Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Harvoinpa Suomessa mikään muu taho tekee isompia puunkorjuita kuin maanomistajan valtuuttama taho.
Metsäyhtiöt kun ennen hakkuisiin ryhtymistä tarkistavat palstan omistaja sekä rajatiedon.
04.05.2026 08:42
Sinähän olisit voinut varautua asiaan aikaisemmin ja olisit voinut tarjoutua ostamaan naapuriltasi metsämaata mökkisi läheisyydestä.
Se tietysti maksaa, mutta…
04.05.2026 06:20
Kannattaa huomioida että kansanedustajaa ei eroteta eduskunnasta millään nettikirjoittelun huutoäänestyksellä.
Jotta kansanedustaja voidaan eroittaa, hänen tulee olla TUOMITTU vankeustuomioon tahallisesta rikoksesta ja tämänkin jälkeen 2/3-osaa kansanedustajista pitää äänestää eroittamisen puolesta.
Tuosta lausunnosta tuskin vankeusrangaistuksen sisältävää tuomioita olisi tulossa, joten eroittaminen eduskunnasta ei tule kyseeseen.
04.05.2026 00:47
Miten tulkitset tuon "laillisen hallinnon"? Onko se Venäjän asettama "nukkehallitus" vai mikä se on?
Mitään Venäjänmielistä hallitusta kun ei Ukrainassa muodostu minkään vapaaehtoisen vaalin kautta.
03.05.2026 21:05
Nuo nyt ovat yksittäisten haastateltavien mielipiteitä, joilla ei käytännön toimien kanssa ole tekemistä.
03.05.2026 15:46
Kun ei tähänkään asti ole saatu maailmanlaajuisia verosopimuksia aikaan, niin miksi jatkossakaan?
Aina löytyy valtioita jotka tarjoavat olematonta verotusta.
03.05.2026 15:43
Eli liikennesääntöjen vastainen toiminta, lähialueen asukkaiden häirintä ja pahoipitelyt ovat sinusta "hauskaa" johon Poliisin ei pitäisi puuttua?
03.05.2026 15:41
Eli mielestäsi Suomalaisista on suurin osa hulluja kun ei jaa sinun näkökantojasi ja Venäjä myönteisyyttäsi.
Mutta sentään myönnät että isoin osa Suomalaisista on kanssasi eri mieltä.
03.05.2026 14:30
Juopottelu taitaakin olla se ainoa taito mitöä saamaleiset osaavat.
Eivät ole ainakaan älynlahjoilla taikka pituudella pilattuja.
03.05.2026 12:02
Eli täysautomatisoituja robottitehtaitatako kaipaat vaiko sitä että kyseisissä laitoksissa työskentelevät ihmiset olisivat työntekijöiden sijasta yrittäjiä?
Tuossahan ne vaihtoehdot sitten sinun mallissaan olisivat.
01.05.2026 14:16
Kerrotko tuohon lisää lähteitä?
Puolustussotaa käyvän maan tukeminen on sallittua.
01.05.2026 14:14
Olen jo sanonut useaan otteeseen että minulle käy hyvin että minun maksamat verorahat käytetään Ukrainan tulemiseen mutta taitaa olla että tuo ”korvamerkitseminen” kohteen mukaan ei onnistu.
Valtion budjetissa on runsaasti kohteita joihin en halua että minun verorahoja käytettäisiin, mutta siinäkään asiassa en pysty vaikuttamaan, kuten sinäkään et pysty vaikuttamaan Ukrainalle annettavaan apuun.
01.05.2026 14:03
Siis kommunismia jossa tuotantolaitokset sekä palvelut ovat yhteiskunnan hallussa.
No, et taida tuohon ajatuksesi paljoa kannatusta löytävän.
Nythän ennemmin koitetaan ”peräänkuuluttaa” lisää yrittäjiä ja yrityksiä työllistämään ihmisiä.
Yhteiskunnan tulee tuottaa vain peruspalvelut ja infra ja muut asiat tulee tuottaa yksityisen sektorin toimesta.
