Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
124
Kommenttia
1188
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan tervehdys.
Lähes poikkeuksetta Lutheria vihaavat eivät saata käsittää uskon vanhurskautta eli evankeliumia. Tällöin nämä ovat tietenkin kääntymättömiä, vahvasti uskonnollisia ja ulkokultaisia. Herra varjelkoon meidät sellaisista ihmisistä.
Siunauksin, MM.
07.08.2025 17:10
Rauhan tervehdys.
Tässä Ville Tampion video preterismistä helluntaikirkossa.
https://www.youtube.com/watch?v=RGt04lIRwWQ
Siunauksin, MM.
07.08.2025 17:09
Rauhan tervehdys.
Tuo mainitsemasi Jukka Laamanen on ollut torontolaisuuden isä hahmon ja itseänsä "pyhän hengen baarimikoksi" kutsuvan Rodney Howard-Brownen tulkkina usein. Kun myös torontolaisuudessa pyörinyt Ari Urhonen otti vastaan citykirkolliset ja he yhdistyivät vapaakirkoksi, samalla lähti vapaakirkosta pois useita vanhurskaita veljiä, jotka halusivat pysyä kiinni Jumalan sanassa. Vastaavasti Urhonen Seinäjoella otti naiset vanhemmistoon ja löylytti miehiä, jotka halusivat pitää kiinni Raamatun opista ettei nainen saa opettaa ja hallita miehiä, ja jälleen Raamattu uskolliset joutuivat lähtemään ulos.
Lopulta jää vain tuo biletys sakki, joka värivaloissa vähän aikaa jaksaa viihdytellä ja sitten toiminta kuihtuu kasaan, että isossa kaupungissa enää ehtoolliskokoukseen löytyy vain joitakin kymmeniä vanhuksia.
Siunauksin, MM.
07.08.2025 17:07
Rauhan tervehdys.
Eipäs kun samaan tilaan kuin 6000 v sitten. Ja se toteutuukin, kun Herra Jeesus tulee takaisin. Kunnia Jumalalle korkeuksissa.
Siunauksin, MM.
07.08.2025 17:03
Rauhan tervehdys.
Keskustelin tuossa koronakriisin aikana Juhani Laukkosen kanssa ja hän totesi, että salaliittoteorioiden takana on _aina_ antisemitismi. Näin se on nytkin, että näiden salaliittoteorioiden takaa paljastaa juutalaisviha.
Siunauksin, MM.
07.08.2025 17:02
Rauhan tervehdys.
Jumala ei kiduta ihmistä vaan rankaisee ihmistä. Vai sanotko, että Suomen valtio kiduttaa ihmisiä, kun se laittaa heitä vankilaan, katkaisee heidän ihmissuhteensa ja pakottaa heidät koppiin?
Siunauksin, MM.
07.08.2025 17:00
Rauhan tervehdys.
"Yksi tärkeä syy vastustaa apokatastasis-oppia on ollut pelko siitä, että jos ikuista helvettiä ei ole, se heikentäisi moraalia ja tekisi kristinuskon harjoittamisesta tarpeetonta."
Tämä ei pidä paikkaansa, vaan jos helvettiä ei ole, se tekee Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemasta täysin turhan, se poistaa Jumalasta oikeudenmukaisuuden ja se tekee Jumalasta valehtelijan. Niinpä mikään kristinuskon suuntaus ei ole kieltänyt helvettiä, vaikka siitä näkemykset voivat hieman vaihdella.
Siunauksin, MM.
07.08.2025 16:59
Rauhan tervehdys.
Voitko antaa tähän lähteen, vaikkapa videon tai puheen, jossa minä itse olen keskiössä? Nimittäin, väitteesi ei pidä paikkaasi, vaan päinvastoin olen harvoja ellen lähes ainut saarnaaja, joka menee kansan keskuuteen, vastaa kommentteihin, kommentointi on auki ja käytän huomattavasti aikaa palautteeseen vastaamiseen.
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." — 2. Mooseksen kirja 20:16
Siunauksin, MM.
07.08.2025 16:57
Rauhan tervehdys.
