Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ymmärrä+kysymystä?!
Mitä+VW:llä+on+rahtilaivojen+liikkumisen+kanssa+tekemistä?
Koulussa+lienee+opetettu,+että+lause+alkaa+isolla+kirjaimella+ja+päättyy+pisteeseen.
Edelleen+on+kirjoittaessaan+päätettävä,+kirjoittaako+yksikössä+vai+monikossa.
Tässä+on+vajaassa+rivissä+onnistuttu+sotkemaan+kaikki+nämä+asiat!
Suomalaista+peruskoulutusta+pidetään+maailmanlaajuisesti+aika+hyvänä.+Jokaisella+säännöllä+sanotaan+olevan+poikkeus.+Onko+tämä+mahdollisesti+nyt+se+säännön+poikkeus?
25.05.2020 12:48
Niin,+nuhapumppu,+mutta+minullapa+on+ollut+kolme+kpl+520-autoja,+joten+tiedän+mistä+puhun.
Tässä+uudessa+518-mallissa+on+muistaakseni+kahden+litran+moottori+ja+150+hv+-+aikaisemmin+143,+joten+tehoero+on+tavallisessa+käytössä+kyllä+olematon.
Korjatkaa,+jos+olen+väärässä.
Se+on+sitten+eri+asia,+mikäli+erikseen+haluaa+kumia+polttaa,+minulla+ei+ainakaan+ole+tarvetta+päästä+liikennevaloista+ensimmäisenä+seuraavaan+liikennevaloon.
Maalla+voi+olla+toisin,+koska+liikennevaloja+ei+arvatenkaan+ole.
Välirahahan+on+kiinni+siitä+minkälaisen+vaihdokin+tuo+ja+myös+siitä,+missä+ajassa+2020+-+mallisista+autoista+myyjä+haluaa+päästä+eroon,+ennen+uuden+mallin+syysesittelyä.
25.05.2020 12:31
En+tosiaankaan+jaksa+selvittää+asiaa.
Ellet+ymmärrä,+kysypä+äidiltä!
22.05.2020 16:10
Ei+kai+tämä+ole+ns.+"luulemisasia"!
Myyntipisteiden+avaamiset+perustuvat+tarkkoihin+laskelmiin.+Harva
yritys+on+ensi+metreistä+lähtien+kannattava.+Tämä+koskee+kaikkia
yrityksiä,+alasta+riippumatta.
Pörssisijoittajat+tosin+odottavat+kieli+vyön+alla+tuloksia,+joten+tulosta
on+ainakin+näytettävä.+Se+on+sitten+eri+asia,+jakaako+sen+osinkoina+vai+ei.
19.05.2020 09:42
Voitko+tarkentaa,+mihin+kielto+perustuu?
Parkkifirman+omissa+vuokrasopimuksissa+-+vai+missä?
18.05.2020 12:01
Autoissa+japanilaiset+paransivat+mm.++laakerointia,+joka+mahdollisti+korkempien+kierrosnopeuksien+käyttöönoton+moottoreissa.
Kamerat,+esim.+NIKON+varustettiin+eurooppalaisia+isommilla+valovoimilla++-+F:+1+:+1,4+tai+puhumattakaan+valovoimasta+1:+1,2+olivat+vielä+1960-luvulla+kallis+harvinaisuus+eurooppalaisessa+kamerassa.
Lisäksi+valonmittauksessa+oltiin+edelläkävijöitä+eikä+vain+kopijoijia.
17.05.2020 10:49
Ford+on+aina+osannut+tehdä+nättejä+autoja!
15.05.2020 21:23
En+ole+minäkään+autoilla+"voitolle"+päässyt,+mutta+kohdalle+on+osunut+parempia+ja+huonompia+kauppoja.
Täällä+puhutaan+harva+se+päivä+suu+vaahdossa+siitä,+että+mistä+löytyisi+luotettava+välittäjä+auton+auton+tuomiseksi+Ruotsista+tai+Saksasta,+vaikka+ostaja+yhtä+hyvin+itse+voisi+hoitaa+sen.+Suomeen+verrattuna+on+huomattava,+että+valikoimaa+on+niin+paljon,+että+autoon+yleensä+saa+kaikki+ne+haluamansa+lisähärpäkkeet+-+jopa+värin+-++koska+aika+rajatulla+haulla+löytyy+aina+joku+yksilö,+joka+täyttää+kaikki+ostajan+toiveet.
