- ehkä sinulle on kaupunkilaisena sama millainen ilma on, tai yö vai päivä, mutta kyllä minä tykkään katsoa uloslähtiessäni onko kylmä vai lämmin, tietää mitä päällensä laittaa. tietysti jos et ulkona käy, niin silloin ei ole merkitystä tietää ilman lämpötilaa.
- Tokmannilta olen ostanut halvimman löytämäni ja hyvin on pelannut, hintaa en muista kun on ollut käytössä jo monta vuotta, mutta hinnalla ei ollut pilattu.
- minusta on kaunis tapa viedä jokin pieni "tuliainen" kun menee vierailulle, vaikkapa aloittajan mainitsemia kukkia tai itse leivottu kakku, varsinkin sellaiseen paikkaan jossa ei joka viikko käydä. tykkään leipoa ja viedä viemisiä lapsienikin perheisiin, vaikka heillä tuleekin käytyä useimmin, annan heille myös leipomuksiani kotiin viemisiksi kun luonani poikkeavat. tuntuu tosiaan siltä, että tuonlaiset pienet kohteliaisuudet ovat kadonneet ihmisten käytöstavoista. muistan jo lapsuudesta, ettei kylään menty "tyhjin käsin" ja lapsetkin usein saivat tulijalta jotain hyvää.
- minä olen siinä käsityksessä, että raakaa pakastettua ei saa raakana uudelleen pakastaa, mutta kypsennetty ruoka kestää uudelleen pakastamisenkin, siis vaikka olisi ensin raakana pakastettu, joten ihan hyvin tehty.
- ei S-pankki ole lakossa
- riippuu vuodenajasta, kesällä ei olisi hankalaa, mutta talvella lämmityksen vuoksi kun ei ole tulisijaa. ilman lämmintä ruokaa pärjää hyvin tuon 72 tuntia vaikka syömättä.
- mitä varten suomalaisia asuu ympäri maailmaa? samasta syystä kiinalaiset ovat tulleet Suomeen, eivät todellakaan sosiaalietuuksien perässä. jotain tolkkua.........................
- kuusta ei minulla ole, mutta kyllä jonkinverran koristeita ja kynttilöitä, ynnä tietenkin valoketjut parvekkeella ja pöytäliinat pöydillä. koristeet ja pöytäliinat korjaan pois aina loppiaisena, kynttilät poltan loppuun, poltanhan niitä jo heti kun pimeät illat tulee ja valoketjut saavat loistaa parvekkeella koko pimeän ajan valoa antamassa. minä en joulukoristeisiin kyllästy, mutta eihän niitä nyt aikaansa pidempään silti viitsi näkyvillä pitää, ensi jouluna sitten. hiukan haikeana hyvästelen joulun, mutta loppuvuodesta tavataan...............toivottavasti.
- ei taida sitten sinulla olla mitään valittamisen aihetta:)
- minäpä lähen sun kanssa, ei oo ukkoa joka kaipaamaan jää:)
- saattashan sitä viikossa nälkä tulla ja tupahommatkin ainakin siltä osin maistua
- vaan jos jotain muuta paikkaa kuin kapakkaa kaipaa, on kai aika turha kapakoita silloin listata:)
- tuossahan kaivattiin muuta paikkaa kuin kapakkaa.
- en siedä raakaa kalaa, joten sushi ehdottomasti ei kiitos. olen niin vanhanaikainen että tykkään, että maassa maan tavalla, joten en syö puikoilla, enkä aasialaista ruokaa, paitsi Aasiassa.
- On tulkintaa ja "tulkintaa", eikä niillä ole keskenään mitään tekemistä. Kun "tulkitsija" vie esim. tanssisuuntaa vasten, on siinä daamilla tekemistä kun kaikki törmäilee selkään ja viejä vaan naureskelee että "hupsis".
- Fazerin Puikula -ruisleipää ja päälle jouluksi tehtyä maksapateeta, siinä maukas välipala. vaan alkaa maksapatee loppua, pitänee keksiä uusi herkku.
- niin ja Hyvää uutta Vuotta 2018 kaikille!
- senkus tehdään; ruoasta lupaan nauttia, mutta en niinkään juomasta, läheisyydestä nautin jos joku lähelleen päästää:), laiskottelu on paras puoleni joten se on helppo toteuttaa, kohtuuden kai saa kukin itse päätellä, joulupukkiin uskon mutta pappeihin en niinkään, enkä aio ensi vuonnakaan alkaa pappeihin uskoa, puhtaana pysyy kun pesulla muistaa käydä, ja aatteita varmaan jokaisella meistä riittää.
- lapsuudessani valettiin aina uudenvuodenyönä perheen kanssa tinaa, saman perinteen olen lapsilleni jättänyt. tinoja on varastossa, joten kyllä valan tinaa lasteni perheiden kanssa vielä useana vuodenvaihteena.
- eiköhän tuossa nyt mennä hiukan liian pitkälle, joku tolkku saisi tosi-tv-ohjelmillakin olla. mutta varmaan löytyy osallistujia ja katsojia sitten aikanaan, en epäile.