Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaihdon+jonkin+aikaa+sitten+muuten+ehjän+yhdeksän+vuoden+ikäisen+mersuni+kuusi+vuotta+nuorempaan+autoliikkeessä.
Tiesin,+että+sen+oikea+taustapeili+ei+käänny+sivulle,+kun+avaimen+ottaa+lukosta,+vaikka+vasen+sen+tekee.
Olisiko+minun+pitänyt+sanoa,+että+huomasitko+-+hyvä+autonmyyjä+tämän?
Koska+peili+kuitenkin+oli+lukittu+oikeaan+käyttöasentoonsa,+kysymys+ei+edes+ollut+turvallisuuspuutteesta.+
Eivät+tosin+ole+soitelleet+peräänkään.
14.03.2021 14:29
Tuulilasiin+lentäviä+nastoja+näyttää+tulevan+vähän+ryppäänä.
Nastoja+on+lennellyt+siihen+malliin,+että+parikin+kertaa+kaudessa+sai+olla+paikkaamassa,
mutta+nyt+on+ollut+tuuri,+muutamaan+vuoteen+ei+ole+tullut+yhtäkään.
14.03.2021 11:56
Niitä+ei+ole+ollut+autoissa+edessä+eikä+takana+yli+kahteenkymmeneen+vuoteen!
Herätys!
13.03.2021 16:56
Kumpaa+olet+hakemassa,+autoa+vai+vanhusta?!
Autovanhus+on+yhdyssana+ja+kirjoitetaan+näin+ollen+yhteen.
12.03.2021 18:07
Kukaan+ei+siis+suunnittele+matkaa+Frankfurtiin+heti+kun+pääsee?
Ennen+Korona-aikaa+yhdensuuntaisen+lentolipun+hinta+Saksaan+oli+alle+€+200,-
Katsoin+mielenkiinnosta+niitä+ehdokkaita+€+5.000,-+pyynnillä+vielä+uudemman+kerran.
Olihan+siellä+useita+ehjiäkin,+ellei+tarvitse+olla+automaatti,+eikä+vain+se+valkoinen,+josta+oli+puhe.
Joku+yksityinen+myyjä+myös.+(Privatanbieter,+saksaksi)
Muistakaa,+että+yksityisen+myyjän+kauppaamaa+autoa+voi+ja+saa+koeajaa,+koska+se+on+kilvissä+ja+vakuutuksessa.+Lisäksi+voi+hyvin+tinkiä,+sillä+myyjällä+on+halu+päästä+autosta+eroon.
Nuorin+yksilö+jonka+näin,+oli+pistetty+kilpiin++03/2011,+siis+vain+20.000+km+keskimäärin+vuodessa.
Kun+katsoin+julkaistua+taulukkoa+viime+vuodelta,+veroja+näytti+vastaavista+samoin+kilometrein+Suomessa+perityn+vain+n.+€+1.500,-
Jokainen+näistä+on+parempi+kuin+Suomessa+kaupattavat+samanhintaiset,+koska+kilometrejä+on+kertynyt+kauttaaltaan+paremmissa+ajo-olosuhteissa+ja+aikaisempia+omistajia+on+usein+vain+pari,+joiden+huoltohistoria,+(Checkheftgepflegt)++lisäksi+on+olemassa.+Muita+ei+tietenkään+edes+kannata+harkita!
Toki,+mikäli+tämän+vaivan+haluaa+nähdä,+kannattaa+ehkä+kuitenkin+katsoa+jotain+muuta+hintaluokkaa+ja+ostospaikkaakin.
Olen+ennenkin+tällä+kehoittanut+itse+lähtemään+ostoksille+vaikka+porukalla,+ei+siinä+mitään+välikäsiä+tarvita.+Kyllä+sillä+kouluenglannilla+toimeen+tulee,+mutta+rahaa+pitää+tilillä+olla.+Maksu+verkkotunnuksin.
Hyvällä+tuurilla+myyjä+noutaa+ostajan+kentältä,+mikäli+se+on+lähellä+-+alle+100+km.
