Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
113
Kommenttia
939
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tällainen+ajattelu+tulee+siitä,+jos+katsoo+armo+lakihenkisyyden+ojasta,+niin+se+näyttäytyy+laittomuudelta.
Taas+toisinpäin,+kun+on+ihmisiä+laittomuuden+ojassa+ja+heille+puhuu+totuuden+tiestä,+he+näkevät+sen+kaiken+lakihenkisyyteenä.
Se,+että+minä+kirjoitan+sinulle+vaikka+10,000+pykälää,+ei+tee+sinusta+hurskasta.+Paavali+kirjoittaa+rohkeasti,+että+"selvää+on,+ettei+kukaan+tule+vanhurskaaksi+Jumalan+edessä+lain+kautta"+(Gal.+3:11)+ja+niin+ikään+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja+toteaa,+että+"laki+ei+tehnyt+mitään+täydelliseksi"+(Hepr.+7:19).
Otan+esimerkin+laista,+kymmenykset.
Leo+Meller,+Kenneth+Copeland+ja+Joyce+Meyer+ovat+ehkä+tunnetuimpia+kymmenysopista+puhujia.+Laissahan+kymmenyksien+tarkoitus+oli+tehdä+ihmisistä+anteliaita,+mutta+miten+käykään+näiden+kohdalla?+He+ovat+äärettömän+ahneita,+koska+laki+ei+tee+vanhurskaaksi.
Mikä+tekee+sitten+anteliaaksi?+Jeesus+Kristus+tekee+anteliaaksi,+kun+uskovainen+saa+syntinsä+anteeksi+Hänen+nimessään+ja+veressään,+siitä+herää+niin+valtava+kiitollisuus,+että+on+valmis+antamaan+omastaan+ja+vieläpä+niin,+että+suurimmista+rötösherroista+armon+kautta+tulee+suuria+antajia,+sillä+joka+saa+paljon+anteeksi,+se+paljon+rakastaa.+Eräs+tällainen+rötösherra+oli+Sakkeus.
"Ja+katso,+siellä+oli+mies,+nimeltä+Sakkeus;+ja+hän+oli+publikaanien+päämies+ja+oli+rikas...+Mutta+Sakkeus+astui+esiin+ja+sanoi+Herralle:+'Katso,+Herra,+puolet+omaisuudestani+minä+annan+köyhille,+ja+jos+joltakulta+olen+jotakin+petoksella+ottanut,+niin+annan+nelinkertaisesti+takaisin'."+-+Luukas+19:2,8
Huomaa+mitä+armo+sai+aikaan,+mitä+fariseuksien+laki+ei+koskaan+saanut+aikaan.+
Tämähän+on+täysin+hullua,+että+armo+toimii+näin.+Siksi+sana+rististä+on+hullutus+niille,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+mutta+meille+se+on+sittenkin+Jumalan+voima.+Valtava+voima+kätkeytyy+uskoon,+sillä+Pyhä+Henki+vaikuttaa+vain+uskovaisessa+ja+kasvu+uskossa+tapahtuu+vain+armossa,+sillä+laki+on+kasvattaja+Kristukseen+asti+ja+Kristuksessa+armo+kasvattaa+meitä.
"Sillä+Jumalan+armo+on+ilmestynyt+pelastukseksi+kaikille+ihmisille+ja+kasvattaa+meitä,+että+me,+hyljäten+jumalattomuuden+ja+maailmalliset+himot,+eläisimme+siveästi+ja+vanhurskaasti+ja+jumalisesti+nykyisessä+maailmanajassa,+odottaessamme+autuaallisen+toivon+täyttymistä+ja+suuren+Jumalan+ja+Vapahtajamme+Kristuksen+Jeesuksen+kirkkauden+ilmestymistä."+-+Tiitus+2:11-13
Armo+on+myös+sidottu+aina+tulevaan,+toivo+on+Kristuksen+ilmestymisessä+eikä+tässä+ajassa.+Kun+odotamme+taivaasta+Jeesusta+Kristusta,+se+laittaa+meidät+puhdistautumisen+paikalle,+että+olisimme+valmiit.
