Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

1122

1. "Suomen+päättäjistä+munatonta+vellipersettä..."<Ja+siellä+velliperseessäkö+pitäisi+sinun+mielestäsi+olla+muna?
  2. Täällähän+uskikset+itse+yllyttävät+sitä+Raamattua+lukemaan.+Monet+vielä+hokevat+sitä+kuinka+ateistitkin+uskoisivat,+kunhan+sitä+Raamattua+lukisivat.+Ei+ole+näin.+Minustakin+tuli+ateisti+pääosin+siksi,+että+olin+Raamattuni+lukenut.+Tiedän+monia+muitakin+samaan+tulokseen+päätyneitä.+Myös+uskossa+eläneitä.+Osa+heistä+on+otettu+uudelleen+aivopestäviksi+seurakuntiinsa.Viimeinen+pisara+minulle+oli+perisynti.+Totesin+itsekseni,+etten+halua+olla+missään+tekemisissä+sellaisen+opin+kanssa,+jossa+tämä+asia+on+ihan+OK!++Minulla+on++aina+ollut+vahva+oikeudellisuuden+vaatimus.+Ehkä+siksi,+että+olen+saanut+lapsuudesta+lähtien+kokea+epäoikeudenmukaista+kohtelua+ihan+tarpeeksi.+Täällä+tietyt+uskikset+vänkäävät,+ettei+Raamatussa+muka+olisi+ristiriitaisuuksia.+Kyllä+siellä+on.++Ei+maailmassa+muuten+olisi+pilvin+pimein+eksegetiikan+parissa+vääntäviä+Raamatun+tutkijoita.+Silti+moniin+raamatun+kohtiin+on+useita+toisistaan+poikkeavia+selityksiä.Niin+ikään+väitetään,+että++roolihenkilö+nimeltä+Jeesus+ei+olisi+muuttanut+"kirjaintakaan"+jumalan+antamista+laeista.+Yksi+Jumalan+-+Mooseksen+mukaan+-+antama+"laki"+oli+vannomista+koskeva:+VT:ssa+kirjoitetaan,+että+pitää+vannoa+vain+ja+ainoastaan+jumalan+nimeen.+Jeesus+puolestaan+kielsi+vannomiset+ylipäätään:+"sano+on+tahi+ei,+mitä+siihen+lisätään+on+pahasta".Monet+ateistit+ovat+paremmin+perillä+Raamatun+kirjoituksista+kuin+monet+itseään+uskovaisena+pitävät.++Erityisesti+ihmettelin+aloittajan+vaatimusta,+etteivät+homot+saisi+kommentoida+Raamattua.++Tai+edes+osallistua+keskusteluun+luterilaisuus-palstalla.+Käsittämätöntä!Eikö+sentään+ole+parempi,+että+sitä+ydinvoimalaakin+rakentaisivat+sellaiset+henkilöt+jotka+osaavat++sen+homman?Jo+vuosia+sitten+on+tullut+tunne,+että+Suomessakin+olisi+parasta+aikaa+rakenteilla+ydinvoimala,+jota+rakennetaan+pelkän+uskon+varassa!
  3. >qwertyilija+kirjoitti:+"Eikä+edes+syytteitä+ole+nostettu,+paria+alun+esimerkkitapausta+lukuunottamatta."<Syytteitä+ei+ole+nostettu,+eikä+voida+nostaakaan,+koska+kyseessä+ei+ole+rikosoikeudellinen+asia,+vaan+hallintoasiaksi+katsottava+sääntörikkomus.+Hallinto-oikeudet+eivät+käsittele+rikosasioita,+ainoastaan+hallintopäätöksistä+tehtyjä+valituksia.+Vaikka+kyse+on+tuomioistuimesta,+hallinto-oikeuksien+"tuomiot"+ovat+nimeltään+päätöksiä+tai+ratkaisuja.>"...tuomiokapitulit+mitä+todennäköisemmin+eivät+käsittele+sateenakaaripapeista+tehtyjä+valituksia."<Tuomiokapituleihin+on+tullut+sateenkaaripappien+suorittamia+vihkimisiä+koskevia+kanteluita.+Näitä+kaikkia+ei+tiettävästi+ole+käsitelty.+Tuomiokapitulit+eivät+kuitenkaan+voi+jättää+huomioimatta+sinne+tehtyjä+kanteluita.+Kanteluiden+käsittelylle+on+myös+määräaikansa.+Kanteluiden+"panttaaminen"+on+valituskelpoinen+asia.+Tuomiokapituli+voi+toki+tehdä+päätöksen,+jossa+toteaa,+että+kantelut+ovat+aiheettomia.+Se+taas+olisi+vastoin+kirkon+logiikkaa,+koska+pappien+toimista+on+jo+tehty+päinvastaisia+päätöksiä+tuomiokapituleissa.++Siksi+tällainen+kanteluita+koskeva+aiheettomuuspäätös+vesittäisi+nämä+tuomiokapitulien+aiemmin+tekemät+päätökset,+koska+kirkon+säännöt+tai+määräykset+eivät+ole+tänä+aikana+muuttuneet.Käsitykseni+ja+kokemukseni+mukaan+hallinto-oikeudet+eivät+voi+kumota+tuomiokapitulien+tekemiä+päätöksiä+muutoin+kuin+muotoseikkojen+perusteella.+Lainsäätäjä+kun+on+avioliittolaissa+myöntänyt+kirkolle+oikeuden+itsenäisesti+päättää+kirkollisen+vihkimisen+säännöistä+ja+muodoista.Kumpikaan+osapuoli+ei+joudu+asiassa+rangaistuksen+kohteeksi,+mutta+valittaja+-+siis+sateenkaaripappi+-+joutuu+maksamaan+oikeudenkäyntimaksun,+paitsi+jos+hänen+valituksensa+menee+läpi.+Oikeudenkäyntimaksun+suuruus+on+250+€+hallinto-oikeudessa+ja+500+€+korkeimmassa+hallinto-oikeudessa.