Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Katselin,+että+näyttävät+nuo+Kamuxit+ainakin+Saksassa+olevan+ns.+"rajavastuuyhtiöitä",+(GmbH),+joita+Suomessa+ei+ole.+Osakeyhtiön+perustamiseen+(AG)+tarvitaan+Saksassa+enemmän+nappulaa,+siis+pääomaa+kuin+Suomessa+-+nykyään+ei+mitään.
05.07.2020 16:58
Mitä+kulutukseen+tulee,+niin+ajoin+viime+sunnuntaina+Mikkelistä+Helsinkiin+Kouvolan+kautta+MB+E+S212+220+CDI:llä.
Keskinopeus+muodostui+hitaiden+ajoneuvojen+vuoksi+alhaiseksi+-+vain+81+km/t+-+mutta+menovettä+kului+auton+oman+ilmoituksen+mukaan+4,5+l/100.+Tiedän,+että+mittaus+on+optimistinen,+lisäksi+jarruttelin+kyllä+moottorilla+silloin+kun+siihen+oli+mahdollisuus!
Auton+omapaino+on+kuitenkin+yli+1500+kg.
30.06.2020 14:25
Vaikka+aika+vanha+ketju,+vastaan+kuitenkin+ihmetellen,+että+tällaisista+asioista+on+kyllä+jokaisen+itse+otettava+selvää.
Aikaisemmin+ei+ollut+edes+kuukelia+apuna.
Olen+moneenkin+otteeseen+tällä+palstalla+aikaisemmin+neuvonut,+miten+tuontiautoasioista+selvitään.
Suomessa+maksettaviksi+määrätyt+verot+eivät+ole+mitenkään+riippuvaisia+siitä,+mistä+EU-maasta+auto+tuodaan.
Ellei+autoa+voi+tuoda+ajamalla,+voi+sen+aivan+hyvin+lähettää+rahtina.+Ei+ole+edes+kallista.
Mikäli+kaupankohde+ei+ole+kymmentä+vuotta+vanhempi,+myyjä+toimittaa+kyllä+auton++kohtuukustannuksin+Tukholman+tai+Kapellskärin+satamaan.
Pohjoisempana+Uumajaan,+tosin+lautta+lähtee+vähän+idempää+Härnösandista+päivittäin++Vaasaan.
Yksityinen+myyjä+voi+myös+hoitaa+myös+tämän,+satamassa+-+joka+siis+ei+ole+yleistä+tiealuetta+-+hän+ruuvaa+Ruotsin+kilvet+irti,+jotka+hän+tarvitsee+saadakseen+vakuutukset+ym.+sen+sellaiset+poikki.
Suurta+rahatukkoakaan+ei+tarvitse+varata+mukaan,+käsiraha+riittää,+loppusumma+hoituu+sitten+verkkopankkimaksuna.
Kumma+kyllä,+mutta+minun+mielestäni+ei+mitenkään+ihmeellistä.
Ai++jaa,+rahaa+ja+intoa+täytyy+löytyä!
30.06.2020 14:11
Ruotsalaiset+eivät+itse+ole+ymmärtäneet,+että+on+olemassa+Ruotsi+ja+muu+maailma.
Ruotsissa+luullaan+koko+ajan,+että+he+ovat+se+koko+maailma.
Kaupankäyntiin+tarvitaan+usein+ruotsalainen+henkilötunnus.
Hyvä+automyyjä+myy+kyllä+muuallekin+kuin+vain+Ruotsiin,+kysymyksessä+lienee+vain+se,+että+Bilian+ukot+ovat+vähän+laiskoja.
Älä+hellitä,+autoja+on+Ruotsissa+vaikka+kuinka+paljon.
Jos+rahaa+on,+kielitaidolla+ei+ole+niin+väliä!
22.06.2020 14:04
Eivätkö+nämä+asiat+tosiaan+selviä+ohjekirjaa+tai+rekisteriotetta+lukemalla?
Kokonaispaino+vähennettynä+auton+omapainolla+on+auton+kantavuus.