10.03.2021 20:20
Niin,+Skodaltahan+tuli+vuonna+1964+uusi+korimalli+1000+MB,+jossa+myös+auton+voimansiirtoa+oli+muutettu+sen+ajan+henkeen.+Ajo-ominaisuuksissa+ja+polttoaineen+kulutuksen+määrässä+se+pesi+sen+aikuiset+311+-+Warret+-+sekä+ne+uudemmatkin+312+- mallit+mennen+tullen.
Samoihin+aikoihin+lännessä+esitelty+oli+Renault+8+ja+Simca+1000+ja+muutama+muu.++Näitä+takamoottoriratkaisuja+ei+muutaman+vuoden+jälkeen+käyttänyt++juuri+kukaan+muu,+kuin+Skoda+ja+VW.
Miten+olisi+käynyt,+mikäli+tehdas+1964+olisi+tyytynyt+kehittämään+silloista+Octavia-mallia?
En+muista+auton+jousitus-+ja+jarruratkaisuja,+mutta+tuskin+ns.+levyjä+oli+missään+kulmassa.+Sen+1200+m3+moottori+oli+myös+jo+vanhempaa+perua.
En+myöskään+tiedä,+oliko+1000MB:ssä+esitelty+moottori+jo+ns.+OHC+.+Kampiakselikin+lienee+ollut+tuettu+vain+kolmella+eikä+viidellä+runkolaakerllia?
Kertokaa+asiaan+enemmän+perehtyneet.
Kävin+muuten+muutama+vuosi+sitten+Eisenachissa+Wartburgin+tehdasmuseossa,
joka+sananmukaisesti+on+Wartburg-nimisen+linnan+kupeessa.++Siellä+voi+nähdä+kuinka+W353:n+keulalle+sovitettu+Renaultin+1289+m3+moottori.+On+kaksi+versiota,+pitkittäin+ja+poikittain+asennettu.+Molemmat+mahtuivat+ns.+"heittämällä"+sillä+tilaa+oli.
Nämä+jäivät+prototyypeiksi,+sillä+Warreahan+sai+lyhyen+aikaa+ostaa+VW-Polon+1,1+m3+-moottorilla,+mutta+rungollinen+auto+olisi+ollut+liian+painava+näihin+kuutioiltaan+isompiin+voimanlähteisiin.
10.03.2021 14:20
Olisikohan+tekstinlukijalle+vain+sattunut+inhimillinen+erehdys?!
09.03.2021 21:35
Kommentoin+tässä+edelliselle+kirjoittajalle,+että+mikä+estää+lataamasta+sitä+akkua+tolpasta+silloin+tällöin,+mikäli+ajoja+on+vähän.+Tämä+toimenpide+lisää+sen+käyttöaikaa.
Itse+olen+tänä+talvena+tehnyt+niin,+koska+minulla+on+auto+MB+S212,+jossa+on+paljolti+kuluttavia+sähköosia,+mm.+START/STOP.
Lisälatausaika+voi+helposti+venyä+tuntiinkin,+ennen+kuin+laturi+sanoo+että+FULL!
Huomasin,+että+lepojännite+voi+ns.+nurkka-ajoilla+helposti+laskea+12V:n+tuntumaan+ja+useimmat+akut+ottavat+tästä+sananmukaisesti+"nenilleen"+mikäli+niitä+kauan+pidetään+vajaina+talviaikana.
09.03.2021 09:37
Minulla+on+aika+tuore+S212.
Siinä+on+käyttöohjekirja+on+suomeksi+ja+se+on+minulle+riittänyt.
Veholta+kysyessäni+pari+vuotta+sitten+niin+sanoivat,+ettei+edes+saa.
On+niin+pieni+markkina-alue.
08.03.2021 17:39
Kas+kummaa,+minä+löysin+heti.
Auto+on+myymättä.+249569+km.+Tarkka+pyynti+€+5.390,00
Hyvä+varustus,+mm.+kiinteä+navigaattori.
Myyjä+ei+ole+merkkiliike,+vaan+E&E+Automobile,+60386+Frankfurt+a.M.
Samalla+haulla+löytyy+toinen+harmaa+2009++C220,+273.000+km++€5.300,-.
