Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nuo leasing autot ovat lähtökohtaisesti uusia taikka lähes uusia autoja. Leasing aika tyypillisesti 2-4vuotta jonka jälkeen monasti tehdään seuraava leasing sopimus uudesta autosta taasen seuraavat 2-4vuotiskaudeksi. Käytönnässä siis sopii henkilölle joka vaihtaisi autoa tuollaisen 2-4vuoden syklillä aina uuteen autoon.
No miksi ottaa leasing auto eikä ostaa "omaa" jonka vaihtaa sitten vastaavalla syklillä aina uuteen.
No tuossa mallissa leasing firma ottaa "vastuulleen" auton arvonalenaman sekä mahdolliset autoon tulevat viat (ja luonnollisesti pyrkivät laskemaan nämä kulut muiden muassa auton leasing hintaan).
Eli sopii henkilölle joka haluaa tietää autoilunsa kustannukset isoilta osin etukäteen ja on valmis maksamaan tästä "turvasta" laskennallisesti enemmän kuin mitä kustannus olisi auto suoraan ostettuna.
Tuota kuukausittaista "ylihintaa" verrattuna itse omistamansa auton kuluihin voisi verrata jonkinmoiseen valuutukseen.
01.04.2026 17:35
Kyllä kunnollisilla(kin) lokasuojilla varustettuja pyöriä löytyy, mutta silloin sinun pitää pyörää ostaessa kiinnittää juurikin tuohon lokasuoja asiaan huomioita, turha on "Kiukutella" lokasuojien puutetta mikäli on pyörän ostanut jossa on huonot lokasuojat taikka niitä ei ole ollenkaan, ketu tuosta ostoksesta sitten voi muuta syyttää kuin ostajaa.
Sama pätee rengasleveyteen, jos haluaa kapealla renkaalla olevaa pyörää, niin sitten pitää ostaa sellaisilla renkailla varustettu pyörä...
01.04.2026 15:05
Uutisessa sekä Trump.n sanomisessa se ongelma, että Presidentti ei pysty yksin asiasta päättämään, vaan tarvitsee Kongressin hyväksynnän asialle.
https://yle.fi/a/74-20065171
01.04.2026 13:34
Mutta siinä kun on se ongelma että teille kaikenmoinen "tekeminen" on vierastä, on sitten kyse työntekemisestä taikka vaikkapa vallankumouksen tekemisestä.
Tekemättä jää molemmat. Keskustelupalstalla kyllä uhotaan kun muutama keskiolut otettu, mutta sitten taas aamulla pienessä kohmelossa herätessä vallankumous on taas hetkeksi unohdettu ja mietitään mistä taas saisi päivän keskikaljat hankittua...
01.04.2026 04:20
Miten reagoi? No silloin ollaan sodassa Venäjää vastaan.
31.03.2026 20:22
Ei oikein.
Mutta Embraerin Super Tucano on kone jolla on tämän hetken koneista ehkä parhaat lähtökohdat "drone hunter:ksi" ja sitä siitä ollaan pika-aikaa jalostamassakin.
https://www.youtube.com/watch?v=2QQ-ID7S1Sc
31.03.2026 19:09
Kerrotko vielä ne kohteet mihin Ukraina on hyökännyt?
Jotenkin en metsää ja järveä kauhean strategisina kohteina osaa pitää.
Ja kannattaa muistaa että tietyn aikaa Suomenlahden kohteita kun on vaurioitettu, niin vaihdetaan taas kohteita eri puolille Venäjää.
31.03.2026 19:00
Tuo 10s. maastopuolen sarja taisi olla viimeinen "täysi" MTB osasarja (josta sitten mentiin 2x ja 1x sarjoihin) ja 48-36-26T etupää ja 11-32 takapakka taisi olla isoin välityssuhde-ero mitä nuo takahäkit mahdollistivat.
Tuota jos alkaa laskemaan, niin välitys-suhteiden ala- ja yläpäiden ero nykyaikaiseen 12s 10-51T pakan kanssa ei ole lopulta kovinkaan iso.
31.03.2026 17:43
Tuo voisi olla oikea:
https://stadnamn.no/search?init=c02dd4a6-bdfd-3826-b8b1-0b10a8d2b81c&maxResults=50&activePoint=70.0934138597168,29.534274898563&zoom=11.5¢er=70.08407905343282,29.590437777346338
31.03.2026 15:03
Näiden "laittomuuksien" hokeminen taitaa olla tapa näille Venäjänmielisille kun homma ei mene oman suunnitelman mukaan. Mutta sitten oman agenden toteuttamiselle tuolla ei ole niin tarkkaa...
31.03.2026 14:45
Eikö teidän Venäläisten kannattaisi ennemmin vaatia vaihtoon nuo vastaavat elimet Venäjällä? Päivästä toiseen Ukrainalaiset onnistuvat läpäoisemään Venäjän ilmapuolustuksen ja iskemään kriittisiin energia-kohteisiin?