Kilvoittelu+uskossa+ei+ole+niinkään+hyvien+tekojen+yrittämistä+taikka+pahojen+tekojen+välttämistä,+vaan+se+on+lähellä+Kristusta+olemista.+Muistakaamme+mitä+Jeesus+sanoi,+että+"ilman+minua+te+ette+voi+mitään+tehdä"+(Joh.+15:5).
Laittomuudessa+elävä+ihminen+elää+halvassa+armossa.+Se+ei+oikeastaan+ole+armoa+ollenkaan,+vaan+se+on+irstaudeksi+käännettyä+armoa.+Kun+rakkaus+saa+vaikuttaa+meissä,+me+kuitenkin+haluamme+pitää+itsestämme+vaarin+ja+olla+lähellä+Herraa.+Elää+ylösnousemus+voimassa+uutta+elämää+Kristuksessa+eikä+vanhassa+hapatuksessa+vanhaa,+sillä+olemme+siirtyneet+elämästä+kuolemaan,+jotka+olemme+Kristuksessa.
"Te+olette+joutuneet+pois+Kristuksesta,+te,+jotka+tahdotte+lain+kautta+tulla+vanhurskaiksi;+te+olette+langenneet+pois+armosta.+Sillä+me+odotamme+uskosta+vanhurskauden+toivoa+Hengen+kautta."+-+Galataiskirje+5:4-5
Lailla+emme+voi+kuolettaa+lihantekoja,+vaan+Hengellä.+Siksi+on+täytyttävä+Hengellä,+hetkittäin+ja+päivittäin.+Aamen.
19.03.2018 13:39
Paavali+kuoli+pois+laista,+joko+sinä+kuolit+pois+laista?
"Sillä+minä+olen+lain+kautta+kuollut+pois+laista,+elääkseni+Jumalalle.+Minä+olen+Kristuksen+kanssa+ristiinnaulittu,+ja+minä+elän,+en+enää+minä,+vaan+Kristus+elää+minussa;+ja+minkä+nyt+elän+lihassa,+sen+minä+elän+Jumalan+Pojan+uskossa,+hänen,+joka+on+rakastanut+minua+ja+antanut+itsensä+minun+edestäni."+-+Galataiskirje+2:19-20
Olisi+tosin+mukava+kuulla+joku+kommentti+varsinaiseen+aiheeseen,+mutta+pysyyhän+toki+aihe+ylhäällä+tälläkin+tavalla,+mutta+tämä+keskustelu+95%+menee+täysin+ohi+aloituksen.+
Siunauksin,+MM.
18.03.2018 22:52
Tässä+vielä+opetus+lain+ja+evankeliumin+eroista:
https://youtu.be/U3M_sfswMeQ
18.03.2018 00:22
Täällä+näyttää+olevan+yksi+tai+kaksi+Mooseksen+lain+kiivailijaa+äänessä,+jotka+pyrkii+sekoittamaan+keskustelua+tietoisesti+seulontaa+hyttysiä.+Tämä+on+ikävää+niiden+kenties+nuorten+uskovien+kohdalta,+jotka+ihmettelee+että+mitä+tämä+tällainen+vääntö+on.
Apostoli+Paavali+kirjoitti+jotakin+nuorelle+Timoteukselle,+joka+on+välttämätöntä+lainata+tähän+asiayhteyteen.
"Muutamat+ovat+hairahtuneet+niistä+pois+ja+poikenneet+turhiin+jaarituksiin,+tahtoen+olla+lainopettajia,+vaikka+eivät+ymmärrä,+mitä+puhuvat+ja+minkä+varmaksi+väittävät."+-+1.+Timoteus+1:6-7
Huomaa,+että+ne+jotka+menevät+lain+alle,+menevät+aina+turhiin+jaarituksiin+Paavalin+mukaan.+Heistä+ei+ole+enää+Kristuksen+todistajia,+vaan+lainopettajia+pykälineen.
Hyvin+äkkiä+uskon+elämä+pyörii+sen+ympärillä,+että+sekundaattorilla+valvotaan+koska+sapatti+alkaa,+millä+tavalla+tulee+Messiaan+nimi+oikeasti+lausua+ja+mitä+saa+syödä,+miten+se+tulee+syödä+ja+missä+järjestyksessä+se+syödään.+Juutalaisuudessa+kun+on+valtavasti+ruokasäädöksiä,+joita+ei+koskaan+laitettu+pakanoille,+kuten+apostolien+teot+luku+15.+kertoo+meille.
