Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+kyllä+tarvitsen+laseja+tämän+läppärinkin+kanssa,+että+selkeästi+nään.+Samat+TV:n+katselussa.
Toiset+lukemisessa.
Kävin+noin+vuosi+sitten+silmälääkärissä,+muttei+ole+mitään+silmäsairautta,+taittovikaa+vaan.
27.10.2017 16:44
Tuo+tabletti+tuntuu+monilla+olevan.
Ihme+juttu+tuo+junajuttu,+mistä+kerroit.+Ei+tainnut+konduktööri+olla+ajan+tasalla.
27.10.2017 16:41
Mökillä+on+tuollainen+kumipää+kynä.+Täytyypä+laittaa+ylös,+kun+käyn+tarkistuskierroksella,+että+muistan+ottaa+sen+sieltä.+Kiitos+ideasta.
27.10.2017 16:35
Mää+(tuli+lammasmainen+olo)+käytän+klosetista+vessa+tai+veski+ja+ulkokäymälästä,+huusi+tai+makki.
27.10.2017 16:29
Älykärrystä+en+tiedä+mitään,+mutta+silloin+tällöin+käyn+kaupassa,+missä+on+itsepalvelukassoja.
Minä+menen+sinne,+missä+on+kassahenkilö.
27.10.2017 13:29
Minusta+on+jo+kauan+tuntunut,+että+nykynuorten+ja+nuorten+aikuisten+yleissivistykseen+kuuluu+ihan+eri+asioita,+kuin+meidän+ikäluokan+ja+meistä+vanhempien.
Ja+miksi+täyttääkään+päätään+kaikenmaailman+tiedolla,+onhan+meillä+netti.
Google+vaan+esiin,+siellä+se+on,+melkein+kaikki.
Melkein+tarkoittaa+sitä,+että+henkilökohtaista+elämänkokemusta+ei+voi+taltioida+googleenkaan,+sen+voi+vain+kertoa.
27.10.2017 13:26
Ovathan+ne,+niinkuin+tuolla+aikaisemmin+sanoinkin,+nuorista+puhuttaessa.
Itse+en+aina+tunnista+kaikkia+sanoja,+siksi+vahdin+itseäni,+esim+kun+puhutaan+terveysasioita,+etten+livauta+latinankielisiä+termejä.
Tuo+CV+on+kyllä+mielestäni+ollut+käytössä+jo+kauan.+(Koska+minäkin+sen+tiesin,+hih)
27.10.2017 13:06
Ostin+ensimmäisen+kännykkäni+jotain+37-vuotiaana+muistaakseni,+ainakaan+ei+kauas+heitä.
Se+oli+se+ns.+Nokian+halko.
Sen+jälkeen+en+ole+kännykkä+ostanutkaan.+Aina+nuorempi+polvi+on+ujuttanut+mulle+edellisensä,+kun+ostavat+aina+uutta+mallia.
Kyllä+se+kätevä+on,+varsinkin,+jos+liikenteessä+tarvii+apua.
Tunnen+myös+turvaa+siitä,+kun+asun+yksin,+se+on+helppo+pitää+käden+ulottuvilla+ja+mökilläkin+olen+joskus+yksin,+eikä+välttämättä+lähin+naapurikaan+ole+paikalla,+jos+jotain+sattuu.
27.10.2017 12:52
Katselin+tuota+valikkoa.+Siellä+näkyy+olevan+peliä+ja+elokuvaa+ja+musiikkipaikkaa,+jos+jonkin+näköstä+härpäkettä,+mistä+en+niin+väliä+pidä.
27.10.2017 12:47
Hiukan+paremmin+sain+onnistumaan,+kun+tuikkasin+vähän+kirjaimen+sivuun,+mitä+silmä+olisi+sanonut.
Kaipa+tuo+totuttelukin+auttaa.
27.10.2017 12:44
Sinäkin+tietäisit,+jos+katsoisit+tarkemmin.
27.10.2017 12:37
Nyt+kävin+miettimään,+että,+kun+käytän+aika+paljon+kirjakieltä+ja+siksi,+että+tulisin+ymmärretyksi,+niin+luullaanko+minua+koppavaksi,+itsensä+korostajaksi+ym.+mitä+tuosta+edellä+luin.
Vierasperäisiä+sanoja+vältän,+juuri+edellä+mainitsemastani+syystä.
Livekielessä+käytän+kyllä+sä,+mä,+laattialla,+pää+kii,+painu+pois+mun+erestäni,+että+pääsen+kulukee+(tää+viimene+on+koiralle).
Empä+ole+ennen+tullut+ajatelleeksi+moista.+Olen+vain+ajatellut,+että+jokainen+kirjoittaa+niin,+kuinka+tuntee+parhaaksi+ilmaista+kirjoitettua+tekstiä.
27.10.2017 12:33
Jonkinverran+minuakin+häiritsee+tuo+vierasperäisten+sanojen+viljely.
Toisaalta+taas,+kun++kuuntelen+noittein+nuorten+puhetta,+tajuan,+että+se+on+heille+ihan+luonnollista.
Tulee+väliin+sellainen+tunne,+että+minä+se+taidankin+tässä+olla+kehityksen+perävaunussa.
27.10.2017 00:00
Onhan+se+puhtaan+valkoinen.+9cm+oli+auton+katolla+lunta,+hiukan+tuli+vielä+mittauksenkin+jälkeen.
Vielä+ei+tuossa+parkkipaikalla+liukasta+ollut.
Kolareita+oli+aika+paljon+tullut.
26.10.2017 23:43
Jos+on+kauemmin+toista+murretta+puhuvan+kanssa+tekemisissä,+niin+yllättävästi+murresanat+´´tarttuu.´´
26.10.2017 23:40
Paljon+on+kieli+muuttunut+,kun+lukee+jotain+Agricolan+aikaista+tekstiä,+sen+oivaltaa.
26.10.2017 22:50
Mitä+mieltä+sinä+olet+siitä,++kun++eräs+vaihtuva+nikkinen+yrittää+esittää,+että+joku+muu+huutelee+puskasta,+kuin+hän+itse?
26.10.2017 21:35
Tuota+hyöteisjuttua+on+ollut+enenkin.
Suklaatahan+on+sanottu+terveelliseksi,+on+kuulemma+paljon+flavonoideja.
26.10.2017 21:27
Jep,+kyllä+noita+järkeviä+Suomalaisia+näytti+liikenteessä+taas+olevan+oikein+roppakaupalla.
26.10.2017 21:07
Berneri+jo+loihe+lausumaan,+että+tasoristeysten+muuttaminen+on+kallista+ja+siksi+etenee+hitaasti.+Arvovalinta+kai+tuokin.
Junassa+kuollut+sai+sairauskohtauksen.
26.10.2017 18:14
166 / 191