Ystävät, laitan tähän jälleen tämän usein käyttämäni kehoituksen: Lukekaa ensin ja vastatkaa sitten vasta.
"Jos kuka vastaa, ennenkuin on kuullut, on se hulluutta ja koituu hänelle häpeäksi." —Sananlaskut 18:13
Siunauksin, MM.
05.08.2025 13:26
Rauhan tervehdys.
Jos tarkoitat minua, niin mikähän mahtaisi olla se asia, jota minulta saa rahalla ja jota ei saisi ilmaiseksi?
Siunauksin, MM.
05.08.2025 13:21
(Jatkoa...)
Precept Suomi on ollut erityisen ekumeeninen löytäen itsensä aina äärikarismaattisesta TV7:ltä aina kuolleiden luiden teologisia yhteisöjä myöten, käytännössä mihin tahansa myyskentelemään Jumalan sanaa.
Mitä Raamattu sanoo tällaisesta "sorkkarautateologiasta"?
"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä." — 2. Pietarin kirje 1:19-20
Aloin saamaan nuhdetta Precept Suomi -yhteisöstä sen jälkeen, kun aloin varoittamaan preteristisestä harhaopista, joka on käytännössä korvausteologista selitystä riistäen Jumalan lupaukset, liitot ja profetiat Israelilta, koska näiltä uupuu profeetallisen sanan loistava lamppu.
Ymmärrän, että jos on tavattoman korkeasti oppinut ja koulutettu, kuten vaikkapa lääkäri tai insinööri, että on vaikea luopua omasta erinomaisuudestaan ja joskus Raamatun sanan äärellä nostaa hattua todeten: "Herra, en ymmärrä, mutta sinä tiedät kaikki", koska emmehän me elä ymmärtämisessäkään vaan uskossa.
Ja onhan se totta, että kun kulkee kadulla kyltti kourassa: "Jeesus tulee pian", sanoo homoseksiä synniksi ja laukoo Raamatun totuuksia suoraan ääneen sieventelmättä, ettei se ole kovin suosittua, se ei tee sinusta arvostettua eikä avaudu ovet linnan kutsuille, mutta sittenkin se ohjaa taivastielle.
Oikeasti me ymmärrämme hyvin vähän, mutta sentään tämän, että meille "on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus" (1. Kor. 1:24) - siis Hän itse on voima ja viisaus, meistä ei sitä koskaan tule, vaan Hän on kaikki kaikessa!
Pietari sanoo vielä meille selvästi "ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä". Eipä auta tässä minkäänlaiset tulkintaneuvot, tulkintatavat ja tulkintametoodit, vaan tarvitaan Pyhä Henki.
Kuuntelin Precept Suomi -yhteisön profeetallisen Ilmestyskirjan selitystä ja hyvin pian huomasin, että he onnistuivat vääntämään sen aivan sotkuun. Aivan ilmeiset ilmoitukset vaikkapa pedonmerkistä saivat uudet villit selitykset sorkkarautateologialla.
Precept-yhteisön kaltaiset tempputeologit vievät siihen loputtomaan teologian suohon riivaajien oppeineen, että nuo uhrit "aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen" (2. Tim. 3:7), koska Herra sanoo näille: "Te olette vieneet tiedon avaimen" (Luuk. 11:52) ja profeetta lausuu heistä: "Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat" (Jes. 29:11). Nämä eksyttäjät estävät ihmistä pääsemästä totuuteen, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, kun he lumoavat ihmiset poppaskonsteillaan, sorkkarautateologiallaan ja vääntävät kaiken kieroon!
Mutta mitä on sitten tehtävä? Miten Raamattu avautuu? Miten päästä sisälle Jumalan valtakunnan salaisuuksiin?
"Jeesus vastasi heille ja sanoi: 'Minun oppini ei ole minun, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä'." — Johanneksen evankeliumi 7:16-18
Tämä klassinen kristinusko, meidän protestanttinen evankeliumi uskosta Jeesukseen ja oppi Raamatun erehtymättömyydestä ei ole kovin mystinen, ei järin uusikaan eikä välttämättä intellektuellisesti kutkuttavakaan, mutta se on totuus, jonka varassa voi elää ja kuolla.