"Älkää+antako+monenlaisten+ja+vieraiden+oppien+itseänne+vietellä;+sillä+on+hyvä,+että+sydän+saa+vahvistusta+armosta+eikä+ruuista,+joista+ne,+jotka+niitä+menoja+ovat+noudattaneet,+eivät+ole+mitään+hyötyneet."+-+Heprealaiskirje+13:9
Tällainen+johtaa+aina+siihen,+että+armosta+tulee+tuntematon+ja+ennen+kaikkea+se+vie+kirouksen+alaiseen+elämään,+sillä+"kaikki,+jotka+perustautuvat+lain+tekoihin,+ovat+kirouksen+alaisia"+(Gal.+3:10).
Tapani+Suonnon+julistamaan+ristin+evankeliumi+on+heille+tullut+hullutukseksi,+jos+he+joskus+ovat+uskoon+tulleetkin.+He+ymmärtävät+hyvin+vähän+siitä,+mitä+on+elämänsä+kadottaminen,+Kristuksen+seuraaminen+ja+ennen+kaikkea+armo.+Kaikki+on+heille+armotonta+suoritusta,+laskelmointia+ja+oman+elämänsä+loputonta+lankkaamista.+Tällaista+on+surkea+vierestä+seurata,+kun+lain+kirous+kalvaa.
Miksi+sitten+on+laki?+Sille+on+yksi+välttämätön+tehtävä.
"Niinmuodoin+on+laista+tullut+meille+kasvattaja+Kristukseen,+että+me+uskosta+vanhurskaiksi+tulisimme."+-+Galatalaiskirje+3:24
Sinällään+on+ironista,+että+kun+yleensä+lain+kiivalaijat+jatkuvasti+vetoavat+katolisen+kirkon+harhoihin,+he+itse+ovat+juuri+tuossa+omien+tekojen+uskonnossa.+
Lain+tarkoitus+ei+ole+pyhittää+meitä,+sillä+se+on+siinä+voimaton,+vaan+laki+osoittaa,+että+et+voi+pitää+sitä.+Vain+Jeesus+Kristus+on+pitänyt+koko+lain+kaikkineen+kohtineen.+Jokainen+muu+on+syntinen+ja+lain+tarkoitus+on+viedä+ihminen+sille+paikalle,+että+hän+tämän+löytää.
Jos+kuitenkin+ihmisen+liha+on+vahva+ja+hän+vielä+yrittää+lankata+omaa+vanhurskautta+kuntoon,+tässä+voi+mennä+pitkäänkin.+On+kuin+seuraisi+hormoneilla+kasvatettua+oravaa+juoksemassa+pyörässä+itsepintaisesti+toistellen,+että+kyllä+hän+vielä+maaliin+pääsee,+kun+oikein+yrittää.+Hän+ei+kuitenkaan+koskaan+pääsee.
"Täten+kyllä+entinen+säädös+kumotaan,+koska+se+oli+voimaton+ja+hyödytön+-+sillä+laki+ei+tehnyt+mitään+täydelliseksi+-+mutta+sijaan+tulee+parempi+toivo,+jonka+kautta+me+lähestymme+Jumalaa."+-+Heprealaiskirje+7:18-19
Tällaiset+jakeet+ovat+myrkkyä+ja+jotkut+hylkäävätkin+apostoli+Paavalin+kirjeet+tästä+syystä+ja+nostavat+Talmudin+sen+edelle.+Tämä+siksi,+että+apostoli+Paavali+entisenä+fariseuksena+ja+lainkiivailijana+iskee+niin+lujasti+lakihenkisyyttä+vastaan.
Martti+Luther+ja+muiden+uskonpuhdistajien+oppi+uskon+vanhurskaudesta+on+hullutusta+ihmiselle,+joka+tahtoo+itse+itsensä+pelastua.+He+mielellään+heittävät+uskonpuhdistuksen+roskiin,+vedoten+Lutherin+antisemitismiin.+Se+on+vain+tekosyy+jatkaa+pitää+kerskaus+ja+ylpeys,+sillä+siihen+laki+eittämättä+vie.
"Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi."+-+Efesolaiskirje+2:8-9
Kun+olin+menestysteologian+maailmassa,+näin+judaisteja+seassa.+Tämä+tuntui+aluksi+oudolta,+mutta+myös+se+perustuu+lain+tekoihin,+joista+pakko-kymmenykset+on+yksi+esimerkki.
Raamatun+evankeliumi+taas+kertoo,+että+pelastuminen+armosta+ilman+tekoja.+Sapattia+sanotaan+tulevaisen+varjokuvaksi+ja+siihen+sisältyykin+itsessään+profeetallinen+kiva+Uudesta+testamentista/liitosta,+jossa+ei+saa+omia+tekoja+tehdä+pelastuksen+eteen,+vaan+saamme+levätä+Kristuksen+armossa.
Tämä+näkyy+lain+ojasta+katsottuna+laittomuuteena.+Kuinka+armo+voisi+millään+viedä+vanhurskauteen,+eikö+paremmin+tiukka+laki+pykälineen?+Jumalan+viisaus+ei+kuitenkaan+ole+sama+kuin+inhimillinen+ajattelu,+vaan+usein+jopa+päinvastainen.
"Sillä+synnin+ei+pidä+teitä+vallitseman,+koska+ette+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla."+-+Roomalaiskirje+6:14
Synti+vallitsee+lain+valtakunnassa.+Laittomuus+on+osa+tästä+valtakuntaa.
Armon+valtakunnassa,+Kristuksen+veren+alla+kiitollisuudessa+taas+Pyhä+Henki+toimii,+joka+pyhittää+uskovaisen.+Ihminen+ei+voi+itseänsä+pyhittää,+vain+ainoastaan+ottaa+armon+vastaan+syntisenä+ja+pyytää+Herran+väkevää+voimaa.
Kristuksen+veren+alle+on+kuitenkin+mentävä+ahtaan+portin+kautta,+jossa+joutuu+jättämään+kaiken+minä-alkuisen+pois.+Aamen.
Siunauksin,+MM.
18.03.2018 00:20
Olisi+mielenkiintoista,+jos+voisit+kertoa+noita+asiavirheitä+tähän?
PS.+Tähän+aiheeseen+tämä+on+juuri+oikea+opetus.+Sen+lisäksi+suosittelen+erittäin+lämpimästi+kirjettä+galatalaisille.
Siunauksin,+MM.
17.03.2018 23:42
Markku+Vuorinen+kertoo+yhteydestään+Suomen+yhteiskristilliseen+raamattukouluun+(SYKR)+tässä+haastattelussa.+SYKRiä+johti+Rauno+Kokkola,+joka+on+SUHEn+perustaja+ja+pitkä+aikainen+pastori.+SUHE+ei+koskaan+ole+perustunut+ristin+evankeliumille.
https://youtu.be/csoa41NwfNY
Nykyisin+Markku+Vuorisella+on+vain+yksi+sanoma:+"mihin+katosi+Pyhä+Henki?",+johon+on+myös+syynsä.+Herra+johtakoon+armossaan+hänet+takaisin+totuuden+tielle.
Siunauksin,+MM.
16.03.2018 20:11
Uusapostolisuudessa+uskotaan,+että+on+samalla+auktoriteetilla+olevia+profeettoja+kuin+Vanhassa+testamentissa+ja+apostoleja+samalla+auktoriteetilla+kuin+Uuden+testamentin+apostolit.
"Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,+apostolien+ja+profeettain+perustukselle+rakennettuja,+kulmakivenä+itse+Kristus+Jeesus."+-+Efesolaiskirje+2:19-20
He+uskovat,+että+seurakunnan+tulee+perustautua+näiden+nykypäivien+apostolien+ja+profeettojen+perustukselle+eikä+enää+Raamatun+perustukselle+Kristus+kalliolle+ja+tämä+virhe+tulee+asiayhteydestä+irtiotetulla+jakeella.
