Jospa+se+luoja+ei+olekaan+kaikkivaltias+ja+joku+sadistinen+ateisti+on+saanut+vallan+luotuihin+tai+jopa+luonut+ne,+niin+että+kaikkea+kärsimystä+esiintyy+luomakunnassa?+Tämä+oli+nyt+vain+tällainen+leikillinen+heitto,+mutta+mietipä+sitä...
Teit+hyvän+huomion.+Niin+kuin+ihmisen+henki+ei+ole+ihmisestä+erillinen+persoona,+niin+ei+Jumalan+henkikään+ole+Jumalasta+erillinen+persoona.+Ihminen+tutkii+asioita+henkensä+kautta+aivan+niin+kuin+Jumalakin,+mutta+ihminen+on+yksi+ainoa+persoona+aivan+niin+kuin+Jumalakin.+Luukkaan+evankeliumi:1:47+ja+minun+henkeni+riemuitsee+Jumalasta,+vapahtajastani;"Minun+henkeni"+on+tässä+samaa+tarkoittava+kuin+"minä"+(minä+riemuitsen).+1.Korinttolaiskirje:5:4+-+sittenkuin+olemme,+te+ja+minun+henkeni+ynnä+meidän+Herramme+Jeesuksen+voima,+tulleet+yhteen+Paavalin+henki+ei+ole+tässä+hänestä+erillinen+persoona,+vaikka+joku+voisi+niin+luulla.+14:14+Sillä+jos+minä+rukoilen+kielillä+puhuen,+niin+minun+henkeni+kyllä+rukoilee,+mutta+ymmärrykseni+on+hedelmätön."Minun+henkeni"+voi+tämän+kohdan+perusteella+rukoilla+"kielillä",+mutta+jos+kukaan+ei+tulkitse+(käännä)+sitä+kieltä+rukoilijan+äidinkielelle,+niin+ymmärrys+jää+hedelmättömäksi.+Tämän+perusteella+ei+voida+sanoa,+että+Paavalin+henki+on+hänestä+erillinen+persoona+eivätkä+tällaiset+kohda+tue+millään+tavalla+kolmiyhteisen+jumalan+oppia.+Matteuksen+evankeliumi:12:18+"Katso,+minun+palvelijani,+jonka+minä+olen+valinnut,+minun+rakkaani,+johon+minun+sieluni+on+mielistynyt;+minä+panen+Henkeni+häneen,+ja+hän+on+saattava+oikeuden+sanomaa+pakanoille."Minun+sieluni"+on+tässä+samaa+tarkoittava+sanonta+kuin+"minä"+ja+sillä+viitataan+Jumalaan,+joka+ei+ole+henki,+sielu+ja+ruumis+tai+kolmiyhteinen.+26:38+Silloin+hän+sanoi+heille:+"Minun+sieluni+on+syvästi+murheellinen,+kuolemaan+asti;+olkaa+tässä+ja+valvokaa+minun+kanssani."+"Minun+sieluni"+on+tässä+samaa+tarkoittava+sanonta+kuin+"minä":+"Minä+olen+syvästi+murheellinen".+Ihmistä+ei+jaeta+tässä+osiin,+jotka+olisivat+kolme+eri+persoonaa+niin+kuin+Jumala+(henki,+sielu+ja+ruumis+eivät+ole+persoonia+eikä+Jumala+ole+kolmepersoonainen).
Monet+ovat+kritisoineet+sitä,+että+Aatami+luotiin+toisena+päivänä+ennen+kasveja+maan+tomusta+(savesta),+mutta+Eeva+tehtiin+Aatamin+kylkipalasta+vasta+kuudentena+päivänä.+Tässä+on+nähty+ristiriita+niin+kuin+monessa+muussakin+ensimmäisen+ja+toisen+luomiskertomuksen+kohdassa.+Ristiriitaa+ei+ole,+kun+ajatellaan+Jumalan+luoneen+ensin+Aatamin+toisena+päivänä+ja+sitten+Eevan+kuudentena+päivänä,+jolloin+ihmisen+luominen+tuli+valmiiksi.+Myös+eläimiä+Jumala+loi+uros-+ja+naaraspuolen,+joten+ihmisen+luominen+tuli+valmiiksi+vasta+sitten,+kun+Eeva+oli+tehty+hänen+kylkipalastaan.+On++myös+sanottu,+että+mitä+Aatami+teki+tyhjässä+maassa+ennen++kuin+Jumala+loi+kasvit+ja+eläimet.+Raamattu+vastaa:+Jumala+teki+pian+Aatamin+jälkeen+kasvit,+joita+pani+Aatamin+viljelemään.+Sitten+Jumala+teki+eläimet+ja+antoi+Aatamin+nimetä+ne,+mutta+niistä+ei+löytynyt+seuraa/apua+Aatamille+ja+niin+Jumala+päätti+tehdä+Aatamille+sopivan+avun+(Eevan).+Näin+siis+Raamatun+mukaan+ilman+ristiriitaa...+Jumala+loi+siis+valmiit+lisääntymiskykyiset+aikuiset+yksilöt+kustakin+lajista+(baramini)+ja+niistä+on+saanut+alkunsa+koko+luomakunta.+Aikaa+tähän+meni+se+mitä+Raamattu+sanoo:+kuuden+päivän+jälkeen+kaikki+oli+valmiiksi+tehty+Eeva+mukaan+luettuna.