Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Aberkios
profiilit
Aberkios
Aberkios
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
1122
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Suomen+päättäjistä+munatonta+vellipersettä..."<
Ja+siellä+velliperseessäkö+pitäisi+sinun+mielestäsi+olla+muna?
13.09.2018 11:07
Olen+kuunnellut+ja+katsellut+kyseisen+valtuustotallenteen.+Siinä+Moilanen+siirtyy+suoraan+kaupungin+jätehuollosta,+roskaantumisesta+ja+puhtaanapidosta+tähän+ihmisroska+tematiikkaan.+Puheenvuoronsa+lopussa+Moilanen+vielä+palaa+aiheeseen,+jotta+varmasti+ihmisten+mieliin+syöpyisi+termi+"ihmisroska":++"mutta+toimenpiteet+Isokadun+puhdistamiseksi+muustakin+kuin+paperiroskasta+olisi+tarpeen".+
Minulle+ei+ole+avautunut,+missä+vaiheessa+Moilanen+olisi+esittänyt+väitetyn+kommenttinsa+kyseisten+ihmisten+auttamisesta.+Tämän+yltiö+humanitäärisen+puheenvuoronsa+jälkeen+Moilanen+ainakin+näytti+istuutuvan+paikalleen.+Kyseisessä+nauhoitteessa+Moilanen+keskittyi+keksimänsä+termin+esittelyyn+virne+suupielessä.+Kävi+varmaan+kunnon+tunne-sfääreissä+kun+oli+niin+hyvän+termin+keksinyt.+Ja+niin+"sulavan"+siirtymisen+suoraan+jätehuollosta+"jäteihmisiin".
Jos+Moilanen+on+ollut+jossain+vaiheessa+huolissaan+kyseisten+ihmisten+auttamisesta,+niin+varmaankin+oppi+tuosta+tapahtumasta+ainakin+sen,+että+jos+pyrkii+jollekin+ihmiselle+tai+ihmisryhmälle+saamaan+apua,+niin+ei+nimittele+häntä/heitä+ihmisroskaksi,+ihmisjätteeksi,+ihmisryönäksi,+ihmisjätökseksi,+ihmiskuonaksi,++ihmisp*skaksi+jne
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ihmisroskasta-puhunut-riikka-moilanen-mtv-lle-tein-virheen-ja-olen-pyytanyt-sita-anteeksi-sen-hinta-tuntuu-kohtuuttomalta/7068902#gs.z7IAPG
12.09.2018 19:35
Tunnen+asioiden+kulun+hyvin.+Lainaamassasi+tekstissä+yritin+tulkita+"tulkaaauttamaan"-nikin+sekavaa+kirjoitusta.+Tuon+hahmottelemani+kuvan+siitä+sai,+siis+mainitun+nikin++tekstistä.+Olisi+tärkeätä+saada+selville,+miten+kyseinen+kirjoittaja+päätyi+siihen+tulkintaan+mihin+päätyi.+Minun+mielestäni+esitetty+tulkinta+oli+epäoikeudenmukainen.
12.09.2018 16:46
onkohanedestutkittu:+"ulkolaisille+usein+sattuu+sanavirheitä?"<
Nytpä+sattui+ehdalle+"kotilaiselle"!
12.09.2018 15:19
Apinatkin+noudattavat+näitä+esittelemiäsi+"Raamatun+oppeja",+eritoten+läheisimmät+sukulaisemme++simpanssit.+Kuka+lie+kirjoittanut+simpanssin+kielisen+Raamatun?+
Tuo+tappamisen+kielto+on+laitettu+Raamattuun+todennäköisesti+vain+ihan+"läppänä",+sillä+missään+ei+käsketä+tappamaan+niin+paljon+ja+surutta+kuin+Raamatussa.+Joka+toista+väittää,+tekee+sen+vastoin+parempaa+tietoaan,+tai+ei+ole+lukenut+koko+Raamattua.
12.09.2018 15:03
Ehkä+Huhtasaaren+pitäisi+uskovaisena+muistella+vanhaa+pyhäkoululaulua+ja+sen+"älä+sormi+pieni+koske+mihin+vain"+-säkeistöä!🤦♀️
12.09.2018 14:49
On+syytä+muistaa,+että+Pihlajalinna+on+yksityinen+toimija,+joka+nyt+päätti+toimia+niin+kuin+toimi.+On+väitetty,+että+olisi+toiminut+liian+hätäisesti.+
Nyt+sinä+esität+väittämän,+jonka+mukaan+huono-osaisia+olisi+-+ilmeisesti+-+pitänyt+auttaa+siinä+samaisessa+kokouksessa,+jossa+Moilanen+meni+ampumaan+läpiä+päähänsä.+Kun+ei+heti+siinä+paikassa+päätetty+auttaa,+niin+se+on+"ystäväsi"+mielestä+merkki+siitä,+ettei+halutakaan+auttaa.+Minulla+ei+ole+kokemuksia+oululaisen+päätöksenteon+nopeudesta,+mutta+tuskin+se+sielläkään+sentään+niin+nopea+on.+Kunnallinen+päätöksenteko+kun+harvoin+on.