"Muistakaa+sentähden,+että+te+ennen,+te+lihanne+puolesta+pakanat,+jotka+olette+saaneet+ympärileikkaamattomien+nimen+niiltä,+joita,+lihaan+käsillä+tehdyn+ympärileikkauksen+mukaisesti,+sanotaan+ympärileikatuiksi+-+että+te+siihen+aikaan+olitte+ilman+Kristusta,+olitte+vailla+Israelin+kansalaisoikeutta+ja+vieraat+lupauksen+liitoille,+ilman+toivoa+ja+ilman+Jumalaa+maailmassa;+mutta+nyt,+kun+olette+Kristuksessa+Jeesuksessa,+olette+te,+jotka+ennen+olitte+kaukana,+päässeet+lähelle+Kristuksen+veressä."+-+Efesolaiskirje+2:11-13
Asiayhteys+puhuu+juutalaista+ja+pakanoista,+jotka+tulevat+yhteen.+Tämä+tarkoittaa+siis+VT:n+profeettojen+profetioita+Kristuksesta+ja+UT:n+apostolien+todistusta+Kristuksesta.+Näiden+päälle+rakentuu+seurakunta,+ei+modernien+superapostolien+ja+superprofeettojen,+jotka+herroina+pyrkivät+hallitsemaan.
Kaikkina+aikoina+on+ollut+apostolisessa+ja+profeetallisessa+kutsumuksessa+olevia+veljiä+ja+sisaria,+mutta+ei+ole+mitään+tarvetta+käyttää+näitä+titteleitä,+ettei+tapahtuisi+sekaannusta+ja+ettei+ihmistä+korotettaisi.+Seurakuntaa+tulee+johtaa+vanhemmiston.
Siunauksin,+MM.
16.03.2018 20:02
MM+ei+tietenkään+kerro+kaikkea,+koska+MM+ei+ole+kaikkitietävä+vaan+inhimillinen+ja+vajavainen+ihminen.+Siksi+tulee+seurata+Jeesusta+Kristusta+ja+kulkea+Pyhän+Hengen+johdatuksessa.+Henki+tutkii+kaikki,+Jumalan+syvyydetkin.
Siunauksin,+MM.
16.03.2018 19:53
Suosittelen+tätä+blogia.+Raamattu+on+vahvasti+esillä+tällä+veljellä.
http://puhdastakultaa.blogspot.fi
Siunauksin,+MM.
16.03.2018 19:51
Uusapostolisuudessa+on+kyse+vanhasta+harhasta,+joka+tuotiin+jo+Myöhäissade+liikkeen+kautta.+Nämä+opit+tuovat+Raamatusta+poikkeavan+seurakuntajärjestyksen,+niin+ikään+nämä+opit+tuovat+kokonaan+toisenlaisen+eskatologia+ja+valitettavasti+myös+toisen+Jeesuksen.
"Sillä+jos+joku+tulee+ja+saarnaa+jotakin+toista+Jeesusta+kuin+sitä,+jota+me+olemme+saarnanneet,+tai+jos+te+saatte+toisen+hengen,+kuin+minkä+olette+saaneet,+tai+toisen+evankeliumin,+kuin+minkä+olette+vastaanottaneet,+niin+sen+te+hyvin+kärsitte."+-+2.+Korinttolaisille+11:4
Mitä+enemmän+olen+asiaa+tutkinut,+olen+sitä+vakuuttuneempi+että+kyseessä+on+antikristukselle+tietä+valmistava+liike.+Kavahtakaa+sellaista.
Tässä+opetus+Uusapostolisesta+liikkeestä:
https://youtu.be/NKomPCl8jr0
Siunauksin,+MM.
16.03.2018 12:46
Mikä+on+tämä+sana+ja+mitä+tämä+tarkoittaa?
"Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+-+Roomalaiskirje+10:2-4
Siunauksin,+MM.
15.03.2018 21:10
Tuo+jae,+kuten+esimerkiksi+Vanhan+testamentin+käskyt+kivittää+avionrikkojat,+avautuvat+Uuden+testamentin+valossa+hengellisinä+totuuksina,+jos+Jumalan+Henki+kuljettaa+meitä.
"Sillä+niillä,+jotka+elävät+lihan+mukaan,+on+lihan+mieli,+mutta+niillä,+jotka+elävät+Hengen+mukaan,+on+Hengen+mieli."+-+Roomalaiskirje+8:5
Haluan+uskoa+parempaa,+että+emme+tulkitse+lihallisesti+vaan+hengellisesti+näitä+Jumalan+sanan+rikkauksia.+Mutta+se+vaara+on+olemassa,+että+joutuu+takaisin+maitoruualle,+jos+ei+vaelleta+Hengessä.