Jos+välittäjä+sitten+löytyy,+luullaan+sitten+kaiken+huipuksi,+että+tämä+ilmaiseksi+päätäpahkaa+"juoksee"+autoja+valitsemassa,+kun+ostaja+ei+sitä+etukäteen+ole+ymmärtänyt+tehdä.
Minua+hämmästytti+takavuosina+myös+ns.+rahamiesten+puute!
Toin+10+v+sitten+vain+runsaan+vuoden+ikäisen+30.000+km+ajetun+E-Mersun,++mutta+siitä+ei+tahtonut+saada+edes+omiaan+pois.+Harva+renkaanpotkijoista+ymmärsi,+että+hakutyö+oli+tehty+-+kaikilla+mahdollisilla+luukuilla+oli+jo+jonotettu+-+ja+että+hakijalle++näinollen+kuuluisi+työstä+myös+kohtuullinen+hakupalkka.
+Autokauppa+olisi+pitänyt+ainakin+osittain+rahoittaa+tai+sitten+minun+olisi+yksityis-henkilönä++pitänyt+ottaa+joku+vanha+romu+vaihdossa,+vaikka+jo+ilmoituksessa+oli+maininta,+että+vain+suora+kauppa+voi+tulla+kysymykseen.
Moni+kävi+myös+huvikseen+koeajamassa+autoa,+ilman+minkäänlaista+ostoaikomusta+ja+puhelimessa+asiaa+ei+oikein+ollut+varaa+epäillä.+Oli+yhtä+ja+toista+tietäjää,+etsittiin+"uudesta+autosta"+vikoja,+kuviteltiin,+että+km-lukema+ei+pidä+paikkaansa+ym.+ym.+.+Merkkihuollettu+ohjelman+mukaan+kerran,+mutta+auto+olisi+kuitenkin+pitänyt+saada+ilmaiseksi,+vaikka+pelkästään+Suomen+verot+olivat+€+8.000,-
Olen+toki+kirjoittanut+näistä+hakuasioista+paljon+aikaisemminkin,+mutta+asia+näyttää+vain+menevän+kuuroille+korville,+sillä+pitäisi+aina+olla+olemassa+se+kuuluisa+"joku+muu"+joka+tekisi+hommat.
Kunhan+ajat+paranevat,+voisin+toki+avustaa+edelleenkin,+mutta+en+ilmaiseksi.
14.05.2020 10:10
Minkäväristä+öljy+on?
Jos+harmaata,+niin+nestettä+pääsee+palotilaan+rikkoutuneen+kannentiivisteen+kautta.
Kansivikaisen+auton+lämpötilamittari+ei+ole+"vakaa"+vaan+vaeltelee.
13.05.2020 10:27
Näin+valitettavasti+on.
Porukan+tiedot+perusautotekniikasta+vähenevät+päivä+päivältä.
Kannattaisi+kenties+miettiä+miksi?
Autot+ovat+viimeksi+kuluneena+30+vuotena+tehty+niin+automaattisiksi,+ettei+niitä+kukaan+miltään+osin+enää+osaa+korjata+itse.
Minunkin+edellisestä kerrasta+on+jo+15+v,+mutta+olen+tehdystä+työstä+ylpeä,+vaikka+en+itse+työssä+paljon+voittanutkaan.
Vaihdoin+vaimoni+kauppakassiin+(Fiat+Uno)+takaiskunvaimentimet.+Ennätin+kyllä+huomata,+että+vaihdossa+tarvitaan+jatkovarsia+mutterien+ja+pulttien+aukomiseen.+Vaarana+on+koko+ajan,+että++vääntää+ne+poikki,+ellei+ensin+malta+käyttää+esim.+CRC:tä!
13.05.2020 10:19
Minulla+on+ja+on+ollut+dieselmersuja.
Niissä+nokkapeitto+on+yli+viiden+asteen+pakkasilla+tarpeellinen,+ellei+ajo+sitten+ole+reipasta+maantieajoa.
Vehokaan+ei+osaa+asialle++tehdä+mitään,+kysyvät+vain,+nouseeko+mittari+80+C-asteeseen?
Jos,+niin+se+kuulema+riittää!