+
Tuossa+yritetään+vain+peittää+oman+kaverin+mokaa+syyllistämällä+muita.+Onneton+yritys+jonka+läpi+näkee+se+sokea+Reettakin!+Mutta+voi+hyvinkin+toimia+oululaisiin,+en+tiedä+kun+en+tunne+asiaa.+Mutta+jos+toimii,+niin+se+vanha+sanonta+ei+olekaan+ehkä+ihan+vailla+pohjaa.+Tarkoitan+tietysti+sanontaa+"ookkona+Oulusta+vai+ookkona+muuten+pölöjä?"
12.09.2018 14:31
"Mitä+tällä+sivustolla+muuten+edes+tekee+tuolla+alaspäin+olevalla+peukulla,+kun+en+ainakaan+minä+ole+koskaan+nähnyt,+että+yhteenkään+kommenttiin+olisi+tullut+miinuspeukutus?"
Samaa+olen+ihmetellyt.+Kunnes+kerran+oli+tarkoitus+kommentoida+yhden+?!!?:n+kirjoitusta.+Piti+painaa+"kommentoi"-lätkää,+mutta+sohaisinkin+vahingossa+peukkua.+En+ole+toipunut+siitä+vieläkään.
On+sille+alapeukulle+siis+ihan+järkeväkin+käyttö.+Alapeukutuksella+varmistaa+sen,+ettei+myöhemmin+voi+vahikopeukuttaa.++👍
12.09.2018 12:11
Minä+olin+jo+kommentoimassa+tuota+ulkomaalaisten+tunkeutujien+"kankkimista".+Sitten+huomasin+kommenttisi+ja+unohdin+koko+jutun.++:D
12.09.2018 11:52
ÄläEnääKivitä+kirjoitti:+"Myös+Pihlajalinna+kärsii+seuraukset+omista+toimistaan,+sillä+on+valtava+määrä+ihmisiä,+jotka+näkivät+tässä+verisen+vääryyden."<
Tuosta+paistaa+mielipide,+että+tällainen+kansan+kosto+olisi+mielestäsi+oikeutettu.+Olenko+oikeassa?++Jos+Pihlajalinna+ei+olisi+reagoinut,+olisivat+ihmiset+vielä+kymmenen+vuoden+päästä+kuittailleet+asiasta+Pihlajalinnalle.+Ja+myös+Pihlajalinnassa,+sille+syyttömälle+osapuolelle,+eli+henkilökunnalle.
12.09.2018 11:30
Siellähän+ne+loistavat+kirkkaimpina+persu"tähdet"+tuollakin+listalla!
12.09.2018 04:33
Tarkoitatko,+että+Pihlajalinna+Oy:n+iski+someraivo?+Sehän+se+"vapautti"+toimitusjohtajansa.
11.09.2018 19:58
mummomuori+kirjoitti:+"Mutta+tuskin+hänestä+samanlaista+martyyria+voi+tehdä+kuten+Porin+Jazzin+toimitusjohtajan+kohdalla?"<
Veikkaanpa,+että+voidaan+tehdä,+ja+tehdäänkin.+On+varmasti+olemassa+faneja,+jotka+kokevat,+että+rangaistus+moisesta+"lipsahduksesta"+oli+liian+kova.+Jos+pääsee+entisenä+kansanedustajana+ensi+keväänä+listoille,+niin+enpä+yhtään+ihmettelisi+läpimenoa.+Riippuu+paljon+siitä+onko+tukijoita+paikallisosastossa.+Mutta+sääli-ääniä+ropisee,+jos+ehdokkaaksi+pääsee.+
Menihän+se+koplaaja-Juhantalokin+eduskuntaan+takaisin+että+heilahti,+vaikka+oli+valtakunnanoikeudesta+tuomio.+Kepu+pettää+aina,+muttei+omia!
11.09.2018 19:42
Onhan+näitä+"kunnostautuneita"+muissakin+puolueissa.+Keskustan+entinen+kansanedustaja+ja+nykyinen+Oulun+kaupunginvaltuutettu+Riikka+Moilanen+puhui+eilisessä+valtuuston+kokouksessa+syrjäytyneistä+nimittäen+näitä+ihmisroskiksi.+Tästä+Moilasen+työnantaja+tykkäsi+kyttyrää.