Korinttolaisille+kävi+näin,+kun+he+eksyivöt+pois+Uuden+liiton+völimiehestä.
"Niinpä,+veljet,+minun+ei+käynyt+puhuminen+teille+niinkuin+hengellisille,+vaan+niinkuin+lihallisille,+niinkuin+pienille+lapsille+Kristuksessa.+Maitoa+minä+juotin+teille,+en+antanut+ruokaa,+sillä+sitä+ette+silloin+sietäneet,+ettekä+vielä+nytkään+siedä."+-+1.+Korinttolaisille+3:1-2
Siunauksin,+MM.
15.03.2018 21:08
Kurt+E.+Koch+kirjoittaa+henkivaltojen+sidoksista,+että+ne+jättävät+uhrinsa+rauhaan,+kunnes+hän+yrittää+päästä+pois.+Voi+olla,+että+jos+ihmisellä+on+itsellä+sidos+eksytykseen+henkeen+-+jota+kutsutaan+myös+haureuden+hengeksi+-+niin+silloin+tuo+henki+alkaa+manifestoitua+ihmisen+omassa+elämässä.
"Sillä+haureuden+henki+on+eksyttäväinen:+haureudessa+he+ovat+luopuneet+tottelemasta+Jumalaansa."+-+Hoosea+4:12
Tähän+haluan+kuitenkin+lohduttaa,+että+jos+ihminen+tekee+totta+ja+totisen+parannuksen+vääryyden+siteistä,+niin+Jeesuksen+veri+puhdistaa+kaikesta+ja+vapauttaa+kaikista+siteistä.
Täältä+on+luettavissa+Kurt+E.+Kochin+kirja,+joka+kävi+yli+20,000+sielunhoito+keskustelua+läpi+ja+auttoi+monia+vapautumaan+siteistä.+Herra+johdattakoon+sinua+armonsa+mukaan.
http://kirjamission.fi/pdf/Taikauskot_Kurt_Koch.pdf
Siunauksin,+MM.
15.03.2018 17:39
Kävin+hiljattain+Polvijärvelle+puhumassa+ja+tilanne+on+todella+surullinen+koko+kaupungin+hengellisessä+tilassa.+Paljon+avioeroja,+hajonneita+uskon+yhteisöjä+ja+luopumista+uskovaisia.+Siellä+missä+susi+on+liikkunut,+on+paljon+hengellisiä+raadeltuja+ruumiita.+Hedelmä+on+huono.
"Kavahtakaa+vääriä+profeettoja,+jotka+tulevat+teidän+luoksenne+lammastenvaatteissa,+mutta+sisältä+ovat+raatelevaisia+susia.+Heidän+hedelmistään+te+tunnette+heidät."+-+Matteus+7:15-16
Puhe:+Se+Paha+Päivä
https://youtu.be/-Tk7kAzwnuM
Herra+armahtakoon+Polvijärveä+ja+tuokoon+sinne+herätyksen+taivaasta.
Siunauksin,+MM.
13.03.2018 12:06
Polvijärven+pastoreilta+nähtiin+samanlaista+manipulointia+liittyä+rahankerjuuseen+hiljattain.
https://www.youtube.com/watch?v=Yh7qcHWCofE
08.03.2018 00:51
Rauhan+tervehdys.
"Katso,+minä+lähetän+teille+profeetta+Elian,+ennen+kuin+tulee+Herran+päivä,+se+suuri+ja+peljättävä.+Ja+hän+on+kääntävä+jälleen+isien+sydämet+lasten+puoleen+ja+lasten+sydämet+heidän+isiensä+puoleen,+etten+minä+tulisi+ja+löisi+maata,+vihkisi+sitä+tuhon+omaksi."+-+Malakia+4:5-6
Tämän+Raamatun+profetian+mukaisesti+Herran+päivän+lähellä+eli+lopunaikana+tulee+käymään+niin,+että+kasvaa+sukupolvien+välinen+kuilu,+isien+sydämet+ovat+kääntyneet+pois+lasten+sydämistä+ja+toisinpäin.+Uskon,+että+tämä+viittaa+tähän+ilmiöön,+mikä+syntyi+1970-luvulla+kun+nuorisoillat+alkoivat+tulla+seurakuntiin.