Vesimäärä+on+niin+iso,+että+sisällä+kyllä+riittää+lämpöä,+mutta+moottorin+käyntilämpöön+pääsy+voi+kestää+joskus+kestää+yli+20+km.
13.05.2020 09:59
Tein+takavuosina+samanlaisia+korjauksia+autoihini+itse.+Nosturille+auto+kuitenkin+on+saatava.+Oletan,+että+suodatin+on+samanlainen+kuin+bensiiniautossa,+joten+muuta+virheitä+ei+juuri+voi+tehdä+kuin+sen,+ettei+kiireissään+katso+polttoaineen+virtaussuuntaa.
Kiinnitys+letkuun+voi+olla+toteutettu+jollain+nipsuttimella+tai+sitten+vain+kiristäjällä.+Selvää+lienee,+että+huolehtii+siitä,+ettei+polttoainetta++vaihdon+aikana+pääse+vuotamaan+ympäriinsä.
11.05.2020 20:10
Vaikka+tämä+on+vanha+ketju,+olen+silti+sitä+mieltä,+että+vedenlämpölitilan+mittari+on+auton+tärkeimpiä+mittareita.+Sen+on+toki+oltava+asennettuna+oikeaan+paikkaan+,+jotta+lukemat+olisivat+informatiivisia.+Jos+mittarin+lukemia+osaa+tulkita,+saa+hyvän+käsityksen+moottorin+toiminnasta.+Parhaimmat+mittarit+reagoivat+jopa+vain+liikennevaloissa+hieman+pidempään+seisomisesta.
Jos+vaikka+päättää+käyttää+vuoristotietä,+mittari+reagoi+heti+siihen,+että+nesteen+lämpötila+nousee.
Se,+joka+sanoo,+että+"turha+mittari",+ei+ymmärrä+moottoreista+yhtään+mitään!
Jotkut+autonvalmistajat+korvaavat+mittarin+säästösyistä+pelkällä+varoitusvalolla+-+säätävät+sen+vielä+niin,+että+se+syttyy+liian+myöhään,+niin+soppa+on+valmis.
11.05.2020 19:10
Tekniikan+maailma-lehti+on+jo+vuosikausia+tehnyt+näitä+ns.+"valohoitoraportteja".
Virheet+ja+piittaamattomuudet+näyttivät+jakaantuvan++kuitenkin+aika+tasaisesti,+eikä+mikään+toimijaryhmä+ollut+selvästi+"yliedustettu"+.
Toivottavasti+lehti+jatkaa+näiden+testien+julkaisua.
09.05.2020 14:07
Ajat+ovat+muuttuneet.
Ainakin+minulle+opetettiin+jo+lyseon+4.+luokalla+-+joka+vastaa+ehkä+nykyistä+yläastetta+-+kaksi-+ja+nelitahtimoottoreiden+erot.+Voi+olla,+ettei+asia+enää+Peruskoulussa+fysiikan
"+kurssisisältöön".
Silloin+-+siis+1960-luvulla+kun+autoja+globaalistikin+katsoen+oli+vähemmän+-+ympäristösaasteet+olivat+täysin+sivuseikkoja+kuin+tänään++-+60+vuotta+myöhemmin.
Minun+mielestä+kysymyksessä+on+joko+provo,+tai+sitten+aloittajan+kannattaisi+nopeasti+uusia+jokunen+fysiikan+kurssi.+Tosin+voi+aloittaa+kysymällä+äidiltä.
09.05.2020 10:53
Pidä+kiinni+siitä,+että+olet+myynyt+auton+sellaisena+ja+niine+varusteineen+kuin+se+myyntihetkellä+on+ja+että+ostaja+on+kaupankohteen+tarkistanut+ja+hyväksynyt.
Vaikka+myyjä+inttäisi,+ettei+ole+ymmärtänyt+ilmoittamasi+vikaa,+puutteellisuutta,+tms.
asia+on+kuitenkin+vähäinen+eikä+sellaisenaan+ole+Kauppalain+tarkoittaman+kaupan+purkuperuste.
Jos+kaikesta+huolimatta+haluat+ns.+"ojentaa+käden",+(vaikka+et+tarvitse)+niin tarjoa+jotain+pientä+hyvitystä.