Yksityinen+myyjä.
Kummassakin+EURO-5+ja+päästöt+nykyisiin+verrattuna+yläkanttiin+180+g/Co2.
08.03.2021 17:14
Oli+ainakin+eilen+kun+kirjoitin.
Olen+itse+aika+kömpelö+atk:n+kanssa,+joten+kannattaako+minun+vielä+käyttää+aikaani+sen+löytämiseksi?
Yritän+löytää+myyntinumeron.
Ajattelin+vain,+että+auto+olisi+saattanut+kiinnostaa+niitä+palstan+tee+se+itse+-+miehiä.
08.03.2021 16:55
Ei+minulle+näin+seikkaperäisesti+olisi+tarvinnut+vastata,+kiitos+kuitenkin,
mutta+koska+sinulla+on+lakimies+käytössäsi,+niin+uskon+että+asia+lopulta+päättyy+kannaltasi+parhain+päin.
Itse+en+ole+lakimies,+olen+ekonomi,+jonka+pääaineena+on+kauppaoikeus.
Harmi+vain,+että+näiden+kanssa+aina+joutuu+nousemaan+takajaloilleen.
Toivottavasti+auto+muuten+on+hyvä!
07.03.2021 14:42
Oletko+kenties+maksanut+välirahan,+vai+onko+sinulla+vain+se+€+200,-+kiinni?
Ymmärrän+edelleen,+että+tarvitset+autoa+myös+sinä+aikana,+kun+odotat+sitä+Kuluttajariitalautakunnan+näkemystä.
Vastaako+auto+muilta+ominaisuuksistaan+niitä+tietoja,+joita+siitä+oli+annettu?
Laissa+mainittu+14+pvn+kaupan+peruutusoikeus+ei+näköjään+käytännössä+pelaa.
Etäkaupan+saa+perua+jopa+selityksittä!+Voi+jopa+13+pvn+kuluttua+sanoa,+ettei+oikein+hotsita!
Siksi+odottaisi+näiltä+"etämyyjiltä"+että+eivät+ainakaan+vähättelisi+kaupankohteen+vikoja!+Luottavat+ehkä+siihen,+että+ns.+leivättömän+pöydän+kustannukset+vähentävät+kaupanpurkajien+lukumäärää+tehokkaasti.
06.03.2021 18:01
Vaikka+itselläni+ei+ole+Fordia,+olen+sitä+mieltä,+että+Ford+on+aina+1930-luvulta+lähtien+osannut+piirtää+kauniita+autoja.
Mikä+sitten+kauneista+kaunein?+Miten+olisi+Focus+Mk1?
90+vuotta+sitten+Fordilla+oli+tapana+kätkeä+autojen+määrätty+kömpelyys+ylisuuriin+ja+aikanaan+ylitehoisiin+moottoreihin.
Ensimmäinen+V8+esiteltiin+jo+v.+1932,+jota+pankkirosvotkin+käyttivät!
(Vrt.+Bonnie+&+Clyde)
Korjatkaa,+jos+olen+väärässä!
04.03.2021 08:39
Olen+samaa+mieltä+aloittajan+kanssa+siitä,+että+jos+pimeällä+pysäköi+tai+vaikkapa
vain+pysähtyy+tien+reunaan+matkustajien+ottamista+tai+jättämistä+silmälläpitäen,
tai+jonkun+muun+syyn+vuoksi,+kuskin+kuuluisi+kyllä+vaihtaa+ns.+pysäköintivaloille+eli+"parkeille",+jotta+vastaantuleva+voisi+ymmärtää,+ettei+auto+liiku,+vaan+on+syystä
tai+toisesta+pysähtynyt.
Automaattinen+valojen+vaihtaminen,+jota+aloittaja+perää,+olisi+mahdollilinen+toteuttaa+vaikkapa+siten,+että+jos+joku+auton+ovista+on+auki,+valot+menevät
parkeille.
Nykykäytännölle+saattaa+kuitenkin+olla+joku+muukin+syy.
En+muista,+että+tätä+edes+autokoulussa+mitenkään+olisi+tähdennetty,+mutta+minun+tapauksessa+kortinajosta+on+jo+aikaa.