Rukoilet Herraa Jeesusta, uskot Herraan Jeesukseen ja seuraat Herraa Jeesusta, koska Hän on tie, totuus ja elämä. Et tarvitse muuta kuin Herran Jeesuksen Kristuksen ja pääset välittömästi taivasten valtakunnan saleihin katselemaan uskon kautta. Kiitos Herralle. Aamen.
"Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun [Jeesuksen] tyköni." — Johanneksen evankeliumi 6:45
PS. Tässä raamattutuntini näistä uusista teologeista, jotka tuovat villejä oppeja, hämmentäviä tulkintoja ja takaa löytyy usein vanha tuttu eksytyksen lähde.
https://www.youtube.com/watch?v=op_Z2nU-xag
Siunauksin, MM.
26.07.2025 12:01
Rauhan tervehdys.
Jotkut luulee, lähinnä fiktiivisten tarinoiden tähden, että helvetti olisi paikka missä saatana ja riivaajat hallitsisivat herroina sekä jopa että siellä jotkut juhlat olisi. Tämä on täysin vieras ajatus Raamatulle, jossa se yksiselitteisesti on vaivan paikka jokaiselle ja perkele sinne itse viimeisenä tahtoisi mennä.
"Niin Jeesus kysyi siltä sanoen: 'Mikä on nimesi?' Hän vastasi: 'Legio'; sillä monta riivaajaa oli mennyt häneen. Ja ne pyysivät häntä, ettei hän käskisi heidän mennä syvyyteen." — Luukkaan evankeliumi 8:30-31
Huomaa tässä, että riivaajat eivät tahdo joutua syvyyteen vaan menevät mielummin mihin tahansa muualle. Ei liioin perkelekään kaipaa sinne päästä. Ja voimme vain kuvitella, että kun tuhansia vuosia syvyydessä olleet pimeyden enkelit päästetään ahdistuksen aikana ulos, että kuinka kiukkuisia, vihaisia ja aktiivisia ne tulevatkaan olemaan maan päällä.
Siunauksin, MM.
26.07.2025 11:53
Rauhan tervehdys.
"Onko kukaan hallitusmiehistä uskonut häneen tai kukaan fariseuksista?" — Johanneksen evankeliumi 7:48
Huomaamme, että tilanne on muuttunut kovin vähän 2,000 vuoden aikana, että edelleen odotetaan Jumalan vaikuttavan ja toimivan ensisijaisesti teologien ja uskonnollisten yhdyskuntien kautta, mutta historia on opettanut että herätysliikkeet, herätyssaarnaajat ja herätys on ollut henkilökohtaista uskoa eikä kollektiivista, kuten kuoleva uskonnollisuus.
Omalta kohdalta voin todeta, että ensiksi minua ei koskaan ole erotettu mistään, olen paperilla luterilainen ja omaan iankaikkisen yhteyden jokaiseen uudestisyntyneeseen kristittyyn.
Toivon, että myös sinä ystävä teet henkilökohtaisen parannuksen ja uskot evankeliumin ihan itse suoraan ilman muita välimiehiä kuin yksin Herran Jeesuksen kautta. Aamen.
"Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella. Niin menkäämme siis hänen tykönsä 'ulkopuolelle leirin', hänen pilkkaansa kantaen; sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme." — Heprealaiskirje 13:12-14
PS. Tässä raamattutunti uskonnollinen ja uskovaisen erottamiseksi.
https://youtu.be/RDE1pvM3j9U
Siunauksin, MM.
23.07.2025 13:56
Rauhan tervehdys.
Vasta kun löysin, että kuinka paljon noidat, te satanistit ja julkijumalattomat vihaavat Trumpia -- sehän on aivan yliluonnollista että joku käyttää Trump-vihaan päivänsä läpi vuosien -- että siinä täytyy olla jotakin todella hyvää. Ja nyt kun Trump on tehnyt erinomaisia lakiasetuksia, on käynyt ilmeiseksi miksi aborttia ylistävät satanistit ovat vihoissaan.