Jos+tankki+on+täynnä+polttoainetta+ja+jos+matkassa+on+myös+apumies,+vaikuttavat+nämä+kaikki+kantavuutta+alentavasti.
Televisiosta+taannoin+uusintana+tulleista+TULLIn+ohjelmista+kävi+autojen+kantavuus-ongelmat+hauskasti+ilmi,+kun+monet+autot+oli+kuormattu+täyteen+olutkartonkeja+miettimättä+ollenkaan+näitä+kantavuusasioita.
Eräskin+emäntä+pistettiin+Tullin+toimesta+raitotievaunuun,+jotta+itse+kuormalle+saatiin+enemmän+kantavuutta.
08.06.2020 18:49
Kannatan+edellisiä+kirjoittajia.
Asian+henkilökohtaisesti+toteamiseksi+kannattaisi+tosin+vaikkapa+vain+pistäytyä+autolla+jossain+muussa+maassa,+jossa+autojen+lukumäärä+on+suurempi.
Siellä+molemmat+kaistat täyttyvät,+kapea+paikka+ohitetaan+vuorotellen+yksi+kerrallaan,+eikä+kuten+meillä+nyt,+jossa+päättyvän+kaistaan+loppuun+ajava+tulkitaan+aina+kiilaajaksi,+vaikka+hän+olisi+ulkopaikkakuntalainen,+jolle+järjestelyt+ovat+uusia.
Mahdollisesti+kärjellään+oleva+kolmio+tulisi+tällaisesta+paikasta+tietyön+tms.+takia+poistaa,+kunnes+häiriötä+ei+enää+ole.
06.06.2020 11:56
Hei!
Tässä+ketjun+aloittaja.
Emmeköhän+jo+voisi+laittaa+pistettä+tälle+keskustelulle.+En+lainkaan+ymmärtänyt,+mihin+ampiaispesään+nenäni+laitoin.
Vain+harva+kirjoittaja+kuitenkin+ymmärsi,+mitä+kirjoituksellani+tarkoitin.
Minähän+en+edes+ollut+se,+jolle+sakko+kirjoitettiin.
Ajoin+takaa+sitä+kuuluisaa+maalaisjärkeä.
Vähän+sama,+kuin+se,+että+mikäli+paljonpuhutut+kasvosuojat+määrättäisiin+pakollisiksi,+niin+heti+löytyisi+armeija+niitä,+jotka+ryhtyisivät+jakamaan+sakkoja.
Toivottavasti+tästä+ei+nouse+uutta+keskustelua+siitä,+että+kaikkia+on+heti+sakotettava,+vaikka+suojia+tuskin+kaikkialla+on+saatavana.
06.06.2020 11:44
Pidän+asiaa+pääsääntöisesti+miinuksena.
Kaikkia+vikoja+-+mm.+rengaspaineet+ei+käytettäessä+edes+ole+huomattu+-+saati+korjattu.
Uskon+myös+sen,+ettei+kojelaudassa+esiintyviin+punaisiin/oransseihin+valoihin+mitenkään+ole+reagoitu+-+on+vain+ajettu!
Täällä+mainittiin+revitys.+Ei+siitä+kannata+olla+huolestunut,+mikäli+revitys+tapahtuu+kun+moottori+on+kuormitettu.
Mutta:+Jos+huoltokirja+aina+on+leimattu+ajallaan,+huoli+on+vähempi.
Tiedän+tapauksen,+jossa+öljytikku+ei+enää+edes+kastunut,+mutta+ajettiin+siitä+huolimatta.+Moottori+tosin+vähän+valitteli,+mutta+ei+se+tahtia+haitannut.
05.06.2020 09:41
Minkä+hintaluokan+autosta+puhutaan?
04.06.2020 17:48
Tässä+aloittaja.
Arveletko+kenties+nyt,+että+ne+muutamat+muutkin+ko.+kadulla+"hyvää+tahtoen"+lopettavat+tämän+harrastuksensa?
