaa+lainkäytön+laillisuudesta,+mutta+erityisen+selväksi+asia+on+tullut+näillä+palstoilla+Laajasalo/Korhonen+keissin+yhteydessä.+Torituomioistuin-käytäntö+onkin+täällä+noussut+arvoon+arvaamattomaan.+Mitä+taas+kutsumaasi+"pilkunnussimisiin"+tulee,+niin+lait+ovat+yleensä+yksityiskohtaisia+ja+yksiselitteisiä.+Mutta+lainkäyttöön+tottumaton+ei+tätä+-+näämmä+-+aina+ymmärrä.+Edelleen+odotan+selvennystä+tuohon+väärässä+olemis+väittämääsi.+Olet+jonkun+kerran+sen+väittämän+heittänyt,+mutta+et+ole+pystynyt+sitä+perustelemaan.+Enkä+ihmettele!+Olet+myös+omasta+päästäsi+keksinyt+minun+kirjoittamikseni+asioita+joihin+minulla+ei+ole+ollut+osaa+eikä+arpaa.+Myös+tuo+trolliksi+nimittely+toistuu.+En+ole+ollut+väärässä,+en+tässä+keississä+enkä+aiemmissa.+Tämäkin+tapaus+etenee+kuin+minun+käsikirjoittamanani.+Ja+Korhoskiimaiset+senkun+vinkuu.+Joten+hyvinhän+tässä+menee!
  3. Johanna+Korhosen+toimista+on+tehty+tutkintapyyntö+poliisille.+"Yksityinen+henkilö+on+jättänyt+26.2+poliisille+tutkintapyynnön,+jossa+poliisia+pyydetään+tutkimaan,+onko+Johanna+Korhonen+mahdollisesti+syyllistynyt+rikoslain+40+luvun+9+§:ssä+tarkoitettuun+tahalliseen+virkavelvollisuuden+rikkomiseen+esittämällä+piispa+Teemu+Laajasalolle+vaatimuksia+hiippakuntavaltuuston+puheenjohtajana+ja+muutenkin+hiippakunnan+nimissä.Yksityisen+henkilön+jättämässä+tutkintapyynnössä+painotetaan,+että+kirkkolaki+ei+anna+hiippakuntavaltuuston+puheenjohtajalle+oikeuksia+toimia+valtuuston+puolesta.Tutkintapyynnössä+todetaan+seuraavasti:+”Tästä+huolimatta+Korhonen+esiintyy+asiassa+hiippakuntavaltuuston+puheenjohtajana+ja+tässä+asemassaan+vaatii+Laajasalolta+vastauksia+kysymyksiinsä.+Muodollisesti+hän+pyytää+Laajasaloa+vastaamaan,+mutta+tosiasiallisesti+hän+vaatii.+Hän+pyytää+toimittamaan+itselleen+16.1.2018+mennessä+tiedon+siitä,+milloin+Laajasalo+vastaa+hiippakunnalle+alla+oleviin+kysymyksiin.+Hän+siis+esittää+vaatimuksia+hiippakunnan+nimissä,+vaikka+hänellä+ei+ole+tähän+mitään+oikeutta.”<<Tutkintapyynnön+perustelut+ovat+selkeät+ja+oikeat.+Korhonen+on+esiintynyt+oikeudettomasti+viranomaisena+asiassa,+joka+ei+edes+kuulu+hänen+johtamansa+viranomaiselimen+toimivaltaan.+Tämän+toimielimen+jäsenet+ovatkin+jo+sanoutuneet+irti+Korhosen+toiminnasta+julkisuuteen+toimittamassaan+julkilausumassa.+Julkilausumalla+sinänsä+ei+ole+oikeudellista+merkitystä,+mutta+se+saattaa+antaa+osviittaa+Korhosen+tulevaisuudesta+hiippakuntavaltuustossa.+Kaiken+kaikkiaan+tutkintapyyntöön+on+demokratian+ja+järjestyneen+yhteiskunnan+kannattajan+helppo+yhtyä.+https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/yksityinen-henkilo-tehnyt-tutkintapyynnon-johanna-korhosesta/