Tämä+on+suuri+tappio,+sillä+Jumala+ei+halua+että+uskovaiset+pilkkoutuu+eri+leireihin+vaan+että+he+ovat+yhtä+seurakunnissa.+Nuoret+ilman+vanhempia+ovat+alttiita+menemään+harhaan,+samalla+kun+vanhat+taas+ilman+nuoria+jäävät+penkkeihin+nukkumaan.
Valitettavasti+tämä+näkyy+myös+siinä,+että+ns.+uskovaiset+nuoret+eivät+käy+raamattupiireissä,+eivät+rukouskokouksissa+eivätkä+edes+usein+ehtoolliskokouksissa,+vaan+ainoastaan+omissa+perjantai-illan+kemuissa.+Tällöin+herää+kysymys,+että+minkälaisesta+uskosta+on+oikeasti+kysymys?+Olemmeko+tulleet+Eelin+poikien+aikaan?
Siunauksin,+MM
07.03.2018 23:23
Rauhan+tervehdys.
Aloituksen+ajatus,+että+joku+tulisi+ja+selittäisi+asiat+perinjuurin,+ei+juurikaan+hyödytä,+sillä+jo+nyt+totuus+on+löydettävissä+Raamatun+lehdiltä,+mutta+valitettavan+monet+eivät+ole+enää+kiinnostuneita+totuudesta,+vaan+ovat+mielistyneet+ihmisiin.+Tämä+näkyy+mm.+siinä,+että+tulee+palautetta+jossa+arvostellaan+vaatetustani+tai+ulkonäköäni.
Petri+Mäkilältä+kuten+monelta+muultakin+menestysteologiaan+eksyneeltä+riittäisi+se,+että+he+yhdellä+lauseella+julkisesti+katuisivat+mukana+olemistaan+ja+että+torjuvat+sen+vakavana+harhaoppina.+Tätä+kuitenkaan+harvempi+tekee,+valitettavasti.
Siunauksin,+MM.
06.03.2018 00:06
Rauhan+tervehdys.
Kyseessä+on+ilmeisesti+tämä+video?
https://www.youtube.com/watch?v=04-FrBfDI7A
Patmokseen+olen+ollut+yhteydessä+niin+nykyiseen+toiminnanjohtaja+Pasi+Turuseen+kuin+Petri+Mäkiläänkin.+Kumpainenkaan+ei+halua+keskustella+kritiikistä.
Esille+tuodut+asiat+ovat+hyvin+pitkään+olleet+tiedossa+ja+suosittelen+perehtymään+edellä+linkitetyn+videoni+"lisätietoja"+-osioon,+jossa+on+lähteet+väitteille.+Myös+viime+vuonna+julkaistu+Harhaanjohtajat+-kirja+käsittelee+Leo+Melleriä+ja+Patmosta+useilla+sivuilla,+joissa+on+samat+asiat+tuotu+esille.+Totuus+on+siis+löydettävissä,+mutta+tässä+tapauksessa+totuus+on+taruakin+ihmeellisempi.
"Mutta+ne,+jotka+rikastua+tahtovat,+lankeavat+kiusaukseen+ja+paulaan+ja+moniin+mielettömiin+ja+vahingollisiin+himoihin,+jotka+upottavat+ihmiset+turmioon+ja+kadotukseen."+-+1.+Timoteus+6:9
Surullista.
Siunauksin,+MM.
06.03.2018 00:02
Miksi+sitten+arvostelet+minua,+jos+uskot+ettei+ketään+saa+arvostella?+
Miksi+sanot,+että+opetan+väärin,+mutta+et+kerro+missä+kohdin+ja+miten,+että+voisin+tehdä+parannusta?
Missä+Raamattu+opettaa+synnin,+valheen+ja+harhaoppinen+suvaitsevaisemista?
Siunauksin,+MM.
01.03.2018 01:11
Patmos+saarella+on+synkkä+historia,+joka+ei+kestä+päivänvaloa,+mutta+haluammeko+nähdä+totuutta?
"Ja+hän+käski+heitä+sanoen:+"Varokaa+ja+kavahtakaa...+Herodeksen+hapatusta'."+-+Markus+8:15
PATMOS+SAAREN+VANGIT
https://youtu.be/04-FrBfDI7A
Siunauksin,+MM.
01.03.2018 00:56
45 / 47