Tänä+aamuna+ilmoitettiinkin,+että+hän+ei+jatka+työssään+Pihlajalinna+Oulu+Oy:n+toimitusjohtajana.+Kyllä+sitä+näemmä+osataan+reagoida+nopeastikin.+Edellyttäen,+että+toimija+on+yksityinen+taho.
Seuraavaksi+uskikset+kaiketi+alkavat+selvittää+Moilasen+uskovaisuuden+olemusta.+Minkä+jälkeen+seuraa+Moilasen+uskonsisarekseen+tunnistavien+valitus+mielipidesensuurista++ja+uskovaisten+vainosta.+Sekä+vertailu+Ruotsalan+tapaukseen.+Ehkä+myös+Puolimatka-keissiin.+Huhtasaareen+tuskin+verrataan,+eihän+nyt+ole+persusta+kyse.+:D
https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-ihmisroskapuheillaan-kohahduttanut-riikka-moilanen-lopettaa-pihlajalinnan-toimitusjohtajana-201192076/
11.09.2018 18:58
Linkki+aloituksen+lehtijuttuun:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809112201192346_pi.shtml
11.09.2018 17:04
Uskovaiset+taas+uskovat,+että+jumala+kyllä+rakentaa+sen+voimalan+jos+katsoo+tarpeelliseksi.+Vaikka+ei+rakentaisikaan,+niin+ainakin+varjelee+kaikilta+rakennusvirheiltä,+oli+rakentajina+millaisia+tunareita+tahansa!
11.09.2018 15:10
Eniten+huvitti,+kun+ainakin+Maikkarilla+hehkutettiin+sitä,+kuinka+"vaalien+suurin+-+joissakin+kommenteissa+"todellinen"+-+voittaja+oli+ruotsidemokraatit".++Siis+puolue,+joka+tuli+kisassa+kolmanneksi.+Perusteluhan+oli+-+totta+kai+-+että+kyseinen+puolue+lisäsi+eniten+kannatustaan.+
Olisi+hienoa+jos+tuo+ajatusmalli+tulisi+myös+urheiluun.+Suomalaisurheilijat+kun+eivät+ihmeemmin+ole+viimeaikoina+ainakaan+yleisurheilussa+loistaneet.+Aletaan+pitää+suurena+voittajana+sitä+pronssille+tullutta+tai+niitä+pisteille+päässeitä,+heille+kukat+ja+halaukset!+Unohdetaan+ne+voittajat+ja+hopeamitalistit.Tietenkin+ehdolla,+että+kyseinen+"suurin+voittaja"+on+parantanut+tulostaan+edellisistä+kisoista!
11.09.2018 15:03
Täällähän+uskikset+itse+yllyttävät+sitä+Raamattua+lukemaan.+Monet+vielä+hokevat+sitä+kuinka+ateistitkin+uskoisivat,+kunhan+sitä+Raamattua+lukisivat.+Ei+ole+näin.+Minustakin+tuli+ateisti+pääosin+siksi,+että+olin+Raamattuni+lukenut.+Tiedän+monia+muitakin+samaan+tulokseen+päätyneitä.+Myös+uskossa+eläneitä.+Osa+heistä+on+otettu+uudelleen+aivopestäviksi+seurakuntiinsa.
Viimeinen+pisara+minulle+oli+perisynti.+Totesin+itsekseni,+etten+halua+olla+missään+tekemisissä+sellaisen+opin+kanssa,+jossa+tämä+asia+on+ihan+OK!++Minulla+on++aina+ollut+vahva+oikeudellisuuden+vaatimus.+Ehkä+siksi,+että+olen+saanut+lapsuudesta+lähtien+kokea+epäoikeudenmukaista+kohtelua+ihan+tarpeeksi.+
Täällä+tietyt+uskikset+vänkäävät,+ettei+Raamatussa+muka+olisi+ristiriitaisuuksia.+Kyllä+siellä+on.++Ei+maailmassa+muuten+olisi+pilvin+pimein+eksegetiikan+parissa+vääntäviä+Raamatun+tutkijoita.+Silti+moniin+raamatun+kohtiin+on+useita+toisistaan+poikkeavia+selityksiä.
Niin+ikään+väitetään,+että++roolihenkilö+nimeltä+Jeesus+ei+olisi+muuttanut+"kirjaintakaan"+jumalan+antamista+laeista.+Yksi+Jumalan+-+Mooseksen+mukaan+-+antama+"laki"+oli+vannomista+koskeva:+VT:ssa+kirjoitetaan,+että+pitää+vannoa+vain+ja+ainoastaan+jumalan+nimeen.+Jeesus+puolestaan+kielsi+vannomiset+ylipäätään:+"sano+on+tahi+ei,+mitä+siihen+lisätään+on+pahasta".