26.02.2021 16:17
Nopeus+on+se+joka+taatusti+tappaa!
Olen+vuosien+varrella+aivan+tarpeeksi+usein+ajellut+Euroopan+halki+tuulessa,+tuiskussa+ja+sateessakin+sekä+ollut+myös+riittävästi+paikallaan+seisovissa+jonoissa.
Tällä+kokemuksella+sanon,+että+tuo+180+km/h+on+aivan+riittävä,+sillä+muu+liikenne+estää+yleensä+suurempien+nopeuksien+käytön.
Mitkä+autot+sitten+ajavat+enemmän?!
Yleensä+pienet+Porschet,+Bemaritkin++ja+yllätys,+yllätys,+joskus+isomoottoriset+Golfit.
Aamuyöstä+hiljaisemman+liikenteen+aikana+voi+tietenkin+yrittää,+mutta+siinä+on+omat+riskinsä.
25.02.2021 18:35
Minne+unohtui+Renault+16?!
Vuoden+auto+aikanaan.
24.02.2021 13:20
Tässä+aloittaja+kolmannen+kerran!
Toistan,+että+tästäpä+nousi+tosi+haloo,+sillä+tänä+aamuna+minua+odotti+jo+13+kommenttia,+koska+usein+kirjoitan+nimimerkillä.
Mielestäni+keskustelun+voisi+asiattomana+jo+lopettaa,+mutta+harva+kuitenkin+luki+aloitusta+tarpeeksi+tarkkaan.
Kerroin+20.02.+olleeni+tapahtumahetkellä+jo+auton+takana,+tosin+ehkä+liian+lähellä+peruuttavan+auton+takapuskuria.+En+siis+mitenkään+voinut+havaita+kyseisen+auton+peruutusaikeita,+etenkin+koska+"moottori"+ei+ollut+käynnissä.
Mitä+voimme+oppia+tästä?
Vahinkoja+voi+siis+syntyä+ns.+kävelyvauhdissakin,+ilman+sen+ihmeempää+tuottamusta.+
Liikenteestä+tiedämme+jo,+että+mitättömän+pieni+ajossa+tapahtunut+ajovirhe/+keskittymättömyys,+saattaa+odottamattomuudessaan+aiheuttaa+suuren+vahingon.
23.02.2021 11:29
Tässä+aloittaja!
Kiitos+vaan,+mutta+en+ymmärtänyt,+että+selvästä+asiasta+voi+nousta+tällainen+haloo.
En+muuten+nähnyt+mitään+peruutusvaloja!
Koska+peruuttava+auto+kulki+patterilla,+en+myöskään+havahtunut+mihinkään+ääneen,+jota+siis+ei+ollut.
Kukaan+ei+ymmärtänyt,+kun+ehdotin+ns.+palopäällikköpysäköintiä+enemmänkin+käyttöönotettavksi!
22.02.2021 13:31
Minä+olen+nuorempana+ajanut+useasti+-+yli+viisi+kertaa+-+14+-15+tunnin+matkoja+auto+täynnä+ja+boksi+katolla+Travemünden+lauttarannasta+Italiaan+ja+Ranskaan.
Kun+lähtee+aamutuimaan,+niin+perillä+hissin+ala-asemalla+sitä+tosin+on+vasta+n.+klo+23.
Saksan+tiet+olivat+parempia+-+käyttökelpoiset+nopeudet+eri+lukemilla+kuin+Suomessa.+Alkuun+autotkin+olivat+hitaanlaisia.
Joku+muu+suomalainenkin+osui+matkoilla+silmiin.
Enää+en+ilman+yöpymistä+lähtisi,+mutta+nuorena+sitä+oli+turhan+kiire.
Joku+kysyy,+miksi+autolla+ylipäätään?
Kohtuuhintaiset+kalenteriviikon+8+alppimatkat+myydään+loppuun+jo+syksyllä,+eikä+perheellinen+juurikaan+voi+lomailla+kuin+nimenomaan+omalla+talvilomaviikolla.
21.02.2021 20:52
46 / 91