Suomessa+tai+ainakaan+Helsingissä+ei+ole+tapana+puhua+kuin+ennestään+tutuille,+joten+tämä+saatu+sakko+tuskin+leviää+edes+naapuritaloyhtiöön.
03.06.2020 16:56
En+jaksa+kinata+kanssanne+-+olen+kuitenkin+eri+mieltä.
En+itse+pysäköi+autoani+jalkakäytävälle+edes+osittain,+koska+kunnioitan+sääntöjä.
En+ole+pitkän+ajourani+aikana+saanut+kovinkaan+montaa+parkkisakkoa.+Muutaman+tosin,+usein+minulle+vierailla+paikkakunnilla+sekä+sellaisia,+joihin+en+itse+ole+voinut+vaikuttaa.
Parkkisakon+alkuperäinen+tarkoitus+lienee+ollut+sakottaa+liikenteen+kannalta+vaaralliseen+tai+muulla+tavalla+sopimattomaan+paikkaan+pysäköityä+ajoneuvoa.
Joskus+voisi+myös+antaa+armon+käydä+oikeudesta,+sillä+elämä+itse+tulee+tällä+lailla+aika+ikäväksi.
02.06.2020 20:03
Jouduin+tänään+autolla+vähän+tosipaikan+eteen.
Ollessani+liikennevaloissa+Helsingissä+kääntymässä+oikealle,+odotin+pitkään+aivan+rauhallisesti+-+kenties+puoli+minuuttia+-+että+kaikki+jalankulkijat+ovat+ylittäneet+kadun.
Risteyksen+ollessa+mielestäni+tyhjä,+olen+lähtemässä+liikkeelle+-+ja+kas+-+vielä+tulee+editseni+pyöräilijä,+johon+olen+törmätä!
Tämän+-+sanotaan+nyt+puolen+minuutin+aikana+-+liikennetilanne+on+ennättänyt+siinä+määrin+muuttua,+että+en+ole+voinut+mitenkään+havaita+kaukaa+lähestyvää+pyöräilijää.
Tietenkin+minä+olisin+tässä+ollut+syyllinen,+mutta+eikö+eilen+voimaan+astuneen+lain+mukaan+pyöräilijäkin+voisi+ennakoida,+ettei+autoilija+kenties+nyt+ole+havainnut+hänen+lähestymistään+ja+hieman+jarruttaa,+eikä+suin+päin+-+aika+kovalla+vauhdilla+ylittää+katu,+vaikka+autoilija+tässä+syyllistyykin+virheeseen?
02.06.2020 16:14
Olen+samaa+mieltä+kuin+edellinen+kirjoittaja,+että+ostajalla+on+kyllä+oikeus+tietää+ennen+kauppaa+tietää+kuka+myyjä+on.
Jos+siis+laskussa+ei+myyjänä+ole+sama+yritys+jonka+tiloissa+kauppaa+käydään,+käsijarru+päälle,+ennen+kuin+jatketaan!
01.06.2020 21:50
Ehkä,+mutta+kun+ostaa+uuden,+myyjä+poistaa+merkinnät+pyydettäessä+siististi+samaan+hintaan.
01.06.2020 21:45
Minulla+on+ollut+Mersu+jo+yli+11+vuotta.+Sitä+ennen+isompia+Opeleita.
26.05.2020 14:50
Saahan+ne+"518"-merkinnät+luukusta+pois+jotta+et+tarvitse+sydämentahdistinta.
26.05.2020 10:49
Minulla+on+ollut+kolme+500-sarjan+Bemaria+takavuosina.+(E60+ja+E61)
Suomen+teillä+kuutoskone+on+aivan+tarpeeton.
Lisäksi+olivat+kaikki+vikaherkkiä+kapistuksia,+koska+takuuseen+menevää+korjaamista+oli+tämän+tästä.
Voi+toki+olla,+että+tämä+asia+on+uudemmissa+500-sarjan+malleissa+muuttunut.