Monet+ateistit+ovat+paremmin+perillä+Raamatun+kirjoituksista+kuin+monet+itseään+uskovaisena+pitävät.+
+
Erityisesti+ihmettelin+aloittajan+vaatimusta,+etteivät+homot+saisi+kommentoida+Raamattua.++Tai+edes+osallistua+keskusteluun+luterilaisuus-palstalla.+Käsittämätöntä!
Eikö+sentään+ole+parempi,+että+sitä+ydinvoimalaakin+rakentaisivat+sellaiset+henkilöt+jotka+osaavat++sen+homman?
Jo+vuosia+sitten+on+tullut+tunne,+että+Suomessakin+olisi+parasta+aikaa+rakenteilla+ydinvoimala,+jota+rakennetaan+pelkän+uskon+varassa!
11.09.2018 14:30
"Hän+on+aivan+asiallinen+ammatissaan."<
Useampikin+ihminen+on+Risikosta+todennut:+"Kyllä+se+tietää,+onhan+se+sentään+lääkäri!"
Sitten+ovat+suutahtaneet,+kun+olen+sanonut+totuuden:+"Eipähän+ole,+vaan+hoitsu!"
Ja+nämä+"Etkö+sinä+sen+vertaa+tiedä,+että+Risikko+on+tohtori.+Eihän+hoitaja+voi+olla+tohtori,+mutta+Risikkopa+on!"+Ovat+joillakin+menneet+lääketieteet+ja+terveystieteet+vähän+sekaisin.
Risikko+kun+on+terveystieteiden+tohtori.+Entinen+sairaanhoitaja.
11.09.2018 03:42
>qwertyilija+kirjoitti:+"Eikä+edes+syytteitä+ole+nostettu,+paria+alun+esimerkkitapausta+lukuunottamatta."<
Syytteitä+ei+ole+nostettu,+eikä+voida+nostaakaan,+koska+kyseessä+ei+ole+rikosoikeudellinen+asia,+vaan+hallintoasiaksi+katsottava+sääntörikkomus.+Hallinto-oikeudet+eivät+käsittele+rikosasioita,+ainoastaan+hallintopäätöksistä+tehtyjä+valituksia.+Vaikka+kyse+on+tuomioistuimesta,+hallinto-oikeuksien+"tuomiot"+ovat+nimeltään+päätöksiä+tai+ratkaisuja.
>"...tuomiokapitulit+mitä+todennäköisemmin+eivät+käsittele+sateenakaaripapeista+tehtyjä+valituksia."<
Tuomiokapituleihin+on+tullut+sateenkaaripappien+suorittamia+vihkimisiä+koskevia+kanteluita.+Näitä+kaikkia+ei+tiettävästi+ole+käsitelty.+Tuomiokapitulit+eivät+kuitenkaan+voi+jättää+huomioimatta+sinne+tehtyjä+kanteluita.+Kanteluiden+käsittelylle+on+myös+määräaikansa.+Kanteluiden+"panttaaminen"+on+valituskelpoinen+asia.+
Tuomiokapituli+voi+toki+tehdä+päätöksen,+jossa+toteaa,+että+kantelut+ovat+aiheettomia.+Se+taas+olisi+vastoin+kirkon+logiikkaa,+koska+pappien+toimista+on+jo+tehty+päinvastaisia+päätöksiä+tuomiokapituleissa.++Siksi+tällainen+kanteluita+koskeva+aiheettomuuspäätös+vesittäisi+nämä+tuomiokapitulien+aiemmin+tekemät+päätökset,+koska+kirkon+säännöt+tai+määräykset+eivät+ole+tänä+aikana+muuttuneet.
Käsitykseni+ja+kokemukseni+mukaan+hallinto-oikeudet+eivät+voi+kumota+tuomiokapitulien+tekemiä+päätöksiä+muutoin+kuin+muotoseikkojen+perusteella.+Lainsäätäjä+kun+on+avioliittolaissa+myöntänyt+kirkolle+oikeuden+itsenäisesti+päättää+kirkollisen+vihkimisen+säännöistä+ja+muodoista.
Kumpikaan+osapuoli+ei+joudu+asiassa+rangaistuksen+kohteeksi,+mutta+valittaja+-+siis+sateenkaaripappi+-+joutuu+maksamaan+oikeudenkäyntimaksun,+paitsi+jos+hänen+valituksensa+menee+läpi.+Oikeudenkäyntimaksun+suuruus+on+250+€+hallinto-oikeudessa+ja+500+€+korkeimmassa+hallinto-oikeudessa.
10.09.2018 13:10
4 / 57