Minua käy sääliksi tuollaiset satanistit, mutta jonkun on täytettävä Juudas Iskariotkin saappaat. Se nyt sattui sinun kohdallesi ja voi sitä kauheutta, kun kerran helvetissä avaat silmäsi -- jos et aikanasi tee parannusta ja saa syntejäsi anteeksi Kristuksen ristin kautta.
Siunauksin, MM.
20.07.2025 23:32
Rauhan tervehdys.
Kun Hamas saadaan pysäytettyä, loppuu gazalaisten tappaminen.
Siunauksin, MM.
20.07.2025 23:25
Rauhan tervehdys.
Kuinka todennäköisenä pidät, että Jumala valitsi TV7:llä ainoastaan työntekjöiksi kaikki Ojareksen sukulaiset? Mikä on todennäköisyys, että näin tapahtuu kaikkien kohdalla?
Siunauksin, MM.
20.07.2025 23:24
Rauhan tervehdys.
Tuo oppi kulkee nimellä preterismi (suom. "on jo tapahtunut"), jota nyt opettaa erityisesti kirkolliset ja akateemiset pastorit. Tästä ilmiöstä puhun tässä raamattutunnilla:
https://www.youtube.com/watch?v=op_Z2nU-xag
Nuo ajanmerkit eivät tapahtuneet alkuseurakunnan aikana, mutta ne tulevat tapahtumaan Jeesuksen toisessa tulemuksessa ja siksi maailmakin puhuu ilmastonmuutoksesta, koska tulee niin rajuja sääilmiöitä ja luonnonilmiöitä, ettei niitä enää voida selittää luonnolliseksi vaihteluksi.
Siunauksin, MM.
20.07.2025 23:19
Rauhan tervehdys.
Kansanlähetys, Kansan raamattuseura, STLK, Seurakuntaliitto ja SLEY ovat niin lähellä toisiansa, että on typeryyttä toimia erikseen. Varsinaista opillista eroa joutuu etsimään pitkän aikaa.
Siunauksin, MM.
06.07.2025 22:32
Rauhan tervehdys.
Onpas erinomainen hengellinen laulu, jossa hyvä sanoma.
Siunauksin, MM.
06.07.2025 22:30
Rauhan tervehdys.
Vakavia syytöksiä, mutta aivan tavallista mitä herätyssaarnaajat ovat iät ja ajat saaneet.
"Ulkokultaiset meitä syyttävät ylpeiksi ja itsepäisiksi, sellaisiksi, jotka muka yksin tahdomme olla viisaita, muka emme tahdo ketään totella emmekä kenellekään tehdä myönnytyksiä.
Näkeehän jokainen selväpäinen ihminen, että saarnatoimeni nostaa kaikkialla minua vastaan vainon ja äärimmäisen julman vihan niin oman kansani kuin kaikkien muidenkin taholta. Tällä todistan riittävän selvästi, etten saarnatessani tavoittele ihmisten suosionosoituksia vaan Jumalan kiitosta ja kunniaa.
Kun siis on puolustettava evankeliumin totuutta, me emme punastu häpeästä, vaikka teeskentelijät syyttävät meitä ylpeiksi ja itsepäisiksi. Me muka tahdomme olla yksin viisaita, emme kuuntele ketään emmekä anna periksi kenellekään. Tällä kohden on todellakin pakko olla taipumaton ja pitää pintansa. Asia, jonka vuoksi me rikomme ihmistä vastaan ja tallaamme jalkoihimme jonkun säätyläisen tai koko maailmankin majesteetin, on niin suuri, että nuo rikkomukset, jotka maailman mielestä ovat pahimpia, osoittautuvat Jumalan silmissä korkeimmiksi hyveiksi." — Martti Luther, Gal.sel.
Sitä vastoin aikamme liberaalit uskonsa menettäneet piispat, keskiaikaiset katolilaiset papit ja Jeesuksen aikaiset ylipapit nauttivat suurta suosiota aikansa "oppineiden" keskuudessa. Näin se on ollut ja näin se aina tulee olemaan, että mikään ei ole niin paheksuttu ja vihattu, kuin totuuden puhuja, koska maailman henki on valheen henki ja se ei totuutta siedä.
Siunauksin, MM.
05.07.2025 11:58
12 / 60