01.05.2026 13:56
Eli sitten ainoa vaihtoehto on että kaikista työntekijöistä tehdään yrittäjiä, tämä on ihan hyvä vaihtoehto myös.
01.05.2026 13:02
Voithan sitä kritisoida sen mitä haluat, mutta kritisointisi vaikutus on hyvin vähäinen.
Nuo tuet päätetään hallitus/eduskuntasasolla, ei palstojen kirjoituksilla.
Nyt seuraavissa eduskuntavaaleissa sinulla on mahdollisuus omalta osaltasi vaikuttaa eduskunnan kokoonpanoon jolla sitten taas saattaa olla vaikutusta Ukrainan tukeen.
Mutta aika vähissä on eduskunnassa puolueet jotka eivät kannata Ukrainan tukea.
01.05.2026 12:50
Kerrotko tosiaan lisää tuosta Venäjän Eteläisen-Ukrainan (missö Odesa sijaitsee) suunnan etenemisestä??
Eteläsen-Ukrainan rintamalinjahan on kulkenut Dnepr-jokea pitkin siitä asti kun Ukraina vastahyökkäyksellä ajoi Venäläiset joen länsipuolelta pois loppusyksyn 2022 taisteluissa.
Tämän jälkeen kumpikaan osapuoli ei ole edes kunnolla yrittänyt laajamittaista vakavasti otettavaa yritystä Dnepr:n ylittämiseksi ja tuo Etelän sotatoimet ovatkin juuttuneet tykistö ja droonisodaksi ilman kummankaan osapuolen kykyä aluevalloituksiin.
Joten mistä nyt sitten tulee tämä "kertomus" Ukrainan Odessan menettämisestä, kun yhtään mikään asia ei tälläistä tapahtumakulkua tue, edes Venäläiset eivät väitä että olisivat Dnepr:n ylittäneet...
01.05.2026 12:41
Eikö Venäjän Odessan valtaaminen vaatisi ensin Venäläisten Dnepr-joen ylityksen taikka maihinnousun Odessan lähettyville.
Kumpaakaan ei ole tällä hetkellä tapahtumassa ja tuskin ihan lähiaikoina tapahtuukaan.
30.04.2026 23:14
Eikö sinua yhtään ala epäilyttämmään, vaikka MV lehti kertoo Venäjän jatkuvasta etenemisestä Ukrainassa, niin ikinä se ei näytä perille pääsevän vaan samoissa kylissä sotii jo useampaa vuotta...
30.04.2026 19:25
Näyttäisi valtion omistus Finnairista olevan 55,7%:a
Ja nythän Finnair on tehnyt jo muutaman vuoden ihan "kohtuullista" tulosta ja jakanut pääoman palautusta taseestaan omistajillensa.
EI tämän hetken tilanne varmasti isosti parane ennen kuin Venäjän ilmatila joskus tulevaisuudessa taas aukeaa, mutta ei se tilanne nyt ihan huonoltakaan näytä juuri tällä hetkellä. Saa nähdä sitten jos tulee polttoainepulaa yms. Finnairhan ion suojannut ostamansa polttoaineen hinnan tietyn ajan eteenpäin. Mutta se ei auto jos polttoainetta ei vain saa sitä mitä tervitsee.
30.04.2026 13:45
Tällä hetkellähän Finnairilla ei ole mitää "akuuttia hätää", tekee lieväst voitollista tulosta, mutta tulevaisuudesta ei voi tietytsi tietää.
Ja vaikka Finnairin talous uudestaan "sakkaisi" (kuten koronan aikaa), niin paljon pitäisi tapahtua että omistajat (joista Suomen valtio on isoin 57%:n osuudellaan) päästäoisivät Finnairin konkurssiin eivätkä pääomittaisia sitä.
Mutta pitää kuitenkin muistaa että ei Finnair kuitenkaan ole ainoa lentotoimija Suomessa, mutta sen poistuminen tietysti jättäisi valtavan aukon (joka ajankuluessa varmasti täyttyisi) lentotarjontaan ja muiden jäljelle jäävien yhtiöiden hinnat varmasti nousisivat.
30.04.2026 13:27
14 / 308