Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eiköhän+sitä+löydy+joka+junaan+porukkaa+tuossakin+asiassa.
Ja+sitten+seuraa+EU-vaalit.
01.04.2019 12:58
Minä+en+pidä+höppänänä.
Äitini+oli+kuollut+juuri,+olin+avomieheni+talolla+maalla.+Hän+tapasi+käydä+silloin+tällöin+polttelemassa+pikkusikaria+rappusilla.
Rappuen+vieressä+seinällä+oli+ritilä,+jota+pitkin+humala+kasvoi.+Ritilä+oli+tyhä,+koska+oli+marraskuu.
Kuulen,+kun+hän+huutaa+rapulta,+´´tule+äkkiä+tänne.´´
Menin,+ritilällä+vaaan+parin+metrin+päässä+istui+pöllö.+Ulkovalo+oli+päällä.+Hetken+katsoimme+toisiamme,+sitten+se+lensi+pois.
Toinen+tapaus:+Olimme+kotitilalla+veljen+kanssa.+Edellisenä+iltana+sisaremme+oli+kuollut.
Olin+ulkona+portin+kohdalla.+Suulin+katolle+lensi+noin+pulun+kokoinen+outo+lintu.+Seuraavaksi+se+lennähti+tielle+parin+metrin+päähän,+joten+näin+sen+selvästi.
Valkoinen+lintu,+jolla+niskasta+selkään+päin+paksu+musta+raita.
Selailin+lintukirjoja+moneen+kertaan,+kyseistä+lintua+en+vaan+löytänyt.
Mitään+selitystä+noihin+tapahtumiin+ei+minulla+ole,+en+ihan+sattuman+piikkiinkään+osaa+niitä+laittaa,+näin+vain+tapahtui.
01.04.2019 12:56
Minä+laitan+aina+sen+niskaan+laitettavan+geelin+syksyllä,+kun+ulkoilu+loppuu.
Se+tarvitsee+reseptin+eläinlääkäriltä.
Myös+punkin+karkoitus+on+niskaan+laitettava+geeli.
31.03.2019 22:31
Katselen+kissaohjelmia.+Yksi+kissa+kävi+tarpeillaan+vessanpytyllä,+yksi+soitti+pianoa,+yksi+meni+pitkin+puistoa+skeittilaudalla.
Kissasirkuksessa+menivät+renkaiden+läpi.
Kyllä+kissa+oppii,+kun+opetetaan.+Se+vaatii+vaan+kärsivällisyyttä.
Oma+kissani+on+rauhallista+laatua.+Maalla,+kun+olemme+ja+kun+lähden+kävelylle,+ei+tarvi+kun+kutsua,+heti+tulee+ja+sitten+mennään+peräkanaa.+Hyppää+aina+metsän+puolelle,+kun+auto+tulee.
Joskus+on+muita+ja+koirakin+mukana.
31.03.2019 18:48
Kun+tulen+ulkoa,+niin+kissa+istuu+eteisessä+oven+takana+oottamassa.+Sitten+alkaa+niin+mahdoton+jalkojen+hierominen,+ettei+meinaa+saada+kenkiä+jalasta.
Tuo+pojan+bernhandilainen+tulee+aina+aamulla+7-8+aikaan+tökkiin+mua.+Tietää,+että+minut+saa+helpommin+ylös+sängystä+ruokaa+antaan,+kun+isäntänsä.
Jos+asuisin+maalla+ympäri+vuoden,+ottaisin+hyvän+vahtikoiran.
31.03.2019 16:28
Kummallista,+minun+kissani+ei+tee+mitään+noista.
Mutta,+kun+sukulaisten+koiralaumat+ovat+mökillä+yhtäaikaa,+kaikkea+tuollaista+tapahtuu.
Edes+kynäni+ja+silmälasini+eivät+jääneet+kaluamatta.
31.03.2019 15:26
Kyllä+käyn,+on+siitä+tapa+tullut.
Olen+ns.+liikkuva+äänestäjä,+en+ole+vielä+päättänyt+mitä+puoluetta+äänestän.