Nykyisin+alla+MB+E220+CDI+A9-laatikolla,+jossa+A9+kytkeytyy+alle+110+nopeudessa+ja+silloin+pannu+kiertää+vain+1400+r/min.
Saksassa+en+edes+viime+kesänä+kaipaillut+6-konetta,+sillä+2000+r/min+mentiin+jo+165+km/h,+mittarinopeutta++A9:llä.
Joskus+liikenne+oli+sen+verran+hiljaista,+että+oli+mahdollista+hetkellisesti+painella+yli+kahtasataa.++Niissä+nopeuksissa+A9-vääntö+ei+riitä,+vaan+auton+ns.++suora+vaihde+on+A7.
26.05.2020 10:46
Kerro+ole+hyvä,+koska+minulla+ei+koskaan+ole+ollut+nelivetoautoa.
Olen+toki+niillä+toki+muutamia+kilometrejä+ajellut.
Viimeksi+runsas+vuosi+sitten+piti+tehdä+valinta+MB+E220+farkun+ja
MB+C200+farkun+kesken.+Pienempi+näistä+oli+ns.+4-Matic.
Hintaeroa+oli+3.000,-+pienempi+oli+kalliimpi,+koska+oli+vuotta+nuorempi
mutta+se+oli+lisäksi+enemmän+(26.000)+ajettu.
Valintani+oli+E220.
Ajattelin,+että+mukavuus+kostautuu+kalliimpina+huoltoina,+mutta+ehkä+olen+väärässä.
26.05.2020 10:25
Kaikkeen+hinnanmuodostukseen+on+valitettavasti+olemassa+paljon+muitakin+tekijöitä.
Sellaisen+auton+saa+usein+pienemmällä+välirahalla+joka+ei+merkkinä+ole+niin+suosittu+ja+joka+kenties+jo+on+seissyt+myymättömänä+liikkeessä+puoli+vuotta.
Auton+käyttöarvo+voi+olla+aivan+hyvä.
25.05.2020 13:43
Laskin+antaneeni+vaihdossa+yhteensä+yhdeksän+autoa+vaihdossa+uuteen+ns.+pakasta+otettuun+tai+sitten+esittelyautoon.
Lisäksi+olen+ostanut+ja+myynyt+useita+autoja+myös+suoraan+-+siis+ilman+vaihdokkeja.
Milloinkaan+automyyjä+ei+autoa+vastaanottaessaan+juurikaan+ole+tarkistanut+sitä.+Tärkeitä+ovat+olleet+vain+mahdolliset+ulkoiset+kuhmut+ja+sen+maalipinta+yleensä.
Kun+lisäksi+olen+kysynyt,+että+kiinnostavatko+mahdollisesti+auton+hansikaslokerossa+olevat+korjauskuitit+tai+mahdollinen+muu+autoa+koskeva+historia,+niin+vastaus+on+ollut,+"ettei+kiinnosta".++Huoltokirjan+olen+tietenkin+toimittanut,+mutta+sitä+ei+ole+kysytty+eikä+sen+puutekaan+ole+ollut+kaupanteon+este.+Pidän+käytäntöä+vähän+kummallisena.
Vanhin+vaihdokki+oli+9+vuotias+MB+E200CDI,+km-lukema+vain+211+tkm,+jotkut+tosin+paljonkin+nuorempia+mutta+ikäisikseen+paljon+ajettuja.
Kauppiaat+ovat+kurvailleet+autolla+autoliikkeen+pihalla+tai+korkeintaan+korttelin+ympäri+todetakseen,+että+jarrut+toimivat+ja+etteivät+ne+esimerkiksi+puolla.
En+tiedä,+missä+laajudessa+vaihdokki+tarkistetaan+jos+se+onkin+vanhempi,+vaikkapa+12+vuotta+ja+vähintään+parisataa+ajettu.
Arvelen+kuitenkin,+että+edellisellä+katsastusleimalla+on+arvioinnissa+suurin+merkitys.
25.05.2020 13:35
45 / 80