31.03.2026 14:27
Etelästä pohjoisen suuntaan... Miksi näin olisivat tehneet?
31.03.2026 14:18
Ukraina ei kohdista dronejaan Suomeen. Niiden kohteet ovat Venäjällä. Kun Ukraina ja Venäjä ovat kuitenkin Sodassa keskenään ja Droneja ammutaan isoja määriä, niin aina voi käydä niin että jotkut niistä osuvatkin muualla kuin niiden olisi pitänyt.
31.03.2026 14:17
Kuten sanottu, Kyseiset Dronet ovat isohkoja, lentävät matalalla kohtuullisen hilajaisella nopeudella ja ovat äänekkäitä. Niistä tulee selkeitä havaintoja maasta, niiden lentoreitin varrelta (kuten tuli Suomessakin, niin Kotkan kuin Kouvolankin alueelta).
Eli nuo eivät pysty tuossa mielessä lentämään "salaa".
31.03.2026 14:09
Eli onko sinulla sitten tietoa että näin olisi tapahtunut? Ja sitä ei olisi kerrottu?
31.03.2026 14:00
Siis mikä SE?
Niitä lähetetään yhtä kohdetta vastaan käytännössä aina paljon enemmän kuin yksi kappale, parhaimmillaan useita kymmeniä, joilla varmistetaan ilmantorjunnasta huolimatta se että osa pääsee lävitse kohteeseen asti.
Eli tarkoitatko että YKSI drooni on lähettety Natomaiden ilmatilan kautta ja muut sitten Venäjän/Valko-venäjän ilmatilan kautta?
31.03.2026 13:40
Vai että "ilmantorjuntapyssyjä"...
Vataus on että ei ole rauhanaikana sijoitetuna suomessa mitään ilmatorjunatkalustoa pitkin rannikkoa.
Lentokoneet on se liikkuva "ilmantorjunta" mitä meillä on rauhan aikana käytössämme "käyttövalmiina".
Ja mistään lähteestä ei ole kerrottu että mikään viimeöisistä drooneista olisi harhautunut Suomen puolelle.
31.03.2026 13:34
Kannattaa muistaa että nuo vastaavat droonit "harhauttavat" myös Venäjän kymmien miljardien eurojen ilmapuolustusta lähes joka päivä jossain päin Venäjää.
Samoin Irakin vastaavia menee osa läpi myös Persianlahdella.
Ja myös osa Venäjän lähettämistä droneista menee läpi Ukrianan ilmapuolustuksesta.
Eli kenelläkään ei ole tällähetkellä tarjota täydellistä suojaa kyseisiä lentolaitteita vastaan.
31.03.2026 13:23
Niin, yllättäen tuon kyseisen aviisin "ajatusmaailma" näyttäisi juttujen mukaan olevan "tiettyyn suuntaan" ja heidän artikkelinsakkin mainitsee jutun lähteeksi "joidenkin Venäläisten lähteiden mukaan"...
Kuten nyt jo Suomeenkin päätyneiden dronien osalta, niista on useita näkö ja kuulohavaintoja niin Kotkan kuin Kouvolan seuduilta, Ne lentävät matalalla, suhteellisen hiljaisella nopeudella ja ovat kohtuullisen äänekkäitä sekä kookkaita. Eli vaikka ovat haastavia valvontatutkille niin silti erittäin helposti aitinvaraisesti havaittavissa niiden lentyoreittien välittömässä läheisyydessä oleville ihmisille. Eli mikäli tarkoituksellisesti Ukraina lennättää droonejaan Venäjän väitteiden mukaisesti Puolan/Balttian maiden kautta, niin näiden lentoreittien varrelta tulisi tulla runsaasti havaintoja näistä Droneista, joita siis ei ole näitä "yksittäisiä harhailijoita" lukuunottamatta havaittu.
31.03.2026 12:40
Thaimaan eteläisimpiin maakuntiin (Narathiwat, Pattani, Songkhla eikä Yala) suositella matkustamista, kyseisissä maakunnissa on ollut poikkustila jo vuodesta 2005 asti.
Samoin Thaimaan ja Kambodzhan välistä raja-aluetta tulee matkustusohjeen mukaan välttää.
Muuten Thaimaan yleinen turvallisuustaso on hyvä, liikenne on ensikertalaiselle sekavaa ja monasti myös vaarallista. Samoin kova helle ja auringonpaiste voi olla siihen tottumattomalle vaarallista.
Myös esimerkiksi reviiriään puolustavat kulkukoirat voivat asettaa omia vaaratilanteitaan.
Mutta yleisesti ottaen Thaimaassa liikkuminen on turvallista.
31.03.2026 00:49
18 / 308