Olen+vasta+päättänyt+mitä+en+äänestä.
Isommista+puolueista+ei+oikein+löydy+sopivaa.
Mahdollista,+että+päädyn+johonkin+pienpuolueeseen.
Vaikutukseni+on+pisara+meressä,+mutta+pisaroistahan+meri+syntyy.
31.03.2019 15:21
Ihmettelet+ihmisten+käyttäytymistä+ja+samaan+hengenvetoon+syyttelet+rasismista+jopa+natsimieliseksi+tituleeraat.
Mitä+se+rasismikin+sitten+on.+Nykyään+jo+alkaa+tuntua+siltä,+että+tavallinen+suomalainen+kokee+rasismista+kohtelua+enemmän,+kuin+muut.
Jos+kantasuomalainen+sanoo+afrikkalaiselle,+olet+n..........,+onko+se+rasismia.
Jos+afrikkalainen+sanoo+kantasuomalaiselle,+olet+natsi,+onko+se+rasismia.
Esimerkit,+siis+kuvitteellisia.+
Kumpaakin+sanaa+käytetään+lyömäaseena+silloin,+kun+ei+osata+perustella+omaa+kantaa.
Toinen+asia:+Jos+katsoo+Suomen+kansanedustajien+rikosrekistereitä,+joka+puolueesta+löytyy+kiitettävästi+puhumattakaan+muista+politiikan+toimijoista.
Jaksetaan+huutaa+kansankiihotustuomiosta+(en+toki+hyväksy+toimintaa),+mutta+hyvin+vähin+äänin,+mediassakin+sivuutettiin+kokoomuspolitiikon+tekemä+tappo+jokin+aika+sitten.
Tuntuu,+että+koko+maailmassa+on+suhteellisuuden+taju+kadonnut+ja+asioiden+tärkeysjärjestys+on+päälaellaan.
31.03.2019 13:44
Kissojen+ja+koirien+käyttäymistä+on+tutkittu+aika+paljon.
En+ole+nähnyt+mitään+tutkimusta,+joka+tukisi+oletusta,+että+kissa+olisi+tyhmenpi,+kuin+koira.
Se+on+pelkkää+oletusta.
Koiran+ja+kissan+viisaudessa+ei+ole+eroja,+erot+ovat+luonteissa.
Yleensäkin+ottaen,+eläinlajit+ovat+älykkäämpiä,+kuin+ihmiset+ajattelevat.
Jospa+eläimet+osaisivat+puhua,+mitähän+ne+meistä+sanoisivatkaan.
31.03.2019 13:19
Minä+taas+näen,+että+helppo+ratkaisu+politiikolle+on+se,+että+et+saa+syödä+lihaa,+et+juoda+maitoa+,+pistetään+veroa+lisää.++Ole+kuinka+köyhä+hyvänsä,+osta+sähköauto,+että+pääset+20km+päähän+kauppaan,+et+saa+enää+ajaa+vanhalla+autollasi.+Tehdään+siitä+laki.
Halla-aho+sanoi,+että+ilmastonmuutos+on+globaali+ilmiö,+suuret+saastuttajat+pitää+saada+talkoisiin.+Kerro+miten+helppoa+on+Intia,+Kiina,+Yhdysvallat+saada+tekemään+ilmaston+muutoksen+pysäyttämisen+hyväksi+se,+mitä+Suomi+on+jo+tenhyt.
31.03.2019 13:05
Eppu+on+realisti,+muuta+mieltä+ei+siitä+löydy.
Ajatelkaa+lapsia,+nuoria,+jotka+aikuisuuden+kynnyksellä+etsivät+itseään.
Sukupuolikeskustelut,+metoo,+ilmastonmuutos,+kaikessa+mennään+äärilaitaan,+keskustelut+menevät+tolkuttomuuksiin.
Säälittää,+kun+lapsetkaan+eivät+saa+enää+olla+lapsia.
31.03.2019 12:55
Minäkin+katsoin+tentin.
Ei+Halla-aho+vähätellyt+ilmastoasiaa+pätkääkään,+toi+vain+esiin+realiteetit.
