Vapaa kuvaus

Aloituksia

92

Kommenttia

6153

  1. Hans, sinä valikoiva kirjoittaja.
    Muistahan että samalla 40v. ajanjaksolla on SDP ollut hallituksessa 28:n vuoden ajan. Mutta tuskin heidän tekemisistään mitään vikaa löydät..?
  2. Niin, en nyt tiedä mihin taikka keneen tällä "köyhien elämällä" viitattiin, mutta ainakin minusta on ennemminkin järkevää taloudenpitoa maksaa samasta hyödykkeestä (esim. vaikkapa nyt lennot) mieleummin vähemmän kuin enemmän.
    Itse lukeudun oman käsitykseni mukaan tulojen ja omaisuuden puolesta "Suomalaiseen keskiluokkaan" taikka oikeastaan tulot sekä nettovarallisuus jonkinverran ylittävät Suomalaisten keskimääräisen mediaanitulon/varallisuuden.
    Kun käyttää rahoja "älykkäästi" niin niistä riittää enempään ja ei tarvitse loppujenlopuksi juurikaan tinkiä mistään.

    Itselläni on omat työkuvioini olleet "yrittäjämäistä" jo kohta 15v. ajan (osakkaana yrityksessä missä työskentelen, mutta omistusosuus kuitenkin vain sellainen että työskentelen Tyel:n alaisena joten en en virallisesti ole siitä näkökulmalta yrittäjä) joten pystyn tiettyjen raamien sisällä vaikuttamaan omiin työaikoihini ja työkuvioni ovatkin pääosin olleet vuosikausia samansuuntaiset jolloin tietyt kuukaudet (Touko- ja Lokakuu) ovat ollee6 sellaisia että ne olen jo hyvissä ajoin tiennyt että jos niissä olen halunnut reissuun lähteä niin esteitä ei niiden osalta ole ja mahdollisia ulkomaanmatkoja/lentoja (vaikkapa Thaimaa) olen niihin voinut varata hyvissäkin ajoin vaikkapa tarjouskamppanjoista jos niin olen halunnut.
    Sitten taasen muissa ajakohdissa lomailumahdollisuudet avautuvat/selviävät lähempänä ajankohtaa ja lukuisia reissuja olenkin ottanut sitten alle viikon varoitusajalla "äkkilähtöinä" jos vaikkapa edulista lentoa on löytynyt.

    Tosin viimeisten muutaman vuoden aikana tuo minun nykyinen harrastukseni on vaihtanut loma-valintaa ulkomaanreissusta kotimaan kohteisiin, mutta se sitten oma asiainsa ja molempia voi tietysti tehdä rinnakkain.