08.05.2020 10:53
Ketju+on+vanha,+enkä+siis+aivan+tiedä,+miksi+se+on+nostettu+esille,+mutta+myönnän+kyllä+olevani+appiukko+kahden+lapseni+puolisoille.
Huomasin+kommentoineeni+silloin+pari+vuotta+sitten+silloisen+MB:ni++parkkitutkasensorien+kestävyyttä+positiivisessa+valossa+-+siis+ehjät+9+vuoden+ajon+jälkeen!
Halusin+sanoa,+että+autoissa+ja+autoissa+on+eroa.+Toki+huonoa+tuuriakin+voi+joskus+olla,+sillä+tässä+on+kysymys+kuitenkin+massatuotteesta.
MBssä+(W211)+oli+myös+tasainen+virransyöttö,+sillä+en+muista+koko+omistusaikanani+vaihtaneeni+sumu-+tai+takavalopolttimoita.
08.05.2020 10:40
En+ole+asiantuntija+autoveroasioissa,+mutta+tiedän+Tullin+toiminnasta+yhtä+ja+toista.
Tulli+on+Käräjäoikeudentasoinen+instanssi+ja+se+tekee+autoverotuspäätöksen+ensisisjaisesti+hakijan+hakemuksessaan+antamien+tietojen+perusteella,+lue:+auton+lisävarusteet+sun+muut.
Mikäli+Tulli+katsoo,+että+esitettyä+hakemusta+on+pidettävä+puutteellisena,+tai+olennaisilta+osiltaan+virheellisenä,+se+voi+hankkia+itselleen+päätöksen+tueksi+lisätietoja.
Pyrkimyksenä+on+tietenkin+oikeudenmukainen+verotus.
MIkäli+Tulli+tarvittavaa+lisätietoa+ei+saa,+Tullilla+on+oikeus+käyttää+harkintaa.
Harkinta+on+näistä+huonoin+vaihtoehto.+Uskon+kuitenkin,+ettei+Tullia+tarkoituksella+kannata+puijata,+kyllä+heille+sadoistatuhansista+verotuspäätöksistä+vuosien+saatossa+on+muodostunut+ns.+näppituntuma+autoverotuksiin.
Päätöksestä+voi+tietenkin+valittaa,+tässä+tapauksessa+osoite+on:+Tullihallitus,+Helsinki+-+mutta+se+on+jo+Hovioikeudentasoinen+paikka.
06.05.2020 12:40
Tähän+keskusteluun+sopii+käytettyjen+autojen+myyjän+kommentti+sille,+kun+takavuosina+kysyin,+että+voinko+jättää+vaihtoautoon+valmiiksi+jo+ostamani+öljynsuotimen,+sytytystulppasarjan+ja+kenties+sisäilmansuotimen,+koska+olen+sattunut+ne+ostamaan+valmiiksi?
Osathan+ovat+yleensä+sellaisia,+että+ne+usein+sopivat+vain+kyseiseen+autoon+-+ei+mihinkään+muuhun!
Myyjä+vastasi,+että+älä+jätä,+sillä+osilla+ei+edelleenmyynnin+kannalta+useinkaan+ole+merkitystä+-+vaikka+näin+luulisi,+sillä+seuraava+ostajakandidaatti+saattaa+pelkästään+pelästyä+tavaratilan+osapaljoutta+ja+kysyä,+että+"puuttuvatko+nuo+osat+jostain"??
04.05.2020 13:52
Nyt+ei+ollut+kysymys+rahasta,+vaan+siitä+että+miksi+vanteiden+valmistaja+on+tässä+tapauksessa+halunnut+olla+rehellinen!+Kukaan+ei+olisi+valittanut,+jos+olisi+valanut+oman+logonsa+samalle+paikalle.
Sitäpaitsi,+se+vannesarja+josta+oli+puhe,++on+kotoisin+AVK:ta,+sillä+tapanani+ei+ole+ollut,+että+satsaisin+uusiin+vanteisiin.
Olen+usein+tällä+palstalla+painottanut,+että+yleisesti+ottaen+kannattaa+olla+tuloja+pienemmät+menot.
Jos+jokaisena+kuukautena+jää+vähän+säästöön,+silloin+on+pitkässä+juoksussa+varaa+myös+vähän+parempiin+autoihin.
04.05.2020 13:36
46 / 80