En+minä+ainakaan+haluaisi+sellaista+ilmastopolitiikkaa,+jossa+suuret+saastuttajat+jatkaa+entiseen+malliin+ja+mökin+muorit/vaarit/työttömät/vähävaraiset+laitetaan+ahtaalle+arjen+elämässään,+ei+sillä+tavalla+tätä+asiaa+hoideta.+Ääniä+nähtävästi+kalastellaan.
31.03.2019 12:08
Lemmikin+hankkimista+kannattaa+harkita+perusteellisesti,+koska+se+on+vuosien+sitoumus.
Kannattaa+myös+laskeskella+rahallinen+puoli.+
Lähtökohtana+on+se,+mihin+on+itse+valmis+sitoutumaan,+oma+elämäntilanne,+elinympäristö.
Itselläni+on+kissa.+Puolet+vuodesta+asumme+kerrostalossa,+missä+kissa+on+sisäkissa.+Toisen+puolen+asumme+maalla,+jossa+kissa+ulkoilee+itsekseen.+Sopeutuu+hyvin+kaikkeen.
Otin+sen+löytöeläintalosta,+jossa+se+oli+jo+10kk+odottanut+kotia.+
Kissalle+on+myös+2+varahoitajaa,+jos+itselleni+sattuu+jotakin,+etten+voi+kissaa+hoitaa.
Muuten+olen+itse+aikamoinen+´´kotikissa´´+nykyään.+Olemme+karvakaverin+kanssa+jokapäivän+kaverit.
31.03.2019 11:40
Hauen+maku+johtuu+juuri+niistä+asioista+mitä+pertikki+sanoi.
Kotijärvestä+kun+hauki+nostetaan+ja+syödään,+silloin+syödään+puhdasta+ruokaa.
30.03.2019 23:45
Olet+oikeassa+tuosta+hauen+mausta.
Meidän++mökkiärvi+ei+ole+kovin+iso+ja+hauen+maku+isonakin+ihan+hyvä,+ei+tietenkään+pienemmän+veroinen.
Mutta+ja+mutta,+aina+voi+maustaa+ja+voilla+paistaminen+kruunaa+kaiken.
Itse+olen+uistimella+saanut+9+kilon+hauen.
Hetki+oli+niin+hieno,+että+hyvä+etten+pudonnut+veneestä+järveen.
30.03.2019 23:03
Millä+leveysasteella+olet,+jos+valkovuokot+jo+kukkii?
30.03.2019 22:53
Sussiunakkoon,+että+olet+tuon+asian+oikein+isoon+ääneen+päättänyt.
Minä+en+ole+ikuna+kokoomuslainen+ollut,+mutta+liikkuva+äänestäjä+olen.
Olen+paljon+tutkaillut+näitä+asioita.
Jos+noista+kahdesta+valitsisin,+niin+valitsisin+perussuomalaiset,+mutta+harkitsen+vielä.
Muitakin+on+ajatukseni+päällä.
30.03.2019 22:14
Juuri+samaa+asiaa+hämmästelin.
Jotenkin+tuli+mieleen,+kun+sanotaan,+että+nykymuksuissa+on+paljon+niitä,+jotka+eivät+osaa+kunnolla+lukea,+ei+hämmästytä+enää.
Kun+lukee+esim.+tekstitv:n+uutisia,+väliin+ei+heti+ymmärrä+mistä+on+kysymys.+Suomen+kieli+on+niin+huonoa.+Suorastaan+sekavaa.
30.03.2019 21:26
Kaksi+kertaa+on+joutsenpari+lentänyt+yli+pään+ja+sitten+meni+pitkä+rivi+joitain,+äännellen.
Ne+eivät+olleet+joutsenia+eivätkä+kurkia.+Ajattelin,+että+olivat+varmaan+hanhia.
En+ihan+selvästi+nähnyt,+kun+olin+metsässä+ja+puiden+lomasta+näin.
Vaan+kevään+merkkejä+nekin.
30.03.2019 17:57
siitä,+mihin+politiikassa+on+totuttu.+(korjaus)
30.03.2019 17:40
14 / 191